...
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
En ole "livenä" W213 digitaalista mittaristoa nähnyt, mutta kun kuulin että sellainen on kyseiseen malliin tulossa, en ollut innostunut. Tuli mieleen kun 80-luvulla oli digimittarit hittikamaa, valitettavasti.
(Tieto)tekniikka kun halpenee exponentiaalisesti niin Ford Fiestassakin on viiden vuoden päästä digimittaristo, se siitä premiumista sitten. Ihme ettei ole Mersulla ajateltu pitkälle tulevaisuuteen. Ei jatkoon.
(Tieto)tekniikka kun halpenee exponentiaalisesti niin Ford Fiestassakin on viiden vuoden päästä digimittaristo, se siitä premiumista sitten. Ihme ettei ole Mersulla ajateltu pitkälle tulevaisuuteen. Ei jatkoon.
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Katteleeko joku vielä oikeasti nopeutta neulasta (digi tai ei)? Nykypäivän kameraviidakossa tulee kyllä aina pidettyä nopeus isolla keskinäytössä, kun se kerran on mahdollista.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Kattelen, tosin 90% ajasta on vakkari päällä (ja lopusta n. puolet ajasta ruuhkassa), niin tietää minkä verran se nopeus on maksimissaan, eikä siitä juuri muuta tarvi tietääkään.Legge kirjoitti:Katteleeko joku vielä oikeasti nopeutta neulasta (digi tai ei)?
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Terve!
Taitaa riippua aika paljon kuljettajan mieltymyksistä (istuimen korkeussäädöt ja ohjauspyörän säädöt) nopeusmittarin näkyvyys. Itselläni on jo tuossa vanhassa mallissa W212 ihan sama juttu, ratin kehä peittää jonkin verran nopeusmittaria. Minulla on nopeus keskinäytössä ja käytän varsin aktiivisesti vakkaria, joten minua ei haittaa. Koeajamassani uudessa W213 mallissa Oulussa oli muuten erittäin hienosti toimiva HUD-näyttö nopeudelle (eli nopeuslukema heijastetaan tuulilasin alareunaan), tykkäsin.
Taitaa riippua aika paljon kuljettajan mieltymyksistä (istuimen korkeussäädöt ja ohjauspyörän säädöt) nopeusmittarin näkyvyys. Itselläni on jo tuossa vanhassa mallissa W212 ihan sama juttu, ratin kehä peittää jonkin verran nopeusmittaria. Minulla on nopeus keskinäytössä ja käytän varsin aktiivisesti vakkaria, joten minua ei haittaa. Koeajamassani uudessa W213 mallissa Oulussa oli muuten erittäin hienosti toimiva HUD-näyttö nopeudelle (eli nopeuslukema heijastetaan tuulilasin alareunaan), tykkäsin.
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Toivotaan että faceliftissä ratti on W126:en luokkaa eli 420mm
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Onko teillä niin vanhoja autoja ettei ne tiedä itse tiekohtaista nopeutta ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
On ja vielä vanhempia. Taitaa olla tuolta ajalta "vapaat nopeudet" hehheh. Kyllä autossa pitäisi nähdä nopeusmittari. Entisessä N-liitossa oli runsaasti vastaavia ratkaisuja, eikä niitä pidetty kovin käytännöllisinä. Niistä laskettiin leikkiä ja niitä jopa pilkattiin. Tosin en ole tähän kyseiseen proplematiikkaan juurikaan lähiaikoina törmäämässä. Valitettavasti elämän realiteetit ohjaavat muualle.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Asia, josta olen mersuissa erityisesti pitänyt on ollut mittaristo, jossa iso nopeusnäyttö keskellä täydennettynä pienemmillä "apunäytöillä" on selkeydessään huippua. Esim. 211 ohjauspyörää en pysty omilla ajosäädöilläni sen ratin säätörajoissa käytännössä laittamaan siten, että mittaristo peittyisi, edes ala-asennossa.
Vaimon volkkarissa älyttömän selkeä ohjaamoilme, mutta nopeutta pitää halutessaan tiirata keskinäytöltä diginä, mikä kylläkin toimii hirmu hyvin.
Vaimon volkkarissa älyttömän selkeä ohjaamoilme, mutta nopeutta pitää halutessaan tiirata keskinäytöltä diginä, mikä kylläkin toimii hirmu hyvin.
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
Keskinäytössä olevasta numeronäytöstä on nopeudet katsottu jo kauan. Ei mitään ongelmaa.
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
On siinä silti se keskinäyttö, johon nopeuden saa kissankokoisin numeroin. Sitä mä itte oon tiiraillut viimeset vuodet. Mut joo, uskon kyllä, että tässä mallissa on menty sen digitaalisen jättinäytön ehdoilla. Köyhät joutuu tyytymään päälle läiskäistyihin analogimittareihin, joiden sijoittelua ei ole hirveästi mietitty.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Uusi 2016 E-mersu ja sen suunnitteluvirhe.
venit kirjoitti:Uudessa E:ssä nopeusmittari on vasemmalla puolella ja mittaristo on erilainen. Ei ole enää mitään "keskimittaria", ja siksi vas. puolen nopeusmittarin vasen kehä jää pimentoon. Ratin siirtäminen ei auta mitään, koska ratti on todella pieni. Käykää katsomassa niin ymmärrätte asian. Nyt tuntuu siltä että moni täällä olettaa mittariston olevan samanlainen kuin 2010 malleissa. Ei ole.
Ymmärsin kyllä, ja siksi vertasinkin sitä tuohon volkkariin, jossa sama "ongelma".RH kirjoitti:Asia, josta olen mersuissa erityisesti pitänyt on ollut mittaristo, jossa iso nopeusnäyttö keskellä täydennettynä pienemmillä "apunäytöillä" on selkeydessään huippua. Esim. 211 ohjauspyörää en pysty omilla ajosäädöilläni sen ratin säätörajoissa käytännössä laittamaan siten, että mittaristo peittyisi, edes ala-asennossa.
Vaimon volkkarissa älyttömän selkeä ohjaamoilme, mutta nopeutta pitää halutessaan tiirata keskinäytöltä diginä, mikä kylläkin toimii hirmu hyvin.