W123:sen vetareissa on suojakumien sisällä originaalisti juoksevat öljyt. Vanhemmiten viskositeetti ei riitä niitä enää kuumana voidella. Alkaa pitää kolinaa pidemmällä matkalla. Niitä ei kannata rasvata kiinteällä rasvalla kun kolina ei lopu millään. Ainoa mikä toimii on red linen juokseva vaseliini. (Marjapuuro) toiselta nimeltään. Itse laitoin vielä Rvs litkut (T4) niiden sekaan niin on ollut itselläni hiljaa jo kolmatta vuotta.Sharedoc kirjoitti:Apparin puolen sisemmässä vetoakselin nivelessä olikin mäskit sisällä ja nyt ne on rasvamontun pohjalla. Tilalle pursutin litiumrasvat.
Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Auto jäi joulun alla pihalle kun laatikko vuoti vajaaksi eikä liiku muuten kuin kaatamalla uutta ATF-öljyä laatikkoon. Sen verran olen autoa käynyt katsomassa että tuulilasin tiiviste näyttää vuotavan kuskin jalkatilaan vettä mikä on imeytynyt äänieristeenä oleviin sanomalehtiin jotka vaihdoin kuiviin. Laitoin lisäksi puolipeitteen päälle ettei auto kastu lisää jos tulee suojakelejä.
Olen päättänyt lykätä tuulilasin irroittamista keväämmälle, koska joudun todennäköisesti hitsaus/hiomis/paklaus/maalaushommiin jotka on mukavampaa tehdä keväällä lämpimällä ilmalla ovet auki tallissa kuin nyt talvella kylmässä tallissa. Väliaikaiskorjauksena olen ajatellut tiivistää tuulilasin tiivisteen pursuttamalla butyyliimassaa ikkunatiivisteen ja ikkunan väliin. Täytyy vaan löytää sopivan juokseva massa jostain. Olen joskus tiivistänyt asuntovaunun luukkua Bilteman harmaalla butyylimassalla ja se ainakin vaatii turhan runsaasti käsivoimia.
Vaihdelaatikon öljyjäähdyttimen uusi pitempi öljyletkukin saapui viimein mutta on vielä toistaiseksi asentamatta.
Olen päättänyt lykätä tuulilasin irroittamista keväämmälle, koska joudun todennäköisesti hitsaus/hiomis/paklaus/maalaushommiin jotka on mukavampaa tehdä keväällä lämpimällä ilmalla ovet auki tallissa kuin nyt talvella kylmässä tallissa. Väliaikaiskorjauksena olen ajatellut tiivistää tuulilasin tiivisteen pursuttamalla butyyliimassaa ikkunatiivisteen ja ikkunan väliin. Täytyy vaan löytää sopivan juokseva massa jostain. Olen joskus tiivistänyt asuntovaunun luukkua Bilteman harmaalla butyylimassalla ja se ainakin vaatii turhan runsaasti käsivoimia.
Vaihdelaatikon öljyjäähdyttimen uusi pitempi öljyletkukin saapui viimein mutta on vielä toistaiseksi asentamatta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Löytyi foorumin kautta apparin puolelle parempi etuistuin osina. Täytyy kasata entisen runkoon kunhan joutaa.
Mersu on seissyt pari kuukautta hangessa puolipeite päällä. Ei lähtenyt lämmittämättä käyntiin kun pakkasta oli -9C. Täytyy huomenna latailla akkua ja lämmittää lokilämmittimellä.
Mersu on seissyt pari kuukautta hangessa puolipeite päällä. Ei lähtenyt lämmittämättä käyntiin kun pakkasta oli -9C. Täytyy huomenna latailla akkua ja lämmittää lokilämmittimellä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Pääsin pitkästä aikaa korjaamaan farkkumeseä. Kohteena vuotava öljyputki automaattilaatikon ja jäähdyttimen väliltä.
Alkuperäinen suunnitelmä oli korjata vuoto uudella pitemällä joustoletkulla mutta suunnitelmä kohtasi taksiskun kun vanha joustletku ei suostunut irtoamaan jäähdyttimen päästä. En uskaltanut käyttää raakaa voimaa kiertämään kiinni jumittunutta kiristysmutteria koska muistissa on vielä pari vuotta sitten rikkomani Volvon jäähdytin josta irroitin vastaavan letkun voimalla jolloin jäähdyttimen puoleinen natsa repesi irti.
Uusi suunnitelma oli paikata vuotava öljyputki "kemiallisella metallilla" eli kaksikomponenttisella epoksiliimalla. Ajatus oli käyttää JPWeldiä joka kestää n. 250C lämmön. En kuitenkaan löytänyt tähän hätään JPWeldiä mutta löysin Permatechin kaksikomponenttiepoksin joka lupaa n. 170C lämmönkeston.
Itse korjaus oli helppo kun irroitin putken ja pesin sen jarrusprayllä. Epoksiliimaa vuotokohdan ympärille ja kovettumaan 4 tunta lämpimään paikkaan. Kasaus ja tuntuu pitävän öljyt sisällä. Uutta öljyä meni laatikkoon hieman yli kaksi litraa.
Auto on ollut koko talven puolipeitteen alla pihalla. Vettä ei ollut tullut sisälle mikä oli hyvä asia. Täytyy tiivistää tuulilasin kumitiivisteen alus jollain tökötillä. Muistan lukeneeni jostain että Wurthilla olisi hyvää tiivistysmassaa tähän tarkoitukseen.
Mese on tulossa vasta ensi talveksi ajoon kun nastarengaskausi alkas. Sitä ennen on vaihdettava lämmityslaitteen puhallin ja lämmönsäädön namikat.
Alkuperäinen suunnitelmä oli korjata vuoto uudella pitemällä joustoletkulla mutta suunnitelmä kohtasi taksiskun kun vanha joustletku ei suostunut irtoamaan jäähdyttimen päästä. En uskaltanut käyttää raakaa voimaa kiertämään kiinni jumittunutta kiristysmutteria koska muistissa on vielä pari vuotta sitten rikkomani Volvon jäähdytin josta irroitin vastaavan letkun voimalla jolloin jäähdyttimen puoleinen natsa repesi irti.
Uusi suunnitelma oli paikata vuotava öljyputki "kemiallisella metallilla" eli kaksikomponenttisella epoksiliimalla. Ajatus oli käyttää JPWeldiä joka kestää n. 250C lämmön. En kuitenkaan löytänyt tähän hätään JPWeldiä mutta löysin Permatechin kaksikomponenttiepoksin joka lupaa n. 170C lämmönkeston.
Itse korjaus oli helppo kun irroitin putken ja pesin sen jarrusprayllä. Epoksiliimaa vuotokohdan ympärille ja kovettumaan 4 tunta lämpimään paikkaan. Kasaus ja tuntuu pitävän öljyt sisällä. Uutta öljyä meni laatikkoon hieman yli kaksi litraa.
Auto on ollut koko talven puolipeitteen alla pihalla. Vettä ei ollut tullut sisälle mikä oli hyvä asia. Täytyy tiivistää tuulilasin kumitiivisteen alus jollain tökötillä. Muistan lukeneeni jostain että Wurthilla olisi hyvää tiivistysmassaa tähän tarkoitukseen.
Mese on tulossa vasta ensi talveksi ajoon kun nastarengaskausi alkas. Sitä ennen on vaihdettava lämmityslaitteen puhallin ja lämmönsäädön namikat.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nettiautossa olisi samanlainen mutta paljon parempi museokatsastettu yksilö myynnissä
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/8836654" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/8836654" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
...valitettavasti mätä
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tiedätkö auton tai käynyt katsomassa?cuuno kirjoitti:...valitettavasti mätä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tuo vihreä AI-6 oli eilen ehtoolla Tampereen keskustassa, ajelin hetken matkaa perässä Satakunnankatua. Liekkö joku paikallinen käynyt hakemassa kun nettiautossa oli myydyksi merkitty? Hienon näköinen ja ryhdikkään oloinen peli ainakin ulkoapäin.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jouduin väliaikaisesti kannibalisoimaan farkkumersusta oikean puolen etunavan jarrulevyneen museorekisteröityyn kesäautooni sedan mallinen W123 300D vm 1976, joka kehitti oikeaan etupyörään laakerivian. Vikaa en saanut korjattua laakerivaihdolla koska sisemmäisen (isomman) laakerin pesässä navassa oli välystä. Siis koko napa täytyi vaihtaa.
Tilasin purkuosana töydellisen etunavan saksalaiselta ebayn kautta rahteineen 98 euroa. Tämä on tarkoitus asentaa farkkumersuun kannibalisoidun navan tilalle.
Tilasin purkuosana töydellisen etunavan saksalaiselta ebayn kautta rahteineen 98 euroa. Tämä on tarkoitus asentaa farkkumersuun kannibalisoidun navan tilalle.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Wurthin ikkunatiivistemassaa ei tunnu saavan Oulusta tarvikeliikkeistä. Wurthin oma kauppa ei palvele yksityisasiakkaita. Motonetistä saisi isossa pakkauksessa SIKALASTOMER-710 TIIVISTEMASSA MUSTA 310 ML joka 6,90 euroa. Suulake on aika iso ja tavara lienee jäykkää. Täytyy kokeilla lämmittää tuubia ensin vesihauteessa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Eikös wurthiltä nykyisin saa ostaa ihan yksityisetkin? Ainoa, että pitää maksaa kortilla mutta muuttivat käytäntöään pari vuotta sitten. Siis jos ei ole jokin paikallinen erikoisuus. Ainakin Pieksämäellä ja Jyväskylässä onnistuu ostaminen yksityiseltäkin.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Päädyin tiivistämään tuulilasin tiivisteen Motonetin sikatökötillä. Vedin vain yläsauman alusen. Täytyy nyt odotella sadepäivää josko vettä enää tulee sisään.
Vaihdoin myös lämmityslaitteen puhaltimen moottorin, helppo homma kun onnistuu apukuskin jalkatilasta.
Vasen takalokasuojan kaari on alkanut pehmetä, täytynee hommata korjauspelti.
Vaihdoin myös lämmityslaitteen puhaltimen moottorin, helppo homma kun onnistuu apukuskin jalkatilasta.
Vasen takalokasuojan kaari on alkanut pehmetä, täytynee hommata korjauspelti.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tilasin vasemman takalokasuojan kaaren korjauspellin tarvikeliikkeestä.
Vaihdoin matkustajan puolen etuistuimen parempaan. Tämäkin istuin on vielä pesun tarpeessa.
Vaihdoin matkustajan puolen etuistuimen parempaan. Tämäkin istuin on vielä pesun tarpeessa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tuli viime vuoden puolella osteltua meseen kaikenlaista ebayn kautta. Nakkelin paketit avaamattomana mesen takapaksiin. Nyt en kuitenkaan millään löydä oikean etulokasuojan alalistaa jonka muistan tilanneeni. Täytyy varmaan katsella joku viikko jos se löytyisi jostain muualta jossain muussa yhteydessä. Jos sitä ei löydy niin täytyy tilata toinen purkuosa. Kiirettä ei ole koska auto on tulossa ajoon vasta nastarengaskaudeksi. Minulla olisi ylimääräinen vasemman puolen vastaava lista. Leikittelen ajatuksella että sahaisin sen pään vinoksi ja laittaisen sen oikealle puolelle.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 11.07.2017 04:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nettivaraosassa näyttäisi olevan myynnissä sedanin dunkelolive väriset penkit. Tein tarjouksen niistä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ostotarjous sedanin penkeistä ei mennyt läpi.
Sain ostettua takavasemman lokasuojakaaren korjauspellin ja vasemman taka-alakulman korjauspellin. Molemmat Klokkerholmin peltejä.
Oikean puolen etulokasuojan alalistaa ei sitten löytynyt joten tilasin saksan ebayn kautta uuden 57 eur rahteineen.
Etupyörän napa saapui saksasta.
Tuulilasin tiivistys ei näytä riittäneen vesivuotojen korjauksena. Vettä oli kuskin jalkatilan kaukalomatossa, joten sen on täytynyt tulla ihan tippasemalla eikä vain norona peltiä vasten. Epäilen nyt vuotoa katon läpi kattokaiteiden läpivientikohdasta.
Sain ostettua takavasemman lokasuojakaaren korjauspellin ja vasemman taka-alakulman korjauspellin. Molemmat Klokkerholmin peltejä.
Oikean puolen etulokasuojan alalistaa ei sitten löytynyt joten tilasin saksan ebayn kautta uuden 57 eur rahteineen.
Etupyörän napa saapui saksasta.
Tuulilasin tiivistys ei näytä riittäneen vesivuotojen korjauksena. Vettä oli kuskin jalkatilan kaukalomatossa, joten sen on täytynyt tulla ihan tippasemalla eikä vain norona peltiä vasten. Epäilen nyt vuotoa katon läpi kattokaiteiden läpivientikohdasta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vesivuodon etsintä jatkuu. Raotin kattoverhoilua etupäästä ja näyttää ettei vesi tule sieltä. Täytyy varmaan mennä sateella autoon seuraamaan mistä vesi oikein tulee.
Tutkin myös vasemman takakulman tilaa (lokasuojan kaari alkanut ruostumaan läpi). Näyttää siltä että takakulmaan on jo kerran vaihdettu kaari ja se on tehty ihan hyvin. Kaaren vaihto on tehty kaukaa, joten Klokkerholmin korjauspellin reuna tulee samoille haminoille. Täytyy miettiä vielä miten korjaus kannattaa tehda.
Asensin saksalaiselta ostetun etupyörän navan paikalleen ja auto on nyt ajokunnossa.
Tutkin myös vasemman takakulman tilaa (lokasuojan kaari alkanut ruostumaan läpi). Näyttää siltä että takakulmaan on jo kerran vaihdettu kaari ja se on tehty ihan hyvin. Kaaren vaihto on tehty kaukaa, joten Klokkerholmin korjauspellin reuna tulee samoille haminoille. Täytyy miettiä vielä miten korjaus kannattaa tehda.
Asensin saksalaiselta ostetun etupyörän navan paikalleen ja auto on nyt ajokunnossa.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 25.07.2017 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hei, niin oletko tutkinut moottoritilan puolelta konepellin saranojen poterot? Jottei sieltä ole pohjalta puhki ja vesi tulee sitäkautta jalkatilaan....
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Minulla oli nuo lasin alakulmat "sulaneet" vuosien saatossa. Ei sitä huomannut ennen kuin otti lasin pois. Sisäpuolelta huomasi, että vesi valui kylkipeltiä myöten jalkatilan reunassa olevaan koteloon ja kotelon tulviessa vesi tuli jalkatilaan. Kun otin kojelaudan pois ja kaadoin lasille vettä, tihkui vesi pisaroittain tuota em. reittiä pitkin. Reikää ei löytynyt ennen lasin irroittamista. Reikä oli piilossa siellä lasintiivisteen alla.
En löytänyt kuvaa alkutilanteesta mutta tuossa alla on ruosteet jo osin napsittu pois.
Lasin irrottaminen sinänsä oli yksinkertainen toimenpide kun leikkasin tiivisteen auki mattoveitsellä. Takaisinlaitto oli kohtuuhikinen homma kun en ikinä ollut laittanut tuollaista kromilistallista tiivistettä + lasia. Kromilista ei millään asetu tiivisteeseen ennen kuin lasi on jo puolittain paikallaan autossa. Tiivistettä piti nostattaa (itse nostin sopivan kokoiisella puupalikalla) sisäpuolelta, että ulkopuolelta sai kromilistan painettua tiivisteeseen. Siitä samalla tiivistettä nostaen, ulkopuolelta kromilistaa tiivisteeseen painaen ja tiiviste+kromilista+lasiyhtenäisyytta paikalleen painaen uitti narulla tiivisteen paikalleen. Kohtuuhomma kun kerran on tehnyt mutta ensi kerralla ei onnistunut.
En löytänyt kuvaa alkutilanteesta mutta tuossa alla on ruosteet jo osin napsittu pois.
Lasin irrottaminen sinänsä oli yksinkertainen toimenpide kun leikkasin tiivisteen auki mattoveitsellä. Takaisinlaitto oli kohtuuhikinen homma kun en ikinä ollut laittanut tuollaista kromilistallista tiivistettä + lasia. Kromilista ei millään asetu tiivisteeseen ennen kuin lasi on jo puolittain paikallaan autossa. Tiivistettä piti nostattaa (itse nostin sopivan kokoiisella puupalikalla) sisäpuolelta, että ulkopuolelta sai kromilistan painettua tiivisteeseen. Siitä samalla tiivistettä nostaen, ulkopuolelta kromilistaa tiivisteeseen painaen ja tiiviste+kromilista+lasiyhtenäisyytta paikalleen painaen uitti narulla tiivisteen paikalleen. Kohtuuhomma kun kerran on tehnyt mutta ensi kerralla ei onnistunut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Lokasuojan kaaren vaihto-operaatio vuorossa tänään. Kiinnitys vanhanaikaisesti hitsaamalla. Ensin hitsilanka ja sitten pakkeli loppui kesken joten homma jatkuu vielä toisena päivänäkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaikka takakaaren vaihto on yhä kesken käytin autoa vuosikatsastuksessa. Matkalla konttorille vasen etujarru alkoi laahaamaan ja kuumeni. Jarrupenkissä etujarrujen ero oli 62%. Myös pissapoika oli jäänyt eläkkelle ja oikea raidetangon ulkopää oli välyksellinen.
Mikä oli hyvää ettei hitsaushommia tullut lisää. Samoin päästöt oli hyvät.
Mikä oli hyvää ettei hitsaushommia tullut lisää. Samoin päästöt oli hyvät.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaihdoin uudet jarrupalat ja herkistelin jumittuneet jarrusylinterit. Pissapojan pumpun vaihdoin uuteen. Vasemman takakaaren paklasin, hioin ja pohjamaalasin. Hain myös pintaväriä yhden spraypurkin, mutten ehtinyt vielä maalata.
Ohjauksen raidetangon nivelen sain myös. Tarkoitus asentaa aamusta ja iltapäivällä katsastuskonttorille jälkitarkastukseen. Auto on nyt yön yli otsonoitavana. Tarkoitus on saada tunkkaisuus pois sisäilmasta.
Ohjauksen raidetangon nivelen sain myös. Tarkoitus asentaa aamusta ja iltapäivällä katsastuskonttorille jälkitarkastukseen. Auto on nyt yön yli otsonoitavana. Tarkoitus on saada tunkkaisuus pois sisäilmasta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Otsonointi onnistui hyvin, sisäilma on nyt normaali. Asensin raidetangon nivelen ja säädin aurauksen. Maalasin takalokasuojan kaaren pintaväriin. Jälkinäytössä ei ollut katsastusmiehellä huomauttamista ja leimaa tuli marraskuulle 2018.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Olikos tuossa tupakanhaju ongelma vai? Onnistuiko kaaren vaihto hyvin, ilman kiloa pakkelia? Tarkkaa hommaa nuo pintapeltien liittämiset.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Otsonointi: Autossa on ollut tunkkanen haju koko ajan ja paikansin sen lopulta kuskin penkkiin jonka joku on aikoinaan hikoillut haisevaksi. Vaihdoin apparin penkin kuskinpaikalle ja foorumin kautta parempikuntoisen apparin penkin viime talvella. Hajut hälveni mutteivat kokonaan, sen vuoksi otsonointi nyt. Vuokrasin otsonaattorin 2 vrk a 40 eur, yht 80 eur. Otsonoin neljä autoa ja kesämökiltä kolme rakennusta 48 tunnissa.
Lokasuojan kaari: lähtötilanne oli huono, koska autoon oli jo kerran vaihdettu kaari ja sen jäljiltä kyljessä oli pakkelia vaihteleva määrä, jossain kohtaa jopa noin 6 mm paksusti. Asensin korjauspalan entisten kaaren päälle. Entisen pakkelin vuoksi jouduin vetämään katkaisulaipalla uran pakkelikerroksen läpi peltiin jotta pystyin hitsaamaan korjauspalan kiinni. Sitten ajoin kulmahiomakoneella hiomalaikalla hitsisauman korjauspellin tasalle. Sitten pakkelilla tasaus korjauspellin tasalle noin 4 cm matkalla. Pakkeli/hionta kolme kierrosta. Käytin nauhahiontakonetta pelkästään. Parempi tulos olisi vaatinut pari lisäkierrosta paklausta/hiontaa, mutta tälläkertaa tavoitteena ei ollut museoauto-laatu. Käytin Bilteman hienoa muovipakkelia. Sitten 2 kierrosta pohjamaalia välissä tunnin kuivumisajalla.
Seuraavana päivänä kaksi kierrosta pintamaalia 30 min kuivumisajalla. Lakkaus suunnitteilla muutaman päivän päästä.
Asensin lokarin muovisen sisälokasuojan. Kiinnitys ruuveilla ja pop-niiteillä.
Lokasuojan kaari: lähtötilanne oli huono, koska autoon oli jo kerran vaihdettu kaari ja sen jäljiltä kyljessä oli pakkelia vaihteleva määrä, jossain kohtaa jopa noin 6 mm paksusti. Asensin korjauspalan entisten kaaren päälle. Entisen pakkelin vuoksi jouduin vetämään katkaisulaipalla uran pakkelikerroksen läpi peltiin jotta pystyin hitsaamaan korjauspalan kiinni. Sitten ajoin kulmahiomakoneella hiomalaikalla hitsisauman korjauspellin tasalle. Sitten pakkelilla tasaus korjauspellin tasalle noin 4 cm matkalla. Pakkeli/hionta kolme kierrosta. Käytin nauhahiontakonetta pelkästään. Parempi tulos olisi vaatinut pari lisäkierrosta paklausta/hiontaa, mutta tälläkertaa tavoitteena ei ollut museoauto-laatu. Käytin Bilteman hienoa muovipakkelia. Sitten 2 kierrosta pohjamaalia välissä tunnin kuivumisajalla.
Seuraavana päivänä kaksi kierrosta pintamaalia 30 min kuivumisajalla. Lakkaus suunnitteilla muutaman päivän päästä.
Asensin lokarin muovisen sisälokasuojan. Kiinnitys ruuveilla ja pop-niiteillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Siis jätikkö vanhan kaaren uuden korjauspellin alle? Ei kai...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jos olisin leikannut vanhan kaaren pois, olisin joutunut hitsaamaan sisälokasuojan kiinni joka olisi tuplannut hitsattavan määrän sekä ko sauma on lähes mahdoton ruostesuojata yläpuolelta.
En yleensäkään leikkaa vanhaa ruostunutta peltiä pois vaan vedän uutta peltiä päälle. Ja uusi pelti molemmin puolin maalattuna valmiiksi.
En yleensäkään leikkaa vanhaa ruostunutta peltiä pois vaan vedän uutta peltiä päälle. Ja uusi pelti molemmin puolin maalattuna valmiiksi.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Takajarruissa esiintyy edelleen laahaamista, erityisesti vasemmalla puolella. Niinpa otin ja purin vasemman takajarrusatulan irti ja vaihdoin mäntien kumitiivisteet. Onnistui muuten mutta letkupuristimena käyttämäni lukkopihdit eivät pitäneetkään ja järjestelmään pääsi ilmaa. En saanut ilmatttua jarruja pelkästään tästä yhdestä takarenkaasta. Tarkoitus on uusia kumitiivisteet myös oikeanpuoleiseen takasatulaan ja ilmata sitten uudestaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Nyt myös oikea takajarrusatula kumitiivisteet vaihdettu ja jarrut ilmattu. Poljin on jonkin verran pehmeämpi kuin ennen. Tuulilasin tiivisteen alareuna tilkitty sikatökötillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jarrupolkimen pehmeys huolestuttaa sen verran että taidan varalta uusia myös pääsylinterin kumit tai koko sylinterin. Täytyy katsoa missä hinnoissa uusi sylinteri olisi.
Myös ohjauspyörän asento täytyy korjata koska ratti on katsastustemontiin sisältyneen raidetangon ulkopään nivelen vaihdon ja aurauksen säädön jäljiltä hieman vinossa.
Myös ohjauspyörän asento täytyy korjata koska ratti on katsastustemontiin sisältyneen raidetangon ulkopään nivelen vaihdon ja aurauksen säädön jäljiltä hieman vinossa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561