W163 vai W211 vai XC90
W163 vai W211 vai XC90
Ajatus on uittaa joko W163, W211 tai XC90. Mutta mikähän näistä olisi vähiten huono vaihtoehto kun hinta ennen veroja saisi olla max 14teuroa, ajokilometrejä 15t vuodessa ja satunnaisesti tarve 7 istumapaikalle.
- W163 houkuttaisi ylhäällä istuminen ja neliveto, 270cdi mallissa vielä jotenkuten siedettävä kulutus. Mobilesta löytyy alle 150tkm ajettuja paljonkin, vai onko tuossa vielä mittarin ruuvaus niin helppoa että selittää pienet kilometrit? Toisaalta konstruktiohan on vanha ja näyttää vanhalta.
- W211 olisi nykyaikaisempaa suunnittelua mutta on kuitenkin silti jo vanhaa mallia ja istumapaikka on alhaalla.
- XC90Volvo tuohon hintaan näyttää taas lähemmäs 200tkm ajettuna jo ainakin nahkapenkeistä päätellen kuluneelta mutta ulospäin näyttää vielä "uudelta" kun malli ei ole paljon muuttunut
Joka tapauksessa nahkat ja automaatti pitäisi löytyä
mitäs mersumiehet suosittelisi jos tuossa olisi vaihtoehdot?
- W163 houkuttaisi ylhäällä istuminen ja neliveto, 270cdi mallissa vielä jotenkuten siedettävä kulutus. Mobilesta löytyy alle 150tkm ajettuja paljonkin, vai onko tuossa vielä mittarin ruuvaus niin helppoa että selittää pienet kilometrit? Toisaalta konstruktiohan on vanha ja näyttää vanhalta.
- W211 olisi nykyaikaisempaa suunnittelua mutta on kuitenkin silti jo vanhaa mallia ja istumapaikka on alhaalla.
- XC90Volvo tuohon hintaan näyttää taas lähemmäs 200tkm ajettuna jo ainakin nahkapenkeistä päätellen kuluneelta mutta ulospäin näyttää vielä "uudelta" kun malli ei ole paljon muuttunut
Joka tapauksessa nahkat ja automaatti pitäisi löytyä
mitäs mersumiehet suosittelisi jos tuossa olisi vaihtoehdot?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W163 vai W211 vai XC90
ei ainakaan XC90
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W163 vai W211 vai XC90
no niin kiitos valaisevista vastauksista mutta millähän näitä suosituksia perustelisi.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W163 vai W211 vai XC90
Pistä hieman enemmän rahaa kiinni ja osta tälläinen -07 facelift 211 V6 diesel... olen kovin tykästynyt itse tälläiseen.
PS. Katso alta ex autoni....
PS. Katso alta ex autoni....
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W163 vai W211 vai XC90
Pistä hieman enemmän rahaa kiinni ja osta tälläinen -07 facelift 211 V6 diesel... olen kovin tykästynyt itse tälläiseen.
Kaverillani on XC 90 volvo... sitä ei kyllä uskalla kellekkään suositella.
PS. Katso alta ex autoni....
Kaverillani on XC 90 volvo... sitä ei kyllä uskalla kellekkään suositella.
PS. Katso alta ex autoni....
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W163 vai W211 vai XC90
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Pistä hieman enemmän rahaa kiinni ja osta tälläinen -07 facelift 211 V6 diesel... olen kovin tykästynyt itse tälläiseen.
Kaverillani on vm - 06 XC 90 volvo... sellaista ei kyllä uskalla kellekkään suositella, sivusta seuranneena.
PS. Katso alta ex autoni....
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W163 vai W211 vai XC90
Pistä hieman enemmän rahaa kiinni ja osta tälläinen -07 facelift 211 V6 diesel... olen kovin tykästynyt itse tälläiseen.
Kaverillani on vm - 06 XC 90 Volvo, n 100 000 ajettu kun hän sen hankki... sellaista ei kyllä uskalla kellekkään suositella, sivusta seuranneena.
PS. Katso alta ex autoni...
Kaverillani on vm - 06 XC 90 Volvo, n 100 000 ajettu kun hän sen hankki... sellaista ei kyllä uskalla kellekkään suositella, sivusta seuranneena.
PS. Katso alta ex autoni...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W163 vai W211 vai XC90
Teit sitte sen, mitä ite mietin, kun aiemmin tuoreeltaan tämän viestiketjun aloitusta katsoin, ja jätin kuitennii tekemättä...LopenUupunut kirjoitti:XC90..



Re: W163 vai W211 vai XC90
XC-90, mahdollisimman tuore, ehdottomasti facelift mallia niin selviää vähemmillä murheilla. Ei mikään raketti vanhalla D5:llä, mutta ihan riittävä, tosin ei tuo ML myöskään ole ohjus viissylinterisellä. Volvo on ainut joka on selkeästi suunniteltu toimimaan kunnolla seitsemän päällä, hyvä talviauto ja turvallinen, ei ruostu käsiin. Alustan niveliä menee.
Tiedät paikan, kokeile
Re: W163 vai W211 vai XC90
no kävinpä paria linttaa katsomassa. Ei ole auton osto helppoa...
Ensin W211 merkkiliikkeessä. 2007 297km ajettu E 220 CDI T hintaan 14,750 eur. No eivät suostuneet myymään yksityishenkilölle, ei edes exportiin EU alueelle!... Kun väitin että ostan firman piikkiin suostuivat sentään näyttämään ja autohan oli ulkoisesti virheetön, sisätilat ja nahkapenkit näyttivät täysin iskemättömiltä. Ainoastaan valokatkaisimen ympärillä näkyi sormien tekemiä naarmuja Elegance puujäljitelmässä. No kolarikorjauksiakin oli yli 10keuron edestä tehty mutta tuosta olisi hyvin voitu ruuvata 200tkm pois ja täydestä olisi mennyt. No jokatapauksessa olisivat vaatineet firman kaupparekisteriotteen jotta kaupanteko olisi jatkunut.
No sitten veli venäläisen kellarikauppaan katsomaan XC90, vain 173tkm mittarissa ja hintaa all 14keuroa. No kun kurvasin pihaan niin kävi ilmi ettei Volvo ole paikalla. Sympaattinen venäläinen myyjä katseli saksan kilvissä olevaa autoa jolla kurvailin pihaan (joka ei todellakaan näyttänyt vuokra-autolta) ja sanoi suoraan että tuota XC90stä ei suostu myymään yksityisille noilla kilometreillä, vain export ostajille saataville. Jaahans... No kellarista löytyi kyllä W163 320ML alle 140tkm joka näytti hämärässä valaistuksessa lähes täydelliseltä, sisältä ja ulkoa kuin uusi, takuu ja huoltokirja myös. No vain viisi penkkiä joten matka eteenpäin. Seuraavana teollisuusalueen parkkipaikalla sijaitsevasta "autokaupasta" ML320 vuodelta 2001, jälleen alle 140tkm mukamas mittarissa. Aivan karseassa kunnossa ulkoisesti, ehkä käytetty villisianmetsästyksessä ja raato unohtunut sisälle hajusta päätellen, nahkapenkit kuin 800tkm ajetusta taksista, puskurit roikkui vinossa. Hinta vain 8,990 euroa johon totesin että onnea vaan myyntiin ja kaasutin pois. No eteenpäin luotettavan näköiseen autoexport häkkikauppaan katsomaan XC90 jossa vain 198tkm alle 12,890 euron hintaan. Täällä kauppa näytti käyvän, itäeurooppalaisen näköistä nahkatakkiporukkaa liikkui ja piha täynnä katumaastureita. Yhdessäkään ei kylläkään minkäänlaista hintalappua, Volvo kyllä löytyi pihan perältä mutta pelkkä ulkopuolinen tarkastelu sammutti innon mennä edes avaimia kyselemään.
Ei tainnu linttaa vielä löytyä ja mitähän ne myyjät oikein pelkää kun eivät edes uskalla autoa myydä jos yrittää saksan kielellä ostella?
Ensin W211 merkkiliikkeessä. 2007 297km ajettu E 220 CDI T hintaan 14,750 eur. No eivät suostuneet myymään yksityishenkilölle, ei edes exportiin EU alueelle!... Kun väitin että ostan firman piikkiin suostuivat sentään näyttämään ja autohan oli ulkoisesti virheetön, sisätilat ja nahkapenkit näyttivät täysin iskemättömiltä. Ainoastaan valokatkaisimen ympärillä näkyi sormien tekemiä naarmuja Elegance puujäljitelmässä. No kolarikorjauksiakin oli yli 10keuron edestä tehty mutta tuosta olisi hyvin voitu ruuvata 200tkm pois ja täydestä olisi mennyt. No jokatapauksessa olisivat vaatineet firman kaupparekisteriotteen jotta kaupanteko olisi jatkunut.
No sitten veli venäläisen kellarikauppaan katsomaan XC90, vain 173tkm mittarissa ja hintaa all 14keuroa. No kun kurvasin pihaan niin kävi ilmi ettei Volvo ole paikalla. Sympaattinen venäläinen myyjä katseli saksan kilvissä olevaa autoa jolla kurvailin pihaan (joka ei todellakaan näyttänyt vuokra-autolta) ja sanoi suoraan että tuota XC90stä ei suostu myymään yksityisille noilla kilometreillä, vain export ostajille saataville. Jaahans... No kellarista löytyi kyllä W163 320ML alle 140tkm joka näytti hämärässä valaistuksessa lähes täydelliseltä, sisältä ja ulkoa kuin uusi, takuu ja huoltokirja myös. No vain viisi penkkiä joten matka eteenpäin. Seuraavana teollisuusalueen parkkipaikalla sijaitsevasta "autokaupasta" ML320 vuodelta 2001, jälleen alle 140tkm mukamas mittarissa. Aivan karseassa kunnossa ulkoisesti, ehkä käytetty villisianmetsästyksessä ja raato unohtunut sisälle hajusta päätellen, nahkapenkit kuin 800tkm ajetusta taksista, puskurit roikkui vinossa. Hinta vain 8,990 euroa johon totesin että onnea vaan myyntiin ja kaasutin pois. No eteenpäin luotettavan näköiseen autoexport häkkikauppaan katsomaan XC90 jossa vain 198tkm alle 12,890 euron hintaan. Täällä kauppa näytti käyvän, itäeurooppalaisen näköistä nahkatakkiporukkaa liikkui ja piha täynnä katumaastureita. Yhdessäkään ei kylläkään minkäänlaista hintalappua, Volvo kyllä löytyi pihan perältä mutta pelkkä ulkopuolinen tarkastelu sammutti innon mennä edes avaimia kyselemään.
Ei tainnu linttaa vielä löytyä ja mitähän ne myyjät oikein pelkää kun eivät edes uskalla autoa myydä jos yrittää saksan kielellä ostella?
Re: W163 vai W211 vai XC90
Ne myyjät pelkää Saksalaista kuluttajansuojaa joka on varsin kattava.
Haet autoa selvästi väärästä hintaluokasta jos myyjät on tuota tasoa. ELi jos mahdollista niin nosta hintahaarukkaasi hieman ylöspäin.
Haet autoa selvästi väärästä hintaluokasta jos myyjät on tuota tasoa. ELi jos mahdollista niin nosta hintahaarukkaasi hieman ylöspäin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W163 vai W211 vai XC90
Niin ilmeisesti, kuluttajansuojaa.... mutta on tuo kyllä itselle ihan uusi ilmiö ettei autoja myydä...sportsman kirjoitti:Ne myyjät pelkää Saksalaista kuluttajansuojaa joka on varsin kattava.
Haet autoa selvästi väärästä hintaluokasta jos myyjät on tuota tasoa. ELi jos mahdollista niin nosta hintahaarukkaasi hieman ylöspäin.

meillä on pari kertaa ollut matkassa sujuvasti kotikielenään saksaa puhuva henkilö mukana ja aina on auto saatu matkaan....no, tosin pihaan kaartaessa on tuolloin suomen kilvissä ollut matka-automme...ja osa porukasta on sujuvasti viäntänä savvoo hiljjoo ja kovvoo....

Oliko nämä autot nyt saksassa vai virossa....venäjällä?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W163 vai W211 vai XC90
Kannattais sitä Volvoa melkeinpä katsoa ruotsin puolelta jossei yhtään paremmista autoliikkeistä sieltä saksanmaalta löydy kuin 'häkkitarhat.'
Ettei menis heti "touhutonni" jos toinenkin jos hairahtuu oikein hyvään yksilöön, "Sokeelta nunnalta, alppien etelärinteestä, ajettu vaan oktoberfestin aikana luostariin hiljentymään ja takaisin jne..."
Ettei menis heti "touhutonni" jos toinenkin jos hairahtuu oikein hyvään yksilöön, "Sokeelta nunnalta, alppien etelärinteestä, ajettu vaan oktoberfestin aikana luostariin hiljentymään ja takaisin jne..."
Tiedät paikan, kokeile
Re: W163 vai W211 vai XC90
jaa no kaveri joka asuu Saksassa yritti ostaa itselleen alemman hintaluokan Range Roveria, kolmessa kaupassa sama ilmiö kävi että eivät suostuneet myymään Saksassa asuvalle, ainoastaan jos olisi laitettu exporttiin niin kauppa olisi käynyt. No, tuosta sitten voinee vetää omat johtopäätökset kuinka kova luottamus kauppatavaran laatuun löytyy myyjältä...
Re: W163 vai W211 vai XC90
Jos päätyy W163:een, niin voi tulla halvemmaksi hankkia yksityiseltä Suomesta kuin uittaa vastaava Saksasta. Varsinkin, jos ostaa auton bensakoneella.
Ja bensakonellahan vanha ML kannattaa hankkia, ellei aja astronomisia kilometrimääriä vuodessa. Dieseleitä saa korjata vuodessa isommalla rahalla kuin polttoaineessa säästää. Hankintahinnaltaankin bensakoneinen on selvästi edullisempi ja yleensä puolet vähemmän ajettu.
Ja bensakonellahan vanha ML kannattaa hankkia, ellei aja astronomisia kilometrimääriä vuodessa. Dieseleitä saa korjata vuodessa isommalla rahalla kuin polttoaineessa säästää. Hankintahinnaltaankin bensakoneinen on selvästi edullisempi ja yleensä puolet vähemmän ajettu.
2004 SLK 320 Final Edition
Re: W163 vai W211 vai XC90
no niin W163 hankittu 270cdi koneella.. Aikamoinen yllätys onkin tuo melutaso, onkohan yksilössä jotain vikaa kun meteli ja tärinä on kuin traktorilla ajaisi?
Re: W163 vai W211 vai XC90
Itellä ML 270 CDI -00 mallia, ajettu 210 tkm. Ei kyllä metelöi eikä tärise. Pakoputken kannatin kumien metallirenkaat resonoivat, uusin jokaisen, siihen loppui resonointi, joskaan ei se meteli nyt mitään hirveetä ollut.
Tärkeää on, että renkaat on kaikki samankokoiset ja vielä sellaiset jotka autoon kuuluu, näkee mitä ihmeellisintä profiilia, on varmasti järkyttävä ajettava.
Tärkeää on, että renkaat on kaikki samankokoiset ja vielä sellaiset jotka autoon kuuluu, näkee mitä ihmeellisintä profiilia, on varmasti järkyttävä ajettava.