
Hölmöin ominaisuus mersussa
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Meikäläisellä on -89 alkuvuoden 124-sarjalainen ja hölmöin ominaisuus on kyllä penkit...mukavampiakin varmaan löytyy...mutta ton jo ties ostaessa...niinku jousitetulla puupenkillä istus...piti satsata pehmeisiin istuinpäällisiin..
...loppuvuodesta -89 alkaen ns. muovikyljissä onkin jo huomattavasti jämäkämmät penkit...mutta joka tapauksessa kokonaisuutena auto on loistava!

Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Pääsipä taannoin kosteuttu c mallin ajovaloon, oli lasi vaihettu ja tiiviste rispaantunut. Ne kun tuppaa vähän tarttumaan kuumaan lasiin ajansaatossa.
No, aattelin korjata asian , ja irrottelin siis umpion.
Kaskummaa , "made in France" luki umpiossa sisällä ... Boshin lasit , näköjään tehään tosiaan missäsattuu ja mitävaan .
Älkäämme siis aliarvioiko Citikoita ym Sammakkomaan autoja , omissa on samaatavaraa
Lisätään samaan toinen kumma / "hölmö" ominaisuus kun alettu on.
Eli autoon pissapojan-nestettä lisätessä jokakerta on noituminen ollut lähellä . Muovikansihan on sellanen iso, muovisarana ja muovinen lirpuke mistä avataan ko kansi.
Tiukassa kuin mikä se kansi , vaikka vääntää kohtalaisesti niin ei meinaa antautua auki. No viime täytöllä se lirpuke sitten katkesi , kylmässä kun lisäsin nestettä niin muovi kovettuu ja entistä lujemmassahan se on.
Poikki siis , meisselillä kampeemaan auki .
Kotosalla sitten joku patentti keksimään . Onneksi nippusiteitä on olemassa, sellanen siihen.
Kanteen pari pienehköä reikää siihen edesmenneen lirpukan kohdalle, alapuolelta sit nippuside siihen läpi , ja sopivan löysälle.
Hyvä tuli - parempi kuin alkuperänen
.
Sormen saa siihen nippusidelenkin sisään, lähtee auki ilman tuskaa . Helpotin sitten vielä mattopuukolla sieltä korkin sisäpuolelta huullosta vähän siitä etureunasta niin kyllä on parempi kuin alkuperäinen.
Nippusiteen voi sit painaa sinne alemmas niin ei näy lenkkinä siinä päällä, tarvittaessa ylös vetäsee .
Siinä tehtaalle niksipirkka, varmasti taas talvella katkee noita muiltakin. Eikai uusissa ole sama hölmö korkki säiliössä ?
Voihan se olla että meidän metanoli myrkky mitä Suomessa saa vielä käyttää , kovettaa muovin ja hajoaa .
No, aattelin korjata asian , ja irrottelin siis umpion.
Kaskummaa , "made in France" luki umpiossa sisällä ... Boshin lasit , näköjään tehään tosiaan missäsattuu ja mitävaan .
Älkäämme siis aliarvioiko Citikoita ym Sammakkomaan autoja , omissa on samaatavaraa

Lisätään samaan toinen kumma / "hölmö" ominaisuus kun alettu on.
Eli autoon pissapojan-nestettä lisätessä jokakerta on noituminen ollut lähellä . Muovikansihan on sellanen iso, muovisarana ja muovinen lirpuke mistä avataan ko kansi.
Tiukassa kuin mikä se kansi , vaikka vääntää kohtalaisesti niin ei meinaa antautua auki. No viime täytöllä se lirpuke sitten katkesi , kylmässä kun lisäsin nestettä niin muovi kovettuu ja entistä lujemmassahan se on.
Poikki siis , meisselillä kampeemaan auki .
Kotosalla sitten joku patentti keksimään . Onneksi nippusiteitä on olemassa, sellanen siihen.
Kanteen pari pienehköä reikää siihen edesmenneen lirpukan kohdalle, alapuolelta sit nippuside siihen läpi , ja sopivan löysälle.
Hyvä tuli - parempi kuin alkuperänen

Sormen saa siihen nippusidelenkin sisään, lähtee auki ilman tuskaa . Helpotin sitten vielä mattopuukolla sieltä korkin sisäpuolelta huullosta vähän siitä etureunasta niin kyllä on parempi kuin alkuperäinen.
Nippusiteen voi sit painaa sinne alemmas niin ei näy lenkkinä siinä päällä, tarvittaessa ylös vetäsee .
Siinä tehtaalle niksipirkka, varmasti taas talvella katkee noita muiltakin. Eikai uusissa ole sama hölmö korkki säiliössä ?
Voihan se olla että meidän metanoli myrkky mitä Suomessa saa vielä käyttää , kovettaa muovin ja hajoaa .
Moroo,
Kyllä toi takalasinraapija on kauhee varuste!:evil: Pystyykö sitä ohjelmoimaan pois käytöstä, vai tarviiko nypätä piuha irti?:?: Kun autossa on takana tummennetut lasit(nyt on vielä vaalean siniset) ja lisäksi vielä koiran häkki luukussa niin ei siitä takalasista enää tarttee nähä mitään. Sivupeilit on peruuttamista varten.
Joo en oo hetkeen ehtiny täällä vierailemaan kun on rakentaminen vieny kaiken ajan. Autotalli on kohta valmis, jää aikaa surffailla.
Kyllä toi takalasinraapija on kauhee varuste!:evil: Pystyykö sitä ohjelmoimaan pois käytöstä, vai tarviiko nypätä piuha irti?:?: Kun autossa on takana tummennetut lasit(nyt on vielä vaalean siniset) ja lisäksi vielä koiran häkki luukussa niin ei siitä takalasista enää tarttee nähä mitään. Sivupeilit on peruuttamista varten.
Joo en oo hetkeen ehtiny täällä vierailemaan kun on rakentaminen vieny kaiken ajan. Autotalli on kohta valmis, jää aikaa surffailla.
BMW E93 330dA caprio -08
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mitenkä sitä on tämmönen topicci mennyt ihan sivu suun..
No, parempi myöhään. Seuraavat asiat tympii omassa S124ssa:
- vakiovarusteena oleva vinkuva ASD-perä
- mittarivirhe originaalilla perällä originaalilla rengaskoolla
- alustan alla oleva muovinen panssari on väärin muotoiltu öljynvaihtoa silmälläpitäen
- mittariston merkkivaloa yms. vaihtaessa kiroiluttaa liian lyhyt nopeusmittarin vaijeri, saa olla aikamoinen kynekoloki että saa sormilla kopeloitua
- jos laturista on hiilet loppu niin latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala
- sadistinen hydraulisen tasonsäädön paineakkujen asettelu
- ovipahvin kiinnikkeet
- penkkien muotoilussa toivomisen varaa
- muutamat ruostetta kutsuvat ratkaisut korissa, tunkinreiän tienoo esim.
- hansikaslokeron kannessa on olevinaan mukinpaikka, ihan turha
- lohkolämmittimen pistokkeella voisi olla "vakipaikka" varattuna niissäkin vehkeissä missä sitä ei ensiasennuksena ole
Mutta positiivisia piirteitä onkin sitten niin kaameasti ettei mikään foorumi riitä, alkaen lämmitettävistä taustapeileistä yms. mums.!
No, parempi myöhään. Seuraavat asiat tympii omassa S124ssa:
- vakiovarusteena oleva vinkuva ASD-perä
- mittarivirhe originaalilla perällä originaalilla rengaskoolla
- alustan alla oleva muovinen panssari on väärin muotoiltu öljynvaihtoa silmälläpitäen
- mittariston merkkivaloa yms. vaihtaessa kiroiluttaa liian lyhyt nopeusmittarin vaijeri, saa olla aikamoinen kynekoloki että saa sormilla kopeloitua
- jos laturista on hiilet loppu niin latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala
- sadistinen hydraulisen tasonsäädön paineakkujen asettelu
- ovipahvin kiinnikkeet
- penkkien muotoilussa toivomisen varaa
- muutamat ruostetta kutsuvat ratkaisut korissa, tunkinreiän tienoo esim.
- hansikaslokeron kannessa on olevinaan mukinpaikka, ihan turha
- lohkolämmittimen pistokkeella voisi olla "vakipaikka" varattuna niissäkin vehkeissä missä sitä ei ensiasennuksena ole
Mutta positiivisia piirteitä onkin sitten niin kaameasti ettei mikään foorumi riitä, alkaen lämmitettävistä taustapeileistä yms. mums.!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ite hokasin ainoan huonon puolen lankussa mikä ois tosiaan tuo öljyroppu,
ruostehommista oon sitä mieltä että jos autosta pitää hyvää huolta niin ei se pääse ruostumaan. Koska jos peset auton aina käsin ja huolellisesti myöskin ruostesuojaat/suojautat niin en näe mitään syytä että miksi se alkaisi ruostumaan.
ruostehommista oon sitä mieltä että jos autosta pitää hyvää huolta niin ei se pääse ruostumaan. Koska jos peset auton aina käsin ja huolellisesti myöskin ruostesuojaat/suojautat niin en näe mitään syytä että miksi se alkaisi ruostumaan.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
En kyllä ymmärrä mikä siinä ropussa on nyt muka huonoa? ihan normaali 13mm avain käy siihen,ja kun käyttää 6kulmaista niin ei nuljaa ikinä sitä huonoon kuntoon.teem085 kirjoitti:Ite hokasin ainoan huonon puolen lankussa mikä ois tosiaan tuo öljyroppu,
ruostehommista oon sitä mieltä että jos autosta pitää hyvää huolta niin ei se pääse ruostumaan. Koska jos peset auton aina käsin ja huolellisesti myöskin ruostesuojaat/suojautat niin en näe mitään syytä että miksi se alkaisi ruostumaan.
Minusta ylivoimaisesti huonoin ominaisuus muihin automerkkeihin verrattuna on todella surkeat peruutusvalot (w211). Pimeällä sadekelillä ne eivät valaise yhtään. Suurinpiirtein arvaamalla saa peruutella. Nyt olen alkanut käyttämään hätävilkkuja pakittaessa, liekö se ollut tehtaan tarkoituskin.
Mielessä on käynyt asentaa lisävalo peräkonttiin, mutta miltä sekin näyttäisi muuten sulavassa perässä... tökeröltä. Kaiken kaikkiaan käsittämätön suunnittelumoka Mersussa.
Mielessä on käynyt asentaa lisävalo peräkonttiin, mutta miltä sekin näyttäisi muuten sulavassa perässä... tökeröltä. Kaiken kaikkiaan käsittämätön suunnittelumoka Mersussa.
JOOE220 kirjoitti: Sivupeilit on peruuttamista varten.



Minäkin kerran erehdyin peruuttamaan täyteen ahdetulla pihalla Hiace pikkubussia, joka oli takalasiin asti täynnänsä kanssaihmisia, sivupeileihin luottaen sillä seurauksella, että taakse tuntumalle ilmestynyt pikkuauto "pomppasi" väkisin takaluukkuun... Eikä näkynyt peileissä... Tulipa halpaa...


Ai niin, pysäköintitutka...
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No mutta kun ne tunkinreiät ympäristöineen on joka koslassa ruosteessa jo valmiiksi! Ja lisäksi lokasuojien etu- ja takapäässä on sellaiset käsittämättömät taskut, jotka keräävät lokaa ja suorastaan kutsuvat ruostetta. Lisäksi esimerkiksi S124ssa takimmaisten ikkunoitten tiivisteen alapuolelta ruostuu jostain kumman syystä pelti autossa kuin autossa..teem085 kirjoitti: Koska jos peset auton aina käsin ja huolellisesti myöskin ruostesuojaat/suojautat niin en näe mitään syytä että miksi se alkaisi ruostumaan.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ai uudesta asti ruosteessa?Enpä usko... Minä ainakin hokasin tuossa kun pesin autoa että hyvinhän tonne lokasuojien sisäpuolelle sai holvattua vettä,ja myöskin niihin paikkoihin mihin se paska kertyy...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Kyllä huonoin puoli mersuissa on se että suomessa on vain kaksi mersuaiheista foorumia ja joskus joutuu odottelemaan pulmiinsa vastausta/ratkaisua jopa puoli tuntia 
w202:ssa ohjaus on hieman liika herkän oloinen normaaleissa suomalaisissa matkanopeuksissa. Uraherkkyys taas on mersusta riippumaton pulma joka ratkeaa vasta sitten kun auto ja polttoaineverosta pistettäisiin teiden kunnossapitoon rahaa edes murto-osa....
Lisäksi vanhakin mersu aiheuttaa aivopieruja kanssaihmisissä.

w202:ssa ohjaus on hieman liika herkän oloinen normaaleissa suomalaisissa matkanopeuksissa. Uraherkkyys taas on mersusta riippumaton pulma joka ratkeaa vasta sitten kun auto ja polttoaineverosta pistettäisiin teiden kunnossapitoon rahaa edes murto-osa....
Lisäksi vanhakin mersu aiheuttaa aivopieruja kanssaihmisissä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Omien havaintojen mukaan Mersu ei herätä yhtä paljon kunnioitusta kanssakulkijoissa kuin aikaisempi pirssini 300-sarjan Bemu. Sillä kun ajeli motarilla niin perässäroikkujia ei juuri ollut. Nyt kun Mersulla ajaa samaa vauhtia, niin puskurissa on kiinni aina joku ja ohittamaan pitää päästä.AK47 kirjoitti:Lisäksi vanhakin mersu aiheuttaa aivopieruja kanssaihmisissä.
Vissiin Mersu aiheuttaa kuitenkin näyttämisen haluja ooppeli ym. miehissä.
Aivan kateellisia kun ovat;)Oon huomannu itekki tuon että on tosiaan nuita perässä roikkujia enempi,kuin mitä oli edellisessä autossa(Mazda323).
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Joo vanhasta tonnin/parin 124:stahan ei oikeastaan voi ollakkaan muuta kuin kateellinen 
Hölmöin ominaisuus joissain mersuissa on ratin ja penkin välissä, koska osa heistä luulee naapurin olevan aidosti kateellinen 20v vanhasta 800tkm ajetusta mersusta
Tosikoille tiedoksi, että lukemanne teksti on kirjoitettu ihan huumorimielessä, jotta ei herneitä

Hölmöin ominaisuus joissain mersuissa on ratin ja penkin välissä, koska osa heistä luulee naapurin olevan aidosti kateellinen 20v vanhasta 800tkm ajetusta mersusta



Tosikoille tiedoksi, että lukemanne teksti on kirjoitettu ihan huumorimielessä, jotta ei herneitä

Viimeksi muokannut Jube, La 13.12.2008 14:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei nyt heti tule mieleen tuon 190E:n ominaisuuksista mitään hölmoä. Hieman kuitenkin harmittaa se, että vähän ajetussa (350 000 km) nuoressa (vm.1990) Mersussa esiintyy kosketushäiriöitä sisävalojen katkaisijassa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
se johtuu siitä että ooppelil ja corollalla todella PÄÄSEE ohi siitä mersusta... jos se on vakio 200D
siitä se johtuu että perässäroikkujia on.
Asiaan, w201 on yks ääliömäinen ominaisuus. Sulakerasian sijoitus ja sen toiminta. Sitä ei voi hyvälläkään tahdolla sanoa onnistuneeksi ratkaisuksi.

Asiaan, w201 on yks ääliömäinen ominaisuus. Sulakerasian sijoitus ja sen toiminta. Sitä ei voi hyvälläkään tahdolla sanoa onnistuneeksi ratkaisuksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuo on muuten totta!Sergey kirjoitti: Asiaan, w201 on yks ääliömäinen ominaisuus. Sulakerasian sijoitus ja sen toiminta. Sitä ei voi hyvälläkään tahdolla sanoa onnistuneeksi ratkaisuksi.
Saako sitä kantta muuten mitenkään ehjänä irti/takas?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kaks asiaa tulee mieleen, molemmat lienee jo mainittu koskien W210:ä:
-jos on palanut vaikkapa rekkarivalon polttimo, niin joka v*tun kerta ajotietsikan siitä pitää muistuttaa käynnistäessä ja sammuttaessa auton niin kauan kunnes sen polttimon vaihtaa uuteen - siis daa, eikö se riitä, jos vian ilmaantuessa kerran kuittais sen...
-kun pysäköintitutkien päälle kertyy loskaa, alkaa kauhea huuto kun tutkat menee seuraavan kerran päälle - onneksi on sentään kehitetty nappi, josta ne saa vaiennettu, mutta fiksumpaa olis vaan se, että ne valot palaa punasena ilmoituksena siitä että tutka ei oo toiminnassa kuin että huutaa niin saatanasti ku palosireeni niin kauan ku painaa nappia tai ajaa niin kovaa ettei tutkat oo päällä tai käy pyhkimässä loskat/jäät pois
-miksi xenonvaloisessa autossa parkkivalojen pitää olla kusenkeltaiset?
-jos on palanut vaikkapa rekkarivalon polttimo, niin joka v*tun kerta ajotietsikan siitä pitää muistuttaa käynnistäessä ja sammuttaessa auton niin kauan kunnes sen polttimon vaihtaa uuteen - siis daa, eikö se riitä, jos vian ilmaantuessa kerran kuittais sen...
-kun pysäköintitutkien päälle kertyy loskaa, alkaa kauhea huuto kun tutkat menee seuraavan kerran päälle - onneksi on sentään kehitetty nappi, josta ne saa vaiennettu, mutta fiksumpaa olis vaan se, että ne valot palaa punasena ilmoituksena siitä että tutka ei oo toiminnassa kuin että huutaa niin saatanasti ku palosireeni niin kauan ku painaa nappia tai ajaa niin kovaa ettei tutkat oo päällä tai käy pyhkimässä loskat/jäät pois
-miksi xenonvaloisessa autossa parkkivalojen pitää olla kusenkeltaiset?
Saa kun omistaa kiiinalaisen pikkupojan sormet ja jättiläisen sormivoimat. Oha sille joku tekniikka mutta nihkeesti se pelaa. Viimeviikolla sain kuin sainkin sen oikeaoppisesti paikalleen ku vaihoin kaikki sulakkeet uusiin.Jube kirjoitti:Tuo on muuten totta!
Saako sitä kantta muuten mitenkään ehjänä irti/takas?
Kustannuskysymys. Vaiha ledit?masaf1 kirjoitti:-miksi xenonvaloisessa autossa parkkivalojen pitää olla kusenkeltaiset?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ehdottomasti 4maticin puuttuminen AMG autoista. Lisäksi C-SARJAAN ei saa tasonsäätöä! Lisäksi parktronicista voisi tulla ääni.
Itse asiassa nyt tuli mieleen, että sumuvalojen laittaminen päälle on äärimmäisen hankalaa w211 ja yleensä kun niitä tulee käytettyä harvoin, onnistun lähinnä sammuttamaan ajovalot. Todella hankala ja typerä viritys...
Itse asiassa nyt tuli mieleen, että sumuvalojen laittaminen päälle on äärimmäisen hankalaa w211 ja yleensä kun niitä tulee käytettyä harvoin, onnistun lähinnä sammuttamaan ajovalot. Todella hankala ja typerä viritys...
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
w124 sedan: takaluukun kannesta puuttuu "kiinnivetokahva" sisäpuolelta.
Erinomaisen ikävä näillä suolakeleillä koskea suolaisenpaskaiseen kanteen; aina näpit mustana!
Noh, tuostahan pääsee helpolla eroon, pieni (nahkainen, tietysti) lärpäke pienillä ruuveilla verhoiluun kiinni. Pitäs tehä, kun vaan sais aikaseks...

Noh, tuostahan pääsee helpolla eroon, pieni (nahkainen, tietysti) lärpäke pienillä ruuveilla verhoiluun kiinni. Pitäs tehä, kun vaan sais aikaseks...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Missä se muuten siinä olikaan? Itse en ny muista yhtään 190:sen tuota, vaikka siihenkin jonkun sulakkeen vaihdoin...Sergey kirjoitti: Asiaan, w201 on yks ääliömäinen ominaisuus. Sulakerasian sijoitus ja sen toiminta. Sitä ei voi hyvälläkään tahdolla sanoa onnistuneeksi ratkaisuksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
On muuten varmaan yksi niitä juttuja missä tietty kustannusten kurissa pitäminen näkyy; 124:ssahan on oikein kierrekorkki pesuainetankissa, jengat ja kaikki sekä se remmi, ettei korkki katoa. Mahtaa maksaa valmistuksessa maltaita kun tuohon nyhtämällä-avattavaan vertaa?kossu kirjoitti: Lisätään samaan toinen kumma / "hölmö" ominaisuus kun alettu on.
Eli autoon pissapojan-nestettä lisätessä jokakerta on noituminen ollut lähellä . Muovikansihan on sellanen iso, muovisarana ja muovinen lirpuke mistä avataan ko kansi.
Tiukassa kuin mikä se kansi , vaikka vääntää kohtalaisesti niin ei meinaa antautua auki. .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Nämä 124:sta.
- Penkin reuna muotoiltu liikaa -> vähänkään isompi mies niin hinkkautuu aika äkkiä hajalle
- asd perien vinkuminen/jurraaminen
- ei säädettävää tihkukytkintä (kumma kun uutena maksanut satoja tuhansia eikä vakiona voi tälläistä olla)
-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä
-Hanskalokeroon tosiaan mahtuu vain hanskat
- Penkin reuna muotoiltu liikaa -> vähänkään isompi mies niin hinkkautuu aika äkkiä hajalle
- asd perien vinkuminen/jurraaminen
- ei säädettävää tihkukytkintä (kumma kun uutena maksanut satoja tuhansia eikä vakiona voi tälläistä olla)
-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä
-Hanskalokeroon tosiaan mahtuu vain hanskat
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Ainakin W201:sessä toimii hyvin. Autoon voi joskus ottaa matkustajankin ja hänellä voi olla erilainen maku sopivan lämpötilan suhteen ,-)jumetsap kirjoitti:...-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020