Pahimmat ruostepaikat 124W 200 D:ssä?
Pahimmat ruostepaikat 124W 200 D:ssä?
Tässä on tultu "rassailtua" tuota Meseä pari viikkoa .Pahimmat ruostepaikat(tai tulevat) löytyi etupäässä etupäästä.Vedenpoistokanavat täynnä syksyn lehtiä ja rapaa,ihan tukossa, vesi kertynyt akkutelineen alle.akku irti, rapsutus ja raaputus ja maalaus.Sitten vilkaisu pyöräkoteloihin, "riekon mentävä reikä!" Ei ihme jos jarruputki oli ruostunut poikki!. Taas rapsutusta kirkkaalle pellille, peltipaikka ja kittausta, ruosteenestomaalia ja massaa vielä.Oikea puoli oli puhki, vasen vasta ruvella.Paikkausta ja kittausta ja maali ja massaa.
Etulokarit oli valehtelematta täynnä hiekkaa, savea,soraa n. 3 kg molemmin puolin.Kosteaa, yäk.Pellit ei kuitenkaan lahot.Rapsutusta ja maalia.Sitten listojen tarkastus ovista, ei ruostetta, mutta savea.ovien alareunat vähän ruvella, rapsutusta ja paikkausta ja maali.Kynnyskotelot ehjät.
Takapäässä lamppujen kotelot,suht hyvät (kiitos korjauksen 5 vuotta sitten)
Mistäs vielä etsisi ruostetta?Vinkkejä!
Etulokarit oli valehtelematta täynnä hiekkaa, savea,soraa n. 3 kg molemmin puolin.Kosteaa, yäk.Pellit ei kuitenkaan lahot.Rapsutusta ja maalia.Sitten listojen tarkastus ovista, ei ruostetta, mutta savea.ovien alareunat vähän ruvella, rapsutusta ja paikkausta ja maali.Kynnyskotelot ehjät.
Takapäässä lamppujen kotelot,suht hyvät (kiitos korjauksen 5 vuotta sitten)
Mistäs vielä etsisi ruostetta?Vinkkejä!
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Lisää
Takaovien takimmaisten pikkuikkunoiden tiivisteen takaosa. Oikein voisi "tyypiviaksi" kutsua joskin tietysti tämän ikäluokan autoissa nyt yleensä on jo ruostetta aika perkuleesti joka paikassa muuallakin,
Hovipeltisepän mukaan on sanalla sanottuna kettumainen laitettava, jotta sen saa laitettua niin ettei se enää lähde uudestaan niin pitää purkaa koko oven kaikki ikkunamekanismit sun muut pois ja ottaa ikkunatkin pois ja korjata sisä- ja ulkopuolta "viimotten päälle".
Takaovien kehikosta takapyörää lähimmästä nurkasta ruostuvat jostakin syystä aina keskeltä peltiä.
Tunkinreiät ovat muuten ruostevapaan alustan murheenkryyni.
Tosiaan takavalojen ympärystä ja etuvilkkujen ympärystä ovat ruosteherkempiä kuin muu auto mutta tämä sulta oli korjattukin.
Edessä lamppujen ja puskurin välissä olevat peltiliuskat, ne joiden läpi pyyhkijät tulevat, ovat herkkiä lähtemään jos ovat saaneet kiveniskemiä.
Etumaskin ja konepellin välistä voi löytyä jotakin pientä rapsuteltavaa.
Tuulilasin yläreunassa olevan riman alta voi löytyä tosi ikäviä yllätyksiä, samoin takalasin yläreunasta tiivisteen välistä.
Vaikka ovi näyttäisi siistiltä niin listojen alla muhii takuulla jossakin kohtaa ja se kannattaa korjata ennen kuin alkaa näkymään.
Älä kysy mistä tiedän - nämä eivät ole pelkästään empiirisen W124 -koeajorupeaman tuloksia vaan oma korjauslista kesälomalle.
Henkka
"Pistehiekkapuhallin, kompura ja helvetisti kylmägalvanointimömmöä niin mikäs siinä on laitellessa"
Hovipeltisepän mukaan on sanalla sanottuna kettumainen laitettava, jotta sen saa laitettua niin ettei se enää lähde uudestaan niin pitää purkaa koko oven kaikki ikkunamekanismit sun muut pois ja ottaa ikkunatkin pois ja korjata sisä- ja ulkopuolta "viimotten päälle".
Takaovien kehikosta takapyörää lähimmästä nurkasta ruostuvat jostakin syystä aina keskeltä peltiä.
Tunkinreiät ovat muuten ruostevapaan alustan murheenkryyni.
Tosiaan takavalojen ympärystä ja etuvilkkujen ympärystä ovat ruosteherkempiä kuin muu auto mutta tämä sulta oli korjattukin.
Edessä lamppujen ja puskurin välissä olevat peltiliuskat, ne joiden läpi pyyhkijät tulevat, ovat herkkiä lähtemään jos ovat saaneet kiveniskemiä.
Etumaskin ja konepellin välistä voi löytyä jotakin pientä rapsuteltavaa.
Tuulilasin yläreunassa olevan riman alta voi löytyä tosi ikäviä yllätyksiä, samoin takalasin yläreunasta tiivisteen välistä.
Vaikka ovi näyttäisi siistiltä niin listojen alla muhii takuulla jossakin kohtaa ja se kannattaa korjata ennen kuin alkaa näkymään.
Älä kysy mistä tiedän - nämä eivät ole pelkästään empiirisen W124 -koeajorupeaman tuloksia vaan oma korjauslista kesälomalle.
Henkka
"Pistehiekkapuhallin, kompura ja helvetisti kylmägalvanointimömmöä niin mikäs siinä on laitellessa"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
kiitos tyhjentävästä vastauksesta...
pisti silmään tuo "kylmägalvanointimömmö" Mitäs se on.Ei ole tullut vastaan.Ostaisin heti purkin.
Tosiaan tuo takaoven ikkunan nurkka on ruvella ,näin kun katsoin juuri.Ei vielä puhki mutta kuprulla.
Lampunpesimien listat on jo laitettu.
Ja uusi ritilä odottaa tuossa lattialla.
Onneksi ei ole sääskiä täällä pohjosen perilläkään.Valoisat yöttömät yöt, mikäs siinä on rapsutellessa.
Muuten, kannattaako noita lokasuojien kromilistoja laittaa, pesii ruoste sitten sinnekin vai?
Vielä yks kysymys,mistä sais muovihelmat "edullisesti"?Jos laittaisi niinkuin -90 look.
terveisin "ikuinen mercedisti"
Tosiaan tuo takaoven ikkunan nurkka on ruvella ,näin kun katsoin juuri.Ei vielä puhki mutta kuprulla.
Lampunpesimien listat on jo laitettu.
Ja uusi ritilä odottaa tuossa lattialla.
Onneksi ei ole sääskiä täällä pohjosen perilläkään.Valoisat yöttömät yöt, mikäs siinä on rapsutellessa.
Muuten, kannattaako noita lokasuojien kromilistoja laittaa, pesii ruoste sitten sinnekin vai?
Vielä yks kysymys,mistä sais muovihelmat "edullisesti"?Jos laittaisi niinkuin -90 look.
terveisin "ikuinen mercedisti"
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Lisää aiheesta...
tuo takaoven kolmioikkunan nurkka on sitten merkillinen juttu;
sama ilmiö ainakin malleissa w115, 123, 124 , , , =
kulma kupruilee ?
sama ilmiö ainakin malleissa w115, 123, 124 , , , =
kulma kupruilee ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: Lisää aiheesta...
lisätään nyt vielä se w116 listaan..Henry V. kirjoitti:tuo takaoven kolmioikkunan nurkka on sitten merkillinen juttu;
sama ilmiö ainakin malleissa w115, 123, 124 , , , =
kulma kupruilee ?
Koneella on koneen tahti
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: kiitos tyhjentävästä vastauksesta...
Kylmägalvanointimömmö = sinkkiä. Sprayversioista olen kuullut kitinääkin että läpi tulee ruoste (ja broidin Sierrasta tulikin, vuodessa) mutta sivellinmallit kuulemma pitävät vaikka auton parkkeeraisi järveen Tietysti joutuu hiomaan nätiksi siveltelyn jälkeen että oma vaivansa siinäkin... saisikohan sitä ruiskutettua maaliruiskulla?mercedes kirjoitti:pisti silmään tuo "kylmägalvanointimömmö" Mitäs se on.Ei ole tullut vastaan.Ostaisin heti purkin.
<klips>
Muuten, kannattaako noita lokasuojien kromilistoja laittaa, pesii ruoste sitten sinnekin vai?
Vielä yks kysymys,mistä sais muovihelmat "edullisesti"?Jos laittaisi niinkuin -90 look.
Kromilistat = ruoste. Älä kysy miten tiedän senkin, nimim yksi kaari vaihdettu ja loput menee vaihtoon. "Ei sen kromikaaren alla ollu mitään jäljellä", kauhisteli Sjöblom...
Muovihelmat kiinnostaa itseäkin, kunhan saan ruostetyöt tehtyä niin ei paljon kiinnosta antaa kivien hakata pintaa. Asennusvinkki "W126"sen hovimekaanikolta (tai joltain tutulta) : vaseliinia listojen väliin ja aika reippaasti vielä. Eipähän ruostu.
Henkka
"Nyt kauppaan hakemaan juhannusmallasta "
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Onkos kukaan kokeillut NOVEROXia? Ilmeisesti joku ns. "muuntoaine" tai jotain. Itse laittelen pohjatöissä oikein urakalla kun sain kehuja...
En ole vielä pohjatöissä päässyt takaovi-ikkunatakakolmioon asti mutta hyvä tietää mitä on odotettavissa...
Ps. kyllä pitäisi kesän jälkeen lokarien kestää; ruosteet pois, noveroxia, happoväri, bitumikerros, vaseliinikerros ja vielä muovilokarit ilmaraolla!
En ole vielä pohjatöissä päässyt takaovi-ikkunatakakolmioon asti mutta hyvä tietää mitä on odotettavissa...
Ps. kyllä pitäisi kesän jälkeen lokarien kestää; ruosteet pois, noveroxia, happoväri, bitumikerros, vaseliinikerros ja vielä muovilokarit ilmaraolla!
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
uusi ritilä paikallaan!
jeps kuten avatarista näkyy, uusi maski pukee meseä todella hyvin!
Jos nyt sitten sen "kolmioikkunan kuprun" kimppuun.
Jos nyt sitten sen "kolmioikkunan kuprun" kimppuun.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Re: kiitos tyhjentävästä vastauksesta...
Kuulunpa juttua siitäkin ettei tuo vaseliini kaikkein paras ole listojen alle, kesällä helteessä kuulemma alkaa herkästi valumaan, Henkalle ja Aku P:lle tuttu peltiseppä suositteli vaseliinin tilalle ihan tectyyliä.Henri Junkkala kirjoitti:Muovihelmat kiinnostaa itseäkin, kunhan saan ruostetyöt tehtyä niin ei paljon kiinnosta antaa kivien hakata pintaa. Asennusvinkki "W126"sen hovimekaanikolta (tai joltain tutulta) : vaseliinia listojen väliin ja aika reippaasti vielä. Eipähän ruostu.
Muovihelmat on kyllä muuten hyvät, kunhan välillä puhdistaa niiden alta, ne on ensinäkin pirun hyvän näköiset ja toisekseen meikäläisen hiekkatiekilometreillä lähes välttämättömät.
muovihelmat...
Mitenkäs jos ne muovihelmat laittaa jälkikäteen, tarviiko porailla jotain ylimääräisiä reikiä, vai sopivatko ne vanhojen listojen kiinnikkeisiin?
230 C 1978
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: muovihelmat...
Tämä on nyt sitten vain kuulopuhetta mutta kyllä, sellainen käsitys minulla on että menevät "heittämällä" ja juuri siksi ajattelinkin hommata sellaiset jostakin, maalata ne valkoisiksi ja laittaa paikalleen omaan autooni kunhan saan ruostetyöt tehtyä.Marko M kirjoitti:Mitenkäs jos ne muovihelmat laittaa jälkikäteen, tarviiko porailla jotain ylimääräisiä reikiä, vai sopivatko ne vanhojen listojen kiinnikkeisiin?
Kerron takuulla täällä jos ja kun projektin toteutan mutta jos jollakulla on faktatietoa asiasta niin kertokaapas meillekin.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"