saul kirjoitti:
Eikös sen V8:n kanssa ollut jokin prosenttisääntö tyyliin: maksimi iskutilavuus, jonka saa laittaa on +n% suurimmasta koneesta, joka on olut tehdasasenteinen. Mitenkäs se koneen paino? Kyseessä on 3,5 litrainen rautalohkoinen 1970-luvun kasi.
No onhan pystäreihin asennettu 5l w126 koppasen koneitakin, Kyllä noin pieni 3,5l kone nyt menee. Eteen saattaa joutua asentamaan Ässän jäähdytetyt laikat. Eiku Kiinni vaan ja konttorille.
Niin onkin. GTI-Magazinessa (2/2002, sivut 39-40) oli se mukamas w115 (vaikka olikin ollut aikaisemmin 280E -koneella) johon oli laitettu C126 500E tekniikka ja alustakin oli vaihdettu. Sitä vain ajoin takaa, että mitenkähän nykysäännökset mm. näiden prosenttien suhteen menee eli onko enää mahdollista, vaikka vähän aikaa sitten olisi ollutkin.
Sinänsä mielenkiintoista, kun jutussa sanotaan:
GTI-Magazine kirjoitti:Moottori mahtui ilman lekaa, tosin tulipeltiä jouduttiin hieman leipomaan, pari tuumaa keskeltä sisälle päin. Samanlaisella apurungolla on ollut muissakin malleissa 8-kone, josten sovitus ei tuottanut tuskaa.
...
Vaihdelaatikkoa sovitettaessa jouduttiin kardaanitunnelia muuttamaan...
...
Iso pystylamppu nahkapenkeillä...
Miten niin iso?
No oli miten oli, jutun mukaan auton omistaja/rakentaja on Harri Ruohonen Kokemäeltä. Tunteeko kukaan? Olisi ihan kiva nähdä vekotin luonnossa ja kysellä kasinasennusvinkejä.
saul kirjoitti:
Sinänsä mielenkiintoista, kun jutussa sanotaan:
GTI-Magazine kirjoitti:Moottori mahtui ilman lekaa, tosin tulipeltiä jouduttiin hieman leipomaan, pari tuumaa keskeltä sisälle päin. Samanlaisella apurungolla on ollut muissakin malleissa 8-kone, josten sovitus ei tuottanut tuskaa.
...
Vaihdelaatikkoa sovitettaessa jouduttiin kardaanitunnelia muuttamaan...
...
Jotenkin tuo ensimmäinen lause on riidassa itsensä kanssa ja samoin tuo kardaanitunnelin sovitus...
Ja tosiaan w114 korinenhan se oli, joko 280 tai 280E, mulla on tuo stoori jossain skannattuna mutta en sitä ole onnistunut löytämään.
Käsittääkseni alustaan oli vaihdettu vain ne ässän jarrut ja mitä nyt tuning iskarit tms...
Mahtaapi tuo takapuskuri olla senverran maatunut että kaveri on päättänyt maalata sen mustaksi kun uusi käytettykin maksaa venetmäellä 10kmk.
Joten samaan vetoon maalannut muutkin kromit?
saul kirjoitti:
Sinänsä mielenkiintoista, kun jutussa sanotaan:
GTI-Magazine kirjoitti:Moottori mahtui ilman lekaa, tosin tulipeltiä jouduttiin hieman leipomaan, pari tuumaa keskeltä sisälle päin. Samanlaisella apurungolla on ollut muissakin malleissa 8-kone, josten sovitus ei tuottanut tuskaa.
...
Vaihdelaatikkoa sovitettaessa jouduttiin kardaanitunnelia muuttamaan...
...
Jotenkin tuo ensimmäinen lause on riidassa itsensä kanssa ja samoin tuo kardaanitunnelin sovitus...
Ja tosiaan w114 korinenhan se oli, joko 280 tai 280E, mulla on tuo stoori jossain skannattuna mutta en sitä ole onnistunut löytämään.
Käsittääkseni alustaan oli vaihdettu vain ne ässän jarrut ja mitä nyt tuning iskarit tms...
Mahtaapi tuo takapuskuri olla senverran maatunut että kaveri on päättänyt maalata sen mustaksi kun uusi käytettykin maksaa venetmäellä 10kmk.
Joten samaan vetoon maalannut muutkin kromit?
Totta turiset. Mietin justiinsa jarruja, että pitäis varmaankin laittaa tehokkaammat vaikka ihan omaksi huviksi, vaikkei sitä vaadittaisikaan.
Tuo puskurin hinta selittääkin sen, miksei isukille kerrottu sen hintaa Venetmäellä (tiesin kyllä, että kallis se on), kun ensin kysyivät mihin autoon se olisi tulossa. Käskin nimittäin kysyä sen hintaa siellä käydessään, koska vuonna 1996 ajattelin tuunata omaa mesenaattia pitkällä puskurilla.
saul kirjoitti:
Totta turiset. Mietin justiinsa jarruja, että pitäis varmaankin laittaa tehokkaammat vaikka ihan omaksi huviksi, vaikkei sitä vaadittaisikaan.
Tuo puskurin hinta selittääkin sen, miksei isukille kerrottu sen hintaa Venetmäellä (tiesin kyllä, että kallis se on), kun ensin kysyivät mihin autoon se olisi tulossa. Käskin nimittäin kysyä sen hintaa siellä käydessään, koska vuonna 1996 ajattelin tuunata omaa mesenaattia pitkällä puskurilla.
Uuden puskurin olisi saanut tarjouksessa 16kmk:lla, oli ihan orkkis paketissakin. Nuo 10kmk puskuttimet olivat käytettyjä.
Muffler kirjoitti:Uuden puskurin olisi saanut tarjouksessa 16kmk:lla, oli ihan orkkis paketissakin. Nuo 10kmk puskuttimet olivat käytettyjä.
Niin, käytetty tietenkin. Ei tullu mieleenkään, että se 10000mk olis ollut uuden hinta. Ihan vakio käytetty Saksantuonti puskuri W115:een maksaa Venetmäellä 170€ (tai ainakin maksoi viime syksynä). Ja tämä on varma tieto.
Muffler kirjoitti:Uuden puskurin olisi saanut tarjouksessa 16kmk:lla, oli ihan orkkis paketissakin. Nuo 10kmk puskuttimet olivat käytettyjä.
Niin, käytetty tietenkin. Ei tullu mieleenkään, että se 10000mk olis ollut uuden hinta. Ihan vakio käytetty Saksantuonti puskuri W115:een maksaa Venetmäellä 170€ (tai ainakin maksoi viime syksynä). Ja tämä on varma tieto.
Siis coupe puskurin, käytettyä jenkkipuskuria se kauppas tonnilla vanhaa rahaa.
Muffler kirjoitti:Uuden puskurin olisi saanut tarjouksessa 16kmk:lla, oli ihan orkkis paketissakin. Nuo 10kmk puskuttimet olivat käytettyjä.
Niin, käytetty tietenkin. Ei tullu mieleenkään, että se 10000mk olis ollut uuden hinta. Ihan vakio käytetty Saksantuonti puskuri W115:een maksaa Venetmäellä 170€ (tai ainakin maksoi viime syksynä). Ja tämä on varma tieto.
Siis coupe puskurin, käytettyä jenkkipuskuria se kauppas tonnilla vanhaa rahaa.
Ei nyt mistään jenkkimallista ollut kyse, vaan siitä 280 ja coupen puskurista. Eli sillä meinasin tuunata. Myös käytetty eurooppamallin puskuri irtosi sillä vanhalla tonnilla.