Sivu 1/1

313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: Ma 04.01.2016 19:28
Kirjoittaja pptalo
Perä ujeltaa 60-100 km/h.
Minkälaisia ohjeita löytyisi murikan laakerien vaihtoon?
Lähinnä miten tiukataan
KL-varaosa myy kaikki tarvittavat laakerit.

http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/client/index/768#" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: To 07.01.2016 18:39
Kirjoittaja pptalo
Mistähän ohjeita kannattaisi kysellä

Re: 313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: Ke 20.01.2016 18:01
Kirjoittaja pptalo
Vituiksi meni

Tilasin pinionin laakerit valmiiksi kun epäilin vian olevan niissä

Tänään purkasin perän ja syy on ruostuneissa rattaissa, varmaan alkuperäiset rasvat/vedet sisällä

Myynnissä näkyisi olevan 312 levyjarrullinen perä http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2006465" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulkonäkö on samanlainen, mutta käykö toi??

Mulla välitys 4,11 myynnissä olevasta ei tietoa.

Ehjästä välityksestä olen myös kiinnostunut jos jollain sattuu olemaan.

Re: 313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: Ke 20.01.2016 20:39
Kirjoittaja apg
Käyhän se jos abs perä ja autosi on manuaali. Jos sprintshift niin välityksen tulisi olla tietääkseni 3.72 tai 4.11

Re: 313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: Ke 03.02.2016 16:50
Kirjoittaja pptalo
Päivitetääs tämäkin
kasasin vanhan perän uusilla laakereilla ja jonkinlainen ulina jäi. 20% alkuperäisestä, mutta jäi kuitenkin. Sen verran rattaa oli saanut väriä pintaan.
Seuraavaille rassaajille tietoa.
Murikan laakerikansien momentti on 70 nm.
Pinion kasataan nahkeaksi (ammatimiehen neuvo)

Pinion laakerit 88010-N ja 803110-N
Murikan 806649-N 2 kpl.
Laakerit löytyy ihan normi laakerikaupasta.

Re: 313 Perän laakerien vaihto

Lähetetty: Su 06.03.2016 18:43
Kirjoittaja atlas
Yhdessä mersussa vetäisin pinjonin mutterin liian tiukalle stefan vaihdossa ja ulinaa riitti kunnes löysäsin sen takaisin missä se oli...eli vähenisikö ulina jos hieman löysäät mutteria....nahkea kiristys arvo tuntuu liian tiukalta...voit verrata sitä etupyörän laakerien tiukkuuteen...jos pyörä pyörii nahkeasti niin sanoisin että varma kiinnileikkaantuminen tiedossa ja ääntää...toki jos ajettu jo laakeri siniseksi ei auta enää edes löysääminen.