722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lueskelin paljon mutta ei nyt tähän hätään löytynyt tietoa ...varmasti tästä aiheesta on paljon juttua :oops: mutta :
-Onko 722.3 öljypohja neliön muotinen ja 4pultilla kiinni ja tästä tunnistaisi tämän askin ulkoapäin?
-722.4 kuudella pultilla öljypohja kiinni ja taas ulkoinen tunnistus tästä...tieten numero sarja vahvistaa tämäm mutta noin karkeasti?
-millainen vaihtotyö tai oikeastaan joutuuko muuttamaan ohjauksia 722.4 jos vaihtaa 722.3 vai meneekö ihan suorilla kaikki kiinni letkuineen putkineen ja kardaaneineen?
-kyseinen aski jos nyt tartten varalle olisi 300e bensasta
Kiitos jo etukäteen!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

atlas kirjoitti:Lueskelin paljon mutta ei nyt tähän hätään löytynyt tietoa ...varmasti tästä aiheesta on paljon juttua :oops: mutta :
-Onko 722.3 öljypohja neliön muotinen ja 4pultilla kiinni ja tästä tunnistaisi tämän askin ulkoapäin?
-722.4 kuudella pultilla öljypohja kiinni ja taas ulkoinen tunnistus tästä...tieten numero sarja vahvistaa tämäm mutta noin karkeasti?
-millainen vaihtotyö tai oikeastaan joutuuko muuttamaan ohjauksia 722.4 jos vaihtaa 722.3 vai meneekö ihan suorilla kaikki kiinni letkuineen putkineen ja kardaaneineen?
-kyseinen aski jos nyt tartten varalle olisi 300e bensasta
Kiitos jo etukäteen!
Ei niissä suurempia eroja ollu. Turbiini nyt ainakin. 722.3 on öljypohja kuudella pultilla kiinni.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oletko varma tästä tästä 6-pulttia =722.3 ????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

atlas kirjoitti:Oletko varma tästä tästä 6-pulttia =722.3 ????
Kyllä voisin melkein väittää. Ei ole kauaa kun omaa lootan pohjaa tiirailin alhaalta päin mutta en kyllä tarkemmin pulttimäärää.

Edit. On siinä kuus. Mulla oli puhelimessa kuva lootasta :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

722.3:ssa suuremmat öljynjäähytysputkien banjoliittimet.
Lootan sähköpistoke erilainen. Eri turbiini.

Muuten käy melkolailla kaikki ristiin. KArdaanin kolmiolaipan voi joutua vaihtamaan vanhasta.

722.3 kestää käytännöstä ~ tuplasti tehoa vs. 722.4
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mika.T kirjoitti:722.3:ssa suuremmat öljynjäähytysputkien banjoliittimet.
Lootan sähköpistoke erilainen. Eri turbiini.

Muuten käy melkolailla kaikki ristiin. KArdaanin kolmiolaipan voi joutua vaihtamaan vanhasta.

722.3 kestää käytännöstä ~ tuplasti tehoa vs. 722.4
Eli jäähytysputket otat siitä autosta missä on iso loota, sähköpistokkeen vaihat (helppo homma neljä johtoa) ja turbiinihan vaihtuu siinä samalla kun lootakin. Laippakin on helppo homma vaihtaa jos sille tulee tarvista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katselin nykyistä öljypohjaa ja siellä olisi näitten tietojen perusteella 722.3 vaikka auto on orkkis 230????Outoa.
Vin koodillahan ton näkis... onko sitten jo aski vaihdettu jälkeen päin sitten
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

atlas kirjoitti:Katselin nykyistä öljypohjaa ja siellä olisi näitten tietojen perusteella 722.3 vaikka auto on orkkis 230????Outoa.
Vin koodillahan ton näkis... onko sitten jo aski vaihdettu jälkeen päin sitten
Kato siitä numerosarjasta kumpi siellä on.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Eiköhän molemmat oo kuudella kiinni... siinä isossa lootassa on öljypohjan toisella pitkällä sivulla, semmonen "U:n" mallinen kurvi.
Tai sitten muistan väärin! :mrgreen:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kattoo sen numerosarjan, niin ei tarvii ihmetellä niitä lootan muotoja sen enempää. Löytyy apukuskin puolelta öljypohjan yläpuolelta. Suunnilleen keskellä numero ritirampsua lukee 722.xxx mikä malliltaan sitten onkin.

Edit:
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.4 ja 722.3 erot ja vaihto?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hyvä..tuo numero sarjan ja missä kohdin se on niin oli hyvä tieto eli katsotaan 100% varmuudella sieltä varmistus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin