MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma korjattu (?)
MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma korjattu (?)
Taloon tuli pitkästä aikaa Mese... vähän nilkuttaen tosin eli vaihdelaatikkovaivaisena. Kylmänä automaatti vaihtaa ainakin joten kuten pakkovaihteilla 1...4 välillä, ja pakki pelaa myös. Lämmittyään ei enää löydykään eteenpäin kuin yksi vaihde (kakkonen?). Vaihdot muuten teräviä eikä sivuääniä tms. kuulu.
Tiedustelenkin nyt tietäjiltä: kuulostaako tutulta ja osaako sanoa mitään. Lähden autoa elvyttämään jollain aikataululla. Tänään vasta haen auton kotiin.
Tiedustelenkin nyt tietäjiltä: kuulostaako tutulta ja osaako sanoa mitään. Lähden autoa elvyttämään jollain aikataululla. Tänään vasta haen auton kotiin.
Viimeksi muokannut prautio, Ma 21.09.2015 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma
Laatikko menee vikatilaan ja sen takia on vaan kakkonen päällä. Koska laatikkon vaihdettu öljyt ja suodatin. Onko laatikossa tarpeeksi öljyä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma
Öljyä lisätty perstuntumalla, ei apua. Taisi tulla jo liikaa kun pullautti ajossa mittatikun/täyttöputken tulpan mäkeen. Mahtaako jostain saada tietoja omatekoisen mittatikun mitoista tms?
Mitään tietoa edellisestä vaihdosta ei ole - katselin Motonetin valikoimista jo ostoslistaa - mm. vaihdelaatikon suodatin. Paljonko öljyn täyttömäärä mahtaa olla?
Muuten mukavan oloinen ja tyrneä vaunu tuntuu olevan.
Mitään tietoa edellisestä vaihdosta ei ole - katselin Motonetin valikoimista jo ostoslistaa - mm. vaihdelaatikon suodatin. Paljonko öljyn täyttömäärä mahtaa olla?
Muuten mukavan oloinen ja tyrneä vaunu tuntuu olevan.
ei starttaa... hyvät neuvot kalliita
Onko kotikonstein mitään tehtävissä kun ei suostunut starttiautomatiikka starttaamaan autoa kun piti vähän siirtää pihassa. Virtaskaa tuntuu olevan kun Webastot ja kaikki pelaa...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ei starttaa... hyvät neuvot kalliita
Auton tiedossa kun ei ikää mainita niin oletetaan että on 5vaihteinen sähkölaatiko,prautio kirjoitti:Onko kotikonstein mitään tehtävissä kun ei suostunut starttiautomatiikka starttaamaan autoa kun piti vähän siirtää pihassa. Virtaskaa tuntuu olevan kun Webastot ja kaikki pelaa...
tarkista laatikon töpseli laatikon etukulmassa ja TCU jos ovat öljyisiä(melko varmasti varsinkin jos öljyä on liikaa)
niin puhdistus, kuivaus
TCU on konehuonessa hantin puolella mustassa isossa muovi laatikossa,
kun laatikon öljy on 80c niin jollain tikulla mittailee pohjasta ylös tason väliin 70-64.5mm niin on aluella
Mökkillä
'
'
Re: MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma
vm. 98.
Mahtaako muilla konevaitoehdoilla olla samaa laatikkoa käytössä? Jos sattuis tulemaan sopiva vastaan.
Mahtaako muilla konevaitoehdoilla olla samaa laatikkoa käytössä? Jos sattuis tulemaan sopiva vastaan.
Mahtaako 320cdi vm. 2002 sopia?
Päivitetään, josko projekti etenisi lähiaikoina.
Tarjolla olisi 320cdi vm. 2002 laatikko, mahtaako sopia vm. 98 290 tdi perään?
Tarjolla olisi 320cdi vm. 2002 laatikko, mahtaako sopia vm. 98 290 tdi perään?
Re: MB 290 E TD Classic... vaihdelaatikko-ongelma
Jos se laatikko on 5-vaihteinen sähköloota 722.6xx, niin lue nyt ensiksi vikakoodit starilla. Ei siinä laatikossa välttämättä mitään vikaa ole. Tuossa yllä oli jo ohjeita mitä tarkistaa, onko niitä tehty? Riittää kun yksi signaali ei toimi halutusti, niin laatikko menee vikatilaan.
Se öljyn määrä kanssa onko se tarkastettu oikein, muutenkin kun lorauttamalla lisää, niin paljon, että mittatikunreijästä jo lentelee korkki.
"Samaa" 722.6 lootaa on lukuisissa mersuissa, eroina on ohjain ja perävälityksetkin tulee mukaan kuvioon, eli vaikka se CDI:n laatikko sinne menisikin, vikatilassa sekin on luultavasti.
Se öljyn määrä kanssa onko se tarkastettu oikein, muutenkin kun lorauttamalla lisää, niin paljon, että mittatikunreijästä jo lentelee korkki.
"Samaa" 722.6 lootaa on lukuisissa mersuissa, eroina on ohjain ja perävälityksetkin tulee mukaan kuvioon, eli vaikka se CDI:n laatikko sinne menisikin, vikatilassa sekin on luultavasti.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Mahtaako 320cdi vm. 2002 sopia?
Ei sovi. Laatikko on fyysisesti kutakuikin samalainen, mutta vaihdekeppiyksikkö ja TCU erilainen.prautio kirjoitti:Päivitetään, josko projekti etenisi lähiaikoina.
Tarjolla olisi 320cdi vm. 2002 laatikko, mahtaako sopia vm. 98 290 tdi perään?
Auto tais tulla kuntoon, kiitoksia neuvonantajille
Ainakin nyt näyttää hyvältä... aloin hakemaan sitä avaimesta starttaamisen katoamista, ja vika paikallistui vaihdevivun kytkimelle - joka ilmoittaa että P on päällä ja saa startata. Sen yksikön kropaamisen jälkeen alkoi laatikkokin pelaamaan - ja pelaa niin kuin junan vessa! Ainoa miinus, ettei voi polttaa kumia - mutta se taitaa olla joku suojausominaisuus, eikä se kumin poltto arvokkaalle tähtikeulalle sopisikaan.
Kiitoksia hyvistä neuvoista, ja vanhoissa keskusteluissa myös tosi hyvää tietoa kun näin noviisina tutustuu näihin keksintöihin pintaa syvemmältä.
Kiitoksia hyvistä neuvoista, ja vanhoissa keskusteluissa myös tosi hyvää tietoa kun näin noviisina tutustuu näihin keksintöihin pintaa syvemmältä.