En osaa saksaa!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

En osaa saksaa!

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Mulla on mersedeksessä saksankielinen manuaali ja en siitä paljoakaan ymmärrä muuta, kuin kuvat. joten kysyisin, että mikä musta nappula 450 slcssä -73 on takapenkkiosastolla tuhkakupin vieressä molemmilla puolilla? Yritin suomentaa sanakirjan kanssa, mutta loppui tarmo kesken! :evil:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos ei tietoa tule, niin postaapa kirjoitus tänne tai postiin, niin kokeillaan :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: En osaa saksaa!

Viesti Kirjoittaja juuso »

SLC-450 kirjoitti:Mulla on mersedeksessä saksankielinen manuaali ja en siitä paljoakaan ymmärrä muuta, kuin kuvat. joten kysyisin, että mikä musta nappula 450 slcssä -73 on takapenkkiosastolla tuhkakupin vieressä molemmilla puolilla? Yritin suomentaa sanakirjan kanssa, mutta loppui tarmo kesken! :evil:
Ainakin takaistuinten istuinlämmityksen kytkin sopii kuvailuusi...

Aika hieno varuste 70-luvun autossa- ei löydy kaikista uusistakaan :wink:

Kerro manuaalin sivu, niin voin katsastella omastani (tai kirjoita saksaksi tänne kuten TImo ehdotti).
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Enpä usko takaistuinlämmitystä olevan SLC:ssä. Entä etuistuinten vapauttimet, vai löytyvätkö ne etupenkkien selkänojista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
SLC-Sam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 17.05.2003 22:11

Viesti Kirjoittaja SLC-Sam »

Minä myöskin väittäisin nappuloita etupenkkien selkänojien vapauttajiksi. Moottorin käydessä selkänojien pitäisi olla vapaasti eteen painettavissa vain ovi avoinna. Takapenkiltä napista painaen selkänojan pitäisi vapautua myös ovet suljettuina.
Penkkien alta pitäisi löytyä alipaineletkut moottoritilaan sekä pari muovisia "palkeita" jotka liikkuessaan vapauttavat lukitukset penkin rungon takakulmista. Näin ainakin omassani, jossa moinen hienous ei tosin ole toiminnassa vaan "käsikäytöllä". En ole tullut tutkineeksi letkujen alkulähdettä moottoritilan puolelta, josta syy omani toimimattomuuteen löytynee.

-Sam
450SLC -74
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Istuinlämmitys takana

Viesti Kirjoittaja juuso »

Timo L. kirjoitti:Enpä usko takaistuinlämmitystä olevan SLC:ssä.
Niin- yhdessä minäkin vaan olen moisen lisävarusteen nähnyt- auton silloinen ensimmäinen omistaja (Oli jonkin sirkuksen pomoja) ilmoitti sen olevan tehdasasenteinen lisävaruste. Homma oli niin siististi tehty, että ei ollut mitään syytä epäillä silloinkaan moista. Auto oli 350SLC. Kone kävi vaan niin huonosti, ettei silloin kiinnostanut kauppoihin saakka..
Unelmilla on tapana toteutua...
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Katsoin SL/SLC -72 mallisesta USA-version Owner's Manualista ja siinä sivulla 10 on tosiaan kuvattu takapenkin tuhkakupista vähän taaksepäin nappi. Ohjekirjan mukaan siitä vapautetaan etupenkin selkänojat, siis vasemmasta napista vasen ja oikeasta oikeanpuoleinen. Eli asiantuntijaratti oli oikeassa.

Matti
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Kiitoksia vastauksista. Selkänojan vapautusnappia ajattelinkin, mutta en ollut varma, koska värkki ei kuitenkaan toimi ihan kympillä... ...noh tarviiko sen toimiakkaan. " Mitä meil ei toimi, niin sitä ei tarvitakkaan" :roll: no ei nyt tosissaan! :wink:
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja juuso »

SLC-450 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Selkänojan vapautusnappia ajattelinkin, mutta en ollut varma, koska värkki ei kuitenkaan toimi ihan kympillä... ...noh tarviiko sen toimiakkaan. " Mitä meil ei toimi, niin sitä ei tarvitakkaan" :roll: no ei nyt tosissaan! :wink:
Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole? :wink:
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja Jori K »

juuso kirjoitti:Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole? :wink:
Tuo kiinnostaisi minuakin. Eivät nuo etupenkkien vapautusnamiskat mullakaan pelitä.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja Saul »

350 SLC kirjoitti:
juuso kirjoitti:Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole? :wink:
Tuo kiinnostaisi minuakin. Eivät nuo etupenkkien vapautusnamiskat mullakaan pelitä.
Eikös bensapeleissä alipaine oteta imusarjasta ja dieseleissä on erillinen alipainepumppu (jonka kalvo onkin ollut puhki n kertaa...).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin