W211 starttaus pitkään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
Jasu24 kirjoitti:Samat vaivat joskamilla kuin mulla ja aika saletisti rele uusiksi, tuo on uusi malli.
No niin tuli tämäkin kuntoon.
Päivän mittaan ajellessa jäi hehkun valo palamaan aina starttauksen jälkeen..Vaimo ei ollut kuulemma huomannu.
Auto kotia ja vikakoodit ulos nyt oli kuutosen hehku ja hehkutuksen pääteaste vikakoodeissa.
Hyllystä uusi hehku ja edelleen vikokoodina tuo hehkurele.
KL-varaosista uusi ja tänä aamuna -24 asteen pakkasessa kokeilee ilman webastoa autoa käyntiin ja sehän lähti heti..
Kl-varaosan myyjä kertoi noita hehkureleitä menevän aivan tolkuttomasti kuulemma rikkinäinen hehku mikä menee suoraan oikoseen polttaa releen, tiedä sitten mut nyt toimii :D
Näin tekee ne ~4.8v hekut kun hajoaa niin paljon helpomin hajottaa sen rellen
kuin 12v hehkut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tikkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 13.01.2012 17:10

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja tikkku »

mites tämä viallinen rele oireilee? on yks eemeli pihassa mikä ei lähde käyntiin.. kuumailma puhaltimella lohkonkupeeseen puolisen tuntia ja tärähtää pienen sahaamisen saattelemana tulille.. mittailin (lampulla) että releeltä lähtee virta eteen päin+ tulpille asti
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tikkku kirjoitti:mites tämä viallinen rele oireilee? on yks eemeli pihassa mikä ei lähde käyntiin.. kuumailma puhaltimella lohkonkupeeseen puolisen tuntia ja tärähtää pienen sahaamisen saattelemana tulille.. mittailin (lampulla) että releeltä lähtee virta eteen päin+ tulpille asti
*:ri kertoo vikapaikan :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tikkku kirjoitti:mites tämä viallinen rele oireilee? on yks eemeli pihassa mikä ei lähde käyntiin.. kuumailma puhaltimella lohkonkupeeseen puolisen tuntia ja tärähtää pienen sahaamisen saattelemana tulille.. mittailin (lampulla) että releeltä lähtee virta eteen päin+ tulpille asti
Ennemän vaikutta polttoaine puolen vialta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
wilburi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Su 16.11.2008 17:56
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja wilburi »

kertokaas viisaammat mikä polttaa kaikki hehkut kerralla v6 320cdi auto korjaamolla tänä iltana just ihmeteltiin ja mittailtiin otettiin hehku irti ja mitattiin ni mykkä mikä mykkä
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulla on nyt pakkasella starttauttanut pidempään. Jos seisoo pari päivää niin hankalampi saada käyntiin. Onneks on nyt tuo ylläpitolaturi. Sahautti varmaan sen 10 sek ennenkuin pikku hiljaa alkoi herätä tulille. Hehkurele laitettu viime vuonna uus. Vikakoodeja ei ole. Voiko siis polttoaine "paeta" linjasta kun seisoo pidempään? Toinen kysymys. Saako aseteltua Wepaston niin että lämmittää pääasiassa vain moottoria eikä ota kaikkea lämpöä kabiiniin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Mulla on nyt pakkasella starttauttanut pidempään. Jos seisoo pari päivää niin hankalampi saada käyntiin. Onneks on nyt tuo ylläpitolaturi. Sahautti varmaan sen 10 sek ennenkuin pikku hiljaa alkoi herätä tulille. Hehkurele laitettu viime vuonna uus. Vikakoodeja ei ole. Voiko siis polttoaine "paeta" linjasta kun seisoo pidempään? Toinen kysymys. Saako aseteltua Wepaston niin että lämmittää pääasiassa vain moottoria eikä ota kaikkea lämpöä kabiiniin?
Tarkistanut pumpule menevät kumiletkut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Crea »

Olatko tarkistanut pa- suodattimen päällä olevan noin 90 asteen mutkalla olevan letkun pätkän. Pikku pätkä letkua ja tuntuu olevan herkkä paikka. Useamman olen kuullut haprastuneen ja ilmat vetää sieltä. Itsellä paukahti heti kerralla ja matkanteko loppu siihen. Samoja oireita oli ennen lopullista putken hajoamista.
Avatar
Oliiviapina
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 05.06.2013 19:09
Paikkakunta: HML

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Oliiviapina »

Omassa E 320cdi v6 -07 ruvennut olemaan kanssa pitkää starttia aina kun auto seissyt esim. Yön yli. Polttoaine letkut jo vaihdoin konehuoneeseen, mutta ei poistunut pitkä startti.. Joten mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Voisiko +10- +15 asteen lämpötilat vaikuttaa jos vika hehkutuksessa, ei kylläkään mitään koodeja anna. Vai suuttimistako pitäis seuraavaks ohi virtauksia ruveta tarkastamaan? ..pitkä startti ilmenee ainoastaan kylmällä koneella.
S211 320cdi -07
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Herätellääs tätäkin topikkia hieman. Mulla autona 06 280 cdi, prefacelift v6 koneella. Startti on venynyt pitkäksi ilmojen kylmetessä, ja epäilen syyksti tuota starttirelettä, hehkuja ei pitäisi olla rikki(?) Tietokonehan niistä ilmoittaisi hehkuvalolla, mutta mitään ei jää tauluun palamaan. Mikä mahtaa olla oikea varaosanumero hehkureleelle? Ns tuplahehkutus ei asiaan juuri vaikuta
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja HannuS »

KiKu kirjoitti:Herätellääs tätäkin topikkia hieman. Mulla autona 06 280 cdi, prefacelift v6 koneella. Startti on venynyt pitkäksi ilmojen kylmetessä, ja epäilen syyksti tuota starttirelettä, hehkuja ei pitäisi olla rikki(?) Tietokonehan niistä ilmoittaisi hehkuvalolla, mutta mitään ei jää tauluun palamaan. Mikä mahtaa olla oikea varaosanumero hehkureleelle? Ns tuplahehkutus ei asiaan juuri vaikuta
Piezot on aika herkkiä vikaantumaan niin että tulee ohivuotoa. yksikin ohivuotava suutin aiheuttaa pitkää starttia. ja se on nimenomaan lämpötilaherkkää. Nokka -akselin anturit ja kampiakselin anturit myös joskus aiheuttaa tuota. Ilman hehkutustakin V6 lähtee käyntiin tosin vähän kankeasti mutta tupsauttelee/rykii kuitenkin heti. Ajoin tuon oman autoni Saksasta Suomeen rikkinäisillä hehkuilla/releellä.

Suuttimien ohivuodon oikeastaan näkee starilla kun katsoo rail-paineen nousua starttauksen aikana. Ei pitäisi keretä edes nähdä alle 250Baarin lukemia,kuin korkeintaan yhden. Ei saa jäädä jauhamaan siihen alle 200 baaria. Kun kunnossa niin paine nousee sekunnissa sinne 250 baarin yli jolloin starttauslupa tulee.
Mulla oli 3 huonoa suutinta ja 3 hyvää. Vaihdoin yhden ja alkoi starttaamaan hyvin. Vaihdan muita sitten kun ongelma tulee taas, tai sitten jos pikeä alkaa pukkaamaan.

Paljonko sinun V6 on nähny maantietä?kilometreissä?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Lainataan tätä otsikkoo kun oma aihe liippaa läheltä.

Suutinvuoto-ongelmat korjattiin jo vuosi sitten, mutta nyt on käsillä toisenlainen ongelma.

Kone 320CDI (suora 6) lähtee kylmänä hienosti käyntiin, mtuta sammuu samantein. Tekee tuota useamman kerran ja lopulta sitten jää käyntiin ja toimii normaalisti. Vikakoodeja ei ole jäänyt, mutta vaikuttaa joltain lämpömittarivialta..

Onko ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja MiHe »

pakinen kirjoitti:Lainataan tätä otsikkoo kun oma aihe liippaa läheltä.

Suutinvuoto-ongelmat korjattiin jo vuosi sitten, mutta nyt on käsillä toisenlainen ongelma.

Kone 320CDI (suora 6) lähtee kylmänä hienosti käyntiin, mtuta sammuu samantein. Tekee tuota useamman kerran ja lopulta sitten jää käyntiin ja toimii normaalisti. Vikakoodeja ei ole jäänyt, mutta vaikuttaa joltain lämpömittarivialta..

Onko ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Ja auto oli mikä (ikäinen), suoraa CDI kutosta kun on kahdella ihan eri pa-järjestelmällä...

Kannattaa ne vuodot mitata joka tapauksessa uusiksi.

Kuplia ei enää kulje kirkkaissa letkuissa (jos on)? Suodatin lienee hiljan vaihdettu, kotelo (jos on) tiivis, letkut kunnossa? Paineensäädin takkuaa? Polttoaineen lämpöanturin lukema (jos on)? Määränsäädin samaten (jos on)? Sammutusventtiili ja sen johdot (jos on... no siihen ei lämpötila kyllä vaikuta)?

Tulipa hyvä vastaus... jos nyt oli vastaus :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja pakinen »

MiHe kirjoitti:
pakinen kirjoitti:Lainataan tätä otsikkoo kun oma aihe liippaa läheltä.

Suutinvuoto-ongelmat korjattiin jo vuosi sitten, mutta nyt on käsillä toisenlainen ongelma.

Kone 320CDI (suora 6) lähtee kylmänä hienosti käyntiin, mtuta sammuu samantein. Tekee tuota useamman kerran ja lopulta sitten jää käyntiin ja toimii normaalisti. Vikakoodeja ei ole jäänyt, mutta vaikuttaa joltain lämpömittarivialta..

Onko ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Ja auto oli mikä (ikäinen), suoraa CDI kutosta kun on kahdella ihan eri pa-järjestelmällä...

Kannattaa ne vuodot mitata joka tapauksessa uusiksi.

Kuplia ei enää kulje kirkkaissa letkuissa (jos on)? Suodatin lienee hiljan vaihdettu, kotelo (jos on) tiivis, letkut kunnossa? Paineensäädin takkuaa? Polttoaineen lämpöanturin lukema (jos on)? Määränsäädin samaten (jos on)? Sammutusventtiili ja sen johdot (jos on... no siihen ei lämpötila kyllä vaikuta)?

Tulipa hyvä vastaus... jos nyt oli vastaus :lol:
Moro, w211 kyseessä joten en usko että ilmaongelma kyseessä. Kun kertan samantien hörähtää, mutta sammuu sitten oitis. Suodatin vaihdetu hiljattain. Tuosta taisi saada lämpötiloja ulos ilman stariakin, voisi olla hyvinkin joku sellaine!...pitääpäs testailla nuo kaikki mitä saa.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Onko nää ne letkut (4 kpl), mitkä saattaa olla ongelmallisia? Hetken seisseenä (esimerkiksi vuorokauden) oma -03 W211 (200 cdi) starttauttaa pitkään ennen kuin lähtee käyntiin. Ja kun autoa käytetään koko ajan, niin ongelmaa ei ole.

Kuva
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 685
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Jacka kirjoitti:Onko nää ne letkut (4 kpl), mitkä saattaa olla ongelmallisia? Hetken seisseenä (esimerkiksi vuorokauden) oma -03 W211 (200 cdi) starttauttaa pitkään ennen kuin lähtee käyntiin. Ja kun autoa käytetään koko ajan, niin ongelmaa ei ole.

[ https://i.imgur.com/QJoEdUP.jpg ]
Kyllä. Mietippä jos pitäs tankista asti ryystää linja aina täyteen naftaa kun pidempään aina seisonut. Putkethan ja jopa suodin pääsee valumaan tyhjäksi jos systeemi saa korvausilmaa vuotavasta o-renkaasta tms. Pitää olla täysin tiivis.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

pakinen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
pakinen kirjoitti:Lainataan tätä otsikkoo kun oma aihe liippaa läheltä.

Suutinvuoto-ongelmat korjattiin jo vuosi sitten, mutta nyt on käsillä toisenlainen ongelma.

Kone 320CDI (suora 6) lähtee kylmänä hienosti käyntiin, mtuta sammuu samantein. Tekee tuota useamman kerran ja lopulta sitten jää käyntiin ja toimii normaalisti. Vikakoodeja ei ole jäänyt, mutta vaikuttaa joltain lämpömittarivialta..

Onko ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Ja auto oli mikä (ikäinen), suoraa CDI kutosta kun on kahdella ihan eri pa-järjestelmällä...

Kannattaa ne vuodot mitata joka tapauksessa uusiksi.

Kuplia ei enää kulje kirkkaissa letkuissa (jos on)? Suodatin lienee hiljan vaihdettu, kotelo (jos on) tiivis, letkut kunnossa? Paineensäädin takkuaa? Polttoaineen lämpöanturin lukema (jos on)? Määränsäädin samaten (jos on)? Sammutusventtiili ja sen johdot (jos on... no siihen ei lämpötila kyllä vaikuta)?

Tulipa hyvä vastaus... jos nyt oli vastaus :lol:
Moro, w211 kyseessä joten en usko että ilmaongelma kyseessä. Kun kertan samantien hörähtää, mutta sammuu sitten oitis. Suodatin vaihdetu hiljattain. Tuosta taisi saada lämpötiloja ulos ilman stariakin, voisi olla hyvinkin joku sellaine!...pitääpäs testailla nuo kaikki mitä saa.

Juuri tuohan sen kertoo että ilmaa menee korkeapainepumpulle. Startatessa polttoainetta vielä hieman on ja jaksaa hetkeksi käynnistyä mutta sitten menee ilmaa pumpulle.
Kun riittävän monta kertaa on startattu, poistuvat ilmat putkesta siinä määrin että kone lähtee käyntiin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti:
pakinen kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
pakinen kirjoitti:Lainataan tätä otsikkoo kun oma aihe liippaa läheltä.

Suutinvuoto-ongelmat korjattiin jo vuosi sitten, mutta nyt on käsillä toisenlainen ongelma.

Kone 320CDI (suora 6) lähtee kylmänä hienosti käyntiin, mtuta sammuu samantein. Tekee tuota useamman kerran ja lopulta sitten jää käyntiin ja toimii normaalisti. Vikakoodeja ei ole jäänyt, mutta vaikuttaa joltain lämpömittarivialta..

Onko ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Ja auto oli mikä (ikäinen), suoraa CDI kutosta kun on kahdella ihan eri pa-järjestelmällä...

Kannattaa ne vuodot mitata joka tapauksessa uusiksi.

Kuplia ei enää kulje kirkkaissa letkuissa (jos on)? Suodatin lienee hiljan vaihdettu, kotelo (jos on) tiivis, letkut kunnossa? Paineensäädin takkuaa? Polttoaineen lämpöanturin lukema (jos on)? Määränsäädin samaten (jos on)? Sammutusventtiili ja sen johdot (jos on... no siihen ei lämpötila kyllä vaikuta)?

Tulipa hyvä vastaus... jos nyt oli vastaus :lol:
Moro, w211 kyseessä joten en usko että ilmaongelma kyseessä. Kun kertan samantien hörähtää, mutta sammuu sitten oitis. Suodatin vaihdetu hiljattain. Tuosta taisi saada lämpötiloja ulos ilman stariakin, voisi olla hyvinkin joku sellaine!...pitääpäs testailla nuo kaikki mitä saa.

Juuri tuohan sen kertoo että ilmaa menee korkeapainepumpulle. Startatessa polttoainetta vielä hieman on ja jaksaa hetkeksi käynnistyä mutta sitten menee ilmaa pumpulle.
Kun riittävän monta kertaa on startattu, poistuvat ilmat putkesta siinä määrin että kone lähtee käyntiin.
Eikait sentään w211 6syl konella ole kuin yhdellä polttoaine systeemillä

ja siinä systeemissä ei ole läpinäkyviä letkuja/putkia orinkuloiita
sitä ei myöskään helpota startailu jos systeemissä on ilmaa
(tai no helpotta jos akku ei tyhjene ensin sillä konstilla voi jouttua yritämään pitkäänkin jos vikana on ilma vuoto)
varmempi tapa ilman poistoon on käyttää virtapäällä 3-5kertaa peräkkäin ja vastaa sitten stratailee käyntiinnäin tekemällä ilma lähtee ja akku säästyy
Mökkillä
'
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joukot »

Vastataampas tähän omaan ketjuun.
Auto siis kärsinyt tuosta "verrattain pitkästä" starttauksesta jo monta vuotta, mutta nyt se korjaantui. Siis nyt se starttaa kuten pitää nopeasti ilman sahaamista. Kuin taikaiskusta.

Ettekä muuten ikinä arvaa missä oli vika, sillä itse en olisi uskonut jos joku olisi minulle ääneen sanonut.
Autoon vaihdettiin moottorin ja vaihdelaatikon kannatuskumit. Kumit vaihdettiin kun alkoi hampaat tippua suusta tärinässä. Kuskin puoleinen kannatin aivan loppu.
En tiedä, muuta ei kuulemma korjaamolla tehneet, mutta kun hain auton, niin lähti 1sec starttauksella kun ennen sai vähintään 5sec sahata. Oikeen säikähdin kun pärähti käyntiin.

Joku tietävä voi selittää miten tuo on mahdollista?
Tämän sanon kaikille, että sen verran auto hiljeni siitä mitä se koko minulla olo ajan on ollut, että tuo (osat ~150) investointi kannattaa tehdä jos autolla on ajettu >200 000km
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Pitkä vieteri palasi parin vuoden tauon jälkeen W211 OM642 -koneeseen. Tuolloin uusin paluuputkien 0-renkaat. Aiemmin oli vaihdettu hehkurele ja hehkut. Nyt sahauttaa kylmänä tai viileänä 4-7 sek. Nyt ei uudelleenhehkutus eli ilman poispumppaus lyhennnä aikaa.
Hehkut on mitattu yleismittarilla ehjiksi. Hehkurele antaa 12 v n. 1-2 sekuntia 12V -5C ulkoläpötilassa ja tämän jälkeen hehkuasenossa jatkuvaa 2 volttia. Onko tämä normaalia? Irrallinen hehku lämpenee sen verran että huomaa lämmön esim. lumella. Pitäisikö hehkun "punoittaa" silmämääräisesti? Koneessa on rautahehkut 4,4V.

Mitään vikakoodia ei löydy eikä ajossa tai lämpimänä käynnistettäessä ole mitään epänormaalia.

Tästä on varmaan kokemusta mutta tuon releen käyttäytymisestä en löytänyt sopivaa tietoa.

Kiitos vastaajille etukäteen!
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Ilmeisesti kysymykseni oli pitkästyttävä kun ei kukaan kommentoinut.
Lyhyemmin: Pitäisikö hehkutulpan lämmetä hehkutuksen aikana niin että kärki punoittaa silmin havaittavasti?
Volttimittarin ja mittariston merkkivalon mukaan hehkutus kestää vain 1-2 sekuntia pienessä pakkasessa.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja zukka »

Jälkihehkun pitäisi jäädä kyllä päälle.
Omissa on lämpimällä ilmalla hehku ehkä 1-2 sek ja kylmänä 4-8 sek.

Tässä eroja noista eri merkeistä. Itsellä berut kaikissa https://youtu.be/yiMU--aIEqk
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja illinois »

Jasulle - voisi suuttimien testauksen tehdä eri rpm:lla sekä tyhjäkäynnillä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jasu24 kirjoitti: Pe 05.02.2021 16:40 Ilmeisesti kysymykseni oli pitkästyttävä kun ei kukaan kommentoinut.
Lyhyemmin: Pitäisikö hehkutulpan lämmetä hehkutuksen aikana niin että kärki punoittaa silmin havaittavasti?
Volttimittarin ja mittariston merkkivalon mukaan hehkutus kestää vain 1-2 sekuntia pienessä pakkasessa.
Pitää punoittaa,
helppo testa miten käytäytyy johto irti ja siihen tulppa sitten tulpan rungosta apu kaapeli - eli johonkin sopivaan pulttin tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Mites tämmöinen starttaus kun kylmänä, vaikka olisi lämmityksessä, tuntuu että startti "saattaa" vaikka moottori jo pyörii?
OM646 2006
Muutaman sekunnin, jättäisikö starttia päälle vai mikä lie?
Aina käynnistyy.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

airaksela kirjoitti: Su 07.02.2021 17:47 Mites tämmöinen starttaus kun kylmänä, vaikka olisi lämmityksessä, tuntuu että startti "saattaa" vaikka moottori jo pyörii?
OM646 2006
Muutaman sekunnin, jättäisikö starttia päälle vai mikä lie?
Aina käynnistyy.
Siltä vaikuttaa, usein syy on vialinen pendix/solenoidi/kuiva akseli
tai sitten hampaat kulunut niin että jumitta kehän hampaisiin,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja zukka »

airaksela kirjoitti: Su 07.02.2021 17:47 Mites tämmöinen starttaus kun kylmänä, vaikka olisi lämmityksessä, tuntuu että startti "saattaa" vaikka moottori jo pyörii?
OM646 2006
Muutaman sekunnin, jättäisikö starttia päälle vai mikä lie?
Aina käynnistyy.
Ainakin omassa -06 200cdi:ssä joskus jos on jotain rempannut ja on ilmaa linjassa sekä suodattimessa niin starttaa pitkään, ehkä 5sek vaikka vaan käyttää avainta starttausasennossa.
Saattaa lähteä vasta toisella yrityksellä käyntiin jos en odottele siirtopumpun tekevän työtään.
Mietin voisiko sinulla auto tehdä jostain syystä tuota pitkää starttausta jostain puutteellisesta tiedosta johtuen,mistä sitten lukeekaan tuon ettei moottori ole käynnissä ja siksi starttaa pitkään?

Startti olisi kyllä nopea ja helppo ottaa ensin tutkittavaksi.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja airaksela »

zukka kirjoitti: Su 07.02.2021 21:25
airaksela kirjoitti: Su 07.02.2021 17:47 Mites tämmöinen starttaus kun kylmänä, vaikka olisi lämmityksessä, tuntuu että startti "saattaa" vaikka moottori jo pyörii?
OM646 2006
Muutaman sekunnin, jättäisikö starttia päälle vai mikä lie?
Aina käynnistyy.
Ainakin omassa -06 200cdi:ssä joskus jos on jotain rempannut ja on ilmaa linjassa sekä suodattimessa niin starttaa pitkään, ehkä 5sek vaikka vaan käyttää avainta starttausasennossa.
Saattaa lähteä vasta toisella yrityksellä käyntiin jos en odottele siirtopumpun tekevän työtään.
Mietin voisiko sinulla auto tehdä jostain syystä tuota pitkää starttausta jostain puutteellisesta tiedosta johtuen,mistä sitten lukeekaan tuon ettei moottori ole käynnissä ja siksi starttaa pitkään?

Startti olisi kyllä nopea ja helppo ottaa ensin tutkittavaksi.
Niin, ei tämä kyllä minusta oikein ilmavaivalta vaikuta.
Eikä kyllä hirmu kallis olisi uusi starttikaan. https://www.trodo.fi/startteri-magneti- ... 3721410010
Täytyy tutkailla.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Tuota saatto starttausta tehnyt aina aamulla kesällä kylmällä moottorilla ja talvella lohkolämmittimellä lämmitettyllä moottorilla. Jos niin kylmä moottori että kierrokset nousee niin lähtee heti, muuten tuntuu saattavan startilla. Tänä aamuna oli heikoin esitys tähän mennessä, sahuutti 2-3sek.
Katseltu sen verran nyt että 3-4 syl. paluu letku huono, väljä, vuotanut polttoainetta 4:sen poteron täyteen, pitää vaihtaa ja kuivata.
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Kyllä miulla oli vastaava vika; syy oli vuotava polttoaineen paluuletku, kun otin kopat pois konheen yltä, näkyi suorastaan "palmu" letkun yläpuolella. Uusi letku tais olla 26e Sunilla, mutta siihen loppui pitkät starttaukset...
Vastaa Viestiin