Sivu 1/1

Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Pe 18.01.2013 16:17
Kirjoittaja Saul
Mersuforum.net on keskittynyt enimmäkseen kevyempään MB-kalustoon, mutta miksei sitten raskaampaankin ? Onhan Mersu vahvasti mukana silläkin saralla! Tätä silmälläpitäen nyt on käytettävissä oma raskaan kaluston keskustelualue.

Tervetuloa keskustelemaan! :)

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Pe 18.01.2013 18:17
Kirjoittaja Tukala
Hienoa.

Aivan varma en ole millaisen vastaanoton ja kiinnostuksen tai kiinnostamattomuuden tämä foorumilla herättää, mutta omasta mielestäni ideana hyvä. Vielä kun saisimme houkuteltua & koukuteltua sen/tämän alan parissa pyöriviä.
Ja varmasti monelta foorumilaiseltakin löytyy raskaampaakin rautaa sen arkikulkuneuvon lisäksi.


Onhan MB tosiaan melko "iso tekijä" KA-puolellakin ja moottoritoimittajana mukana sellaisissa vempeleissä joista moni ei ehkä ole koskaan kuullut puhittavankaan.

Ja TIETENKÄÄN wanhaa kunnon Unimogia unohtamatta :D

Keskustelua rohkeasti ja allekirjoittaneeseen saa yv:nä ja puhelimitsekin ottaa yhteyttä. Konsultoin mielelläni, olipa kyseessä traktori, kuormuri, kaivinkone, trukki, puimuri jne. ja tms. ;) Tai Perkins,Cummins,Dana,Rexroth... ja bla bla..

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Pe 18.01.2013 19:34
Kirjoittaja Oberland
Rönttä osasto :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap:

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: La 19.01.2013 18:03
Kirjoittaja atlas
Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.

tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Su 20.01.2013 01:14
Kirjoittaja karra
Sen verran et 1999-2007 tuli satunnaisesti ajeltua firmamme 2540 Actrosilla työkeikkaa. Pisimmät matkat oli Ruotsin läpi Saksaan. 1995 - 1999 ajoa tehtiin vanhalla Kanikalla :D .

2006 sain puhuttua firman sponssaamaan Historic Race Tiimiämme jolloin Chevelleä siirrettiin kisapaikalle tuolla Mersulla.

Kuva

Vuosina 2008-2009 sain luvan ajaa autoa vaikka en ollut firman palveluksessa enää, sponssi pelasi kumminkin.

Kuva

2010 jälkeen en ole koskenut tuohon laitokseen, vaikka 2011 palasin kyseiseen firmaan ja autokin on edelleen firman ajossa.

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Su 20.01.2013 01:45
Kirjoittaja Tukala
atlas kirjoitti:Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.

tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.

Kyllä totta puhut, korjaamoillahan noita "useimmiten", mutta myös tien päällä, pahuksen syvällä metsässä tai missä ikinä liikkuvatkin.
Aina tuo vaan ei ole mahdollista järjestää lavettia, tai edes kuljetuskaluston pääsyä haavoittuneen luo. Ja puntaroida kannattanee myös yksistään lavetin kulut, ellei omasta takaa satu löytymään.

No mitäpä sitä manaamaan.

-----------------------

Tuossa nyt vaikka eräs MB-moottorien toimituskohde:
Kuva

Nuo eivät sentään ainakaan suolle hajoa :think:

Tässä tekn.dataa:

http://www.terbergbenschop.nl/roro-trekker-rt223.php

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Su 20.01.2013 11:53
Kirjoittaja atlas
No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Su 20.01.2013 12:09
Kirjoittaja Tukala
atlas kirjoitti:No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
Jees, virallinen nimitys kaiketi on terminaalitraktori :crazy: tutummin vetomestari.
Melko uusi tuttavuus tämä Terberg on itellekin, tai olisikohan jo kolmatta vuotta.

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: La 30.03.2013 21:57
Kirjoittaja Kimmo Koo
tarvii alkaa vierailee tälläkin puolella useamin. Kun täällä on tälläinen topiikkikin :clap:

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Lähetetty: Ke 07.05.2014 19:56
Kirjoittaja Laaksonen
atlas kirjoitti: Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Näistä Volvo FM-muunnoksista merkki kai parhaiten on tunnettu:
Kuva
http://www.terbergbenschop.nl/uk/produc ... s_open.php" onclick="window.open(this.href);return false;