Vahaus & Kiilloitus
Vahaus & Kiilloitus
Moro!
Elikkä millä mersuporukka vahailee tai hinkkaa autoaan?
Mieluiten aineesta käyttökokemuksia plussaa, miinusta.
Itse yleensä vahaillut autoglymin mustalla ja ihan hyvä pinta tulee tummansiniseen mutta,
-todella huono säilyvyys
-kesäkuumalla pestessä tietää että vahaa ei pesun jälkeen ole
+levitettävyys
+peittää pieniä mikronaarmuja
Zaino paketti itselle tulossa, mistä olen jo kauan lukenut juttuja että "kestää ja kestää ja kyllä kiiltää" mutta ne pitää kokeilla
Elikkä millä mersuporukka vahailee tai hinkkaa autoaan?
Mieluiten aineesta käyttökokemuksia plussaa, miinusta.
Itse yleensä vahaillut autoglymin mustalla ja ihan hyvä pinta tulee tummansiniseen mutta,
-todella huono säilyvyys
-kesäkuumalla pestessä tietää että vahaa ei pesun jälkeen ole
+levitettävyys
+peittää pieniä mikronaarmuja
Zaino paketti itselle tulossa, mistä olen jo kauan lukenut juttuja että "kestää ja kestää ja kyllä kiiltää" mutta ne pitää kokeilla
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: Vahaus & Kiilloitus
Morjes,
Ootko kuullu PPS-käsittelystä?
Omaan autoon on semmonen tehty ja on kyllä äärimmäisen helppo pitää puhtaana. Vaikka olis auto kuinka kuranen tahansa niin aina riittää harja ja vesi pesuun. Ja pesun jälkeen maali kiiltää kun Sakke Pietilän kalju.
Miinusta käsittelylle tulee hinnasta. Tampereella Koskipesussa henkilöauton käsittely oli 320€, mutta tosin pinta pitää käsitellä uudelleen vasta 18kk:n päästä.
Ootko kuullu PPS-käsittelystä?
Omaan autoon on semmonen tehty ja on kyllä äärimmäisen helppo pitää puhtaana. Vaikka olis auto kuinka kuranen tahansa niin aina riittää harja ja vesi pesuun. Ja pesun jälkeen maali kiiltää kun Sakke Pietilän kalju.
Miinusta käsittelylle tulee hinnasta. Tampereella Koskipesussa henkilöauton käsittely oli 320€, mutta tosin pinta pitää käsitellä uudelleen vasta 18kk:n päästä.
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ite oon käyttäny Zainoa nyt reilu 3 vuotta. Eipä oo tarvinu mihinkään muihin aineisiin vaihtaa. 1-2 kertaa vuodessa Zainottelu riittää, kiiltää "kurasenakin" ja helppo pestä...
AG:n täyttökyky on kyllä todella mitätöntä vrt. esim. Zaino Z-PC tai Z5-Pro, joilla on kyllä mahdollista saada autosta kaikki pienetkin naarmut piiloon (jos nyt ei aleta suurennuslasilla kattelemaan).
AG:n täyttökyky on kyllä todella mitätöntä vrt. esim. Zaino Z-PC tai Z5-Pro, joilla on kyllä mahdollista saada autosta kaikki pienetkin naarmut piiloon (jos nyt ei aleta suurennuslasilla kattelemaan).
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ite oon levitelly Autoglym SRP:n epäkeskokoneella alle ja saman valmistajan kultanen eli EGP käsin levittämällä päälle.
Talvella käytössä Collinite 476, joka kestää hemmetin hyvin ja pitkään.
Autoglymin HD wax pitäisi testata jossain vaiheessa, kuulemma oikein loistavaa tavaraa.
Talvella käytössä Collinite 476, joka kestää hemmetin hyvin ja pitkään.
Autoglymin HD wax pitäisi testata jossain vaiheessa, kuulemma oikein loistavaa tavaraa.
w209 CLK Avantgarde
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: Vahaus & Kiilloitus
kerroppa lisää tuosta käsittelystä mitä siinä tehhään maalipinnalleWolleri kirjoitti:Morjes,
Ootko kuullu PPS-käsittelystä?
Omaan autoon on semmonen tehty ja on kyllä äärimmäisen helppo pitää puhtaana. Vaikka olis auto kuinka kuranen tahansa niin aina riittää harja ja vesi pesuun. Ja pesun jälkeen maali kiiltää kun Sakke Pietilän kalju.
Miinusta käsittelylle tulee hinnasta. Tampereella Koskipesussa henkilöauton käsittely oli 320€, mutta tosin pinta pitää käsitellä uudelleen vasta 18kk:n päästä.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ihan vaan koskipesu kuukkeliin: http://www.koskipesu.com/ppstechnology.php" onclick="window.open(this.href);return false;hemppaveikko kirjoitti:kerroppa lisää tuosta käsittelystä mitä siinä tehhään maalipinnalleWolleri kirjoitti:Morjes,
Ootko kuullu PPS-käsittelystä?
Omaan autoon on semmonen tehty ja on kyllä äärimmäisen helppo pitää puhtaana. Vaikka olis auto kuinka kuranen tahansa niin aina riittää harja ja vesi pesuun. Ja pesun jälkeen maali kiiltää kun Sakke Pietilän kalju.
Miinusta käsittelylle tulee hinnasta. Tampereella Koskipesussa henkilöauton käsittely oli 320€, mutta tosin pinta pitää käsitellä uudelleen vasta 18kk:n päästä.
Re: Vahaus & Kiilloitus
Helpompi joo lukee ihan tuolta Koskipesun sivuilta kun selittää
Tässä sitten vielä linkki tuon koko tsydeemin kotisivuille:http://www.ppstechnology.com/html/technology.html
Tässä sitten vielä linkki tuon koko tsydeemin kotisivuille:http://www.ppstechnology.com/html/technology.html
Re: Vahaus & Kiilloitus
moro.
kokeilin omaa luumunvärisee autooni turtlen värivahaa, ihan okoo tulee mut lähtee tosi nopsaa pois.
nyt on autoglymin ultra deep shine ja sillä vahasin ja sen päälle glyminextra gloss protectionsia tuli tosi hyvä pinta, mut meni siin koko päivä, et aikaa kantsii varata ku kahella vahalla toimii mut jälki on tosi hyvä.
Oon ollu näihin auto glymin tuotteisii ihan tyytyväinen.
kokeilin omaa luumunvärisee autooni turtlen värivahaa, ihan okoo tulee mut lähtee tosi nopsaa pois.
nyt on autoglymin ultra deep shine ja sillä vahasin ja sen päälle glyminextra gloss protectionsia tuli tosi hyvä pinta, mut meni siin koko päivä, et aikaa kantsii varata ku kahella vahalla toimii mut jälki on tosi hyvä.
Oon ollu näihin auto glymin tuotteisii ihan tyytyväinen.
Mercedes-Benz 320 cdi w220
Re: Vahaus & Kiilloitus
Auto glymiä on käytetty ja hyväksi todettu.
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
Re: Vahaus & Kiilloitus
Myllyttämättömälle pinnalle alle Autoglymin SRP siis se punainen etiketti, mieluiten koneella. Päälle (tai ainoana myllytetylle pinnalle) pari kertaa Collinite 915. Kokonaisuudessaan aikaa menee ~3h (2h pelkällä Collinitella) vahaukselle, mukaanluettuna tunnin odottelu Colliniten kerrosten välillä. Se aika sitten puunataan sisustaa, pinnoitetaan lasit, käsitellään ulkomuovit tai muuta kivaa.
Glymin SRP - aina käytössä
+puhdistaa
+täyttää pieniä naarmuja käsin, koneella ja useammalla "kerroksella" isompiakin
+halpaa
+hyvin saatavilla, mätänetit sun muut tavaratalot
+pohjana kestää melko hyvin
+kiillottuu helposti
-pölisee jonkinverran toisinaan
Collinite 915 - the pintavaha itselle
+kestää pitkään pinnassa
+näyttää nätiltä
+levittyy helposti
+kiillottuu helposti
-saatavuus, melkeinpä ainoastaan verkkokaupoista
+- toisten mielestä vaikeahko käyttää, itsellä ei ongelmia
Collinite 476 - toinen hauska Collin purnukka
+kestää pitkään pinnassa, ehkä hitusen pidempään kuin Collinite 915
+levittyy helposti
+kiillottuu helposti
-saatavuus, melkeinpä ainoastaan verkkokaupoista
+- toisten mielestä vaikeahko käyttää, itsellä ei ongelmia
-näyttää vähän huonommalta kuin Collinite 915
Meguiars NXT2.0 - pikafikseihin ja myyntifikseihin lyömättömän helppo ja halpa
+ehkä maailman helpoin käyttää, saa levittää koko auton yli ja antaa olla tunnin kaksi ja silti kiillottuu pois hipaisemalla
+halpaa
+täyttää hitusen pieniä naarmuja
+näyttää hyvältä
+kiillottuu todella helposti
-ei kestä kuukautta kahta pidempään
-saatavuus
Autoglym High Definition Wax - testattu, en tykännyt kovuudesta. Pehmeämpi koostumus purkissa niin olisi vaikea valita tämän ja Collinite 915:n välillä
+näyttää todella hyvältä
+purnukka kestää ikuisuuden, kovavaha, levittyy todella pieninä kerroksina
+kestää pinnassa pirun pitkään
+kiillottuu helposti
-hinta suomessa
-saatavuus halvemmalla hinnalla, ulkomailta tilattava melkein
-levitettävyys, kovavahana hiukka hankala saada purkista sieneen
Autoglym Extra Gloss Protection - joskus käyttänyt, en tykännyt
+hemmetin helppo levittää pintaan
+ihan kivan näköinen
+hyvä saatavuus
-pirun pitkä kuivumisaika
-todella hankala kiilloittaa
-pölisee pirusti
Teretulemast lueskelemaan ja höpöttelemään http://www.pesukinnas.com lisää. Siellä meitä hörhöjä riittää
Glymin SRP - aina käytössä
+puhdistaa
+täyttää pieniä naarmuja käsin, koneella ja useammalla "kerroksella" isompiakin
+halpaa
+hyvin saatavilla, mätänetit sun muut tavaratalot
+pohjana kestää melko hyvin
+kiillottuu helposti
-pölisee jonkinverran toisinaan
Collinite 915 - the pintavaha itselle
+kestää pitkään pinnassa
+näyttää nätiltä
+levittyy helposti
+kiillottuu helposti
-saatavuus, melkeinpä ainoastaan verkkokaupoista
+- toisten mielestä vaikeahko käyttää, itsellä ei ongelmia
Collinite 476 - toinen hauska Collin purnukka
+kestää pitkään pinnassa, ehkä hitusen pidempään kuin Collinite 915
+levittyy helposti
+kiillottuu helposti
-saatavuus, melkeinpä ainoastaan verkkokaupoista
+- toisten mielestä vaikeahko käyttää, itsellä ei ongelmia
-näyttää vähän huonommalta kuin Collinite 915
Meguiars NXT2.0 - pikafikseihin ja myyntifikseihin lyömättömän helppo ja halpa
+ehkä maailman helpoin käyttää, saa levittää koko auton yli ja antaa olla tunnin kaksi ja silti kiillottuu pois hipaisemalla
+halpaa
+täyttää hitusen pieniä naarmuja
+näyttää hyvältä
+kiillottuu todella helposti
-ei kestä kuukautta kahta pidempään
-saatavuus
Autoglym High Definition Wax - testattu, en tykännyt kovuudesta. Pehmeämpi koostumus purkissa niin olisi vaikea valita tämän ja Collinite 915:n välillä
+näyttää todella hyvältä
+purnukka kestää ikuisuuden, kovavaha, levittyy todella pieninä kerroksina
+kestää pinnassa pirun pitkään
+kiillottuu helposti
-hinta suomessa
-saatavuus halvemmalla hinnalla, ulkomailta tilattava melkein
-levitettävyys, kovavahana hiukka hankala saada purkista sieneen
Autoglym Extra Gloss Protection - joskus käyttänyt, en tykännyt
+hemmetin helppo levittää pintaan
+ihan kivan näköinen
+hyvä saatavuus
-pirun pitkä kuivumisaika
-todella hankala kiilloittaa
-pölisee pirusti
Teretulemast lueskelemaan ja höpöttelemään http://www.pesukinnas.com lisää. Siellä meitä hörhöjä riittää
Re: Vahaus & Kiilloitus
Joo, itselle pesukinnas on jo tuttu
Tänää pitäis ottaa kaverin kans urakka ja myllyttää/vahata auto, pitää melkeen laittaa kuvia tänne et onko se nyt niin siistiä
Tänää pitäis ottaa kaverin kans urakka ja myllyttää/vahata auto, pitää melkeen laittaa kuvia tänne et onko se nyt niin siistiä
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: Vahaus & Kiilloitus
Tänään vahasin mersun Simonizin keltaisella, siihen olen taas palannut. Kokeiltu on muitakin "marketti" vahoja (korrek, carlake, turtle) ja melkein kaikki on olleet ihan ok, mutta kiilto/kesto ei yllä simonizin tasolle.
+Kesto
-Onhan se vähän työläs
Collintinen vahaa aattelin kokeilla jossain vaiheessa.
+Kesto
-Onhan se vähän työläs
Collintinen vahaa aattelin kokeilla jossain vaiheessa.
w124 230E -91
Re: Vahaus & Kiilloitus
Mistä kaupoista olette ulkomailta tilanneet tavaraa?
Re: Vahaus & Kiilloitus
Omien standardien mukaan pitkällä kaavalla, tein GLK:lle seuraavat:
Pesu + Meguiars quik detailer luikasteena & savipuhdistus + Meguiars Ultimate Compound kiillotus + Meguiars Carnauba Plus.
Autosta tuli lasimaisen sileäpintainen ja syvän kiiltävä (..jälleen omien standardien mukaan).
Carnauban alle olisi ehkä kannattanut sipaista kovempi synteettinen vaha?.. mutta vielä tässä ehtii, kesälomapäiviä on jäljellä
Pesu + Meguiars quik detailer luikasteena & savipuhdistus + Meguiars Ultimate Compound kiillotus + Meguiars Carnauba Plus.
Autosta tuli lasimaisen sileäpintainen ja syvän kiiltävä (..jälleen omien standardien mukaan).
Carnauban alle olisi ehkä kannattanut sipaista kovempi synteettinen vaha?.. mutta vielä tässä ehtii, kesälomapäiviä on jäljellä
Re: Vahaus & Kiilloitus
Täällä oli juttua vähän kuraisen auton pesusta...
On edelleen tavattoman vaikea käsittää, miten napakasti myöhäissyksyn sotku voi autoon tarttua. Useampaan kertaan toistetun pesun jälkeen kyljet olivat edelleen tällaiset.
Sitten kun käytettiin painepesuainetta vähän jyrkemmällä seossuhteella pahin raspipinta alkoi jo helpottaa.
Sen jälkeen pystyi jo aloittamaan claybar-hommat...
...ja kun patukalla aletaan puuhailla, porttiteoria alkaa helposti toteuttaa itseään. Olen huomannut että clay on sikäli vaarallista tavaraa, että sillä aloitettu päivä päättyy kovin usein kovempiin aineisiin, kuten kiillokkeisiin, konehinkkaukseen, ja keskitasoa hartaampaan vahaamiseen.
On edelleen tavattoman vaikea käsittää, miten napakasti myöhäissyksyn sotku voi autoon tarttua. Useampaan kertaan toistetun pesun jälkeen kyljet olivat edelleen tällaiset.
Sitten kun käytettiin painepesuainetta vähän jyrkemmällä seossuhteella pahin raspipinta alkoi jo helpottaa.
Sen jälkeen pystyi jo aloittamaan claybar-hommat...
...ja kun patukalla aletaan puuhailla, porttiteoria alkaa helposti toteuttaa itseään. Olen huomannut että clay on sikäli vaarallista tavaraa, että sillä aloitettu päivä päättyy kovin usein kovempiin aineisiin, kuten kiillokkeisiin, konehinkkaukseen, ja keskitasoa hartaampaan vahaamiseen.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
eerola kirjoitti:Täällä oli juttua vähän kuraisen auton pesusta...
On edelleen tavattoman vaikea käsittää, miten napakasti myöhäissyksyn sotku voi autoon tarttua. Useampaan kertaan toistetun pesun jälkeen kyljet olivat edelleen tällaiset.
[ [url=http://www.saunalahti.fi/~tuomeer/temp/suolasotku/Thumbnails/1.jpg] ][/url]
Sitten kun käytettiin painepesuainetta vähän jyrkemmällä seossuhteella pahin raspipinta alkoi jo helpottaa.
[ [url=http://www.saunalahti.fi/~tuomeer/temp/suolasotku/Thumbnails/3.jpg] ][/url]
Sen jälkeen pystyi jo aloittamaan claybar-hommat...
[ [url=http://www.saunalahti.fi/~tuomeer/temp/suolasotku/Thumbnails/4.jpg] ][/url]
...ja kun patukalla aletaan puuhailla, porttiteoria alkaa helposti toteuttaa itseään. Olen huomannut että clay on sikäli vaarallista tavaraa, että sillä aloitettu päivä päättyy kovin usein kovempiin aineisiin, kuten kiillokkeisiin, konehinkkaukseen, ja keskitasoa hartaampaan vahaamiseen.
[ [url=http://www.saunalahti.fi/~tuomeer/temp/suolasotku/Thumbnails/5.jpg] ][/url]
Mistä olet hommannut nuo takalokasuojien suojat, vai oliko ne ostettaessa ? Mulla ei tuollaisia ole ja hiekkatietä ajaessa kivet iskee ikävästi reunoihin.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Vahaus & Kiilloitus
Oli ostettaessa.tony kirjoitti:Mistä olet hommannut nuo takalokasuojien suojat, vai oliko ne ostettaessa ? Mulla ei tuollaisia ole ja hiekkatietä ajaessa kivet iskee ikävästi reunoihin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Vahaus & Kiilloitus
Eerolalle, jos haluat helposti tuon suolamarinadilian pois....mäntysuopaa 1dl ämpärilliseen haaleaa vettä.
Toissapäivänä ko konstilla pyyhkäisin ja kertapesulla kiiltävä ja luikas pinta.
.
Toissapäivänä ko konstilla pyyhkäisin ja kertapesulla kiiltävä ja luikas pinta.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ehdottomasti haluan. Pelkäänpä että marinointiliemi alkaa lentää taas huomenna aamulla. Joten pian varmaankin "pääsen" kokeilemaan mahtaisiko mäntysuopa tosiaan tepsiä siihen Pinelineä paremmin.LopenUupunut kirjoitti:Eerolalle, jos haluat helposti tuon suolamarinadilian pois....mäntysuopaa 1dl ämpärilliseen haaleaa vettä...
Sitä odotellessa, tässä otos aakkosesta, joka sai seuraavaksi vastaavan käsittelyn: Klik.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ne jotka teettävät autolleen kestovahauksen, suosittelisin kokeilemaan tätä: http://ceramicpro.fi/nanokeraaminen-suo ... pinnoille/
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Vahaus & Kiilloitus
Onko kuinka moni käyttänyt puhdistussavea enne vahausta/kiillotusta?
Monesti on ollut mielessä koittaa puhdistussavea mutta kun niiden hinnat on aika suolaset niin ei ole raaskinut.
Tässä viikonloppuna käytin takaovien kylkipanelit irti autosta. Samalla kurkkasin miten niiden alla pellit jakselee...
Kun pesiskeli irtopaneeleita niin tuli outo ajatus, että mitenköhän sinitarra toimisi "puhdistussavena"... reilusti vaan saippuavettä paneelille ja eikun sinitarralla hankaamaan...
Tulos näkyykin alla... Hyvin pestystä kylkipaneelista irtosi hirvittävä määrä likaa... Maalipinta muuttui todella sileäksi. Naarmuja ei tullut.
Sitten vaan vaha pintaan.
Monesti on ollut mielessä koittaa puhdistussavea mutta kun niiden hinnat on aika suolaset niin ei ole raaskinut.
Tässä viikonloppuna käytin takaovien kylkipanelit irti autosta. Samalla kurkkasin miten niiden alla pellit jakselee...
Kun pesiskeli irtopaneeleita niin tuli outo ajatus, että mitenköhän sinitarra toimisi "puhdistussavena"... reilusti vaan saippuavettä paneelille ja eikun sinitarralla hankaamaan...
Tulos näkyykin alla... Hyvin pestystä kylkipaneelista irtosi hirvittävä määrä likaa... Maalipinta muuttui todella sileäksi. Naarmuja ei tullut.
Sitten vaan vaha pintaan.
Re: Vahaus & Kiilloitus
Kuten ylhäältä näkyy, niin täältä kuuluu: "Hep!"Sorsso kirjoitti:Onko kuinka moni käyttänyt puhdistussavea enne vahausta/kiillotusta?..
Monesti on ollut mielessä koittaa puhdistussavea mutta kun niiden hinnat on aika suolaset niin ei ole raaskinut.
Mikäjottei, molemmissahan on runkona aika saman tyyppistä materiaalia. Sinitarran seos tekee siitäaika tavalla pehmeämpää, mutta periaatteessa aineet tämmöisellä sähköinsinöörin kemiapohjalla arvioituna vähintään "serkuksia".Sorsso kirjoitti:...reilusti vaan saippuavettä paneelille ja eikun sinitarralla hankaamaan...
Sorsso kirjoitti:...Sitten vaan vaha pintaan.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
LopenUupunut kirjoitti:Eerolalle, jos haluat helposti tuon suolamarinadilian pois....mäntysuopaa 1dl ämpärilliseen haaleaa vettä...
Valitettavasti joudun raportoimaan, että mäntysuopa ei tuntunut tepsivän juurikaan jyrkkää Pinelineä kummemmin siihen tatinaan, jota Pirkanmaan Destia levittää tänä rospuuttona tielle.eerola kirjoitti:...pian varmaankin "pääsen" kokeilemaan mahtaisiko mäntysuopa tosiaan tepsiä siihen Pinelineä paremmin.
Tähän tilanteeseen sitten tupsahti eräs henkilö kehumaan Bilteman tuotetta 364610. Pestyäni auton suihkutin tuota niihin ruskeankeltaisiin sotkuihin, jotka pesun jälkeen jäivät kylkiin ja perään. Silmistä kyyneleet valuivat tuollaista käyttäessäni, sillä jokin sisälläni sanoi että aika tavalla autoa kirvelee tuon ruotsalaispullon konstailematon myrkky.
Mutta verrattuna Pinelineen: Kyllä toimi. Parin minuutin odottamisen jälkeen saattoi huuhdella painepesurilla ilman hinkkaamista destialaiset liisterit pois.
Lieveilmiönä mainittakoon, että 364610:n jälkeen ei ole kyllä tietoa vahoistakaan.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
Täälläkin tuli tuossa kesällä poisteltua pahimpia naarmuja:
Kiiltoa tuli loppuviimein tuohonkin kohtaan ihan kohtalaisesti:
Ja kokonaisuus:
Kaavana oli:
- Liuotinpesu
- Pien- ja raudanpoisto
- Saveistus
- Myllytys rotarylla, aineina Meguiars M105, M205, UC, laikkoina Flexipadsin tekeleet
- IPA- ja liuotinpesu
- Vahaus kahteen kertaan, aineena Finis-Kare 1000 Paste-Wax
Pesut mikrokuitukintaalla tai synteettisellä karvakintaalla ja Dodon BTBM-shampoolla. Silloin tällöin kuivauksen yhteydessä Sonax Brilliant Shine Detaileria.
Tarttis vahata taas kohta, seuraavaksi voisin vahailla vaikkapa Simonizin kiinteällä <3.
Ps. Keula on niin kiveniskeymillä, että siitä ei tohdi kuvaa ottaa
Kiiltoa tuli loppuviimein tuohonkin kohtaan ihan kohtalaisesti:
Ja kokonaisuus:
Kaavana oli:
- Liuotinpesu
- Pien- ja raudanpoisto
- Saveistus
- Myllytys rotarylla, aineina Meguiars M105, M205, UC, laikkoina Flexipadsin tekeleet
- IPA- ja liuotinpesu
- Vahaus kahteen kertaan, aineena Finis-Kare 1000 Paste-Wax
Pesut mikrokuitukintaalla tai synteettisellä karvakintaalla ja Dodon BTBM-shampoolla. Silloin tällöin kuivauksen yhteydessä Sonax Brilliant Shine Detaileria.
Tarttis vahata taas kohta, seuraavaksi voisin vahailla vaikkapa Simonizin kiinteällä <3.
Ps. Keula on niin kiveniskeymillä, että siitä ei tohdi kuvaa ottaa
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Vahaus & Kiilloitus
Ite käyttäny diamondbriten puhdistus vahaa ja sen jälkeen mequiar'sin paste waxia ja 4kk menny ja ainavaa vahaa pinnas
S205 220cdi -16
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Re: Vahaus & Kiilloitus
Erään kerran kun auton puhdistamisen suuritöisyyttä tulin äimistelleeksi, joku ehdotti hinnottelemaan hommat silleen, että työ kannattaa. Se on hyvä idea, paitsi ettei yleensä toimi perhepiirissä.
Nimittäin kun oma sydän itkee nähdessään perhepiiristä löytyvän Sonderklassen tässä kunnossa pesun jälkeen.
Kun tällaista väärinkohtelua joutuu todistamaan, ei herkkäsydämisenä ihmisenä pääse edes alkamaan hinnoittelukeskustelua. Ja vielä kun henkilö on sinetöinyt pinnan sotkun vetämällä sen päälle Porvoon mitalla vahaa, niin ei ole tilanteen korjaaminen ihan pienitöisimmästä päästä. Silloin ei auta muu kuin yrittää löytää homman kannattavuus ihan vain oman nysväysviettinsä tyydyttymisestä (ja siitä että pääsee projektillaan retostelemaan tänne foorumille).
...mutta sanoisin että nyt on parempi. Työssä käytettiin vettä, rakkautta, foamia, Sonaxin savea, voimasanoja, marketista ostettua rengasgeeliä, Poorboy'sin glazea, ja Dodo Juicen vahaa.
Tässä vielä yksi "Before & After"-kuvapari:
Nimittäin kun oma sydän itkee nähdessään perhepiiristä löytyvän Sonderklassen tässä kunnossa pesun jälkeen.
Kun tällaista väärinkohtelua joutuu todistamaan, ei herkkäsydämisenä ihmisenä pääse edes alkamaan hinnoittelukeskustelua. Ja vielä kun henkilö on sinetöinyt pinnan sotkun vetämällä sen päälle Porvoon mitalla vahaa, niin ei ole tilanteen korjaaminen ihan pienitöisimmästä päästä. Silloin ei auta muu kuin yrittää löytää homman kannattavuus ihan vain oman nysväysviettinsä tyydyttymisestä (ja siitä että pääsee projektillaan retostelemaan tänne foorumille).
...mutta sanoisin että nyt on parempi. Työssä käytettiin vettä, rakkautta, foamia, Sonaxin savea, voimasanoja, marketista ostettua rengasgeeliä, Poorboy'sin glazea, ja Dodo Juicen vahaa.
Tässä vielä yksi "Before & After"-kuvapari:
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
Olen siirtynyt käyttämään Dodo Juicen Blue Velvet vahaa. Ihan suositeltava tuote.
Re: Vahaus & Kiilloitus
Tuohon S-Mersuun laitoin Dodo Juice Diamond Whitea. Se on parin auton käsittelyn perusteella vähän raskasta työstettävää verrattuna Collinite Super Doublecoat No. 476S:ään, josta tykkään sen vuoksi enemmän.tn62634 kirjoitti:Olen siirtynyt käyttämään Dodo Juicen Blue Velvet vahaa. Ihan suositeltava tuote.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Vahaus & Kiilloitus
Talvella käytin harjapesussa kolmekertaa niin johan on tullut karmeet naarmut konepeltiin vaikka on ns nanolakka.
Saako jälkiä pois muuten kuin myllyttämällä.
Saako jälkiä pois muuten kuin myllyttämällä.
wallu
Re: Vahaus & Kiilloitus
Karmeat vaativat myllytystä. Pienet lähtevät vaikkapa Poorboysin Black Holella (tai vastaavalla vaalean auton tuotteella).pirhonen kirjoitti:Talvella käytin harjapesussa... ...Saako jälkiä pois muuten kuin myllyttämällä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]