ML 270 cdi temppuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ongelmana on kiihdytyksessä moottorin uupuminen vajaasta 2000> 3000 kierroksen välillä. Pienemmillä kierroksilla voimat on kutakuinkin tallella, mutta kun lähenee 2000 kierrosta alkaa uupuminen ja helvetillinen savu tulee putkesta. Kun pääsee 3000 kierroksen yli alkaa veto palautua ja savutuskin pienenee. Ja juuri tuon kierros alueen kiihdytys kaasu pohjassa ei onnistu ollenkaan, mutta kevyellä kaasulla kiihdytys onnistuu kun malttaa odottaa. Ja pienillä vaihteella (1 ja 2) onnistuu kiihdytys reilulla kaasulla, joskin pieni uupumusta tuolla alueella tulee. Ja kun kierrokset saa pidettyä yli 3000 niin vetoja riittää isommillakin vaihteilla.

Starilla katsottuna vikakoodiksi tulee liian pieni ahtopaine.

Ilmamassa anturi on uusi.

Starilla on tarkastettu :
EGR ja putsattu ihan mekaanisesti kuukausi sitten.
Ahtopaineen säädin
Ahtopaineen anturi
Imun lämpöanturi

Suuttimet myös starilla ja mekaanisesti ohivuoto testillä.
Imusarjan läpät on poistettu
Turbon putkissa ei kuuluvaa vuotoa
Turbon alipaine kello ehjä
Starin kanssa ajellessa ahtopaineet vaihteli 950-2500 Hpa (tai pha ...)

Nyt rakkaat tietäjät, kuka osaa näillä tiedoilla kertoa mistä seuraavaksi voisi vikaa etsiä
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja G280E »

Ongelmana on kiihdytyksessä moottorin uupuminen vajaasta 2000> 3000 kierroksen välillä. Pienemmillä kierroksilla voimat on kutakuinkin tallella, mutta kun lähenee 2000 kierrosta alkaa uupuminen ja helvetillinen savu tulee putkesta. Kun pääsee 3000 kierroksen yli alkaa veto palautua ja savutuskin pienenee. Ja juuri tuon kierros alueen kiihdytys kaasu pohjassa ei onnistu ollenkaan, mutta kevyellä kaasulla kiihdytys onnistuu kun malttaa odottaa. Ja pienillä vaihteella (1 ja 2) onnistuu kiihdytys reilulla kaasulla, joskin pieni uupumusta tuolla alueella tulee. Ja kun kierrokset saa pidettyä yli 3000 niin vetoja riittää isommillakin vaihteilla.

Starilla katsottuna vikakoodiksi tulee liian pieni ahtopaine.

Ilmamassa anturi on uusi.

Starilla on tarkastettu :
EGR ja putsattu ihan mekaanisesti kuukausi sitten.
Ahtopaineen säädin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitä tuo EGR putsaus sit pitää sisällään?
Kyl itellä ihan samat oireet oli ku EGR venttiili oli rikki(jumitti).
Kaikki just samat oireet kuittaantu venttiilin vaihdolla.
Kaikkiaan mullekki anto toisen turbon paine anturivikaa,tietty optimistisena pessimistinä vaihdoin sen ekana,mut oikeasti EGR venttiilin vaihto kuittasi kaikki muut.
Muuten kyllä yhdyn näihin poista venttiili jne juttuihin,mut tällai tääl pakkasrajalla on oikeesti kiva kun auto lämpiää tosi nopeesti..
en taas tiedä,mitä tää nörtti sai sössittyä,mut katkoviivojen sisäiset,on meitsin idiootti nörden judeja :mrgreen: :mrgreen:
EDITT..
Ni sul olikin jo noi imupuolen läpät eliminoitu...ny voisikin sit olla ohjelmointi enää jäljellä,jos et ole sitä vielä tehny...;)huh huh..
ny on oikeest jotai oikeit tietäjii hyvä saada peliin...tuikku,DPFI,CDI203,atlas,tuomasnuutti..miettiköön kukanenkin omanlaisen järjestyksen,mut em niccien omaavat henkilöt on kyl mulle ainakin osaamisensa osoittaneet,olkoonkin he sitten foorumin suosiossa tai ei!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahtopaineen anturi
Imun lämpöanturi

Suuttimet myös starilla ja mekaanisesti ohivuoto testillä.
Imusarjan läpät on poistettu
Turbon putkissa ei kuuluvaa vuotoa
Turbon alipaine kello ehjä
Starin kanssa ajellessa ahtopaineet vaihteli 950-2500 Hpa (tai pha ...)

Nyt rakkaat tietäjät, kuka osaa näillä tiedoilla kertoa mistä seuraavaksi voisi vikaa etsiä
Viimeksi muokannut G280E, Ke 30.09.2015 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 400 cdi
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kylläpä ne muut anturit oli käsissä ja putsasin ne. Paitsi egr, josta nykäisin alipaine letkun irti niin meni vikatiĺaan. Joten oletin että on kunnossa...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja G280E »

HMK kirjoitti:Kylläpä ne muut anturit oli käsissä ja putsasin ne. Paitsi egr, josta nykäisin alipaine letkun irti niin meni vikatiĺaan. Joten oletin että on kunnossa...
Ok..en tiedä näistä..mulla korjaantu vain niin moni vika koodi venttiilin vaihdolla ja on kyl toiminu tosi hyvin sen jälkeen...
Olis hyvä kun sit vian löytymisen jälkeen heittäisit tietoo palstalle mikä oli???
Moni kysyy viasta,joko saatuaan vastauksen,tai apu tuli muualta,ei enää vastata palstalla(ei kiinnosta)....
Nämä korjautumiseen johtavat toimenpiteet olis oikeasti kaikkein tärkein osa tällaista palstaa,pelkkä spekulaatio on vain pieni osa sosiaaliasuutta mediassa...some...kaikenlaista,mun mielest䧧§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§111
W163 400 cdi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Alipaineen taso järjestelmässä., pumppu, letkut, venttiilit.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ML 270 cdi temppuilee

Viesti Kirjoittaja HMK »

Vika löytyi ! EGR VENTTIILI. Otin koko venttiilin pöydälle ja rasvanpoistajaa, paineilmaa ja rättejä hyödyntäen puhdistin sisältä kuin päältäkin. Kuukausi sitten puhdistelin sen hiukan puolihuolimattomasti. Joten nyt sisältä puhdistelun jälkeen puhalsin paineilmalla varovasti alipainekellon huohotusreijästä sisään jolloin venttiili alkoi liikahdella. Muutaman puhaltelun jälkeen kara alkoi herkistyä ja rasvanpoistajalla liottelin mössöt karan reijästä poikkeen. Venttiili paikalleen ja baanalle. Vedot oli palanneet !! Kyllä taas hiveli mieltä kun kaikki toimi :D

Helppoja nämä on korjata, tunnissa homma valmis. Mutta vikaa etsiessä ja pähkäilyssä meni varmasti 7-8 tuntia viikon aikana. Mutta tulipahan Mersun sielunelämä ja STAR taas vähä tutummaksi :thumbup:

Ja ellei edellä G280E olisi vinkannut egr vikaa omassa autossa, niin tuskinpa olisin ottanut venttiiliä pöydälle. Olinhan kuukausi sitten jo "puhdistanut" sen :oops: Joten kiitos G280E:lle :thumbup:
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin