190 2,6 tilalle 3,0 24valve

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

190 2,6 tilalle 3,0 24valve

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

hey kertokees viisaammat käykö 3.0 24valve patti(eikö ole sama lohko???) ja getrag laatikko "heittämällä" 190 2,6 manuaali tilalle onko joku tehnyt kyseisiä muutoksia esim. 200 mersuun. miten sähköt käypi ja miten suuri savotta on edessä
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Taitaa tehot mennä sallitun yli ja reippaasti. 2.6 koneesta irtoaa 166 hv ja tuo 24V kone pukkaa ainakin 220hv
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

vertailumalliksi 2,5 16 valve 196hp x 1,20=235 hevosvoimissa ja kuutioissahan se pysyy 2,6 x 1,25=3,25
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Jasen698 kirjoitti:vertailumalliksi 2,5 16 valve 196hp x 1,20=235 hevosvoimissa ja kuutioissahan se pysyy 2,6 x 1,25=3,25
Ai katoppa joo, mites pääsikin muisti lipsumaan noin 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Eiköhän toi pitäis mennä. Getracin laatikollahan noita 24-tappisia on saanutkin. Kun muistaakseni laatikon kannattimelle on useampi eri paikka mihin sen saa kiinni eli koneen pituus ei siihen suuntaan pitäisi aiheuttaa ongelmaa. Ainut jos kone ottaa rintapeltiin niin sit huonompi juttu. Tosin koneenkannatintyynyjä soveltamalla koneen saa hyvin oikeelle kohalle. Sähköflektit todennäkösesti vaan joutuu heittään. Sähköhommista en osaa mitn sanoa. Muutenkin tieto on puolimutua että korjatkaa viisaammat.

Tossa yks moinen laite.
http://mb190.tripod.com/readers/11.html
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

juu mä luulen kanssa että mersu insinöörit on miettiny melkein kaiken oleellisen mutta tosiaan tuommosen muutoksen ne sähköt kiinnostaa. Minkälainen ruisku siinä on, onko mekaaninen ym ym kaipa joku on moisen muutoksen tehnyt esim 124 koppaan no valaiskaa projekti lyödään kohta käyntiin ja pitäisi vähän tietää etukäteen että mitä on edessä


PS: auto mihin kone istutetaan on 2.0e etu jarrut tulee 2,5-16 ventiilisestä ja jouset ja iskarit 2,6. Millä muulla tapaa 2.0 eroaa 2,6 esim, onko erilaiset kallistuksenvakaajat ym ym
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

E280 ja E320 on käytössä HFM, täysin elektroninen monipiste suihkulaitteisto.
Vahvaa mutua.
Oliskohan sama Käytössä E300 mallissa??
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

enska kirjoitti:E280 ja E320 on käytössä HFM, täysin elektroninen monipiste suihkulaitteisto.
Vahvaa mutua.
Oliskohan sama Käytössä E300 mallissa??
KE-jetti on 3.0-24:ssa ja E300:ssa
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Jani kirjoitti:
enska kirjoitti:E280 ja E320 on käytössä HFM, täysin elektroninen monipiste suihkulaitteisto.
Vahvaa mutua.
Oliskohan sama Käytössä E300 mallissa??
KE-jetti on 3.0-24:ssa ja E300:ssa
Alright! ai niin nuo HFM:ät tuli vasta -93 ja 300 24V tuli jo 90-91
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Mistäpäin te näitä 300 24venasia koneita ootte löytäny? kun täällä pohjoisemassa mitä olen soitellut niin tuntuvat olevan aika harvinaista herkkua..?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Jasen698 kirjoitti:juu mä luulen kanssa että mersu insinöörit on miettiny melkein kaiken oleellisen mutta tosiaan tuommosen muutoksen ne sähköt kiinnostaa. Minkälainen ruisku siinä on, onko mekaaninen ym ym kaipa joku on moisen muutoksen tehnyt esim 124 koppaan no valaiskaa projekti lyödään kohta käyntiin ja pitäisi vähän tietää etukäteen että mitä on edessä


PS: auto mihin kone istutetaan on 2.0e etu jarrut tulee 2,5-16 ventiilisestä ja jouset ja iskarit 2,6. Millä muulla tapaa 2.0 eroaa 2,6 esim, onko erilaiset kallistuksenvakaajat ym ym
Mitenköhän noi jouset ja iskarit sattuu? 24v koneelle ainakin W124:een on eri jouset kuin 260 ja 300 koneisiin. Käyhän ne sinne, mutta voipi mennä poikki helpommin.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista??!

Viesti Kirjoittaja stanger »

ajattelinpa tuossa että mitäköhän nuo katastusmiehet sanovat
tuosta akseli painoista,kun oletan että se 3.0 24v painanee enemmän kuin
esim 2.5dieseli lohko tai sit 2.6bensa,ja nuo taitaapi olla ne raskaimmat
koneet w201??!?!? (jos nyt ei sit oteta huomioon niitä oikein harvinaisia 3.2)
Muutenpa siinä tuskin mitään ihmeellisyyksiä ei liene ole....
tai sähköistä en tiedä,mut tuntus että jos sinne nakkaa 24v koneen ohjausboxin yms. roinat ja yhistää ne alkup. sarjaan niin miksi se ei pelais?? :roll:

ps... ideana muuten ihan sika hyvä!!

onko se sun mersus vähäpäästönen?? kato toisaaltahan
sen 2.6 vois turbottaakki :lol:

-henkilökohtaisesti todella ärsyyntynyt suomen autoverotuksesta ja kaikesta muusta paskasta joka rajoittaa auton modifioimista- :evil:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

juu elikäs juttu muuttui hieman kun 2,6 meni kaupan niin nytten konetta ollaan pistämässä 2 litraseen ellei löydy parempaa vaihtoehtoa

juu konehan painaa mutta autostahan voi tehdä vaikka 4 paikkaisen

jouset ja iskarit tulevat siis 2,6 ei 300

miten onko tietoa miten 300 alustan osat käy 190 kun olisi tuommosen 300 lukkomurikka ja se pitäisi ympätä tuonne alle eikö ne ole samnaliset kelkka ja tukivarret ovat erilaiset vai???

niinko meinaatte että eikun johdot kiinni ja ajoa kunpa se olisi nuin helppo juttu niin projekti olisi jotehty no kunhan projekti alakaa niin siten voi mennä sormi suuhun, mutta kai nu jumankekka joku on vaihtanu tuommosen koneen itselleen !!!!!!!!!!!
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Re: rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista?

Viesti Kirjoittaja enska »

stanger kirjoitti: onko se sun mersus vähäpäästönen?? kato toisaaltahan
sen 2.6 vois turbottaakki :lol:
Aika kallista puuhaa, lueppa juttu "230CE turbo projekti"
Taitaa kulut olla lähempänä 8000€
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Riippuu paljon siitä mitä tarkoitetaan sanalla "heittämällä"?

Jarrut, jouset, vakaajatangot, pa-linjat+pumput, voimansiirto, sähköt, Jäähdytin+kannakkeet?.... Ainakin nuo jos heittää ja paljon muuta pientä hieromista.
Joku mersupurkaamo??
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Jarrut, jouset, vakaajatangot, pa-linjat+pumput, voimansiirto, sähköt, Jäähdytin+kannakkeet?.... Ainakin nuo jos heittää ja paljon muuta pientä hieromista


juu kyllähän nuita löytyy mistäköhän vakaaja tanko pitäisi laittaa käykö 300 mulla olisi yksi 2,3-16 etukallistuksenvakaaja riittäköhän se

Tuossa soitteli yhdelle mersu gurulle ja se sanoi että kyllä onnistuu mersussa on koneelle oma johtosarja ja sen kun vaihtaa niin ei muutakun bensat tankkiin ja ajoa 8)
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

nooooo missä ne isot pojjat on jotka tietää näistä kaiken 8)
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jasen698 kirjoitti:vertailumalliksi 2,5 16 valve 196hp x 1,20=235 hevosvoimissa ja kuutioissahan se pysyy 2,6 x 1,25=3,25
Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!

Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.

Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

pystyvalo kirjoitti:<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!

Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.

Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
juu näinhän se juuri on onneksi muutenhan tässä ei olisi mitään järkeä
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jasen698 kirjoitti:
pystyvalo kirjoitti:<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!

Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.

Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
juu näinhän se juuri on onneksi muutenhan tässä ei olisi mitään järkeä
No hyvä sitten 8) Kertoi katsastusmies konttorilla pari vuotta siten jotain ihan muuta.. Ajat muuttuu
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

jupehalm kirjoitti:No hyvä sitten 8) Kertoi katsastusmies konttorilla pari vuotta siten jotain ihan muuta.. Ajat muuttuu
Ne inssitki on vaan ihmisiä. Monesti kun kyselee kolmelta konttorilta muutoksista saa kolme erilaista vastausta. AKEen kun soittaa niin saattaa olla jo jotain oikeaakin vastauksessa. Tosin sieläkin ne on vain ihmisiä. :roll:
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista?

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

(jos nyt ei sit oteta huomioon niitä oikein harvinaisia 3.2)

Tämä on harvinainen näillä leveys asteilla, 5.0 32v BRABUS
Tämä kyseinen yksilö on kylläkin jälkiasennus versio.
Kuva
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no mitenkäs sitten tuo johtosarja homma? pitääkö se olla joku erikois, vai onko se vaan esim 2.6sen johtosarja vai 124:sen 300 24venasen johtosarja?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

moottorin oma johtosarja eli tässä tapauksessa 3,0-24 en myöskään ole varma onko 2,6 sama johtosarja mutta itse ainakin laitan tuommosta 3,0-24 johtosarjoineen
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

jeps :) mielenkiinnolla seurataan tätä projektia, kun itsellä sama homma edessä, jos kesätöihin päästään :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

jepulis ei muutakun suoraa kutvosta pellin alle ja bensallahan ne autot kulkee :wink: no joo no joo ( mutta diiselillä se voima näemmä kuitenkin saadaan)

PS: kysäseppä semmosesta paikasta kuin osatuonti Felke jyväskylä niillä on nuita purettuja mersua enemmänkin tai toinen paikka Ka-wa auto loppi se tuo saksasta autoja ja osia ja tuo sulle kyllä semmosen patin ja laatikon
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

tämäpä oliki hyvä tieto :) Kiitosta :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Mutta eikös se tehokkain viralline vertailumalli ole toi EVO2.. eli n. 235hp tehoilla, joten 1.2 x 235 =n.282hp
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ex-voortman kirjoitti:Mutta eikös se tehokkain viralline vertailumalli ole toi EVO2.. eli n. 235hp tehoilla, joten 1.2 x 235 =n.282hp
Ni-in, eri asia on se, että hyväksyykö Suomen katsastussetä 502 kpl:een sarjana tehdyn auton vertailumalliksi :? .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin