En osaa saksaa!
En osaa saksaa!
Mulla on mersedeksessä saksankielinen manuaali ja en siitä paljoakaan ymmärrä muuta, kuin kuvat. joten kysyisin, että mikä musta nappula 450 slcssä -73 on takapenkkiosastolla tuhkakupin vieressä molemmilla puolilla? Yritin suomentaa sanakirjan kanssa, mutta loppui tarmo kesken!
Re: En osaa saksaa!
Ainakin takaistuinten istuinlämmityksen kytkin sopii kuvailuusi...SLC-450 kirjoitti:Mulla on mersedeksessä saksankielinen manuaali ja en siitä paljoakaan ymmärrä muuta, kuin kuvat. joten kysyisin, että mikä musta nappula 450 slcssä -73 on takapenkkiosastolla tuhkakupin vieressä molemmilla puolilla? Yritin suomentaa sanakirjan kanssa, mutta loppui tarmo kesken!
Aika hieno varuste 70-luvun autossa- ei löydy kaikista uusistakaan
Kerro manuaalin sivu, niin voin katsastella omastani (tai kirjoita saksaksi tänne kuten TImo ehdotti).
Unelmilla on tapana toteutua...
Enpä usko takaistuinlämmitystä olevan SLC:ssä. Entä etuistuinten vapauttimet, vai löytyvätkö ne etupenkkien selkänojista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minä myöskin väittäisin nappuloita etupenkkien selkänojien vapauttajiksi. Moottorin käydessä selkänojien pitäisi olla vapaasti eteen painettavissa vain ovi avoinna. Takapenkiltä napista painaen selkänojan pitäisi vapautua myös ovet suljettuina.
Penkkien alta pitäisi löytyä alipaineletkut moottoritilaan sekä pari muovisia "palkeita" jotka liikkuessaan vapauttavat lukitukset penkin rungon takakulmista. Näin ainakin omassani, jossa moinen hienous ei tosin ole toiminnassa vaan "käsikäytöllä". En ole tullut tutkineeksi letkujen alkulähdettä moottoritilan puolelta, josta syy omani toimimattomuuteen löytynee.
-Sam
450SLC -74
Penkkien alta pitäisi löytyä alipaineletkut moottoritilaan sekä pari muovisia "palkeita" jotka liikkuessaan vapauttavat lukitukset penkin rungon takakulmista. Näin ainakin omassani, jossa moinen hienous ei tosin ole toiminnassa vaan "käsikäytöllä". En ole tullut tutkineeksi letkujen alkulähdettä moottoritilan puolelta, josta syy omani toimimattomuuteen löytynee.
-Sam
450SLC -74
Istuinlämmitys takana
Niin- yhdessä minäkin vaan olen moisen lisävarusteen nähnyt- auton silloinen ensimmäinen omistaja (Oli jonkin sirkuksen pomoja) ilmoitti sen olevan tehdasasenteinen lisävaruste. Homma oli niin siististi tehty, että ei ollut mitään syytä epäillä silloinkaan moista. Auto oli 350SLC. Kone kävi vaan niin huonosti, ettei silloin kiinnostanut kauppoihin saakka..Timo L. kirjoitti:Enpä usko takaistuinlämmitystä olevan SLC:ssä.
Unelmilla on tapana toteutua...
Katsoin SL/SLC -72 mallisesta USA-version Owner's Manualista ja siinä sivulla 10 on tosiaan kuvattu takapenkin tuhkakupista vähän taaksepäin nappi. Ohjekirjan mukaan siitä vapautetaan etupenkin selkänojat, siis vasemmasta napista vasen ja oikeasta oikeanpuoleinen. Eli asiantuntijaratti oli oikeassa.
Matti
Matti
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Kiitoksia vastauksista
Kiitoksia vastauksista. Selkänojan vapautusnappia ajattelinkin, mutta en ollut varma, koska värkki ei kuitenkaan toimi ihan kympillä... ...noh tarviiko sen toimiakkaan. " Mitä meil ei toimi, niin sitä ei tarvitakkaan" no ei nyt tosissaan!
Re: Kiitoksia vastauksista
Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole?SLC-450 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Selkänojan vapautusnappia ajattelinkin, mutta en ollut varma, koska värkki ei kuitenkaan toimi ihan kympillä... ...noh tarviiko sen toimiakkaan. " Mitä meil ei toimi, niin sitä ei tarvitakkaan" no ei nyt tosissaan!
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: Kiitoksia vastauksista
Tuo kiinnostaisi minuakin. Eivät nuo etupenkkien vapautusnamiskat mullakaan pelitä.juuso kirjoitti:Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole?
Re: Kiitoksia vastauksista
Eikös bensapeleissä alipaine oteta imusarjasta ja dieseleissä on erillinen alipainepumppu (jonka kalvo onkin ollut puhki n kertaa...).350 SLC kirjoitti:Tuo kiinnostaisi minuakin. Eivät nuo etupenkkien vapautusnamiskat mullakaan pelitä.juuso kirjoitti:Näin ihan vedättämättä: eikös ne lukitukset mahda toimia alipaineella? Mitenkähän se alipaine tehdään- mahdollisesti koneen alipaineilla kuten jarrutehostin tms., vai jotenkin muuten? Jos toimii periaatteessa koneen tekemillä alipaineilla, mutta on viallinen- voikohan tällainen aiheuttaa ikäänkuin ilmavuodon koneen systeemeihin- vai liekö toteutettu niin fiksusti, ettei moista mahdollisuutta ole?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial