S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Oli tuossa iskarit edestä menneet loppuun. Sylkäissyt toisesta öljyt pihalle.
Nyt vaihdettiin uudet iskarit bilstein B4 24-105910 iskarit
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control, Type Avantgarde;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140

Autoon on myös saatavina bilstein B4 24-121781
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with sports suspension, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140

Alkuperäisen varaosan mukaan tuo ensimmäinen bilstein on oikea.
A 211 323 33 00 alkuperäinen varaosa korvattu A 211 323 55 00

Nyt kuitenkin keula on ylhäällä niin paljon että renkaan ja lokarin väliin mahtuu nyrkki.
Mistähän tämä voisi johtua?
Aikaisemmin tuo väli oli n. 2cm (kaksi sormea suurinpiirtein)

Onko vakio avantgarde ja sport (A 211 323 13 00 / A 211 323 23 00 / A 211 323 93 00)iskareilla pituus eroa?

Säädöissä ja mittaustuloksista (mittattu kulmat, korkeudet ohjearvoihin verraten) saa kuvan että kaikki on OK, mutta perä on alempana kuin keula.
Tämä näyttää .... hölmöltä.

Ei ole tietoa onko tuolla ollut aikaisemmin toiset iskarit kuin vakio avantgarden (ne olivat MB:n iskarit).
Täytyy maanantaina vielä kysyä korjaamolta vanhojen iskarien varaosanumero jolloin näkisi onko ne muut kuin alkuperäiset.

Kuitenkin olen ymmärtänyt että jouset pääasiassa määräävät ajokorkeuden..?
Jousia ei ole muutettu/vaihdettu (ainakaan vielä, tuli mieleen jos laittaisi eibachin madallusjouset...)

Onko siellä jokin säätö millä saisi keulaa alas..?

Mikä on "vakio" korkeus renkaan ja lokarin välissä avangardessa?

Takapäässä on normi ilmajouset tasonsäädöllä ja mittauksien mukaan kunnossa.
Tällä hetkellä normi 16" MB vakio renkaat alla.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskarit asennettu eikä ole osattu säätää alalautasen korkeutta sokalla. "Osaava" korjaamo.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ai, että siitäkö se olisi...
Mittaus tulosten mukaan korkeus on oikea ko. autolle.
Arvot eivät kuitenkaan ole *:sta vaan jostain toisesta kulmien ja korkeuden säätö ohjelmistosta/mittarista.
Niiden mukaan kaikki on OK, joten ehkä tämän takia ei olla tehty tuota muutosta...

Olisiko jollain noi *:sta ohjearvot kulmille ja korkeuksille?

Onko siinä jokin selkeästi nähtävä sokka?
Tiedätkö onko jossain kuvassa tuo nähtävillä tarkemmin...
Meinaan ainakaan en huomannut mitään säätömahdollisuutta bilsteinin sivujen kuvista.

VIN WDB2112161A373704
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Iskarista mitattuna, ala lautasen yläpinnasta iskarin kiinnityspultin reiän ylä pintaan. Tämä väli noin 333 mm.
toinen mittaus jos tämä on hankala suorittaa koska iskari pitää ottaa pois paikaltaan. Voit myös mitata lokasuojan yläreunasta vanteen keskimerkin keskelle, se on luokkaa 350-360 milliä. Tämä on oma mielipiteeni ei mitää faktaa. Oli sama ongelma josta täällä foorumilla juteltu. Omaani laitettii bilsteinin iskarit ja sokka on toisiksi alemmassa kohdassa, tällä säädöllä ei ole liian matala että raapii joka kohtaa tiessä :crazy:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskarin varrella on sokka ja sille useita uria eri korkeuksilla. Sokka on piilossa alalautasen sisällä.
Iskarien vaihdossa ei tarvita mittauksia korkeuden suhteen, laittaa vanhan ja uuden iskarin vierekkäin ja siirtelee sokan sellaiseen uraan että lautanen on samalla korkeudella kuin vanhassa iskarissa, silloin korkeus säilyy entisellään.
Jos haluaa muuttaa korkeutta se toki onnistuu samalla, mutta harvemmin pystyy paljoa madaltamaan koska sokan joutuu laittamaan aika alas jo päästäkseen entiseen korkeuteen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ilmankos tuota sokkaa ei nähnyt.

Ainoat erot ovat mittauspöytäkirjassa (pikku o on asteen merkki)

caster-kulma 10o:
ohjearvo -0o30' [+7o41'] -0o30'
mitattu
vasen +10o58'
oikea +11o01'

camber-kulmien ero:
ohjearvo [0o20']
mitattu -0o31'

Myös ihmetyttää mistä tuo ajoneuvon korkeus ajokuntoisena on mitattu..?

Ohjearvot eteen -10,0mm [+14,0mm] +10,0mm taakse -10,0mm [+3,0mm] +10,0mm
Mitattu arvot ovat aivan samat kuin ohjearvot.

nh1131 onko sulla linkitys tuohon sun topiciin?

Täytyy mitata tuo sama korko iteltä vielä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nyt on mitattu.
Auto ei täysin tasaisella ole

vanteen keskeltä lokariin
etu vasen 395mm
etu oikea 400mm

taka vasen 365mm
taka oikea 345mm

iskarin yläkupin yläreunasta alakiinnityksen pultin yläreunaan.
etu vasen 370mm
etu oikea 360mm

Eli heittoa on aikalailla nh1131 mittauksiin.
Joten tämä johtuu tuosta säädöstä.
Oliko siellä monta uraa ja mikä on ns. vakio kohta?
Tämä iskari käy ilmeisesti kaikkiin varuste tasoihin paitsi sport, jolloin tulisi säätää se oikealle korkeudelle ennen asennusta.

Pitää pyytää korjaamoa säätämään uudestaan toi korkeus.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Mulla oli sama ongelma (säätö ylimmässa ja mitat suurin pirtein samat kuin sulla) ja se korjattiin laittamalla sokka toiseksi alimmaiseen hahloon, mielestäni tuli hyvä. Sopusoinnussa perän kanssa :idea:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei ole vertailukohtaa toiseksi alimmainen on hyvä kohta kokeilla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Minulla on nämä iskarit edessä, bilstein B4 24-105910.
Vanhoissa oli se lautasesta alakiinnikkeen reiän yläreunaan metrimitalla mitattuna noin 333 mm (ilmeisesti alkuperäisessä iskarissa ei ole säätöä, ei ainakaan minun iskareissa kuulemma ollut). Tämä mitta on lähellä kun laittaa toisiksi alimpaan hahloon lukituksen.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Sama bilstein iskari on mullakin nyt alla mikä sulle laitettiin.
Onko sulla sivulta kuvaa miltä näyttää noilla iskareilla?
Mitenköhän alas menee alimmaisessa, meinaa perää saa kuitenkin säädettyä alas jonkin verran.
Joko siirtämällä sensorin paikka tai *:lla tai muulla softalla. Sensorille oli 5 asento kohtaa pulttikiinnityksellä, nyt oli keskimmäisessä kiinni.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Laita vaan alimmaiseen jos haluut että on madalletun näköinen. Itelle on tää hyvä koska pitää joskus ajaa mökkitietäkin.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Itelle tuli eilen W211 alle Konin sport kit. Madallus 40mm. Alusta oli alkujaan avantgarde.
Viimeksi muokannut Petri1, Pe 19.04.2013 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Meinasin laittaa sen tosiaan alimmaiseen. Myös tulee ajettua mökkitietä, mut en usko et haittaa pahemmin sitä ajoa.
Kiitoksia kommenteista. Huomenna selvittelen tuon ns. uudelleen asennuksen / säädön. Eiköhän se siitä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenköhän alas menee alimmaisessa
Muutama milli alemmas kuin edellisessä urassa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Montako uraa esim. näissä bilsteineissä on ja mikä on korkeuden muutos aina uraa kohti?
ite en ole livenä näitä nähnyt.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Berglund kirjoitti:Oli tuossa iskarit edestä menneet loppuun. Sylkäissyt toisesta öljyt pihalle.
Nyt vaihdettiin uudet iskarit bilstein B4 24-105910 iskarit
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control, Type Avantgarde;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140

Autoon on myös saatavina bilstein B4 24-121781
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with sports suspension, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140

Alkuperäisen varaosan mukaan tuo ensimmäinen bilstein on oikea.
A 211 323 33 00 alkuperäinen varaosa korvattu A 211 323 55 00

Nyt kuitenkin keula on ylhäällä niin paljon että renkaan ja lokarin väliin mahtuu nyrkki.
Mistähän tämä voisi johtua?
Aikaisemmin tuo väli oli n. 2cm (kaksi sormea suurinpiirtein)

Onko vakio avantgarde ja sport (A 211 323 13 00 / A 211 323 23 00 / A 211 323 93 00)iskareilla pituus eroa?

Säädöissä ja mittaustuloksista (mittattu kulmat, korkeudet ohjearvoihin verraten) saa kuvan että kaikki on OK, mutta perä on alempana kuin keula.
Tämä näyttää .... hölmöltä.

Ei ole tietoa onko tuolla ollut aikaisemmin toiset iskarit kuin vakio avantgarden (ne olivat MB:n iskarit).
Täytyy maanantaina vielä kysyä korjaamolta vanhojen iskarien varaosanumero jolloin näkisi onko ne muut kuin alkuperäiset.

Kuitenkin olen ymmärtänyt että jouset pääasiassa määräävät ajokorkeuden..?
Jousia ei ole muutettu/vaihdettu (ainakaan vielä, tuli mieleen jos laittaisi eibachin madallusjouset...)

Onko siellä jokin säätö millä saisi keulaa alas..?

Mikä on "vakio" korkeus renkaan ja lokarin välissä avangardessa?

Takapäässä on normi ilmajouset tasonsäädöllä ja mittauksien mukaan kunnossa.
Tällä hetkellä normi 16" MB vakio renkaat alla.
Se säätö prikka olisi pitänyt laittaa alimaiseen uraan (mulla se oli ylinmäisimmässä alunperin). Näin ainakin mulla kun mitottiin vanhan ja uuden iskarin kanssa. Sitten jos on vielä avantgarde niin siinä eri vaimenin kuin elegance tai classic.

Säätöprikka:
Kuva

EDIT: Ja ei se ole madalletun näkonen/tuntunen vaikka on alimmassa. (ainakaan minulla)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Onko tuo jousen alakuppi ns. irtonainen?
Eli kun iskari on irti ja ei ole vielä asennettu esim. laatikosta otettuna.
Tuo jousen "alakuppi" liukuu ylös jolloin tuo sokka näkyy, sitten vaan muuttamalla sokan paikkaa
saadaan alennettua tuo "alakupin" paikka.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri näin :roll:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
aomh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:43
Paikkakunta: Rajamäki

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja aomh »

Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.

Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm

Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

aomh kirjoitti:Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.

Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm

Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
Todennäköisesti prikka ylhäällä. Kyllähän tuossa jonkin sentin säätövara on..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja tenzo »

aomh kirjoitti:Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.

Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm

Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
Varmaan on ylimmässä hahlossa ku itellä oli vakioiskareilla ja jousilla E280 cdi Elegance keskikupista kaareen edessä 37,5cm ja takana 36cm. Säätö mahdollisuutta on kyl useampi sentti.

Vaihoin eteen lauantaina Bilstein B4 iskarit + H&R -30mm madallusjouset. Laitettiin säätösokka toisiks alimpaan hahloon. Elegance varusteisen vakio korkeus ois ollu aikalailla keskikohalla eli 5. ura. Nyt edessä keskikupista kaareen 33cm ja takapää säädettiin samaan korkeuteen staarilla :)
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nyt on etupää oikeassa korkeudessa. Laitettiin alimpaan kohtaan sokka. Ihan hyvältä näyttää.
Hiukan viivästyi tämäkin homma, mut kunnos on. Vakiona näytti olevan sokka ylimmässä kohdassa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Berglund kirjoitti:Nyt on etupää oikeassa korkeudessa. Laitettiin alimpaan kohtaan sokka. Ihan hyvältä näyttää.
Hiukan viivästyi tämäkin homma, mut kunnos on. Vakiona näytti olevan sokka ylimmässä kohdassa.
paljonko on nyt mitta kaareen vanteen keskikupista.?Aiemmin taisi olla noin 39 cm.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Enpä oo nyt mitannut, mutta renkaan ja lokarin väli on vajaa 1cm. Hyvän oloinen on ja näköinen.
Nyt kuitenkin takailmajousi vuotaa, on välillä hölmön näköinen.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
OM648
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.05.2016 14:09

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja OM648 »

Nostanpa vanhaa aihetta.

Omassa Avantgarde-sedanissa keula on ylempänä kuin perä. Merkkiliikkeessä ihan on vaihdettu koko kierros jousia ja iskareita edellisen omistajan aikaan. Nyt kun tätä lueskelin, niin sokka on varmaan väärässä kohdassa.

Miten iso savotta on muuttaa sokan paikkaa, pitääkö purkaa koko iskari pois?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja Forestman »

OM648 kirjoitti:Nostanpa vanhaa aihetta.

Omassa Avantgarde-sedanissa keula on ylempänä kuin perä. Merkkiliikkeessä ihan on vaihdettu koko kierros jousia ja iskareita edellisen omistajan aikaan. Nyt kun tätä lueskelin, niin sokka on varmaan väärässä kohdassa.

Miten iso savotta on muuttaa sokan paikkaa, pitääkö purkaa koko iskari pois?
Tuolla Tekniikka osastolla vastaavat paremmin näihin kysymyksiin.

Jousi-iskari asennelma täytyy ottaa autosta irti. Kumpikin puoli kannattaa nostaa yhtäaikaa ylös, ettei kallistuksen vakaaja panttaa.
Tarvitaan järeä jousipuristin, millään pilipali vehkeillä ei kannata yrittää. Puristimen liikevara ei vielä tuo sokkarengasta näkyviin, vaan iskarin yläpään mutteri täytyy irroittaa.
OM648
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.05.2016 14:09

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja OM648 »

Ei tuo taida ihan ryhdissään olla, vrt. rako etulokasuojan ja takalokasuojan välissä suhteessa renkaaseen?

http://aijaa.com/FE7obz" onclick="window.open(this.href);return false;

Millä kohdalla tuon perän pitäisi olla avantgardessa, roikkuuko vai onko tuo normaali? Alla on 225/55/16.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja epk »

roikkuu. Tehtaalta avarin korkeus on noin 35cm lokarin kaaresta navan keskelle.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

jos kuva on tasaisella alustalla niin melko todennäköisesti on jousipoikki takana
Vastaa Viestiin