190 2,6 tilalle 3,0 24valve
190 2,6 tilalle 3,0 24valve
hey kertokees viisaammat käykö 3.0 24valve patti(eikö ole sama lohko???) ja getrag laatikko "heittämällä" 190 2,6 manuaali tilalle onko joku tehnyt kyseisiä muutoksia esim. 200 mersuun. miten sähköt käypi ja miten suuri savotta on edessä
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Eiköhän toi pitäis mennä. Getracin laatikollahan noita 24-tappisia on saanutkin. Kun muistaakseni laatikon kannattimelle on useampi eri paikka mihin sen saa kiinni eli koneen pituus ei siihen suuntaan pitäisi aiheuttaa ongelmaa. Ainut jos kone ottaa rintapeltiin niin sit huonompi juttu. Tosin koneenkannatintyynyjä soveltamalla koneen saa hyvin oikeelle kohalle. Sähköflektit todennäkösesti vaan joutuu heittään. Sähköhommista en osaa mitn sanoa. Muutenkin tieto on puolimutua että korjatkaa viisaammat.
Tossa yks moinen laite.
http://mb190.tripod.com/readers/11.html
Tossa yks moinen laite.
http://mb190.tripod.com/readers/11.html
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
juu mä luulen kanssa että mersu insinöörit on miettiny melkein kaiken oleellisen mutta tosiaan tuommosen muutoksen ne sähköt kiinnostaa. Minkälainen ruisku siinä on, onko mekaaninen ym ym kaipa joku on moisen muutoksen tehnyt esim 124 koppaan no valaiskaa projekti lyödään kohta käyntiin ja pitäisi vähän tietää etukäteen että mitä on edessä
PS: auto mihin kone istutetaan on 2.0e etu jarrut tulee 2,5-16 ventiilisestä ja jouset ja iskarit 2,6. Millä muulla tapaa 2.0 eroaa 2,6 esim, onko erilaiset kallistuksenvakaajat ym ym
PS: auto mihin kone istutetaan on 2.0e etu jarrut tulee 2,5-16 ventiilisestä ja jouset ja iskarit 2,6. Millä muulla tapaa 2.0 eroaa 2,6 esim, onko erilaiset kallistuksenvakaajat ym ym
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Alright! ai niin nuo HFM:ät tuli vasta -93 ja 300 24V tuli jo 90-91Jani kirjoitti:KE-jetti on 3.0-24:ssa ja E300:ssaenska kirjoitti:E280 ja E320 on käytössä HFM, täysin elektroninen monipiste suihkulaitteisto.
Vahvaa mutua.
Oliskohan sama Käytössä E300 mallissa??
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Mitenköhän noi jouset ja iskarit sattuu? 24v koneelle ainakin W124:een on eri jouset kuin 260 ja 300 koneisiin. Käyhän ne sinne, mutta voipi mennä poikki helpommin.Jasen698 kirjoitti:juu mä luulen kanssa että mersu insinöörit on miettiny melkein kaiken oleellisen mutta tosiaan tuommosen muutoksen ne sähköt kiinnostaa. Minkälainen ruisku siinä on, onko mekaaninen ym ym kaipa joku on moisen muutoksen tehnyt esim 124 koppaan no valaiskaa projekti lyödään kohta käyntiin ja pitäisi vähän tietää etukäteen että mitä on edessä
PS: auto mihin kone istutetaan on 2.0e etu jarrut tulee 2,5-16 ventiilisestä ja jouset ja iskarit 2,6. Millä muulla tapaa 2.0 eroaa 2,6 esim, onko erilaiset kallistuksenvakaajat ym ym
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista??!
ajattelinpa tuossa että mitäköhän nuo katastusmiehet sanovat
tuosta akseli painoista,kun oletan että se 3.0 24v painanee enemmän kuin
esim 2.5dieseli lohko tai sit 2.6bensa,ja nuo taitaapi olla ne raskaimmat
koneet w201??!?!? (jos nyt ei sit oteta huomioon niitä oikein harvinaisia 3.2)
Muutenpa siinä tuskin mitään ihmeellisyyksiä ei liene ole....
tai sähköistä en tiedä,mut tuntus että jos sinne nakkaa 24v koneen ohjausboxin yms. roinat ja yhistää ne alkup. sarjaan niin miksi se ei pelais??
ps... ideana muuten ihan sika hyvä!!
onko se sun mersus vähäpäästönen?? kato toisaaltahan
sen 2.6 vois turbottaakki
-henkilökohtaisesti todella ärsyyntynyt suomen autoverotuksesta ja kaikesta muusta paskasta joka rajoittaa auton modifioimista-
tuosta akseli painoista,kun oletan että se 3.0 24v painanee enemmän kuin
esim 2.5dieseli lohko tai sit 2.6bensa,ja nuo taitaapi olla ne raskaimmat
koneet w201??!?!? (jos nyt ei sit oteta huomioon niitä oikein harvinaisia 3.2)
Muutenpa siinä tuskin mitään ihmeellisyyksiä ei liene ole....
tai sähköistä en tiedä,mut tuntus että jos sinne nakkaa 24v koneen ohjausboxin yms. roinat ja yhistää ne alkup. sarjaan niin miksi se ei pelais??

ps... ideana muuten ihan sika hyvä!!
onko se sun mersus vähäpäästönen?? kato toisaaltahan
sen 2.6 vois turbottaakki

-henkilökohtaisesti todella ärsyyntynyt suomen autoverotuksesta ja kaikesta muusta paskasta joka rajoittaa auton modifioimista-

ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
juu elikäs juttu muuttui hieman kun 2,6 meni kaupan niin nytten konetta ollaan pistämässä 2 litraseen ellei löydy parempaa vaihtoehtoa
juu konehan painaa mutta autostahan voi tehdä vaikka 4 paikkaisen
jouset ja iskarit tulevat siis 2,6 ei 300
miten onko tietoa miten 300 alustan osat käy 190 kun olisi tuommosen 300 lukkomurikka ja se pitäisi ympätä tuonne alle eikö ne ole samnaliset kelkka ja tukivarret ovat erilaiset vai???
niinko meinaatte että eikun johdot kiinni ja ajoa kunpa se olisi nuin helppo juttu niin projekti olisi jotehty no kunhan projekti alakaa niin siten voi mennä sormi suuhun, mutta kai nu jumankekka joku on vaihtanu tuommosen koneen itselleen !!!!!!!!!!!
juu konehan painaa mutta autostahan voi tehdä vaikka 4 paikkaisen
jouset ja iskarit tulevat siis 2,6 ei 300
miten onko tietoa miten 300 alustan osat käy 190 kun olisi tuommosen 300 lukkomurikka ja se pitäisi ympätä tuonne alle eikö ne ole samnaliset kelkka ja tukivarret ovat erilaiset vai???
niinko meinaatte että eikun johdot kiinni ja ajoa kunpa se olisi nuin helppo juttu niin projekti olisi jotehty no kunhan projekti alakaa niin siten voi mennä sormi suuhun, mutta kai nu jumankekka joku on vaihtanu tuommosen koneen itselleen !!!!!!!!!!!
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista?
Aika kallista puuhaa, lueppa juttu "230CE turbo projekti"stanger kirjoitti: onko se sun mersus vähäpäästönen?? kato toisaaltahan
sen 2.6 vois turbottaakki![]()
Taitaa kulut olla lähempänä 8000€
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jarrut, jouset, vakaajatangot, pa-linjat+pumput, voimansiirto, sähköt, Jäähdytin+kannakkeet?.... Ainakin nuo jos heittää ja paljon muuta pientä hieromista
juu kyllähän nuita löytyy mistäköhän vakaaja tanko pitäisi laittaa käykö 300 mulla olisi yksi 2,3-16 etukallistuksenvakaaja riittäköhän se
Tuossa soitteli yhdelle mersu gurulle ja se sanoi että kyllä onnistuu mersussa on koneelle oma johtosarja ja sen kun vaihtaa niin ei muutakun bensat tankkiin ja ajoa
juu kyllähän nuita löytyy mistäköhän vakaaja tanko pitäisi laittaa käykö 300 mulla olisi yksi 2,3-16 etukallistuksenvakaaja riittäköhän se
Tuossa soitteli yhdelle mersu gurulle ja se sanoi että kyllä onnistuu mersussa on koneelle oma johtosarja ja sen kun vaihtaa niin ei muutakun bensat tankkiin ja ajoa

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!
Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.
Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.
Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
juu näinhän se juuri on onneksi muutenhan tässä ei olisi mitään järkeäpystyvalo kirjoitti:<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!
Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.
Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
No hyvä sittenJasen698 kirjoitti:juu näinhän se juuri on onneksi muutenhan tässä ei olisi mitään järkeäpystyvalo kirjoitti:<Eikös vertailu kohteena pidä olla yks ja sama kone, eli ei voi laskea hevosvoimia <toisesta ja kuutiotilavuutta toisesta..??!!
Ei tarvitse olla kuutiotilavuus, tehot ja paino samasta moottorista, kunhan ovat saman mallisarjan autosn koneista otettu.
Eli jos dieselissä on suurin paino, 2,5-16V suurin teho ja 2,6L on suurin tilavuus, niin tämäkin käy vertailukohdaksi.....

-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Ne inssitki on vaan ihmisiä. Monesti kun kyselee kolmelta konttorilta muutoksista saa kolme erilaista vastausta. AKEen kun soittaa niin saattaa olla jo jotain oikeaakin vastauksessa. Tosin sieläkin ne on vain ihmisiä.jupehalm kirjoitti:No hyvä sittenKertoi katsastusmies konttorilla pari vuotta siten jotain ihan muuta.. Ajat muuttuu

So long, and thanks for all the fish
Re: rupeavatkohan nuo katsastusmiehet itkemään etuakselista?
(jos nyt ei sit oteta huomioon niitä oikein harvinaisia 3.2)
Tämä on harvinainen näillä leveys asteilla, 5.0 32v BRABUS
Tämä kyseinen yksilö on kylläkin jälkiasennus versio.

Tämä on harvinainen näillä leveys asteilla, 5.0 32v BRABUS
Tämä kyseinen yksilö on kylläkin jälkiasennus versio.

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
moottorin oma johtosarja eli tässä tapauksessa 3,0-24 en myöskään ole varma onko 2,6 sama johtosarja mutta itse ainakin laitan tuommosta 3,0-24 johtosarjoineen
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
jepulis ei muutakun suoraa kutvosta pellin alle ja bensallahan ne autot kulkee
no joo no joo ( mutta diiselillä se voima näemmä kuitenkin saadaan)
PS: kysäseppä semmosesta paikasta kuin osatuonti Felke jyväskylä niillä on nuita purettuja mersua enemmänkin tai toinen paikka Ka-wa auto loppi se tuo saksasta autoja ja osia ja tuo sulle kyllä semmosen patin ja laatikon

PS: kysäseppä semmosesta paikasta kuin osatuonti Felke jyväskylä niillä on nuita purettuja mersua enemmänkin tai toinen paikka Ka-wa auto loppi se tuo saksasta autoja ja osia ja tuo sulle kyllä semmosen patin ja laatikon
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
- ex-voortman
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
Ni-in, eri asia on se, että hyväksyykö Suomen katsastussetä 502 kpl:een sarjana tehdyn auton vertailumalliksiex-voortman kirjoitti:Mutta eikös se tehokkain viralline vertailumalli ole toi EVO2.. eli n. 235hp tehoilla, joten 1.2 x 235 =n.282hp

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi