W210 vikatilassa. *ratkaistu*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

W210 vikatilassa. *ratkaistu*

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Hei vain hei.

W210 E270, 2,7 turbodieseli oikuttelee. Ollut minulla nyt 5 viikkoa ja 5 päivää.
Viimeisen viikon aikana moottori on jatkuvasti vikatilassa, automaattilaatikko kiertää 2000 asti ja vaihtaa seuraavalle. Muuten kiertää kolmeen tonniin vapaalla.
Mittaristossa ei pala check engine -valoa, ei edes virtojen päälle laiton yhteydessä, tiedä sitten onko palanut vai otettu pois.

Vikakoodit kävin kurkkaamassa erään foorumilaisen tykönä tässä Turun alueellla, ja seuraavat asiat tuli otettua ylös;

-Rakenneosa Y31/5 (ahtopaineensäädön paineenmuunnin)
-P1470-008 ahtopaineensäädön johtokatkos signaalikatkos
-Rakenneosa Y31/1 (paineenmuunnin arf)

Y31/5 jännitteet mitattiin, plussan ja rungon välinen oli ohjearvon mukainen, kuten myös plussan ja miinuksen.

Paineenmuuntimet, eli mikä on ennen egr ja turbon kelloa, vaihdoin jälkikäteen keskenään -> ei vaikutusta.
Turbon se varsi ei liikahda mihinkään käynistettäessä niinkuin käsittääkseni kuuluisi, eikä muutenkaan nytkun on safemode päällä.
Varsi liikkuu kyllä kun ottaa alipaineletkut irti säätimestä ja yhdistää.

Noin 3 viikkoa sitten vaihdoin EGR:än vähemmän ajettuun, mutta en usko että sillä olisi vaikutusta, mutta käyn tuon silti irroittamassa ja kurkkaan toimiiko venttiili oikein. Siitä kun ei kuitenkaan ollut vikakoodeja.

En tiedä mistä tässä kannattaisi aloittaa vianhaku.. apuja kiitos.
Viimeksi muokannut Grapefruit, La 03.10.2015 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Grapefruit kirjoitti:Hei vain hei.

W210 E270, 2,7 turbodieseli oikuttelee. Ollut minulla nyt 5 viikkoa ja 5 päivää.
Viimeisen viikon aikana moottori on jatkuvasti vikatilassa, automaattilaatikko kiertää 2000 asti ja vaihtaa seuraavalle. Muuten kiertää kolmeen tonniin vapaalla.
Mittaristossa ei pala check engine -valoa, ei edes virtojen päälle laiton yhteydessä, tiedä sitten onko palanut vai otettu pois.

Vikakoodit kävin kurkkaamassa erään foorumilaisen tykönä tässä Turun alueellla, ja seuraavat asiat tuli otettua ylös;

-Rakenneosa Y31/5 (ahtopaineensäädön paineenmuunnin)
-P1470-008 ahtopaineensäädön johtokatkos signaalikatkos
-Rakenneosa Y31/1 (paineenmuunnin arf)

Y31/5 jännitteet mitattiin, plussan ja rungon välinen oli ohjearvon mukainen, kuten myös plussan ja miinuksen.

Paineenmuuntimet, eli mikä on ennen egr ja turbon kelloa, vaihdoin jälkikäteen keskenään -> ei vaikutusta.
Turbon se varsi ei liikahda mihinkään käynistettäessä niinkuin käsittääkseni kuuluisi, eikä muutenkaan nytkun on safemode päällä.
Varsi liikkuu kyllä kun ottaa alipaineletkut irti säätimestä ja yhdistää.

Noin 3 viikkoa sitten vaihdoin EGR:än vähemmän ajettuun, mutta en usko että sillä olisi vaikutusta, mutta käyn tuon silti irroittamassa ja kurkkaan toimiiko venttiili oikein. Siitä kun ei kuitenkaan ollut vikakoodeja.

En tiedä mistä tässä kannattaisi aloittaa vianhaku.. apuja kiitos.
Tarkista tuleeko onko samat vika koodit tulleet uudelleen
Mökkillä
'
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Grapefruit kirjoitti:Hei vain hei.

W210 E270, 2,7 turbodieseli oikuttelee. Ollut minulla nyt 5 viikkoa ja 5 päivää.
Viimeisen viikon aikana moottori on jatkuvasti vikatilassa, automaattilaatikko kiertää 2000 asti ja vaihtaa seuraavalle. Muuten kiertää kolmeen tonniin vapaalla.
Mittaristossa ei pala check engine -valoa, ei edes virtojen päälle laiton yhteydessä, tiedä sitten onko palanut vai otettu pois.

Vikakoodit kävin kurkkaamassa erään foorumilaisen tykönä tässä Turun alueellla, ja seuraavat asiat tuli otettua ylös;

-Rakenneosa Y31/5 (ahtopaineensäädön paineenmuunnin)
-P1470-008 ahtopaineensäädön johtokatkos signaalikatkos
-Rakenneosa Y31/1 (paineenmuunnin arf)

Y31/5 jännitteet mitattiin, plussan ja rungon välinen oli ohjearvon mukainen, kuten myös plussan ja miinuksen.

Paineenmuuntimet, eli mikä on ennen egr ja turbon kelloa, vaihdoin jälkikäteen keskenään -> ei vaikutusta.
Turbon se varsi ei liikahda mihinkään käynistettäessä niinkuin käsittääkseni kuuluisi, eikä muutenkaan nytkun on safemode päällä.
Varsi liikkuu kyllä kun ottaa alipaineletkut irti säätimestä ja yhdistää.

Noin 3 viikkoa sitten vaihdoin EGR:än vähemmän ajettuun, mutta en usko että sillä olisi vaikutusta, mutta käyn tuon silti irroittamassa ja kurkkaan toimiiko venttiili oikein. Siitä kun ei kuitenkaan ollut vikakoodeja.

En tiedä mistä tässä kannattaisi aloittaa vianhaku.. apuja kiitos.

Kannattaisi varmaan autoasi tutkia Starilla syvällisemmin, ettei pelkästään pikavedoksen vikakoodien asteelle jätä tutkimusta.
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Kiitos vastauksistanne.
Olo on kuin olisi peukalo keskellä kämmentä koska ei itse oikeastaan voi mitään asialle tehdä enempää.
Täytyy käyttää starilla uudestaan, ja jollei muu auta niin kerätä kolikot kasaan ja käydä veholla.

Tosiaan viimekerralla tuo johtokatkos oli koko aika aktiivisena.

Mikä noita paineensäätimiä ohjaa? Ecu? Foorumia lukeneena tullut jonkun verran vastaan että Ecu on "palanut" joka olisi ihan haistettavissa. Missä tuo sijaitsee tässä?
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tiedä sitten onko ongelma sinulla jo kuittaantunut... Mutta itsellä oli omassa W210 aikoinaan vastaavanlainen ongelma, mutta ilmeni ohittaessa ja kun tempas reilusti kaasua.
Siinä oli turbon ahtopaineen boksi hajalla... Osa maksoi silloin 38€ ja vaihtotyössä omalla pihalla meni aikaa sen 5min. Kaksi letukua + liitin on osassa kiinni.

Tuon näköinen osa Kuva ja sijaitsi apukuskin puolella konehuoneessa. Kaksi samanlaista päällekäin.

Sen vaihtamisella ongelma hävis... 8)
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Tuota samasta osaa epäilen itsekin. Käyn nyt alkuviikosta lainaamassa samanlaista osaa ja katson vaikuttaako ongelmaan. Siitä infoa myöhemmin sit.
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Päivitetään tarinaa. Nyt on haettu paineensäädin.
Ensimmäisellä käynnistys kerralla kiersi kyllä yli 3000 rpm mutta ahtoja ei ollut. Turbon se liukutappi ei myöskään liikkunut mihinkään suuntaan kaasutellessa.
Seuraavalla käynnistys kerralla ajelin kotio päin ja koko matkan kaikki oli fine. Ahdot tallessa ja mitään vikatilaan liittyvää ei tullut matkalla.
Toki kun leipää antoi peilistä näki mustan savupilven. Onhan tuolla ajettukkin muutama viikko vikatilassa joten saattaa olla vähän epäpuhtauksia kertynyt.

Ensiviikolla käydä katsomassa sen hetkisen vikakoodit ja nollata. Asia mikä oli jäänyt kertomatta aloitusviestissä oli että tuon saman säätimen impulssi oli 5% kun sen pitäisi olla muistaakseni 40 - 70%.

Seuraavana projektina irroittaa ahtoputket ja imusarja. Suorittaa näille puhdistus kaikesta mönjästä.
Mikäli tiedät mikä liuotin aine tai muu toiminta tapa puree näihin, ole hyvä ja jaa tietosi.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Grapefruit kirjoitti:Päivitetään tarinaa. Nyt on haettu paineensäädin.
Ensimmäisellä käynnistys kerralla kiersi kyllä yli 3000 rpm mutta ahtoja ei ollut. Turbon se liukutappi ei myöskään liikkunut mihinkään suuntaan kaasutellessa.
Seuraavalla käynnistys kerralla ajelin kotio päin ja koko matkan kaikki oli fine. Ahdot tallessa ja mitään vikatilaan liittyvää ei tullut matkalla.
Toki kun leipää antoi peilistä näki mustan savupilven. Onhan tuolla ajettukkin muutama viikko vikatilassa joten saattaa olla vähän epäpuhtauksia kertynyt.

Ensiviikolla käydä katsomassa sen hetkisen vikakoodit ja nollata. Asia mikä oli jäänyt kertomatta aloitusviestissä oli että tuon saman säätimen impulssi oli 5% kun sen pitäisi olla muistaakseni 40 - 70%.

Seuraavana projektina irroittaa ahtoputket ja imusarja. Suorittaa näille puhdistus kaikesta mönjästä.
Mikäli tiedät mikä liuotin aine tai muu toiminta tapa puree näihin, ole hyvä ja jaa tietosi.
Itse purin erään F:llä alkavan sinisen ovaalin imusarjaosaston, koska EGR syteemi oli jokseenkin tukossa ja imusarja täynnä kivikovaa kökköä. Bensiini, metallipesu, rostoff, ruuvimeisseli, teräsharja (ei mahdu), astianpesuaine, kuuma vesi ja älyttömästi liuotusta ja hinkkausta. Eikä tullut täysin puhdasta vieläkään. Lisäksi kannen imukanavissa olevat kököt huolestuttivat ja niiden irroittelu vielä enemmän.

Sinällään ihan turhaa, koska piti kuitenkin uusia EGR ja siihenkuuluva ohjain venttiili. Eikä se muovinen imusarjakaan sitten lopunperin maksanut kuin 60€. Joo ja uudet tiivisteet imukanaviin 9€.

Välijäähdyttimen puhdistuksen jätin väliin, kun en keksinyt siihen mitään syytä, vaikka sinne varmaan jotain öljynsekaista ruikkua valuukin => räknäilin sen jäähdytyksen olevan ihan riittävää vaikka siellä hiukan ä-ää olisikin ja jos sitä päätyy imupuolelle niin palaa pois tai joutuu pakopuolelle. Tuskin se puhallin kuitenkaan niin tiivis on ettei se taas hetken päästä hiukan sinne falskaisi?

Se EGR tukos muuten vaikutti juurikin siihen, että ei ollut vetoa , eikä kiertänyt.

Muttä minun tarinahan kuuluisi ko. merkin foorumille. Tuolloin aloittaessa, oli muuten uudenvuoden aatto ja talliahan minulla ei ole :cry: On muuten kokolailla sottasta hommaa. :thumbup: Vauhdilla suorituksiin :thumbup: ja tarinaa tänne :D
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Katsotaan mitä keksitään tuohon. Taidan odotella että kaverilla alkaa kesälomat (ja lomautus) parin viikon päästä, pyydän hänet ronkkimaan omia vehkeitäni sen sijaan että autan hänen autojen laitossa :D

Pieneksi haasteeksi saattaa osoittautua että tallillani ei ole juoksevaa vettä, enkä halua kotiinkaan tuoda.
käsittääkseni tämä imusarja on ihan alumiini tai jotain metalliseosta joten saatan jopa kokeilla ensimmäisen kerran elämässäni polttaa nuo putket puhtaiksi.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6281
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Menee OT:ksi mutta onko 270CDI konetta tosiaan ollut metallisellakin imusarjalla? Ja ei mersun muovista sarjaa saa kuudelläkympillä niinkuin voortiin, pitää laittaa nolla perään hintaan :x
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

En nyt varmaksi sano mutta mielestäni siinä on metallinen olemus. Tutkitaan tutkitaan :)
Kun olen tutkinut mersufoorumeja sekä briteistä että Suomesta asiaan liittyviä diy kuvasarjoja ei tunnu olevan.
Tehdään asiaan siis oma threadinsa kun sen aika on :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 vikatilassa. *ratkaistu*

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muovia on...
wiimax.fi
Vastaa Viestiin