Sivu 1/1

316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Ke 21.10.2015 16:44
Kirjoittaja Oula
Ostoo rapsautin tuollaisen sisäänajetun(190000 km) 2003 sprinterin .
Mikä oli tuolla Oulun Rehtiautossa myynnissä :D
Ihan kohtuullisen noheva peli .
Ens kesänä vähän laitellaan ruosteita pois ja maalaillaan niin ainakin iltahämärissä mennee ihan autosta .
No eihän sitä näytteille ostettukaan vaan töihin.
Varmaan ajelen sillä mutkaista tietä näkymättömiin ja monta kertaa.
En muuta ihmeellistä huomannut koeajolla kuin että ompa hirveän herkkä auto vetelehtimään ajourissa .
Nelipyörämittaustositteet oli mukana että varmaan asia on vaivannut edellistäkin omistajaa .
Noo maanantaina haen auton Kiimingistä kotio että saapi 400km koeajoa lisää

Niin että mikähän siellä ensteks olisi aiheuttamassa sitä vetelehtimistä ?

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Pe 23.10.2015 09:00
Kirjoittaja Tukala
Itse en juurikaan uraherkkyyttä näillä ole suuremmin pistänyt merkille, mutta painoilla on toki suuri merkitys.

Omani ovat ka rekisteröityjä ja painot liki "tapissaan" pääosan ajasta.


Rengastus toki vaikuttaa, eli eihän mikään sattumalta ole runkovikainen?

Hammastangon/raidepäiden ja alapallojen välykset kattelisin kuitenki ensimmäisenä.
Iskarit tuovat halvalla ja vähällä työllä ajettavuuteen roiman parannuksen.

Näillä minä lähtisin tutkimaan...

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Pe 23.10.2015 09:51
Kirjoittaja CDI203
Oula kirjoitti:Ostoo rapsautin tuollaisen sisäänajetun(190000 km) 2003 sprinterin .
Mikä oli tuolla Oulun Rehtiautossa myynnissä :D
Ihan kohtuullisen noheva peli .
Ens kesänä vähän laitellaan ruosteita pois ja maalaillaan niin ainakin iltahämärissä mennee ihan autosta .
No eihän sitä näytteille ostettukaan vaan töihin.
Varmaan ajelen sillä mutkaista tietä näkymättömiin ja monta kertaa.
En muuta ihmeellistä huomannut koeajolla kuin että ompa hirveän herkkä auto vetelehtimään ajourissa .
Nelipyörämittaustositteet oli mukana että varmaan asia on vaivannut edellistäkin omistajaa .
Noo maanantaina haen auton Kiimingistä kotio että saapi 400km koeajoa lisää

Niin että mikähän siellä ensteks olisi aiheuttamassa sitä vetelehtimistä ?
Etupäästä
Tarkistella alapallonivelet, iskarit, etujousi(makaako etupää alhaala kuten usein makaa) takaakselin kiinitys, jousien puslat, iskarit
yleensä menevät kuin juna jos kaikki on kuunossa(ylensä jossain noista on vikaa) sivu tuuli heitelee kunnossa olevaakin

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Pe 23.10.2015 11:30
Kirjoittaja Oula
No joo !
Palloniveliä siihen oli justiinsa uusittu repullinen ja rairepäitä.
Niin sitten mun piti kysyä että tarvitseeko se rajoitin olla ohjelmoituna päälle katsastuksessa .
Näkeekö ne sen inssit.
Niin molen Ähtäristä jotta missähän sellaista apua löytyy joka sen ohjelmoi tarvittaessa takasin päälle .
Katsastus painaa päälle jo joulukuussa .

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Pe 23.10.2015 11:51
Kirjoittaja CDI203
Oula kirjoitti:No joo !
Palloniveliä siihen oli justiinsa uusittu repullinen ja rairepäitä.
Niin sitten mun piti kysyä että tarvitseeko se rajoitin olla ohjelmoituna päälle katsastuksessa .
Näkeekö ne sen inssit.
Niin molen Ähtäristä jotta missähän sellaista apua löytyy joka sen ohjelmoi tarvittaessa takasin päälle .
Katsastus painaa päälle jo joulukuussa .
Todistus pitää olla katsatuksessa,
näkeekö vai ei rippuu käykö kokeilemassa muuten ei

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Ke 28.10.2015 14:01
Kirjoittaja Oula
Alapallot ovat uudet ja tukivarsien ja etuvakaajan kumit näyttää uusilta.
Taka-akselin jousenlehtien takapuslissa ja vakaajan kumeissa on pientä löysää.
Akseliväli vasemmalla puolella autoa on 10 mm isompi kuin oikealla puolella .
Tästäkö tuo juiliminen johtuu ?
Automaattivaihteiston oikeasta etukulmasta sähkötöpselin luota laatikko itkee öljyä.
Onko se sähköosa uusittava että vuoto lakkaa ?

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: Ke 28.10.2015 20:59
Kirjoittaja pt
Oula kirjoitti: Akseliväli vasemmalla puolella autoa on 10 mm isompi kuin oikealla puolella .
Tästäkö tuo juiliminen johtuu ?
Automaattivaihteiston oikeasta etukulmasta sähkötöpselin luota laatikko itkee öljyä.
Onko se sähköosa uusittava että vuoto lakkaa ?
Toinen eturengas liene aina toista edempänä, mikä se nimi tuolle nyt olikaan.


Ja jatketaan, oliko näissäkin laatikossa tuo sama "vika" (ominaisuus) kuin Väyrysissä, että tuo laatikko vuoti öljyä ja alkaa sitä sitten kerryttää myös ohjauslaatikkoon?

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: To 05.11.2015 09:42
Kirjoittaja Oula
No tottamooses .
Harituksellahan se auruu oli :o
Käytin nelipyörämittauksessa ja nyt on säädöt kohdallaan.
Michelin Agilis talvikummit alle ja neljä kiloo painetta niin auto on kun toiselta planeetalta ajaa :)
Goodyearista sanottiinkin ennen että ne on parhaimmillaan laiturin ja veneen välissä .
Onkohan jo vähän liikaakin painetta eturenkaille ?
Kyllä sitä vieläkin saa ajaa uraisella alustalla ,ei se itestään mene mutta parani siedettävälle tasolle.
Vielä kun vihtisi takajousien puslat päivittää meinaan ne on vähän väljät.
Laski tuo lämpö mun korjaamossa vain turhan alas jo :(

Re: 316 Sprinterin suuntavakavuus

Lähetetty: To 05.11.2015 11:57
Kirjoittaja CDI203
Oula kirjoitti:No tottamooses .
Harituksellahan se auruu oli :o
Käytin nelipyörämittauksessa ja nyt on säädöt kohdallaan.
Michelin Agilis talvikummit alle ja neljä kiloo painetta niin auto on kun toiselta planeetalta ajaa :)
Goodyearista sanottiinkin ennen että ne on parhaimmillaan laiturin ja veneen välissä .
Onkohan jo vähän liikaakin painetta eturenkaille ?
Kyllä sitä vieläkin saa ajaa uraisella alustalla ,ei se itestään mene mutta parani siedettävälle tasolle.
Vielä kun vihtisi takajousien puslat päivittää meinaan ne on vähän väljät.
Laski tuo lämpö mun korjaamossa vain turhan alas jo :(
Niiin on se vaan ihme kun auto on ehjä se toimii kuten ehjäauto ;)