r129 sl tiedustelua

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
venetohtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 24.03.2013 10:55

r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

Olen hankkimassa 300-500sl mallia.Nettiautossa on joitakin tarjolla yksi mielenkiintoinen olis 320 v6 vm95 onko kellään kokemusta /tietoa mallista (joku kertoi että olis mitsun kone?) Tarjota saa jos on myytävänä 300-500sl hinta haarukassa10000-15000e

Erkki

0407771562


PS: Ei löytyis ketään joka liikkuu Ah Finland valuraudantie 11 kulmilla ja kävis katsomassa 320 onko miten virheetön /kuntonen.Soitin liikkeeseen kehuivat "virheettömäksi".Virosta tuotu yhdellä ollut kilometrit pitää paikkansa .Itsellä on matkaa 500km
Viimeksi muokannut venetohtori, Ma 25.03.2013 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja RAM »

Hyvä auto on kyseessä. Ota joku mersuista ymmärtävä kaveri, vaikka tältä foorumilta, mukaan autoa katsomaan. Älä missään nimessä ota sitä "mitsun kone" kaveria avuksi.

3-satasellakin kerkiää, mutta 5-satasella kerkiää paremmin.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ei oo missään mersussa Mitsubishin moottoria alkujaan. Ja jos auto on 1995 niin moottori on suora rivi 6 ei V6.
Mutta tommonen 320 on ihan hyvä moottori, riittää perus cruisailuun.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

venetohtori kirjoitti:Olen hankkimassa 300-500sl mallia.Nettiautossa on joitakin tarjolla yksi mielenkiintoinen olis 320 v6 vm95 onko kellään kokemusta /tietoa mallista (joku kertoi että olis mitsun kone?) Tarjota saa jos on myytävänä 300-500sl hinta haarukassa10000-15000e

Erkki
0407771562
Jostain syystä myyjä on peittänyt auton rekisterinumeron ja antaa väärän rekisteritunnuksen.
Tästä syystä autosta ei voi hakea lisätietoja, kuten varustelistaa ja kohdemaata.

Kun huoltokirjakin puuttuu, veikkaisin auton olevan Japanin tuontia. Kysy myyjältä
valmistusnumero (VIN), niin asia selviää.

Auto on vuosimallia 1995, mutta se on saanut vuosimallin 1996 etulokarit. Vuosimalli
1996 tuli 6/1995 ja siinä on tehty ulkonäöllisiä muutoksia erityisesti sisustukseen.

V6 tuli vasta vuosimalliin 1998 (129.064).

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/5178939" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja E38 »

Joo ovista näkee, että on vm.95. Paljon uudemman mallisen palikkaa siis vaihdettu ja Virossa ollut = tsekkaisin auton erittäin tarkkaan. Tohon hintaan ostin 2 vuotta sitten oman aidon vm.96:n panoraamakatolla ja tehtaan AMG -paketilla = mulla ei ole tollasia helmoja tai puskureita.
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Prefaceliftin penkit, mutta faceliftin helmat & puskurit. Hmm... ettei vaan olisi 'käsitöissä rakennettu 'AMG'... :?
Toki auto voi olla ihan kiva käyttöavo, mutta ei tuosta oikein keräilykappaleeksi noilla specsein ole. Lisäksi, jos myyjän asiantuntemus (myyjähän lienee nähnyt auton ja avannut konepellin) ei riitä erottamaan V6 moottoria R6:sta, niin ei hyvältä näytä. Jos taas kone on oikeasti V6, niin kannattaa tosiaan katsoa, ettei vaan joku olisi jossain vaiheessa OIKEASTI tehnyt elinsiirtoa jostain Mitsusta :lol:
C126 500SEC, R129 500SL, R230 SL500, S211 E320 CDI, S123 230TE
C4 Corvette 5,7 TPI, 2 X Mitsubishi 3000GT VR4 TT, 2 X Oldsmobile Cutlass Supreme 2D ja liian vähän vapaa-aikaa...

Gone, but not forgotten:
* S210 E420
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Todennäköisesti helmat, pakoputkenpää ja vanteet on vaihdettu jälkikäteen.
Kuvista en erota, ovatko vanteet aidot AMG-vanteet.
Valmistusnumerolla näkisi, onko AMG-varustus alkuperäinen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
venetohtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 24.03.2013 10:55

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

JarkkoN kirjoitti:Todennäköisesti helmat, pakoputkenpää ja vanteet on vaihdettu jälkikäteen.
Kuvista en erota, ovatko vanteet aidot AMG-vanteet.
Valmistusnumerolla näkisi, onko AMG-varustus alkuperäinen.



Valmistusnumero.Milla lailla AMG varustus on ilmoitettu valmistusnumerossa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

venetohtori kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Todennäköisesti helmat, pakoputkenpää ja vanteet on vaihdettu jälkikäteen.
Kuvista en erota, ovatko vanteet aidot AMG-vanteet.
Valmistusnumerolla näkisi, onko AMG-varustus alkuperäinen.



Valmistusnumero.Milla lailla AMG varustus on ilmoitettu valmistusnumerossa.

Valmistusnumerolla saadaan selville kantakortti, jossa on lueteltu varustekoodit. AMG-helmapaketin SA-koodi on 772, pakoputken pää 777.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jens
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 04.12.2006 18:53

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja jens »

Näyttää tuossa olevan myös uudemmat takavalot
venetohtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 24.03.2013 10:55

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

Timo L. kirjoitti:
venetohtori kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Todennäköisesti helmat, pakoputkenpää ja vanteet on vaihdettu jälkikäteen.
Kuvista en erota, ovatko vanteet aidot AMG-vanteet.
Valmistusnumerolla näkisi, onko AMG-varustus alkuperäinen.



Valmistusnumero.Milla lailla AMG varustus on ilmoitettu valmistusnumerossa.

Valmistusnumerolla saadaan selville kantakortti, jossa on lueteltu varustekoodit. AMG-helmapaketin SA-koodi on 772, pakoputken pää 777.

Yritin netistä saada tolkkua mut englanti ei oikein taivu.Olis tommonen sarja saisko joku selvitettyä.WDB1290671F092336
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

venetohtori kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
venetohtori kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Todennäköisesti helmat, pakoputkenpää ja vanteet on vaihdettu jälkikäteen.
Kuvista en erota, ovatko vanteet aidot AMG-vanteet.
Valmistusnumerolla näkisi, onko AMG-varustus alkuperäinen.



Valmistusnumero.Milla lailla AMG varustus on ilmoitettu valmistusnumerossa.

Valmistusnumerolla saadaan selville kantakortti, jossa on lueteltu varustekoodit. AMG-helmapaketin SA-koodi on 772, pakoputken pää 777.

Yritin netistä saada tolkkua mut englanti ei oikein taivu.Olis tommonen sarja saisko joku selvitettyä.WDB1290671F092336
vin WDB1290671F092336
whc WDB
chassbm 129067
chass_ident 1F092336
type 129
subbm1 067
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date
engine 119972 12 007208
front_axle1
front_axle2
heater
interior 271A
lights BOSCH
model_idx 7
odometer
order_num1 0383918400
paint1 744
paint2 744
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722364 03 918471
vin_dc
vinwhc
winch
wiper BOSCH 931006
Code Текст
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
246 MIRROR WITH MEMORY CIRCUIT
253 RADIO MB - EXQUISIT - JAPAN
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM DIA.) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
498 VERSION FOR JAPAN
524 PAINTWORK - PRESERVATION
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
613 LAMP UNIT - ASSYMETRICAL, LH TRAFFIC
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
740 BLACK SOFT TOP FABRIC 9001
804 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL
744 BRILLIANT SILVER METALLIC
271A LEATHER ANTHRACITE

Tämä on Japanin tuontia ja Japanin vakiovarustein ja värein.
Mitään AMG-varusteita ei ole ollut uutena.
Vuosimalli onkin 1994 (6/1993-6/1994) eikä 1995.
Radio ei ole enää alkuperäinen. Japanilainen radio ei toimi Suomessa.
Kori on todennäköisesti erittäin hyvässä kunnossa, ei ruostetta.

Googlen kääntäjällä voi suomentaa, jos englanti ei ole hallussa:

241 ETUISTUIMEN LH ELECTRIC säädettävissä MEMORY (sähköpenkit edessä)
242 ETUISTUIMEN RH ELECTRIC säädettävissä MEMORY
246 PEILI muistipiirin
253 RADIO MB - EXQUISIT - JAPANI
281 ohjauspyörä SPORTS DESIGN (390 mm ​​dia.) JA vaihteenvalitsin nahkaa TRIM
341 MUUT hätävilkut VALAISIMET (sivuvilkut)
440 Tempomat (CRUISE CONTROL) (vakionopeudensäädin)
498 versio JAPANI
524 Maalipinta - SÄILYTYS
581 Automaattinen ilmastointi
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS, lämmitettävä takalasi, VSG (tummat lasit)
600 AJOVALAISIMEN - siivousvälineet
613 LAMP UNIT - epäsymmetriset, LH LIIKENNE (vasenkätiset lamput)
652 8-HOLE Alumiinivanteet
668 PAKKAUS merenkulun AJONEUVOJEN TIE-DOWN HOOK
740 BLACK SOFT TOP KANKAAT 9001 (musta kangaskatto)
804 AEJ 06/1/M/X (1994-vuosimalli)
810 SOUND SYSTEM (hifi)
873 Istuinlämmitys vasemman ja oikean ETUISTUIMET
880 sulkujärjestelmä KANSSA INFRAPUNAKAUKOSÄÄDIN
744 BRILLIANT SILVER METALLIC (metallihopea)
271A LEATHER ANTHRACITE (tumma nahka)
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jokos vene on vaihdettu avomersuun?

Muuten, tuohon autoon ei ole vaihdettu koko etulokasuojia vaan ainoastaan
nuo alareunan helmalistat, joissa on kaksi kidusaukkoa. Vanhassa mallissa on
kolme kidusaukkoa.
sl_kidus.gif
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja Groove »

Joissain keskusteluissa näitä asioita on varmaan vähän sivuttukin ja aina välillä tätä itse mietin, joten nyt kysynkin osaksi myös tuon mikä on "viimeinen mersu"-keskustelun innoittamana:

Mikä olisi optimaalisin/paras R129?

- 93 vuoden jälkeen myös R129 vaihtui vesimaaleihin, eikö?
- toisaalta ennen 93 on vielä KE-jetit?
- 93 tuli myös hajoavat johtosarjat...
- entä vaihdelaatikot - oliko niin että 95 tuli sähkölaatikko, mutta molemmat kuitenkin kestää?
- 98 tuli sitten kokonaan uusia moottoreita, ainakin 320 muuttui V-malliseksi ja eikös 500:kin tullut uusi versio, entä 600?
- 95 vuonna tuli facelift - uudempaa helmaa ja valaisinta

Toisaalta siis alkuvuosien malli voisi olla ns. "kestävin", jos ruisku vaan toimii. Toisaalta hieman uudemmassa olisi parempaa tekniikkaa mutta vuodet 93-95 johtosarjojen puolesta huonoja ja maalit huonot.. Siitä vielä uudemmat ovat tekniikaltaan edelleen parempia ja lisäksi saa vielä faceliftin, mutta maali on edelleen huono? Mutta onko sillä SL:ssä samanlailla merkitystä... Eli jos SL:ää etsii niin pitäisikö vaan hakea periaatteella niin uusi kuin persaus kestää?
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Mun mielestä R129 vuosimallien erot ovat aika pieniä ulkonäössä. Tekniikassa kuten moottorit, vaihdelaatikot jne. on seikat joita mainitsit. Alkupään ja pienempien moottorien (300SL, 320SLM103, M104) tekniikka on hieman ja vähän yksinkertiasempaa ja luotettavapaa. Tehoa vastaavasti vähemmän ja meno sen mukaista. Nämä korvautuivat 1998 moottorilla M112. Joidenkin mielestä paras kompromissi R129:ssä huomioiden hinta/ominaisuudet/kulutus.

Koska R129 on urheilullinen malli, siihen sopii hyvin M119 ja M120 (500SL ja 600SL). Kori on painava joten nopeampaan liikutteluun tarvitan tehoa. Foorumilta olen lukenut M119 olevan luotettava. Lyhyen 1,5 v oman kokemuksen mukaan M120 on toiminut hyvin. Ruisku muuttui 1992 syksyllä Boshin LE-Jetronic:ksi.

1995 tullut sähköohjauttu 5-vaihteinen vaihdelaatikko on kuulemma toiminnaltaan parempi, erityisesti vaihdot alaspäin. Omat kokemukset ovat 4-vaihteisesta joka on toiminut hyvin on on ollut ominaisuuksiltaan ok.

Hajoavat sähköjohdot ovat kaikkien mallien ongelma, siis moottorista riippumatta. Erityisesti moottoritilan johdotukset kannattaa tutkia hyvin vm. 1993-1994. Maalista en oikein osaa sanoa, R129 ei kuitenkaan ole ruosteherkkä sen mitä olen tutkinut eri yksilöitä. Joka tapauksessa kaikki R129 mallit/versiot ovat täynnä sähköllä, alipaineella ja/tai hydrauliikalla ohjattuja varusteita. Auton ikääntyessä vaikka kilometreja olisi vähän, vikoja on odotettavissa tai ainakin huoltoa pitää tehdä hyvin.

Sanoisin että kannattaa valita niin uusi R129 kuin lompakko sallii. Jos päädyt alkuvuosien malliin, tutki tarkkaan ja yritä löytää hyvin pidetty ja mahdollisimman hyvin pidetty yksilö josta voi maksaa hieman enemmän kuin muista saman ikäisistä.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ostin noin 100 tkm ajetun SL500:n vm. 1998 4.500 eurolla (+CIF, tulli, vero) ja
se oli aika hyvä kompromissi. Siinä oli täysin ruosteeton kori, hyvä varustelu (ESP,
ksenon, muistipenkit, ratissa puuta, V8, jne.) ja riittävästi voimaa. Myin se noin
22 tonnilla pois, siitä taitaa olla jo pari vuotta. Hinta oli kymmenesosa uudesta ja
käyttöarvoa oli hyvin jäljellä.

Nyt kun kevät taas tulee, niin hiukan kaduttaa hyvän SL:n hukkaaminen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja E38 »

Groove kirjoitti: Mikä olisi optimaalisin/paras R129?
Mitä uudemmaksi mennään niin sitä parempia ja parempikuntoisia ne varmasti ovat. Lompakon liikkumatila tietysti sanelee hommaa. Olen ajannut ympäri vuoden (2 talvea) tolla mun 320:lla ja hyvin se on pellannut, ottaen huomioon että toisella on ikää jo 17 vuotta. Auto seisoo kadulla ja eikä lohkoa / webaa ole. Ruostevaurioita en ole vielä löytänyt, vaikka aika raiskaamista tämä klassikolle on. Jos tälläsellä on ajellut vain kesäisin niin uskoisin auton olevan aika ruostevapaa.

Itse kaatuisin siis faceliftiin = Vm96 eteenpäin olevaan autoon. Näissä on uudelleen muotoillut penkit ja ovipahvit. Myös ratti on kauniimpi kuin alkupään malleissa. Kori on kokonaan yksivärinen joka tekee paketista modernimman. Wikin mukaan vuoden 1997 malliin sai ensimmäisen kerran panoraaman mutta mulla auto on lähtenyt sillä tehtaalta jo vuonna 1996. Jossain vm99 ja 00 autoissa olen törmännyt aika hirveisiin ratteihin jotka ei sovi auton muuhun sisustaan mielestäni yhtään: http://thumbsnap.com/s/gwhceD2a.jpg

Moottoria kun miettii niin 500/600 voi olla "vähän liikaa" ympärivuotiseen ajoon. Kahden pääkaupunkiseudulla vaikuttavan korjaamon mukaan 280/300/320 myllyt ovat paljon halvempia ylläpitää kuin ns. kuningasmallit. 280 konetta harkitsisin vain jossain remmiahdin tms. projektissa, koska vakiona se on jo häiritsevän hidas.

Pelkästään kesäkäyttöön tuleva auto olisi mullakin varmasti 500:n, Xenoneilla ja AMG 18" vanteilla, vuosimallia 96:sta eteenpäin oleva mahdollisemman orggiskuntoinen laite. JarkkoN eksä on varmasti ollut "helmi" ja ymmärrän että sen myynti kaivelee.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E38 kirjoitti:
Groove kirjoitti: Mikä olisi optimaalisin/paras R129?
Mitä uudemmaksi mennään niin sitä parempia ja parempikuntoisia ne varmasti ovat. Lompakon liikkumatila tietysti sanelee hommaa. Olen ajannut ympäri vuoden (2 talvea) tolla mun 320:lla ja hyvin se on pellannut, ottaen huomioon että toisella on ikää jo 17 vuotta. Auto seisoo kadulla ja eikä lohkoa / webaa ole. Ruostevaurioita en ole vielä löytänyt, vaikka aika raiskaamista tämä klassikolle on. Jos tälläsellä on ajellut vain kesäisin niin uskoisin auton olevan aika ruostevapaa.

Itse kaatuisin siis faceliftiin = Vm96 eteenpäin olevaan autoon. Näissä on uudelleen muotoillut penkit ja ovipahvit. Myös ratti on kauniimpi kuin alkupään malleissa. Kori on kokonaan yksivärinen joka tekee paketista modernimman. Wikin mukaan vuoden 1997 malliin sai ensimmäisen kerran panoraaman mutta mulla auto on lähtenyt sillä tehtaalta jo vuonna 1996. Jossain vm99 ja 00 autoissa olen törmännyt aika hirveisiin ratteihin jotka ei sovi auton muuhun sisustaan mielestäni yhtään: http://thumbsnap.com/s/gwhceD2a.jpg

Moottoria kun miettii niin 500/600 voi olla "vähän liikaa" ympärivuotiseen ajoon. Kahden pääkaupunkiseudulla vaikuttavan korjaamon mukaan 280/300/320 myllyt ovat paljon halvempia ylläpitää kuin ns. kuningasmallit. 280 konetta harkitsisin vain jossain remmiahdin tms. projektissa, koska vakiona se on jo häiritsevän hidas.

Pelkästään kesäkäyttöön tuleva auto olisi mullakin varmasti 500:n, Xenoneilla ja AMG 18" vanteilla, vuosimallia 96:sta eteenpäin oleva mahdollisemman orggiskuntoinen laite. JarkkoN eksä on varmasti ollut "helmi" ja ymmärrän että sen myynti kaivelee.
Vuosimalli vaihtuu kesäkuussa, joten 1996 sai jo vuosimallia 1997.

Minulla oli ajatus ostaa toinen SL500 ja nimenomaan lasikatolla. Yhdestä
Designosta teinkin korkeimman tarjouksen Japanin huutokaupassa, mutta
meklarini nukkui jotenkin sen ohi ja auto jäi saamatta.

Ne Japanissa olleet ovat yleensä kuin sisätiloissa ajettuja, pohjassa kiiltää kaikki.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Japanin tuonti oli minullakin mutta myyty pois. Harmittaa jo nyt vaikka lunta sataa. Korin kunnossa ei moitteen sijaa ja tekniikka hyvin pidetty. Onko kenelläkään tietoa hintatason kehityksestä Japanissa? Nykyisen myynti oli nyt tehtävä "pakottavissa olosuhteissa" mutta uutta harraste SL jo mietin.....

Vielä jatkoa vuosimalli-keskusteluun, kulutusosia saa hyvin ja ne ovat saman hintaisia tai eivät ole juurikaan kalliimpia kuin muiden Mersun mallien. Perushuollon osat kuten suodattimet ainakin oman kokemuksen mukaan suorastaan huokeita. Tietenkin SL/R129 mallin luonteeseen kuuluu joukko mallikohtaisia erikoisosia ja komponentteja mutta tarjontaa nettin globaalissa maailmassa tuntuu löytyvän.

Katon toiminnassa oli pieni hikka ja sen myötä opin että -94 malleihin asti vikakoodit saa luettua hyvin yksinkertaisesti diodin avulla. Uudemmissa malleissa pitää olla oikea lukulaite. Apua eri tekniikkamurheisiin olen löytänyt parhaiten Jenkkisivustosta http://www.benzworld.org" onclick="window.open(this.href);return false;.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja Groove »

Joo kyllä toi Japani houkuttaisi, jos/kun autoa tosissaan olen ostamassa. Ja itellä ensisijaisesti 500-malli kiikarissa, ehkä myös 600. Kesäautoksi tulisi, joten käyttökuluja ei niin tarkkaan tarvitsisi laskea. Jos tulisi ympärivuotiseksi ajopeliksi, niin silloin 6-koneinen ilman muuta järkevin.

Yhteenvetona ed. kommenteista siis suositellaan mielellään faceliftiä tai uudempaa. Selvästi eniten tarjontaa on kuitenkin alkuvuosien 500-malleista. Joka tapauksessa R129 on jo vanha auto, joten yksilöinä niitä pitää tutkia.

Hintahaarukka R129:n kohdalla on laaja... 10ke hintaluokan pelit kannattanee kiertää kaukaa (?), kalleimmat ovat jopa 30ke. Millä hintaa voi jo odottaa saavansa kohtuullisen yksilön? 15ke?

Nettiauton tarjontaa olen seurannut satunnaisesti sivusilmällä jo pitkän aikaa, 2 vuotta varmaankin. Pikkasen aktiivisemmin sen jälkeen kun coupesta luovuin (reilu vuosi sitten).

Nettiautossa on yleensä myynnissä n. 40 R129 yksilöä. Mikä siinä on että vuodesta toiseen siellä seisoo samat yksilöt myynnissä? Ja ne muodostavat valtaosan tarjonnasta. Osa niistä on toki jobbareilla olevia alkuvuosien autoja, jotka eivät ole houkuttelevia kun ovat osin niin räpelletyn näköisiä..

Tämäkin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/5237100" onclick="window.open(this.href);return false; on ollut ainakin yli vuoden myynnissä. Mielestäni hieno alkuperäinen (paitsi vanteet..), vähän ajettu (todellisuus?), ruosteeton (?), isoja huoltoja tehty. Onko hinta liian kova ja 600-malli pelottaa ihmisiä? Ja onko tämä juuri potentiaalinen kohde johtosarjojen vaurioille ja SL666 mainitsemille "täynnä sähköllä, alipaineella ja hydrauliikalla ohjattuja varusteita"? Hydraulialusta on tuossa ilmoituksen mukaan remontoitu.. Onko kuitenkin harmia tiedossa siitä? Mun mielestä toi oli Japanin tuonti - mainittiin jossain vaiheessa ilmoituksessa mutta sittemmin maininta poistettu.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja E38 »

Groove kirjoitti:Hintahaarukka R129:n kohdalla on laaja... 10ke hintaluokan pelit kannattanee kiertää kaukaa (?), kalleimmat ovat jopa 30ke. Millä hintaa voi jo odottaa saavansa kohtuullisen yksilön? 15ke?

Nettiautossa on yleensä myynnissä n. 40 R129 yksilöä. Mikä siinä on että vuodesta toiseen siellä seisoo samat yksilöt myynnissä? Ja ne muodostavat valtaosan tarjonnasta. Osa niistä on toki jobbareilla olevia alkuvuosien autoja, jotka eivät ole houkuttelevia kun ovat osin niin räpelletyn näköisiä..

Tämäkin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/5237100" onclick="window.open(this.href);return false; on ollut ainakin yli vuoden myynnissä. Mielestäni hieno alkuperäinen (paitsi vanteet..), vähän ajettu (todellisuus?), ruosteeton (?), isoja huoltoja tehty. Onko hinta liian kova ja 600-malli pelottaa ihmisiä? Ja onko tämä juuri potentiaalinen kohde johtosarjojen vaurioille ja SL666 mainitsemille "täynnä sähköllä, alipaineella ja hydrauliikalla ohjattuja varusteita"? Hydraulialusta on tuossa ilmoituksen mukaan remontoitu.. Onko kuitenkin harmia tiedossa siitä? Mun mielestä toi oli Japanin tuonti - mainittiin jossain vaiheessa ilmoituksessa mutta sittemmin maininta poistettu.
Kun omaa autoa metsästin niin kävin koeajamassa paria aika pommia, jotka oli jobbareilla 15-16k€:n hinnoissa. Toinen oli vielä niin rikki joka paikasta, että kaverin kanssa vaan repeiltiin koko koeajo. Ymmärrän jos nämä autot eivät löydä omistajaa. 20k€:lla pitäisi saada hyvä R129. Itse ostin auton 16k€:lla ja tein siihen heti kahdella tontulla remonttia jotta sain kaiken varmasti kuntoon talviajoa varten. Nyt olisi enään iskareiden vaihto edessä.

Toi nettiauton 600:n on mielestäni kallis vaikka siinä on remonttia tehty huolella. Vähän tulee mieleen noilla kilometreillä maanantaikappale kun summat on tollasia. Vai onko tossa lauennut kaikki tyyppiviat mitkä voi = kannentiivisteet, laatikko, ADS ja katit? Muutenkin tohon hintaan saisi vuosiluku olla uudempi ja vanteet paremmat (esim. MB:n alkuperäiset). Itse en ostaisi 6satasta sen takia, että ylläpitokulut voivat karata lapasesta (kuten tässä yksilössä on tapahtunut) ja suorituskyky ei ole ihmeellisesti sen parempi, vaikka tehoa on enemmän verrattuna 5satkuun.
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Lainataanpa threadia. Onko kukaan saanut rekisteröityä -90 mallin R129 ei-vähäpäästöisenä? Jos on niin millä tempuilla? Toinen kysymys että paljon on suunnilleen veroja mennyt noista alkupään SL:tä. Itse olen semmoista etsimässä ja pienet tekniikkaviat ei haittaa koska ruuvari pysyy kädessä ja moottorin teen itse kuitenki alusta loppuun itse. Japseista puheen olleen sbtjapan pitää tsekata joka päivä, turhan joojoilun takia on tullu hukattua sieltä pari helmee? jo...
500SL -90
500whp.net
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: r129 sl tiedustelua

Viesti Kirjoittaja karra »

jouniu kirjoitti:Lainataanpa threadia. Onko kukaan saanut rekisteröityä -90 mallin R129 ei-vähäpäästöisenä? Jos on niin millä tempuilla? Toinen kysymys että paljon on suunnilleen veroja mennyt noista alkupään SL:tä. Itse olen semmoista etsimässä ja pienet tekniikkaviat ei haittaa koska ruuvari pysyy kädessä ja moottorin teen itse kuitenki alusta loppuun itse. Japseista puheen olleen sbtjapan pitää tsekata joka päivä, turhan joojoilun takia on tullu hukattua sieltä pari helmee? jo...
Jos autossa on katalysaattorivarustus ja se lukee alkuperämaan rekisteriotteessa niin 1.12.1988 käyttöönotetut ja eteenpäin tulee vähäpäästöiseksi. Noin minulle konttorilla selvitetiin kun vuonna 2007 1988 500 SEL autoa maahantuontikatsastin.

Suomessahan sai myydä vielä uusia katittomia autoja muistaakseni 1992 asti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin