Jos sen vipu ottaa jonnekin kiinni niin voi siksi hajota ja kyllä niitä hajoaa muutenkinEetyzk kirjoitti:Jaetaan ny tämmönen kertomus tänne, jotta jos jollain muullakin sattuu sama.
Isäpaapan V6: heitti viikko sitte vikatilaan ja pysy siinä. (Moottorin vikavalo palo). Siinä sitte kahtottiin meidän Launchin vikakoodinlukijalla ja lykkäs 5-6 vikakoodia. (Läppämoottori, EGR-säätöventtiili, turbon säätöventtiili yms.) Arveltiin, että sieltä on johtonippu sulanu ja menny oikkariin.
No se laitto mesen tallin viereen ootteleen, et kerkiää sitä vilkaseen. No eilen se alko purkaa sitä ja ku pääsi näkee johtosarjan, niin sehän näytti iha hyvältä. No sitte vasta se huomas kattoo sulakkeen. Sieltä oli palanu joku 15A sulake. No se laitto uuden sulakkeen -> virrat päälle -> sulake palo.
No site se otti läppämoottorin pistokkeen irti -> Uus sulake -> Virrat päälle -> AVOT!!!!. Sitte ei tullu enää vikakoodia ku M55-moottorista.
Sitte isä laitto auton nippuun ja ajeli Kangasalalta hakeen uuden läppämoottorin -> kuittas vikakoodit -> Ja taas mennään.
Mut se täs ihmeellistä oli, kun aijemmin pureettiin jo läpät pois (saa tiiviiksi, kun ottaa läpät veks -> tekee M10 kierteen imusarjaan läppäakselien reikään -> M10 kuusiokolopultti liiman kans kiinni), niin siinä samalla siirrettiin läppämoottori pois V-haarasta. Nykyään se huitelee tulipellin läheisyydes ilmaa, mutta silti se läppämoottori meni oikkariin vaikka se on iha puhtaas paikas.
Kuin vain öljy töhnän takia