Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.
211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
Oletko käynyt koeajamassa myös näitä vähänajettua V6 CDI avantcardealustalla ja parametriohjauksella... 02 w211 200 CDI 600 000 km ajettuna varsin erinlainen... ja molemmat äkkiseltään "samanlaisia" 211: sia.
Itsellä ei ole ainakaan yhtään ikävä omaa -99 210 200 CDI: tä classik karvalakki manuaalia... joka oli varmaan erinlainen ajotuntumaltaan luin sinun paremminvarusteltu 3 litran autosi, vaikka molemmat "samanlaisia 210: jä"
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.
211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
W211 on äänettömämpi ja ulkomitoiltaan joka suuntaan isompi P, L, K ja akselivälikin 21mm pitempi että aika vaikea yhtälö vääntää siitä pienempi kuin W210. Muutenkin kehitys mennyt valtavasti eteenpäin.Ajoin aikoinaan 123 vuosia ja en pitänyt sitä huonona,mutta kun nykyään ajaa sillä, ei voi uskoa,millaisella autolla sitä on ajanut.
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.
211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
W211 on äänettömämpi ja ulkomitoiltaan joka suuntaan isompi P, L, K ja akselivälikin 21mm pitempi että aika vaikea yhtälö vääntää siitä pienempi kuin W210. Muutenkin kehitys mennyt valtavasti eteenpäin.Ajoin aikoinaan 123 vuosia ja en pitänyt sitä huonona,mutta kun nykyään ajaa sillä, ei voi uskoa,millaisella autolla sitä on ajanut.
Pienempi se vaan on kun kuskin penkille istuu. Siltä se tuntuu ja näyttää ainakin ja se ratkasee:D . Sekä meteliä on aika laillakin enempi. Rengasmelua. Jopa kaupunkinopeudessa.
Mutta ihan viimesiä vuosimalleja en ole kokeillu. Voi olla, että facelift on tuonut parempaa. Toivottavasti. Oishan se hienoa, jos autoksi vois kelpuuttaa viimestä vuosimallia 211. Kun taas ekoja vuosimalleja 212:sta ei arvais ostaa, kun niistä varmasti pyydetäänkin vaikka kuinka paljon enempi.
Mutta en minä siis tuota 211:sta sen enempää nyt moiti. Kyllä se minulle autoksi kelpaisi, kuten jo totesin.
Mutta nyt on alla kunnolla suojattu ja uudelleen maalailtu 210. Niin mitäs ideaa on vaihtaa 211, jos siinä ei näe mitään kovin ihmeesti parempaa. Ja jos vielä väijyy uhkakuva, että se on kohta maalattava sekin.
Meinaan, että jos yhdessä kohtaa autossa on ruostetta, niin sitä on sitten 10 kertaa enempi oikeesti pitkin alustaa ja helmoja jne... Näin aikaisemman kokemuksen perusteella... En usko millään, että tuo yksi kohta on se ainoa ruostekohta autossa.
Väykässäkin piti aikoinaan olla ainoa ruoste-ongelma ovien tiivisteitten alla ja senkin saa kuntoon rasvaamalla.
On kyllä ikävä kuulla että Mersun maine jatkuu ruostumisen suhteen myös 211 korimallissa
Ingman saa maidon maistumaan ja Mersu muovin ruostumaan
Kannattanee pysyä käyttöauto rintamalla jatkossakin Bmw:n leirissä...
Nyt tulee varmasti 18 sivua siitä kuinka myös Bemari ruostuu, ja ruostuu varmasti mutta ei se samallatavoin ruostu kuin saman ikäluokan Mb
Eikä ole tarkoitettu millään tapaa vinoiluna kenellekkään mutta kun puhutaan uutena 50000€ --> autoista niin onhan tuo Mersun ruoste-ongelma aikamoinen kuoppa laadussa, valitettavasti
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.
211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
W211 on äänettömämpi ja ulkomitoiltaan joka suuntaan isompi P, L, K ja akselivälikin 21mm pitempi että aika vaikea yhtälö vääntää siitä pienempi kuin W210. Muutenkin kehitys mennyt valtavasti eteenpäin.Ajoin aikoinaan 123 vuosia ja en pitänyt sitä huonona,mutta kun nykyään ajaa sillä, ei voi uskoa,millaisella autolla sitä on ajanut.
Pienempi se vaan on kun kuskin penkille istuu. Siltä se tuntuu ja näyttää ainakin ja se ratkasee:D . Sekä meteliä on aika laillakin enempi. Rengasmelua. Jopa kaupunkinopeudessa.
Mutta ihan viimesiä vuosimalleja en ole kokeillu. Voi olla, että facelift on tuonut parempaa. Toivottavasti. Oishan se hienoa, jos autoksi vois kelpuuttaa viimestä vuosimallia 211. Kun taas ekoja vuosimalleja 212:sta ei arvais ostaa, kun niistä varmasti pyydetäänkin vaikka kuinka paljon enempi.
Mutta en minä siis tuota 211:sta sen enempää nyt moiti. Kyllä se minulle autoksi kelpaisi, kuten jo totesin.
Mutta nyt on alla kunnolla suojattu ja uudelleen maalailtu 210. Niin mitäs ideaa on vaihtaa 211, jos siinä ei näe mitään kovin ihmeesti parempaa. Ja jos vielä väijyy uhkakuva, että se on kohta maalattava sekin.
Meinaan, että jos yhdessä kohtaa autossa on ruostetta, niin sitä on sitten 10 kertaa enempi oikeesti pitkin alustaa ja helmoja jne... Näin aikaisemman kokemuksen perusteella... En usko millään, että tuo yksi kohta on se ainoa ruostekohta autossa.
Väykässäkin piti aikoinaan olla ainoa ruoste-ongelma ovien tiivisteitten alla ja senkin saa kuntoon rasvaamalla.
Että tällasta tällä kertaa.
Kyllähän W211 on pitempi, leveämpi ja korkeampi ja suurempi akseliväli,mutta jos se joltain tuntuu pienemmälle,niin sillehän ei voi mitään.
Siitä meluttomuudesta voin lyödä vaikka veikkaa,sehän on helppo mitata vaikka Oulussa 60km/h mukulakivikatua,näyttää W211 320CDI koneessa jengoja 1000 kierrosta/min, saman verran kuin Audissa tyhjäkäynnillä,ja katotaan desibelit mittarilla,eikä taas että 210 ainakin tuntuu hiljaisemmalta.
Siitä ruostumisesta, hyvä että velieinari,löysi paikan mistä maali kuluu puhki ja rupeaa ruostumaan,maalin rikkoontuessa,mutta jos korjaus maksaa 7vuotiaaseen autoon,kyseisessä kohdassa 100euroa,sisältäen vielä koriteipit maalin suojaksi,ei kyllä voi puhua ruosteongelmasta.Eikä autoa ole ruostesuojattu kuin tehtaalla, enkä sujauta sitä missään tapauksessa!Saattaa ruveta ruostumaan kun pestään tehtaan vahamaiset suojat ja yritetään kosteaan peltiin saada ruostesuojaaineet tarttumaan. tehdaskaan ei uusinta suojausta suosittele.
woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Noh... Löytyhän se sittenkin...
Tuohon kohdan maalin kulumiseen ja siitä alkavaan ruosteen alkuun oli kuulemani, Vehon työnjohtajan ilmoittama syy, kun ovitiiviste loppuu 3cm ennen kyseistä kohtaa, niin hiekka pikapesussa ja muualla pääsee sitä kuluttamaan,ja saattaa jopa pitää paikkaansa kun käytän aina pikapesussa laiskuuttani, ja kun se on niin helppoa.Muttei ollut vaikea tuo korjauskaan 100 tiskiin, korjaus ja koriteipit estää jatkossa maalin kulumisen ja vähän on vielä pesty, kun kilvestä saa hyvin selvää.
Mutta vanhoissa takseissa on kulunut rekisterikilven kirjaimet ja numerot lähes olemattomiin,kun pestään lähes päivittäin eivätkä varmaan uusi kilpiä jos ei virkavalta käske,pääsee valvonta kameroissa helpommalla.
pekka785 kirjoitti:Onkos joku muuten humannut ruostetta etuiskarin takana olevassa kourussa
Huomasin kun vaihdoin katkennutta etujousta että on ainakin kuraa täynnä
Juu huomasin myös omassa, kun laitoin alustaa paikoilleen.
Puhdistin kolot hiekasta ja vedin ruosteen esto ainetta kaikki paikat täyteen. Vähän hölmösti tehty, kun tollanen paikka lokarissa mihin kaikki paska jää oikeen muhimaan.
Eikä saa normaali pesussa vesiletkulla puhdistettua mitenkään, vaan pitää kaivaa kolot puhtaaksi.
Harmillinen kurakouru on myös takalokasuojien kaarissa. Muovilokarit uittavat kaiken moskan pyöränaukon reunan taitteeseen, jossa kura sitten muhii jatkuvasti enemmän tai vähemmän märkänä.
Laineelta ei tähän malliin saa lokaria, joten päätin pari vuotta sitten tehdä sellaiset itse. Tarkemminottaen tein tehtaalaisiin lokareihin levennyksen, joka estää kuran joutumisen lokasuojan reunakouruun.
Käytin lokasuojan reunaa muottina:
Puolivalmis lisäreuna:
Ei se nyt välttämättä kovin kaunis ole , mutta suojaa tehokkaasti lokasuojan reunaa ja sen hitsisaumaa ruostumiselta
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Omassa "uudessa" vm -06 autossa huomasin että ikkunan kehyksien kiiltävät mustat osat kupruilee, eli alta päin työntyy ruoste tai jos nuo on alumiinia niin hapettumaa. Anyway, karsean näköiset eikä varmaan aika korjaa ongelmaa. Kuuluuko nuo koritakuun piiriin ja onko kellään ikinä ollut vastaavaa ongelmaa?
Minun autostani vaihdettiin takuuna kattolistat, joista maali kupruili. Raision Veho hoiti homman. Autolla oli silloin ajettu 400tkm. Kannattaa käydä kysymässä.