Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mesedesi kirjoitti:Kyseessäoleva toiminto on järjestetty releellä, joka löytyy konehuoneen puolelta. En muista missä se sijaitsee, mutta sen boxin kyljessä on mainintaa Kick-Downista ja Klimaanlaagenista :D

Välttämättä kaikkia manuaaliaskilla olevia ilmastoituja Mercedeksiä ei ole varustettu samalla toiminnolla...(Mutu-tietoa) :roll:
Jep, sama rele ohjaa KD:tä ja ilmastointia, W124:sessa rele on akun takana.

Yllättävää on se että KD:n nappi ei ohjaa tuota toimintoa, vaan erillinen mikrokytkin, tästä sain sen käsityksen että saattaa toimia manuaalissakin, myös WIS ei eritellyt vaihteistotyyppiä tuota toimintoa käsitellessään...
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tätä ei ole mainittu ohjekirjassa:
09/87 lähtien 124:n ulkolämpömittari jättää näkyviin entisen lukeman kun nopeus menee alle 20 km/h. Jos lämpötila laskee niin se näytetään mutta nousevia lukemia ei. Tarkoitus on että esim ruuhkassa tai liikennevaloissa edelläajavan pakokaasut eivät sotke lämpömittarin lukemia.
Tämän vuoksi ulkolämpömittarissa on 09/87 lähtien viides pinni johon tuodaan nopeustieto hall-anturilta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja massa »

epk kirjoitti:w202 tuo on jo selvästi tekemällä tehty, siinä on selvä "väli" ennen kuin nesteet tulee kehiin :wink:
en oo ainakaan ite saanu niin painettua ettei ruiskaisis nesteitä ollenkaan ja kun ruiskahtaa niin pyyhkii sit noin 4 kertaa muistaakseni. Onko sitten rikki tai jotain niin mene ja tiedä..

Mites en oo ainakaan onnistunut löytämään toimintoa, jolla saisi ikkunat tai kattoluukun kiinni automaattisesti? :(
Ikkunat saapi kyllä auki kokonaan kun painaa napin aivan alas asti mut samaa toimintoa kaipaisi sulkemiseenkin..
W202 C220 -93 Sport
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hightower kirjoitti:Mites en oo ainakaan onnistunut löytämään toimintoa, jolla saisi ikkunat tai kattoluukun kiinni automaattisesti? :(
Ikkunat saapi kyllä auki kokonaan kun painaa napin aivan alas asti mut samaa toimintoa kaipaisi sulkemiseenkin..
Tuollaista ei kai olekaan näissä vanhemmissa Mersuissa (minun 1993), ja olisiko taustalla turvallisuusnäkökohta. Eli aina pitää jonkun olla näppi katkaisimella, jos vaikka jotain olisi jäämässä väliin. Vastusantureita ei tuolloin tainnut olla.

Mutta Comfort-toiminnollahan ne sitten menevät kiinni, jokainen lunkku :-).
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 20.08.2004 15:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja massa »

Timo L. kirjoitti:Tuollaista ei kai olekaan näissä vanhemmissa Mersuissa (minun 1993), ja olisiko taustalla turvallisuusnäkökohta. Eli aina pitää jonkun olla näppi katkaisimella, jos vaikka jotain olisi jäämässä väliin. Vastusantureita ei tuolloin tainnut olla.

Mutta Comfort-toiminnollahan ne sitten menevät kiinni, jokinen lunkku :-).
Harmi sinänsä, mutta comfortti toimii kyllä :lol:
W202 C220 -93 Sport
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja epk »

Hightower kirjoitti:
epk kirjoitti:w202 tuo on jo selvästi tekemällä tehty, siinä on selvä "väli" ennen kuin nesteet tulee kehiin :wink:
en oo ainakaan ite saanu niin painettua ettei ruiskaisis nesteitä ollenkaan ja kun ruiskahtaa niin pyyhkii sit noin 4 kertaa muistaakseni. Onko sitten rikki tai jotain niin mene ja tiedä..

Mites en oo ainakaan onnistunut löytämään toimintoa, jolla saisi ikkunat tai kattoluukun kiinni automaattisesti? :(
Ikkunat saapi kyllä auki kokonaan kun painaa napin aivan alas asti mut samaa toimintoa kaipaisi sulkemiseenkin..
taitaa siis olla faceliftin tuotoksia !
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Onko tämä tiedossa , että ainakin w124:ssa on tälläinen toiminto että jos talvella jättää virran päälle ja lämmitykset punaiselle, niin on olemassa erillinen pumppu joka kierrättää vettä siihen asti että moottori on saman lämpöinen, sisällä on siis lämmin vaikka kun käyt asioilla, ei tarvitse olla auton käynnissä eikä kyydissä olijat palele. Ainaki E-mallissa on näin.
124.023
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Hemingway kirjoitti:Onko tämä tiedossa , että ainakin w124:ssa on tälläinen toiminto että jos talvella jättää virran päälle ja lämmitykset punaiselle, niin on olemassa erillinen pumppu joka kierrättää vettä siihen asti että moottori on saman lämpöinen, sisällä on siis lämmin vaikka kun käyt asioilla, ei tarvitse olla auton käynnissä eikä kyydissä olijat palele. Ainaki E-mallissa on näin.
jep , löytyy ihan ekoista w124:sta asti. Muistaakseni jossain oli ihan nappikin tätä varten, ei tarvinnut edes avaimia tällöin.
Pera the Säätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 04.08.2004 10:08

Viesti Kirjoittaja Pera the Säätäjä »

epk kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Onko tämä tiedossa , että ainakin w124:ssa on tälläinen toiminto että jos talvella jättää virran päälle ja lämmitykset punaiselle, niin on olemassa erillinen pumppu joka kierrättää vettä siihen asti että moottori on saman lämpöinen, sisällä on siis lämmin vaikka kun käyt asioilla, ei tarvitse olla auton käynnissä eikä kyydissä olijat palele. Ainaki E-mallissa on näin.
jep , löytyy ihan ekoista w124:sta asti. Muistaakseni jossain oli ihan nappikin tätä varten, ei tarvinnut edes avaimia tällöin.
Auomaatti ilmastoinnissa REST nappi jää hönkiin lämmintää jos akkua piisaa
sammuttelee ittestään ku lämmöt on käytetty järjestelmästä...
E220 D -96 Eleg.
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja massa »

epk kirjoitti:[
taitaa siis olla faceliftin tuotoksia !
joo niin taitaa olla. äsken piti töistä tullessa oikein varsin koetella tuota systeemiä ja ruikkimatta sain onnistumaan mut 3 kertaa haluaa pyyhkiä silti.. onnex sentään on tuo pyyhintä kun ruikkii, ei meinaan ex japsikipossa ollut... ;)
W202 C220 -93 Sport
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Pera the Säätäjä kirjoitti:
epk kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Onko tämä tiedossa , että ainakin w124:ssa on tälläinen toiminto että jos talvella jättää virran päälle ja lämmitykset punaiselle, niin on olemassa erillinen pumppu joka kierrättää vettä siihen asti että moottori on saman lämpöinen, sisällä on siis lämmin vaikka kun käyt asioilla, ei tarvitse olla auton käynnissä eikä kyydissä olijat palele. Ainaki E-mallissa on näin.
jep , löytyy ihan ekoista w124:sta asti. Muistaakseni jossain oli ihan nappikin tätä varten, ei tarvinnut edes avaimia tällöin.
Auomaatti ilmastoinnissa REST nappi jää hönkiin lämmintää jos akkua piisaa
sammuttelee ittestään ku lämmöt on käytetty järjestelmästä...
Tämä REST namisguugeli on mielestäni lisävaruste, koska sitä ei ole minun automaatti-ilmastoidussa W124:ssä, mutta olen nähnyt ko lisukkeen kylläkin muutamissa tavallisella kaminalla varustetuissa autoissa...useimmiten ovat olleet takseja...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

COMAND 2.x:n piiloitettu näyttö

Viesti Kirjoittaja eerola »

COMAND 2.x:ssä saa diagnostiikkatietoa ja muuta mukavaa näyttävät valikot esiin painamalla radiotilassa pohjaan "Mute" + "1" + "3" ja pitämällä ne siinä n. 10 s.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W203 A- ja B-huoltonäyttöjen nollaaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse en myöskään saa lasinpyyhkijöitä kerran suhauttamaan ilman viiksen asennon siirtämistä ykköselle. Napista kun painaa viiksen päästä vaikka kuinka vähän niin aina tulee nesteet samalla... Vika? Ominaisuus?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Pasi H. kirjoitti:Itse en myöskään saa lasinpyyhkijöitä kerran suhauttamaan ilman viiksen asennon siirtämistä ykköselle. Napista kun painaa viiksen päästä vaikka kuinka vähän niin aina tulee nesteet samalla... Vika? Ominaisuus?
Tökkää nopeasti ja lyhyesti, ruikkaa vain teelusikallisen, jos sitäkään.
Mutta onko siitä haittaa, että tuulilasi kostuu hieman lisää?
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

missäs 124sessa on noille peilinlämmittimille/pissapojan suuttimille termostaatti joka tökkää ne päälle tarpeen vaatiessa? mulla ei tullut peileille virtaa kun laitto takalasin lämppärin päälle...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mika.T kirjoitti:missäs 124sessa on noille peilinlämmittimille/pissapojan suuttimille termostaatti joka tökkää ne päälle tarpeen vaatiessa? mulla ei tullut peileille virtaa kun laitto takalasin lämppärin päälle...
Peilien vastuksille tulee virta suoraan sulakerasialta (sulakeB).
Niille ei taida olla erillistä termostaattikytkintä ollenkaan :roll:
Pesurien vastukset on omassa piirissä.
Niille on lämpökytkin ilmeisesti konepellin sisällä.
Kytkin sulkeutuu +5ast, aukeaa +15ast.
Eli nekin toimivat lämppärin kytkimen asennosta riippumatta.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Mika.T kirjoitti:missäs 124sessa on noille peilinlämmittimille/pissapojan suuttimille termostaatti joka tökkää ne päälle tarpeen vaatiessa? mulla ei tullut peileille virtaa kun laitto takalasin lämppärin päälle...
WIS:n mukaan peilien termostaatti olisi peililasin takapuolella. En ole tsekannut onko näin.
Pissapojan suuttimissa on 8/87 asti sisäänrakennettu PTC-vastus joka säätyy lämpötilan mukaan. 9/87 lähtien kiinteä 32,9 ohmin vastus, joka ilmeisesti lämmittää aina (?). EI siis erillistä termaria ollenkaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
mertsi1340
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
Paikkakunta: JKL

Palaako ASD-valo jatkuvasti?

Viesti Kirjoittaja mertsi1340 »

Löysin tämän http://www.190revolution.net sivuista. Jos auton ASD-valo palaa jatkuvasti näin voi saada selville miksi! Aiheesta lisää täällä:


There is a fault code for the ASD unit, that can be read via the diagnose box near the right front strut in front of the battery.
Procedure is as follows:
Connect some wire to pin 5 of that box, long enough to reach the driver's seat. Start the engine and ground pin 5 via the wire for 1 second.

ASD light will go out for 2 seconds and than starts flashing. Just count the number of flashes.

1 no error
2 ASD computer broken
3 break light switch broken or wire interrupted
4 no revolution signal from front left wheel
5 no revolution signal from front right wheel
6 no revolution signal from rear axle
7 no revolution signal at all
8 magnetic switch or break light switch broken

To erase the error code, ground pin 5 for at least 10 seconds, ASD light should go out.

Maybe just erasing the error code will help you.
The revolution signals are the same as used for the ABS (anti locking brakes) so if the ABS is working, this should not be the problem.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Arctopolis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.11.2004 11:16
Paikkakunta: Lempäälä

REST -toiminto?

Viesti Kirjoittaja Arctopolis »

Pera the Säätäjä kirjoitti:
epk kirjoitti:[Auomaatti ilmastoinnissa REST nappi jää hönkiin lämmintää jos akkua piisaa
sammuttelee ittestään ku lämmöt on käytetty järjestelmästä...
Tämä REST namisguugeli on mielestäni lisävaruste, koska sitä ei ole minun automaatti-ilmastoidussa W124:ssä, mutta olen nähnyt ko lisukkeen kylläkin muutamissa tavallisella kaminalla varustetuissa autoissa...useimmiten ovat olleet takseja...
Minulla tuossa 124:ssä ei ole ilmastointia, mutta REST löytyy (taxiperintöä?). Joitakin kertoja talvella yritin sitä käyttää, mutta joko en osannut tai sitten ei toiminut. Olisko käyttöohjeita/neuvoja?

Kun painoin kytkintä, siinä oleva valo kyllä syttyi painamisen ajaksi, mutta sammui sitten kun irrotti.

t Arto
1975 115 200D
1975 114 230.6->220D
1984 123 240D
1991 124 300TD Automatic
1994 190
2004 E200
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jatketaanpa alkuperäistä aihetta.

W124:n valaistuilla meikkipeileillä varustetuissa aurinkoläpissä on teleskooppitoiminto: käännä lippa sivulle ja voit vetää sen lähes B-pilariin saakka! Erittäin näppärä toiminto auringon paistaessa sivuikkunoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Timo L. kirjoitti:Jatketaanpa alkuperäistä aihetta.

W124:n valaistuilla meikkipeileillä varustetuissa aurinkoläpissä on teleskooppitoiminto: käännä lippa sivulle ja voit vetää sen lähes B-pilariin saakka! Erittäin näppärä toiminto auringon paistaessa sivuikkunoista.
eikä :D , viime viikolla juuri mietin että hyvä juttu kun saa sivulle lipan, mutta ei taida pidempi olla esteettisesti ja muutenkin enää toimiva. Mutta taas veti mersu ingerjörtti pidemmän korren :lol:
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Re: REST -toiminto?

Viesti Kirjoittaja W140 »

Arctopolis kirjoitti:
Pera the Säätäjä kirjoitti:
epk kirjoitti:[Auomaatti ilmastoinnissa REST nappi jää hönkiin lämmintää jos akkua piisaa
sammuttelee ittestään ku lämmöt on käytetty järjestelmästä...
Tämä REST namisguugeli on mielestäni lisävaruste, koska sitä ei ole minun automaatti-ilmastoidussa W124:ssä, mutta olen nähnyt ko lisukkeen kylläkin muutamissa tavallisella kaminalla varustetuissa autoissa...useimmiten ovat olleet takseja...
Minulla tuossa 124:ssä ei ole ilmastointia, mutta REST löytyy (taxiperintöä?). Joitakin kertoja talvella yritin sitä käyttää, mutta joko en osannut tai sitten ei toiminut. Olisko käyttöohjeita/neuvoja?

Kun painoin kytkintä, siinä oleva valo kyllä syttyi painamisen ajaksi, mutta sammui sitten kun irrotti.
t Arto
Siis olihan auto sammutettu? REST toimii vain auton ollessa sammutettuna, eli sitä painastaan autosta poistuttaessa, avaimia ei tarvitse eikä itseasiassa taida saadakaan jättää virtalukkoon.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Arctopolis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.11.2004 11:16
Paikkakunta: Lempäälä

Re: REST -toiminto?

Viesti Kirjoittaja Arctopolis »

W140 kirjoitti:Siis olihan auto sammutettu? REST toimii vain auton ollessa sammutettuna, eli sitä painastaan autosta poistuttaessa, avaimia ei tarvitse eikä itseasiassa taida saadakaan jättää virtalukkoon.
Jaa-a, saattoi käydä niin, etten koittanut avaimen poistoa. Monta muuta kyllä huomioin, vaihteen ja avaimen eri asennot, puhallin ja lämpötilansäädin jne.

Mutta näinkö siis vain:
-avain pois
-painallus napista?

Onko puhaltimen/lämpötilansäätimillä vaikutusta?

Arto
1975 115 200D
1975 114 230.6->220D
1984 123 240D
1991 124 300TD Automatic
1994 190
2004 E200
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Liekö uutta kenellekään, että ainaki W124:ssa etupenkkien niskatukien korkeutta voi säätää vetämällä selkänojan kallistusnuppia ulospäin ja siitä vaan pyörittämään....

Näkyy väyrysestä tuo toiminto puuttuvan...eipä tuo ensimmäinen asia oo, missä on menty taaksepäin... :x
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Re: REST -toiminto?

Viesti Kirjoittaja samih »

Arctopolis kirjoitti:Onko puhaltimen/lämpötilansäätimillä vaikutusta?

Arto
Puhaltimen pitaa olla ohjekirjan mukaan paalla ja lampoa pitaa olla myos saadettyna etta magn.venttiilit aukeavat.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Liekö uutta kenellekään, että ainaki W124:ssa etupenkkien niskatukien korkeutta voi säätää vetämällä selkänojan kallistusnuppia ulospäin ja siitä vaan pyörittämään....

Näkyy väyrysestä tuo toiminto puuttuvan...eipä tuo ensimmäinen asia oo, missä on menty taaksepäin...
Minulla niskatuki säätyy ovesta nappia painamalla. :?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti:Minulla niskatuki säätyy ovesta nappia painamalla. :?
Ja täällä ihan nostamalla/laskemalla ja kääntämällä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Arctopolis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.11.2004 11:16
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Arctopolis »

väykky290tdt kirjoitti:etupenkkien niskatukien korkeutta voi säätää vetämällä selkänojan kallistusnuppia ulospäin ja siitä vaan pyörittämään....
HEP, 3 päivää sitten vasta huomasin, että tuota nuppia voi vetää ulospäin. Yritin tunnustella, josko siitä joku ristiselkätuki muutuisi tms, mutta en huomannut vaikutusta :D Ei tainnut pää kääntyä tarpeeksi taaksepäin, että olis tämän niskatuen huomannut...
1975 115 200D
1975 114 230.6->220D
1984 123 240D
1991 124 300TD Automatic
1994 190
2004 E200
Arctopolis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.11.2004 11:16
Paikkakunta: Lempäälä

Re: REST -toiminto?

Viesti Kirjoittaja Arctopolis »

samih kirjoitti:Puhaltimen pitaa olla ohjekirjan mukaan paalla ja lampoa pitaa olla myos saadettyna etta magn.venttiilit aukeavat.
Tartteepa ottaa ohjekirja uudestaan lukuun, pari viikkoa sitten sen sain (vaikka autolla olen ajanut jo kohta vuoden) ja kahlasin läpi :oops:
1975 115 200D
1975 114 230.6->220D
1984 123 240D
1991 124 300TD Automatic
1994 190
2004 E200
Vastaa Viestiin