Tarinaa & kuvia '93 E 300 TDT 4Matic ylimääräistä ääntä ja haaleutta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mitäs tälle kuuluu?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No niin, pitkästä aikaa juttua - ja pitkästä aikaa ratissa. Helluntaina vein auton peltisepälle mielitekona ruostevaurioiden korjaus, maalaus ja yleinen ehostus. Aikaa sitten vierähtikin aikaväli 27.5.-6.12. Jälkikin on sitten sen mukaista :-). Tiedossa oli ketjussa kuvatut kohteet luukuissa ja aavistus että varmasti ruostetta muualtakin löytyy. Ylläri oli että taka-akselin yläpuolella ei juuri massaa ollut (E-Facelift special?) ja siellä aika reippaasti reiän alkuja. Lisäksi oik. takapyörän kaaressa ollut massan "arpi" paljastui aika paljon laajemmaksi. Kuvat puhukoot; tässä Tohtori Caligarin kabinetti:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä siis lähtökohtaa E-facelift -farmarin omistamisen iloihin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Timo L. kirjoitti:Juttua kirjoitetaan justiinsa, on isoja kuulumisia... :shh:
Haa, vaan minäpä taidan tietäänkin ainakin osin, mistä on kyse... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tämä jäi edellisestä :-):

Kuva

Autoon vaihdettiin peltiosista:

-uusi kuskin etulokasuoja
-käytetty erinomainen kuskin ovi
-käytetty konepelti
-käytetty takaluukku

Muuta osaa:

-täydellinen maski
-ajovalojen lasit lisäpitkillä
-uudet etuvilkut
-tuulilasi
-konepellin äänieriste
-ulkopeilien kolmiokumit
-tyyppikilvet
-kuluvat jarruosat
-käytetty, hyvä ohjauspyörä
-erinäisiä jarruputkia, tasonsäädön putkia jne.

Käytettyä palikkaa laitettiin rikkoutuneiden tilalle, mm. takakontin kahvaa ym. pientä. Seuraavassa pari kuvaa peltitöistä, seppä itse saa laittaa lisää/kommentoida jos haluaa:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kaikkiin kuviin en ole vielä ehtinyt tutustumaan. Peltitöiden päälle on vedetty happoväri-raskaankalunmaali-helmamassa. Etulattioihin ei tarvinnut (vielä) koskea, jäihän sinne joihinkin kiinnikkeisiin ja esim. takakelkkaan kosmeettista haittaa. Etupäästä kalvettiin puhtaaksi paikat, joihin moottoria irroittamatta pääsi käsiksi. Ne pitää tehdä sitten 100 tkm:n päästä koneremontin yhteydessä...

Pumppu koki myös piristyksen, mutta vakionopeussäädin estää täydellisen hyödyn saamisen. Vakkarilta pumpulle menevä vipu estää kaasun painumisen täysin pohjaan. Onko kukaan ratkaissut tätä sellaisella menestyksellä, että vakkari toimii ja pumppu syöttää täysillä? Mynädieselissä kävi pumppu.

Valmiista autosta en ole oikein saanut hyviä kuvia, kun on ollut niin hämärää tai on satanut lunta. Pinta on kyllä hyvä, yksi sentin mittainen valuma ja pari roskaa, siinä kaikki. Kattoa ei maalattu vaan se kiilloitetaan.

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Timo L. kirjoitti:Tämä jäi edellisestä :-):

[ http://i597.photobucket.com/albums/tt55/tlajunen/4Mruosteet/P7180007.jpg ]

Autoon vaihdettiin peltiosista:

-uusi kuskin etulokasuoja
-käytetty erinomainen kuskin ovi
-käytetty konepelti
-käytetty takaluukku

Muuta osaa:

-täydellinen maski
-ajovalojen lasit lisäpitkillä
-uudet etuvilkut
-tuulilasi
-konepellin äänieriste
-ulkopeilien kolmiokumit
-tyyppikilvet
-kuluvat jarruosat
-käytetty, hyvä ohjauspyörä
-erinäisiä jarruputkia, tasonsäädön putkia jne.

Käytettyä palikkaa laitettiin rikkoutuneiden tilalle, mm. takakontin kahvaa ym. pientä. Seuraavassa pari kuvaa peltitöistä, seppä itse saa laittaa lisää/kommentoida jos haluaa:


Kaikkiin kuviin en ole vielä ehtinyt tutustumaan. Peltitöiden päälle on vedetty happoväri-raskaankalunmaali-helmamassa. Etulattioihin ei tarvinnut (vielä) koskea, jäihän sinne joihinkin kiinnikkeisiin ja esim. takakelkkaan kosmeettista haittaa. Etupäästä kalvettiin puhtaaksi paikat, joihin moottoria irroittamatta pääsi käsiksi. Ne pitää tehdä sitten 100 tkm:n päästä koneremontin yhteydessä...

Pumppu koki myös piristyksen, mutta vakionopeussäädin estää täydellisen hyödyn saamisen. Vakkarilta pumpulle menevä vipu estää kaasun painumisen täysin pohjaan. Onko kukaan ratkaissut tätä sellaisella menestyksellä, että vakkari toimii ja pumppu syöttää täysillä? Mynädieselissä kävi pumppu.

Valmiista autosta en ole oikein saanut hyviä kuvia, kun on ollut niin hämärää tai on satanut lunta. Pinta on kyllä hyvä, yksi sentin mittainen valuma ja pari roskaa, siinä kaikki. Kattoa ei maalattu vaan se kiilloitetaan.

[ http://i597.photobucket.com/albums/tt55/tlajunen/4Mpeltityot/010p.jpg ]

Hienoa työtä, löytyy Saksasta varmasti ehytkorisiakin,mutta osaavat Sakemannit erikoisyksilöistä myös pyytää, W211 hintoja. Ainut auto jolla meikäläinen on jaksanut ajaa 12vuotta oli samallainen!
Viimeksi muokannut jussilampi, Ke 12.12.2012 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos kuuluu sepälle ja maalarille. Vielä pitempään varmasti olisi saanut etsiä ehjäkorista, bensa-4Maticeja kyllä oli tarjolla vaikka kuinka. Tällä nyt sitten ajellaan aika pitkään...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja epk »

valittettavasti työn jälki näyttää niin ammattimaiselta että piiiiitkään joudut odottelemaan että kori ruostuu alta :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hieno on ja hyvää työtä mutta luulen että et enää tätä e-malli sarjaa hanki ,vaan vanhemmissa mennään jos malli on w124?

Todella surullista katsottavaa ruosteesta .
Tieten outo sanonta kun onhan auto vanha mutta kun vanhemmat on vielä parempia ton maalauksen muuttumisen vuoksi.

Tämän takiakin on käynyt mielessä jos haluaa vähän ajetun lankun ja varusteilla niin ostaa bensa 300e ja laittaa sinne pienemmän koneen tai dieselin niin sillähän ajelee tooodella pitkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Wade »

Onneksi olkoon Timolle, nyt on mustikankuljetusvaunu komeassa kunnossa!

Itsekin tuli vaimolle hankittua Sindelfingeniläinen akvarellityö vuodelta 93, niin pelottaa tuo ruosteremonttiin ryhtyminen.

Onneksi oma lossi on I-sarjaa ja pienikilsainen dieseli. Varusteet vaan lähes loistavat poissaolollaan, mutta eivätpä sitten vikaanukaan. Laskin vaan just, että nythän käyttövoimaveron kuittaa jo 60tkm vuotuisella ajomatkalla, notta kyllä kannattaa. :evil: Tosin bensanelkku söisi kuitenkin hieman enemmän, joten voi tuo break-even tulla jo alta 50tkm vuodessa... Onneksi tuo käyttövoimaverohan on vissiin poistumassa jo piakkoin, ts. n. v. 2846... :crazy:

Taitaa vain olla niin, että 300TDT 4Matic ja II-sarjan ruosteeton ja alle 200tkm ajettu peli tulee vastaan samalla todennäköisyydellä kuin pikkusikaria poltteleva albiinokameli Parkonalaisella nakkarilla (->p=0.000000000000000001). Näin ollen taidat Timo tähdätä tommoseen ainakin vuosikymmenen Maticcimatkaan... Ja jos sellainen jostain löytyisi, niin voisi jo maksaa pitkälle yli 10k€unukkia.

Hyvää on kyllä seppien työnjälki!


atlas kirjoitti:Hieno on ja hyvää työtä mutta luulen että et enää tätä e-malli sarjaa hanki ,vaan vanhemmissa mennään jos malli on w124?

Todella surullista katsottavaa ruosteesta .
Tieten outo sanonta kun onhan auto vanha mutta kun vanhemmat on vielä parempia ton maalauksen muuttumisen vuoksi.

Tämän takiakin on käynyt mielessä jos haluaa vähän ajetun lankun ja varusteilla niin ostaa bensa 300e ja laittaa sinne pienemmän koneen tai dieselin niin sillähän ajelee tooodella pitkään.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Hienoa jälkeä ja hieno auto. Harmi kun nämä "ikiliikkujat" menevät ruostumaan.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja karra »

Ohhoh, tuostahan tuli sitten "pitoauto" :P , niinkuin Timo jo kertoikin.

Oma auto on otettu käyttöön germaaniassa 27.10.1993, ostettaessa vuonna 2007 mittarissa oli 157 tkm ja auto päällisin puolin ruosteeton, auto oli seisonut 2003-2007. Taka-akselin yläpuolella massaamattomissa pinnoissa oli pintaruostetta jotka hoidin heti alta pois. Oikean puolen tunkinreiät oli ruostuneet puhki; jackie korjasi ne. Neljän talven ajon jälkeen huomasin että IR-silmän ynpärys ja takaluukun alareuna on alkanut kukkia. Muuten vaikuttaisi tuo oma olevan "kovapeltinen", mittarissa nyt n 210 tkm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja pt »

Hiljaa mielessäni olen kironnut noiden Vitojen/Vianojen ruostumista kun maalaus ja peltihommia tehnyt, mutta on ne näköjään osanneet ennenkin :D
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja johani »

Ittellä samanvärinen vm-92 300D sedan 233tkm työnalla, muuten käyty läpi ja massattu, mutta takakelkan takana ois vielä näkyviä pintaruosteita, heitäppä karkia arvio tuntimääristä mitä menee yksin takakelkan irrotukseen ja asennukseen kun pitäs auto olla ehkä 3vk päästä ajossa...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tässäkin oli jokaiseen tunkinreikään tehty päälle paikka, mutta kuitenkin niin että ruoste oli kalvettu aika hyvin alta pois; katsottiin endoskoopilla. Koteloihin toki laitettiin kotelosuojaus.

johani: riippuu mitä siellä on: tasonsäätöä, ASD:tä jne. Eiköhän kelkan irrotukseen hilppeineen kotiolosuhteissa yhden päivän saa menemään. En osaa tarkkaan arvioida kun itse en sitä tehnyt.
Olin itse mukana kasauksessa su-to -välisen ajan. Kun saavuin, autossa oli luukut paikoillaan - ei säädettynä. Tavaratilan ja ovien verhoilut, kylkimuovit, etulamput olivat irti, samoin ovien johdotukset olivat irrallaan ja jarruosat vaihtamatta. Karkeasti osien ja sisustuksen puhdistamiseen sai kulumaan päivän. Jarruosien vaihto jätettiin viimeiseksi. Kun auto oli muuten kasattu ja jarrujen ilmaukseen päästiin, taakse menevä jarruputki kävi vuotamaan kahdesta kohtaa. Onneksi oli ke-iltapäivä ennen itsenäisyyspäivää niin saatiin pitkä putki ja molemmat takaputket teetettyä ja vaihdettua hallissa seur. päivänä eikä kotimatkalla tien päällä. Vaikka kaikki näyttää olevan kunnossa, remontti paisuu juuri tällaisilla...

Vielä jäi sepitettävää. Keskuslukitus ei toimi halutulla tavalla. Infralukitus lukitsee ja avaa yleensä, mutta apparin ja takaluukun lukosta kääntämällä lukittuu vain kyseinen luukku.

Kotimatkalla pysähdyin tunniksi n. 50 km ennen kotia. Pysähdyksen jälkeen havaitsin että vauhti hiipuu ylämäissä. Lähempi tarkastelu näytti ilmakuplien kulkevan läpinäkyvissä polttoaineletkuissa. Pitää käydä ne läpi etenkin konehuoneen puolelta.

Toisen lampunpesurin liikerata on outo, tutkittava sekin.

Tyhjäkäynti vaeltaa kylmähkönä edelleen, vaikka hehkut on vaihdettu ja pumppu säädetty. Kokeiltiin myös toista ELR-boksia, ei vaikutusta. Kun töpselin ottaa pumpun perästä irti, tyhjäkäynti on tasainen, mutta matalampi. Vinkkejä?

Sitten vielä se pumpun vivun liikerata versus vakkarin vivun lyhyys. Onhan tuossa näpräämistä.

Lisäksi
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Timo L. kirjoitti:Kiitos kuuluu sepälle ja maalarille. Vielä pitempään varmasti olisi saanut etsiä ehjäkorista, bensa-4Maticeja kyllä oli tarjolla vaikka kuinka. Tällä nyt sitten ajellaan aika pitkään...
Joo kyllä tuo syö miestä, ja lompakkoa jos teettää. Kyllä se sakemannikin nykyään osaa hinnotella aina välillä jossain hyviä yksilöitä järettömään hintaan!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar" onclick="window.open(this.href);return false;


Mielenkiintoisia harrasteautoja kyseisessä liikkeessä jatkuvasti,valmiita ajoon ei tarvi rakennella!
Viimeksi muokannut jussilampi, To 13.12.2012 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jussilampi kirjoitti:
Joo kyllä tuo syö miestä, ja lompakkoa jos teettää. Kyllä se sakemannikin nykyään osaa hinnotella aina välillä jossain hyviä yksilöitä järettömään hintaan!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... mlerobjekt........." onclick="window.open(this.href);return false;.
Kyllä tuossa hinta saattaa olla kohdallaan kuntoon nähden. Saksan hinnoista näkee hieman autojen sikäläistä arvostustakin. Minulle tuo ei olisi käynyt, A) verhoilun värin ja B) ilmastoinnin puutteen takia. Totisesti erikoisesti varusteltu, kaikkea pientä hiplakaista ortopedipenkistä ja soundsystemistä lähtien, muttei ilmastointia. Se oli sitä 90-lukua :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja j.a »

pt kirjoitti:Hiljaa mielessäni olen kironnut noiden Vitojen/Vianojen ruostumista kun maalaus ja peltihommia tehnyt, mutta on ne näköjään osanneet ennenkin :D
sillä erotuksella että tämä 20vuotta vanha ja uudet ruostuu kahdessa vuodessa...
Diesel on puhtaampi
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Kyllä kai mikä tahansa, kovapeltinenkin auto ruostuu 20 vuodessa,
jos pesusta, vahauksesta ja suojauksesta ei huolehdita tarpeeksi, tai liiankin hyvin.

Siittä ruvettiinkiin uutta tekemään, asiallista. :thumbup:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Näin tulevien pyhien ja kirkkaampien kelien kunniaksi sain napattua muutaman kuvan autosta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuvista näkee aika hyvin 481 bornitin sävyn vaihtelun valon mukaan. Keinovalossa se ei näytä oikein millekään. Tulisi nyt oikein auringonpaisteet niin pääsisi itsekin katselemaan sillä silmällä. Muovihelmojen väriä voi verrata ketjun alkupään kuviin, nyt se on originaali violettgrau.

Ajoin eilen Helsinkiin ja takaisin, paluumatkalla oli jo pimeää. Nyt voisi sanoa että Mersussa on hyvät pitkät valot. Säädin lisäpitkiä näyttämään aavistuksen ylemmäs. Polttimoina siellä on vielä normaali sumuvalopolttimo. Onko siihen suosituksia? Ajovalopolttimoina hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaiset, tavalliset GE:n Megalight -polttimot.

Kilvetkin sain oikeat vanhanmalliset tilaamalla ne Pietarsaaren A-katsastuksesta Savonlinnaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja IsoE »

:thumbup: Täytyy antaa pisteet panostuksesta. Pahoilta näytti nuo ruosteet ja varsinkin peltien saumat joiden välistä ruoste tulee. Perfektionistinä itse olen alkanut jo hieman sietämään ajan saatossa ruostetta. Alkuperäistä ruosteetonta omien mieltymyksien omaavaa saa jo hakea.

Hieno auto ja hyvä että laitoit pellit kuntoon :clap:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Valtavan upea farmari! Hienot kuvatkin muuten 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Hage »

No nyt oon kade ja todenteolla. Kunpa saisin oman lankun tuohon kuntoon ensi vuonna.
Erittäin hienoa jälkeä tuli.

Ja sit kun myyt tuon 20 vuoden päästä nii myy se mulle? :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hieno auto.

Oliko etujousien yläkuppien läheisyydessä ruostetta ?
Taannoin kunnostettiin tekniikan osalta erästä erittäin hyvin pidettyä ja siistikuntoista 4-maticia jossa ei ollut ruostetta kuin yhdessä kohtaa pohjassa hyvin pieni reikä.
Se hitsattiin tietysti.
Koeajolla kuunneltiin että jostain kuuluu kolahtava / soinnahtava ääni. Tutkin etujouset ym. paikat erityisen tarkasti ja lopulta huomasin että etujousi otti yläpäästään sisäpuolelta auton runkoon kun auto oli pyörillään, pellissä oli pieni kiillottunut kohta jousen takana.
Selvittelin syytä tähän ja lopulta totesin että yläkupin täytyy olla kääntynyt - ja niin se olikin.
Hyvin pienen ruostekohdan (juuri sen verran että näki pikku "viillossa" ruskeaa) koputtelulla löytyi molemmin puolin autoa aivan ruostunut kupin kiinnitys, tässä kuva mitä löytyi kun aloin kaapia alkuperäistä massaa pois edestä meisselillä:
Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja johani »

Itekki huomasin kun ruostesuojasin omaani että jousikuppien yläreunassa oli suojauksenpuutetta ja juuri siellä minne se vesi jää muhimaan kun se sattuu kastumaan. Aika reilulla kädellä laitoin ennen massausta polyuretaanimassaa sinne..
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko peltityöt tehnyt sukunimi R ja maalannut sukunimi T ? Hyvää työtä näyttäisi olevan. Hyvin pidät autosi. Tuollaiseen remppaan meneekin sitten tavan miehen parin kuukauden nettopalkka helposti, mutta toi homma oli pakko tehdä nyt tai ei koskaan. Itse en aio hankkia E-mallin w124:sta kovinkaan mielelläni.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Joo ei ollut etujousikuppien ympäristöissä (vielä) mitään. Tuosta dealerin kuvasta taitaa uupua se pieni vahvistustikkukin jo.

Ei minullakaan mitään erityistä paloa ollut E-faceliftiin. Sellainen vaan sattui tulemaan sopivalla varustelulla kohdalle. Pitkään vei aikaa tottua kirkkaisiin vilkkuihin. Vaimo ei ole vieläkään tottunut :-). Kaikista muista autoista kirkkaat vilkut ovat lähteneet ensimmäisnä pois ikkunakalvojen kanssa. Erityisen tyytyväinen olen auton alustaan, se on todella mukava. Sanoisin että melkein yhtä hyvä kuin ex-farkussa, ja se oli hyvä, vaikka itse sanonkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nyt se onnistuu! Täällä on kuvallinen ohje, kuinka muuttaa takavedon ratti nelivetoon sopivaksi. Aion yrittää sitä illalla, jos saan ratin irti autosta. Rempassa autoon vaihdettiin takavedon siistimpi ratti, mutta en tiennyt vielä vaihtaa kontaktirinkiä. 4Matic on pysynyt päällä jonkun 100 km ja sitten mennyt häiriötilaan, josta lähtenyt kuittaamalla.

Edit. ei onnistunut, ei ole T30 airbagin irroitukseen kuin hylsynä, ei mahdu ratin takana olevista rei'istä. Siirtyy ensi viikolle...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Hienolta näyttää. Hintaa vaan tulee äkkiä jos vieraalla teettää... Paljonko osaava peltiseppä ottaa tunnilta? 60e?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja karra »

karvinen kirjoitti:Hienolta näyttää. Hintaa vaan tulee äkkiä jos vieraalla teettää... Paljonko osaava peltiseppä ottaa tunnilta? 60e?
Lappeenrannassa 40 v kokemuksella veloitti 70 e/h. Pagodassa vierähti kolmisen päivää...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:
karvinen kirjoitti:Hienolta näyttää. Hintaa vaan tulee äkkiä jos vieraalla teettää... Paljonko osaava peltiseppä ottaa tunnilta? 60e?
Lappeenrannassa 40 v kokemuksella veloitti 70 e/h. Pagodassa vierähti kolmisen päivää...
Niin, tämä auto oli sepän hoivissa 27.5. - 6.12. välisen ajan. Että laskekaa siitä 8) .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin