W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
- pikkukankkunen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
elikkäs pihasta löytyy 1987vuonna valmistunut m102 ruiskukoneen omaava teini, jonka jarru+korisavotta vaatisi liikaa rahaa ja aikaa leimaukseen joten olen päättänyt tehdä siitä yleisen lelun jäälle ym.
kysymys kuuluukin että mitä sähköjä uskaltaa karsia, ilman että se vahingoittaa moottorin/tärkeiden sähkölaitteiden toimintaa suureltamäärin?
mikrokytkin kaasuvivustosta+liitin tyhjäkäyntisäätimeltä jo nypitty pois ja tyhjäkäynti säädetty mekaanisesti.
mitä releitä voin poistaa turvallisesti? vilkut, kattoluukku, keskuslukko, ajovalot, jarruvalot ym jäävät pois/tulevat toistakautta.
sisätilapuhallin, mittariston sähkölaitteet ovat jäätävä täyteen toimintaan (varvikello, ö.paine, lämpö jne)
joitan releitä kun irroitin niin hävitti aina suuren osan muistakin tarpeellisista laitteista, jos jollain kokemusta turhan riisumisesta, niin nopeuttaisi kovasti, ei tarvitsisi opetella kaikkea itse
jotkut ovat jo kyselleetkin, niin autoon tulee ;
w125 250d 3.07 välitteinen perä,
hydraulinen käppäri mersun vakio takajarrusatuloihin suoraan,
etupenkit tulevat subaru impreza sti:stä,
jne, ideoita saa antaa vapaasti, jos jotain kannattaisi tehdä toisin, perän välitys on mitä on (valitsin paskimman perän mikä itseltä löytyi ja hitsasin siihen kempin), laatikkoa olen havitellut c-mersusta
kysymys kuuluukin että mitä sähköjä uskaltaa karsia, ilman että se vahingoittaa moottorin/tärkeiden sähkölaitteiden toimintaa suureltamäärin?
mikrokytkin kaasuvivustosta+liitin tyhjäkäyntisäätimeltä jo nypitty pois ja tyhjäkäynti säädetty mekaanisesti.
mitä releitä voin poistaa turvallisesti? vilkut, kattoluukku, keskuslukko, ajovalot, jarruvalot ym jäävät pois/tulevat toistakautta.
sisätilapuhallin, mittariston sähkölaitteet ovat jäätävä täyteen toimintaan (varvikello, ö.paine, lämpö jne)
joitan releitä kun irroitin niin hävitti aina suuren osan muistakin tarpeellisista laitteista, jos jollain kokemusta turhan riisumisesta, niin nopeuttaisi kovasti, ei tarvitsisi opetella kaikkea itse
jotkut ovat jo kyselleetkin, niin autoon tulee ;
w125 250d 3.07 välitteinen perä,
hydraulinen käppäri mersun vakio takajarrusatuloihin suoraan,
etupenkit tulevat subaru impreza sti:stä,
jne, ideoita saa antaa vapaasti, jos jotain kannattaisi tehdä toisin, perän välitys on mitä on (valitsin paskimman perän mikä itseltä löytyi ja hitsasin siihen kempin), laatikkoa olen havitellut c-mersusta
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
c-mersun perus aski on paska vanhempiin nähden..ainut jos uudemman polven 6-vaihteinen ja mitä nyt cdi autoissa on.
Toi c aski on kuulalaakeri aski ja lankut,tenavat kartiorullalaakeri aski...kestävämpi manu ois perus tuotannoissa kuutosenperästä...sitten erikoisemmat erikseen.
Toi c aski on kuulalaakeri aski ja lankut,tenavat kartiorullalaakeri aski...kestävämpi manu ois perus tuotannoissa kuutosenperästä...sitten erikoisemmat erikseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- pikkukankkunen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
En tiennytkään että kyseessä on heikko laatikko, onkos w124 oleva 5-pykäläinen yhtään parempi?atlas kirjoitti:c-mersun perus aski on paska vanhempiin nähden..ainut jos uudemman polven 6-vaihteinen ja mitä nyt cdi autoissa on.
Toi c aski on kuulalaakeri aski ja lankut,tenavat kartiorullalaakeri aski...kestävämpi manu ois perus tuotannoissa kuutosenperästä...sitten erikoisemmat erikseen.
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
Niin jos sulla on tollanen c- aski niin laitat paikalleen jos jäällä ajat....asfaltilla sitten eri asia ja kestäähän se aikansa.
Tollaseen pyörittelyyn laittaisin ennemmin 4-vaihteisen.
Tollaseen pyörittelyyn laittaisin ennemmin 4-vaihteisen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- pikkukankkunen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
Sama siis antaa olla 4pykäläinen paikallaan, ajattelin vain että tuo ceeläisen loota kestää paremmin (näin minulle kerrottu)atlas kirjoitti:Niin jos sulla on tollanen c- aski niin laitat paikalleen jos jäällä ajat....asfaltilla sitten eri asia ja kestäähän se aikansa.
Tollaseen pyörittelyyn laittaisin ennemmin 4-vaihteisen.
Mitenkäspäin nuo perävälitykset meni, eli huippu laskee pienempi/ vai isompi "numeroisella" perällä?
Eli onko esim 3.07 tiuhempi->kulkee vähemmän, kuin 2.65 perällä?
Ei siis mitään hajua nykyisestä perästä, mutta saisi ottaa kierroksia enemmän, on nyt hirveä kiituri
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
Ihan mielenkiinnosta kysyisin miksi sähköt pitää tuhota kun tehdään peltoautoa ?
wiimax.fi
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
Weight reduction, bro. Sähköthän painaa 80-luvun autossa ainakin 7kgdealer kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin miksi sähköt pitää tuhota kun tehdään peltoautoa ?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
- pikkukankkunen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: W201 200e kaiken 'turhan' poistoon apuja
mitä vähemmän liikkuvia osia, sitä paremmin kestää jne.. painoakin lähtee hieman toki samalla..dealer kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin miksi sähköt pitää tuhota kun tehdään peltoautoa ?
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________