Eli minulle tarjottiin alkuperäisessä paketissa olevaa apparin puolen sivupeiliä, peili oli tarkoitettu korisarjaan 110 mutta näyttää olevan identtinen w111 Coupen kuskinpuolen peilin kanssa.
Eli vaikka autoni ei ole sellaisella ollutkaan uutena varustettu niin kannattaako moinen siihen asentaa? Parantaisi näkyvyyttä huomattavasti peruutettaessa, meinaan kokemusta on nyt kosteilla keleillä muutaman kerran kartutettu.
Taisi tänään olla viimeinen varsinainen ajopäivä ennen talven tuloa. Pesin pirssin ja kun keli kuivaa viikonloppuna niin suunta tallille .
Laitanko apumiehen puolelle peilin?
Laitanko apumiehen puolelle peilin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
MOI
Laita ihmeessä, onhan se ollut aikansa valinnainen lisävaruste.
Orkkis joutsenkaula on kaunis yksityiskohta.
T: aki
Orkkis joutsenkaula on kaunis yksityiskohta.
T: aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Morjens Karra, pistä ihmeessä mutta., mittaa tarkka mesta jostain autosta missä se on jo kiini. Riittää nimittäin sentti-pari vika mestaan niin siitä ei hirveesti takakulmaa katsella. Reikiähän ei voi tehdä kuin kerran ja olen nähnyt jo pari asennusta jossa kaveri istuu sisällä ja toinen pitää peiliä ulkona ja sit merkkaus ja reijät.... ja pielessä on. Se on sen verran kupera se kiinityskohta et kun on reijät tehnyt niin se peili "uppoaa" vielä 2-senttiä (pitkät kierretapit) ja näkymä on ihan eri kun se on "pohjassa".
Mertzillähän onkin tuo ovimallin peili, nyt vasta hoksasin katsoa.
Itselläni on taas ne lokasuojan päällä olevat kuvastimet, joiden asennus on pellin asennon suhteen helppoa, mutta se mutterin kiristäminen, saati 40 v paikallaan olleen peilin irrottaminen "alakautta" eli lokarin sisältä...
Itselläni on taas ne lokasuojan päällä olevat kuvastimet, joiden asennus on pellin asennon suhteen helppoa, mutta se mutterin kiristäminen, saati 40 v paikallaan olleen peilin irrottaminen "alakautta" eli lokarin sisältä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Täysin offtopicia mutta kyllä niitä kuola valuu -hymiöitä oisi taas tarvittu, kun piipahdin mertzin linkkiä katsomassa. Onko tuo Mersu ollut jossain silkkipaperissa nämä muutamat vuosikymmenet? Oli konehuonekin niinkuin olisi eilen pistetty moottori kokoon.
Onnittelut hyvästä löydöstä.
t.
Risto
Onnittelut hyvästä löydöstä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Terve!mertzi60 kirjoitti:Morjens Karra, pistä ihmeessä mutta., mittaa tarkka mesta jostain autosta missä se on jo kiini. Riittää nimittäin sentti-pari vika mestaan niin siitä ei hirveesti takakulmaa katsella. Reikiähän ei voi tehdä kuin kerran ja olen nähnyt jo pari asennusta jossa kaveri istuu sisällä ja toinen pitää peiliä ulkona ja sit merkkaus ja reijät.... ja pielessä on. Se on sen verran kupera se kiinityskohta et kun on reijät tehnyt niin se peili "uppoaa" vielä 2-senttiä (pitkät kierretapit) ja näkymä on ihan eri kun se on "pohjassa".
Kiitos neuvoista. Peiliä mulle kauppaava z11 sanoi samaa että mittaa tarkasti paikka mihin sen kiinnittää. Peili on muuten lähtöisin sieltä Veharannalta ja tarkoitettu tähän lappeenrantalaiseen 280SL:ään, mutta ei siihen kuiteskaan ollut tultu asennetuksi. Olikohan tuo nyt oikeaa suomenkieltä
Raksin viime sunnuntaina jalopuut irti ja yksi puuseppä lupasi kokeilla hionta/lakkaus hommaa niin talven aikana varmaan tästäkin kuuluu.
Roisto kirjoitti:Täysin offtopicia mutta kyllä niitä kuola valuu -hymiöitä oisi taas tarvittu, kun piipahdin mertzin linkkiä katsomassa. Onko tuo Mersu ollut jossain silkkipaperissa nämä muutamat vuosikymmenet? Oli konehuonekin niinkuin olisi eilen pistetty moottori kokoon.
Niin oikeilla menetelmillähän hyvä tulee. Laittaako mertzi60 viimeistelyvinkit foorumille - vai oliko ne jo?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Konehuoneesta sen verran että, se on itse "siivottu". Kellokoskella(Järvenpäässä) toimii firma jossa kaverin-kaveri duunissa ja se hoiti ton keltapassivoinnin(meniköhän oikein kun saa olla tarkka ettei tuu kielioppi virheitä, tuli nimíttäin jo kerran pyyhkeitä!! Tarkkaa puuhaa) En nyt muista firman nimeä mut saan sen tänne viikonloppuna.,ei kallista.
OT: mistä olette löytäneet keltapassivoituja ruuveja ja muttereita? Tuntuu olevan kiven takana ns. tavallisissa varaosaliikkeissa ja vastaavissa.mertzi60 kirjoitti:Konehuoneesta sen verran että, se on itse "siivottu". Kellokoskella(Järvenpäässä) toimii firma jossa kaverin-kaveri duunissa ja se hoiti ton keltapassivoinnin(meniköhän oikein kun saa olla tarkka ettei tuu kielioppi virheitä, tuli nimíttäin jo kerran pyyhkeitä!! Tarkkaa puuhaa) En nyt muista firman nimeä mut saan sen tänne viikonloppuna.,ei kallista.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24