W202 220 CDI, automaattiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Hellou tietäjät.

Pihasta löytyy nyt tollainen -99 vuosmallin W202 C-koppainen kulkine. Parinviikon tuttavuus siis.
Autolla ajettu mittarin mukaan n 330 tkm ja vikojakin löytyy.
Hankalin taitaa olla tuo automaatin toimintavika. Vaihtaminen on yleensäkkin aika töksivää ja
välillä laatikko ei vaihda kakkosta isompaa, ei sitten millään.( Vaihdevalitsimen siirtely ei vaikuta mitään. Pakki ja parkki pelaa). Tai vaihtaa kun auton sammuttaa ja lähtee uudestaan ajamaan niin sitten löytyy kaikki vaihteet. On vaan kohtuu typerää ajaa satasta ohitustiellä, 4500 kierrosta koneessa, ennenkuin pääsee johonkin levikkeelle parkkiin ja virtojen sammuttamisen kautta uusiks liikkeelle. Öljyt on laatikkoon vaihdettu jotain 25-35 tkm sitten.
Alkaa hieman hermo rakoileen :cry:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

uusmeseisti kirjoitti:Hellou tietäjät.

Pihasta löytyy nyt tollainen -99 vuosmallin W202 C-koppainen kulkine. Parinviikon tuttavuus siis.
Autolla ajettu mittarin mukaan n 330 tkm ja vikojakin löytyy.
Hankalin taitaa olla tuo automaatin toimintavika. Vaihtaminen on yleensäkkin aika töksivää ja
välillä laatikko ei vaihda kakkosta isompaa, ei sitten millään.( Vaihdevalitsimen siirtely ei vaikuta mitään. Pakki ja parkki pelaa). Tai vaihtaa kun auton sammuttaa ja lähtee uudestaan ajamaan niin sitten löytyy kaikki vaihteet. On vaan kohtuu typerää ajaa satasta ohitustiellä, 4500 kierrosta koneessa, ennenkuin pääsee johonkin levikkeelle parkkiin ja virtojen sammuttamisen kautta uusiks liikkeelle. Öljyt on laatikkoon vaihdettu jotain 25-35 tkm sitten.
Alkaa hieman hermo rakoileen :cry:
Ei noin vähän ajetussa autossa voi olla mitään suurta vikaa vielä :thumbup: Vikakoodien lukuun vaan niin vika selviää. Ei kannata alkaa summissa vaihtamaan mitään osia.
Laatikon nopeustunnistimien häiriö sopis aika hyvin tuohon sun vikakuvaukseen. Eli johdinlevy vaihtoon siinä tapauksessa, mutta käy tarkistamassa vikakoodit ekana :wink:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jolle kirjoitti:mutta käy tarkistamassa vikakoodit ekana :wink:

Niin ja ennen kaikkea... Nollaa ne vuosia muistissa olleet koodit pois ja koeajon jälkeen uusi vikakoodin luku jossa sitten näkyy ne "päällä olevat" viat.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

uusmeseisti kirjoitti:Hellou tietäjät.

Pihasta löytyy nyt tollainen -99 vuosmallin W202 C-koppainen kulkine. Parinviikon tuttavuus siis.
Autolla ajettu mittarin mukaan n 330 tkm ja vikojakin löytyy.
Hankalin taitaa olla tuo automaatin toimintavika. Vaihtaminen on yleensäkkin aika töksivää ja
välillä laatikko ei vaihda kakkosta isompaa, ei sitten millään.( Vaihdevalitsimen siirtely ei vaikuta mitään. Pakki ja parkki pelaa). Tai vaihtaa kun auton sammuttaa ja lähtee uudestaan ajamaan niin sitten löytyy kaikki vaihteet. On vaan kohtuu typerää ajaa satasta ohitustiellä, 4500 kierrosta koneessa, ennenkuin pääsee johonkin levikkeelle parkkiin ja virtojen sammuttamisen kautta uusiks liikkeelle. Öljyt on laatikkoon vaihdettu jotain 25-35 tkm sitten.
Alkaa hieman hermo rakoileen :cry:
Onkos öljyt silloin vaihdettu kokonaan vai vaan puolet(~3-4L) vehon tyyliin jos niin öljyt on sitten ainkin syytä vaihtaa
jonnekin *:rin piuhan päähän arvoja tutkailemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Mulla oli joskus samanlainen.
Takistappa (laatikon hydrauliyksikkö vanhaa mallia) sieltä HY:stä, että onko modulointipaineen vuistiventtiilin jousi katkennut/kuoleentunut.

Jousen saat vaikka multa (on jäänyt ylimääräisiksi sonnaxin käyttämättömiä) niitä kun menee nykyään varvemmin.

Eli tollainen:
http://www.sonnax.com/system/announcement/68942-01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Joo

Jospa vaihtelis vaikka öölit ensiksi ja toivois parasta. Koitan keksiä sen testeriin mahd pian. Öljyt on "kuulemma" vaihdeltu huuhtelemalla mutta kukas sen osaa varmaks sanoa.
Etä sit hydrauliyksikkö pitäis aukaista. Taitaa löytyä hansikaslokerosta muuta kun kurkkaa :D
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Voihan ne öljyt olla huuhtelemalla vaihdettukin. Syypää todennäköisesti ne mainitut nopeusanturit joihin se metallimuju on iskostautunut, mutta sitten johdon päässä varmasti selviää. Osta varmuuden vuoksi magneetti sinne öljypohjaan, koska se on voitu kopsauttaa edellisessä öljynvaihdossa jäteöljysankkoon.
Hydrauliyksikkö eli venttiilipöytä on vaihdelaatikossa ja paljastuu kun otat öljypohjan poikkeen. Se neliskanttisen mallinen alumiini laatta, jossa suodatin on kiinni. Anturit on sen venttiilipöydän yläpuolella. Se kuuluisa kyb-venttiili löytyy myös samalta suunnalta ja nämä ovat siinä johdinlevyssä, jonka monasti joutuu vaihtamaan, koska ne nopeusanturit tulee johdinlevyn mukana.

Toiseen topikkiin CDI203 linkittänyt naapurifoorumin ketjun jossa kuvatuksia kyseisistä osista:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

uusmeseisti kirjoitti:Joo

Jospa vaihtelis vaikka öölit ensiksi ja toivois parasta. Koitan keksiä sen testeriin mahd pian. Öljyt on "kuulemma" vaihdeltu huuhtelemalla mutta kukas sen osaa varmaks sanoa.
Etä sit hydrauliyksikkö pitäis aukaista. Taitaa löytyä hansikaslokerosta muuta kun kurkkaa :D
Jos etelä suomessa ajelet niin kurvaa kuusen alle niin kurkatan mikä sillä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

Re: W202 220 CDI, automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Ei ny etelään pääse ihan heti kurvaileen. Pitää täällä Jyväskylän kieppeillä touhuta ettei kerkee.
Mut pitää kuulostella kun saa testerissä käyteltyä. Laittelen jälkitietoa tänne kun kun tietoa ongelmasta karttuu.
Hyvät kuvat oli aiemmassa viestin linkissä. Tiiä vaikka niistä jotain tajuaiskin :?:
Vastaa Viestiin