Nyt pitää auttaa ystävää hädässä ikään kuin puolestakysymällä. Ja jotta tästä ei tulisi heikkojen jäiden aikaista tietoiskua vääristeltyä tyyliin "urheilujapoika hukuttaa ystävänsä jääkiekkomailaa apuna käyttäen" , niin kysynpä:
Millaisia kokemuksia on - jos yleensä on - mm. KL:n ja Motonetin maskikehysten kromilaadusta? Erillisten maskihilppeiden lisäksihän nuo myyvät kokonaisiakin maskeja, eikä hinta näytä olevan hirvittävä - hirvittää jopa niin vähän, että se antaa pienen epäilynaiheen noiden kestosta. Puskaradiossakin on jotain pientä jupinaa ollut. Selvää on, etteivät tarvikekromit kiillä alkuperäisen tapaan maailman tappiin (10 vuotta puun alla jököttäneen W115:n maskikehys saattaa hohtaa vielä kuin uusi), mutta mites toisen kautta. Kuoriiko kromit jo parin vuoden päästä?
PS: Niin, kaverin 124:stä on onnistuttu traktorin takanostolaitteen aisalla pyykäisemään maskikehyksen yläosa ns. sileäksi. Onneksi konepeltiin ei tullut mihtään.
Itse olen myös miettinyt maskien kehysten uusimista W123:een, jossa se on "sumentunut" - ja samoin nyt W124:ään, jossa yläosassa on pieni pokkaus.
Aikoinaan tuli puheeksi Venetmäen "Markon" kanssa tuo homma, ja hän sanoi, että osta ennemmin käytetty originaali, kuin uusi tarvike. Kromauksella on eroa kuulemma kuin yöllä ja päivällä. No, miehellä oli kieltämättä oma lehmä ojassa, mutta en epäilisi yhtään mielipidettä.
Ainakin toistaiseksi on jäänyt ostamatta, tarvekaan ei kyllä ole aivan akuutti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
Mitä minä olen kuullut mb-varaosa myyjältä niin tarvike versioissa on ongelmia istuvuuden kanssa eli mitat on mitä sattuu, rommautuksesta ei sen kummemmin tietoa.
Mulla on tarvikemaski viime talven tapahtumien johdosta.
N. 3kk ja maski oli jo nätissä kukassa sisäisesti. Eikä myöskään kiillä kuten 15v. vanha alkuperäinen. Ja pirralla piti sovittaa tarvikemaski tarvikepeltiin.
Pepekyy kirjoitti:No oma on ainakin niin pirun kiven hakkaama ku voi olla, eikä korroosiosta ole tietoakaan. Jotain ruostumatonta sen täytyy olla
Kokeileppa magneetilla mitä se sanoo. Sitten sen tietää varmasti mitä on.
Austeniittiseen rosteriin ei magneetti ota, mutta kromiteräkseen kylläkin. Kumpainenkaan ei ruostu. Kromiteräs on halvempaa, joten maski saattaa olla sitäkin.