*ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
*ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Onko kenties kellään muulla käynyt niin, että ohjaustehostimen pumppu olisi lohjennut kiinnikkeineen irti lohkosta? Bingo, täältä löytyy nyt yksi. Moniuraremmi putosi, apulaitteet sammui, kone keitti ja tiedä häntä mitä kaikkea muuta. Koko pumppu rullineen siis irtosi lohkosta ja roikkuu nyt pelkissä ruiskutuslaitteiston kyljessä olevissa kannakkeissa. Mitähän tässä nyt pitäs ajatella? Remmiä ei saa takaisin paikalleen, joten täytynee ostaa tehostamattoman mallin hihna jotta muut laitteet saadaan toimimaan, mutta vaatiiko tuo ohjaustehostimen käytöstäpoisto jotakin muuta räpellystä vielä?
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
ittellä haljennut useempi pumppu,saa sen korjattuakin kun vähän lattarautaa kötöstelee siihen.toki nuota käytettyjä pumppuja on myynnis tälläkin foorumilla vaikka kuinka.sopii pensan ja diiselin pumput keskenään.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Siis pumppu on aivan täysin ehjä ja toimintakuntoinen, mutta lohkosta on murtunut pala irti ja pumppu sen mukana Valurautaa ei vissiin ihan kotikoneilla hitsailla?
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Siis moottorin lohkosta on pala irti?
Tutkipa onko siinä vielä kierrettä jäljellä pohjalla.
Tällöin pala joka on irti laita paikalleen ja pitkä pultti pohjaan asti ja muutat sen pinnapultiksi.
en osaa sanoa kannattaako porata palasta kierteet pois ja sitten paikalleen muuten sitä ei saa tiukkaan.
Kannattaa kokeilla kaikki keinot.
Tieten jos saat kuvaa siitä niin helpottaisi antaa neuvoja.
Tutkipa onko siinä vielä kierrettä jäljellä pohjalla.
Tällöin pala joka on irti laita paikalleen ja pitkä pultti pohjaan asti ja muutat sen pinnapultiksi.
en osaa sanoa kannattaako porata palasta kierteet pois ja sitten paikalleen muuten sitä ei saa tiukkaan.
Kannattaa kokeilla kaikki keinot.
Tieten jos saat kuvaa siitä niin helpottaisi antaa neuvoja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Omani ei mennyt katsastuksesta läpi, kun tehostimen risa letku oli valuttanut nesteet pihalle. Ohjaus oli katsastusmiehen mielestä liian raskas, kun sai parkkipaikalla tosissaan kääntää rattia ,-)Mau5trap kirjoitti:...vaatiiko tuo ohjaustehostimen käytöstäpoisto jotakin muuta räpellystä vielä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Jakopään koppa on valettua alumiiniseosta.
Hihnankiristimen iskari kun väljistyy ja hihna alkaa pärisemään niin tuossa seuraus.
Hihnankiristimen iskari kun väljistyy ja hihna alkaa pärisemään niin tuossa seuraus.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
No onkos tää nyt diesel vai bensa?
Mulla olisi bensan ehjä koppa.
Mulla olisi bensan ehjä koppa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Mitenkähän sitä on aikanaan saanut ohjaustehostamattoman pystylampun läpi katsastuksesta! Se nimittäin on tottumattomalle aika raskas, varsinkin sillä liukkaalla ohuella bakeliitti (vai mitä se on) ratilla!tomant kirjoitti:Omani ei mennyt katsastuksesta läpi, kun tehostimen risa letku oli valuttanut nesteet pihalle. Ohjaus oli katsastusmiehen mielestä liian raskas, kun sai parkkipaikalla tosissaan kääntää rattia ,-)Mau5trap kirjoitti:...vaatiiko tuo ohjaustehostimen käytöstäpoisto jotakin muuta räpellystä vielä?
tomant
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Silloin miehet oli miehiä eli raavaita ja lihaksikkaita.
ei tainnut olla tehostinta kuin mersuissa
ei tainnut olla tehostinta kuin mersuissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Muistelisin, että tuosta murtumasta on aiemminkin raportoitu.
Kyllä ohjaustehostimen lisäksi pitäisi pakollisena katsastusvarusteena olla vähintään kuutoskone,
automaattivaihteisto ja ilmastointi. Jos näihin on tottunut, niin aika vaikea on luopua.
Kyllä ohjaustehostimen lisäksi pitäisi pakollisena katsastusvarusteena olla vähintään kuutoskone,
automaattivaihteisto ja ilmastointi. Jos näihin on tottunut, niin aika vaikea on luopua.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Varmana tälläkin voorumilla kymmeniä juttuja viimisen 10vuoden ajalta.JarkkoN kirjoitti:Muistelisin, että tuosta murtumasta on aiemminkin raportoitu.
Siis Om60x koneiden jakopäänkopan murtumasta, joissa syy on lähes 99.9% tapauksista väljä hihnankiristin.
Topiksin aloittajalla oli kai 190D edellisten kirjoituset perusteella.
Ihan vinkkinä.. Tämän voisi jatkaa siihen edelliseen 190:n keittämis juttuun.
Joka ruuvista ei tarvi tehdä omaa juttuaan.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Tuon jo mainitun kiristimen iskarin takia nimenomaan mennyt päreiksi se jakopään koppa. Ajatus olisi siis ohittaa tehostin laittamalla tehostamattoman mallin hihna pyörittämään laturia ja vesipumppua. Tämä siis vain tilapäisratkaisuksi, keväämmällä kun kelit lämpenee ja on parempi laittaa lämmittämättömässä tallissa autoa, niin teen jakopäärempan siinä kopan vaihdon yhteydessä. Kaipaisinkin siis nyt infoa siitä, että vaatiiko tuo muita muutoksia mm. kiristimen suhteen, kun laittaa lyhyemmän hihnan. Diesel 601 siis kyseessä. Kiristinkin meni tohjoksi rullineen, en ole vielä keksinyt miten lähtee irti.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
60x:ssä on kaikissa ohjaustehostin.
Joutuu tekemään ohjainrullan tehostimen paikalle jos pumpun jättää pois.
Joutuu tekemään ohjainrullan tehostimen paikalle jos pumpun jättää pois.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Eikö siis onnistu laittaa tähän moottoriin tehostamattoman mallin hihnaa joka pyörittäisi vain vesipumppua ja laturia, jos vaihtaa normaalin kiristimen rullan uritettuun malliin? Koska ilman tuota jakopään kopan vaihtoa on käytännössä mahdoton tällähetkellä tehdä muuta, kun ei sitä pumppua rullineen saa mitenkään kiinni siihen, saati sitten jotakin tarpeeksi vahvaa viritelmää keksiä tilalle, niin pahasti lohjennut irti.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... /60008.pdf Tuon perusteella pitäisi onnistua kyllä.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/306620/1 Ja ainakin tuolta löytyy hihna joka ei mene tehostimelle, juuri tuohon oman auton koneeseen.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... /60008.pdf Tuon perusteella pitäisi onnistua kyllä.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/306620/1 Ja ainakin tuolta löytyy hihna joka ei mene tehostimelle, juuri tuohon oman auton koneeseen.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Jep. Käyttäkää hyvät ihmiset hakua. Jos ei foorumin oma haku miellytä, niin vaikka Googlea.Mika.T kirjoitti:Varmana tälläkin voorumilla kymmeniä juttuja viimisen 10vuoden ajalta.JarkkoN kirjoitti:Muistelisin, että tuosta murtumasta on aiemminkin raportoitu.
Siis Om60x koneiden jakopäänkopan murtumasta, joissa syy on lähes 99.9% tapauksista väljä hihnankiristin.
Topiksin aloittajalla oli kai 190D edellisten kirjoituset perusteella.
Ihan vinkkinä.. Tämän voisi jatkaa siihen edelliseen 190:n keittämis juttuun.
Joka ruuvista ei tarvi tehdä omaa juttuaan.
Laitatte evästeeksi hakuun mukaan site:www.mersuforum.net, niin haku rajoittuu foorumille.
Esim. 'site:www.mersuforum.net ohjaustehostin murtui'
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Pahoitteluni repostaamisesta! Infoa tosiaan jonkin verran löytyi samaisesta ongelmasta, kiitos neuvosta.
Auki on kuitenkin yhä edelleen se, että onko moniurahihnan kiristyslaitteissa jotakin muuta eroa uritetun kiristinrullan lisäksi, jos ja kun ajattelin tuon tehostimen nyt jättää siksi aikaa pois pelistä että saa lämpimän paikan laittaa autoa, pakko päästä töihin maanantaina. Siihen ei oikein kuukkelista löytynyt vastausta, kuten ei siihenkään, että saako noita kiristimen iskareita vielä jostakin uusia vai onko käytetty ainoa vaihtoehto, liekö huonoja hakusanoja vain, mutta itse en ainakaan löytäyt.
Vanha kiristysmekanismi (se alapään keinusysteemi) täytyisi saada muutenkin kokonaan vaihdettua näin alkuunsa, kun rulla lohkesi irti paikaltaan, en ole vielä keksinyt miten lähtee irti Mersun ohjekirja latauksessa juuri tuossa, jos sais selkoa siihen.
Auki on kuitenkin yhä edelleen se, että onko moniurahihnan kiristyslaitteissa jotakin muuta eroa uritetun kiristinrullan lisäksi, jos ja kun ajattelin tuon tehostimen nyt jättää siksi aikaa pois pelistä että saa lämpimän paikan laittaa autoa, pakko päästä töihin maanantaina. Siihen ei oikein kuukkelista löytynyt vastausta, kuten ei siihenkään, että saako noita kiristimen iskareita vielä jostakin uusia vai onko käytetty ainoa vaihtoehto, liekö huonoja hakusanoja vain, mutta itse en ainakaan löytäyt.
Vanha kiristysmekanismi (se alapään keinusysteemi) täytyisi saada muutenkin kokonaan vaihdettua näin alkuunsa, kun rulla lohkesi irti paikaltaan, en ole vielä keksinyt miten lähtee irti Mersun ohjekirja latauksessa juuri tuossa, jos sais selkoa siihen.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Laita hihna silleen paikalleen kun se tulee ja huomioi kiristys vaikutus pituuteen.
Katkaistulla hihnalla se onnistuu paremmin ,sitten hihna liitos hohdissa päällekkäin ja lukkopihdillä kiinni ja siinä sulle se pituus jota tarvitset ja sitten johonkin AD.varaosa tai vastaavaan kauppaan ja sopiva hihna mukaan.
Voi mittaus onnistua ihan ehjänäkin.
Katkaistulla hihnalla se onnistuu paremmin ,sitten hihna liitos hohdissa päällekkäin ja lukkopihdillä kiinni ja siinä sulle se pituus jota tarvitset ja sitten johonkin AD.varaosa tai vastaavaan kauppaan ja sopiva hihna mukaan.
Voi mittaus onnistua ihan ehjänäkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Ostin samalle moottorille ilman ohjaustehostinta tarkoitetun hihnan (1020mm) joka vaikuttaa melko sopivalta. Hihnoja kyllä löytyy +/- 5mm erolla samanlaisia googlen kautta, joten hihna tuskin tulee ongelma olemaan En vain ole päässyt vielä kunnolla kokeilemaan, kun tarvitsee se uritettu rulla hakea jonka kyllä löysin jo myös oikeanlaisen. Enää tarvitsee saada se vanha kiristin irti ja uusi iskari jostakin.atlas kirjoitti:Laita hihna silleen paikalleen kun se tulee ja huomioi kiristys vaikutus pituuteen.
Katkaistulla hihnalla se onnistuu paremmin ,sitten hihna liitos hohdissa päällekkäin ja lukkopihdillä kiinni ja siinä sulle se pituus jota tarvitset ja sitten johonkin AD.varaosa tai vastaavaan kauppaan ja sopiva hihna mukaan.
Voi mittaus onnistua ihan ehjänäkin.
Viimeksi muokannut Mau5trap, Pe 01.02.2013 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Ei kyllä tuu äkkiä mieleen, että miten sen remmin vois laittaa sinne ilman tehostinta tai sen sijalla olevaa pyörää, kuten edellä todettiinkin. Paitsi laittamalla toisenlaisen kiristimen, alla oleva kuva on netistä vetäisty. Siinä on ylemmässä tehostamaton OM601 ja alemmassa tehostettu. Kuten näkyy, kiristin on vallankin toisessa paikassa ja erilainen.Mau5trap kirjoitti:Pahoitteluni repostaamisesta! Infoa tosiaan jonkin verran löytyi samaisesta ongelmasta, kiitos neuvosta.
Auki on kuitenkin yhä edelleen se, että onko moniurahihnan kiristyslaitteissa jotakin muuta eroa uritetun kiristinrullan lisäksi, jos ja kun ajattelin tuon tehostimen nyt jättää siksi aikaa pois pelistä että saa lämpimän paikan laittaa autoa, pakko päästä töihin maanantaina. Siihen ei oikein kuukkelista löytynyt vastausta, kuten ei siihenkään, että saako noita kiristimen iskareita vielä jostakin uusia vai onko käytetty ainoa vaihtoehto, liekö huonoja hakusanoja vain, mutta itse en ainakaan löytäyt.
Vanha kiristysmekanismi (se alapään keinusysteemi) täytyisi saada muutenkin kokonaan vaihdettua näin alkuunsa, kun rulla lohkesi irti paikaltaan, en ole vielä keksinyt miten lähtee irti Mersun ohjekirja latauksessa juuri tuossa, jos sais selkoa siihen.
Kiristimen saanet irti niin, että otat siitä keskeltä muovikannen pois ja alta kuusiokoloruuvi pois. Sitten se lähtee vetämällä. Tai näin noiden kuvien perusteella päättelisin.
Iskareita löytyy kyllä irrallisenakin. Vaikka KL-Varaosista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: *ttumainen, jopa hieman koominen W201 ongelma
Kiitos tästä kovasti! Näillä pääsen todella pitkälle jo. Ei ole onneksi peukalo keskellä kämmentä, eli varmasti saan tuon jotenkin ratkaistua. Samaan koneeseenhan nuo A ja B mallit on rakennettu, eli pakkohan siinä joku mahdollisuus on olla laittaa tuo noin. Uskoisin että hihnan tai kiristimen jousen pituudella voi vaikuttaa tuon rullan sijaintiin melkolailla, joten eiköhän sekin saada ratkaistua.Nozki kirjoitti:Ei kyllä tuu äkkiä mieleen, että miten sen remmin vois laittaa sinne ilman tehostinta tai sen sijalla olevaa pyörää, kuten edellä todettiinkin. Paitsi laittamalla toisenlaisen kiristimen, alla oleva kuva on netistä vetäisty. Siinä on ylemmässä tehostamaton OM601 ja alemmassa tehostettu. Kuten näkyy, kiristin on vallankin toisessa paikassa ja erilainen.Mau5trap kirjoitti:Pahoitteluni repostaamisesta! Infoa tosiaan jonkin verran löytyi samaisesta ongelmasta, kiitos neuvosta.
Auki on kuitenkin yhä edelleen se, että onko moniurahihnan kiristyslaitteissa jotakin muuta eroa uritetun kiristinrullan lisäksi, jos ja kun ajattelin tuon tehostimen nyt jättää siksi aikaa pois pelistä että saa lämpimän paikan laittaa autoa, pakko päästä töihin maanantaina. Siihen ei oikein kuukkelista löytynyt vastausta, kuten ei siihenkään, että saako noita kiristimen iskareita vielä jostakin uusia vai onko käytetty ainoa vaihtoehto, liekö huonoja hakusanoja vain, mutta itse en ainakaan löytäyt.
Vanha kiristysmekanismi (se alapään keinusysteemi) täytyisi saada muutenkin kokonaan vaihdettua näin alkuunsa, kun rulla lohkesi irti paikaltaan, en ole vielä keksinyt miten lähtee irti Mersun ohjekirja latauksessa juuri tuossa, jos sais selkoa siihen.
Kiristimen saanet irti niin, että otat siitä keskeltä muovikannen pois ja alta kuusiokoloruuvi pois. Sitten se lähtee vetämällä. Tai näin noiden kuvien perusteella päättelisin.
Iskareita löytyy kyllä irrallisenakin. Vaikka KL-Varaosista.