Xenon- valoa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Voi olla liian alhaalla tai sitten auto ei ollut suorassa kuvaa otettaessa.
Oikeassa olet, oikean valon kuvion pitää olla hieman ylempänä kuin vasemman.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Mika.U kirjoitti:jahas jahas, sitten en ajele minäkään elikkä jos lauderojektin jäljiltä on pätäkkää ni mie tilaan samanmoiset. että nii. :)
Varmasti yllätyt. Just heitin helsingin reissun ja todella mukava oli ajaa ku näkikin jotain.Joo pesureita ei enää kyllä ole tuli tehty auto oston jälkeen vähän tuninkia.omat polttimot leimalle.5min juttu. :lol:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Ei muuta kuin valoja kiinni rohkeasti. Asennus maksaa noin 50 euroa jos arveluttaa laittaa itse.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Eikös väyrysessä vikavalo mittaa eri puolien kuormia, eli jos ne eivät ole suunnilleen samat, niin vikavalo palaa?
Korjatkaa, väyrysen omistajat jos olen väärässä...
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Kovasti minuakin kiinnostaisi saada ihan valot muuten kivaan autoon. Mutta jos joskus tulisi kolaroitua tms niin mitäs vakuutusyhtiö tuumaa katsastamattomista/ hyväksymättömistä xenoneista, evääkö korvaukset tai muuta mukavaa?
C220D -94
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Sarja on muuten e- tyyppihyväksytty, paitsi polttimon osalta. 8)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikäs on päivän hinta sarjoille?

Tuolla mhturvan sivuilla oli H4 kantaa sopivia lamppuja kolmenlaisia? tavallinen jossa on vain lyhyt valo ja BI-xenon ja sellainen jossa luki että LO/HI :?: Onko noita sellaisia joissa on lyhyt ja pitkä erillisellä polttimella :?:
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Generig kirjoitti:Onkos kukaan muuten kokeillut jotain tälläistä Xenon satsia lisäkaukovalojen yhteydessä? Hitaasta syttymisestä ei olisi niin suurta haittaa kuin jos ainoat pitkät muuttaa Xenoneiksi.
Toimivat kyllä hyvin myös lisäpitkssä tai auton omissa pitkissä.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mika.T kirjoitti:Mikäs on päivän hinta sarjoille?

Tuolla mhturvan sivuilla oli H4 kantaa sopivia lamppuja kolmenlaisia? tavallinen jossa on vain lyhyt valo ja BI-xenon ja sellainen jossa luki että LO/HI :?: Onko noita sellaisia joissa on lyhyt ja pitkä erillisellä polttimella :?:
LO/HI- polttimossa on lyhyt xenonilla ja pitkä halogeenilla.
Kahta kaasupurkauspolttimoa ei saa valitettavasti sopimaan yhteen H4-kantaan.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onko joku laittanut 124:sen lisäpitkällisen umpioon (h3 lisäpitkiin siis) noita ?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 771
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Bi-ksenonissa siirretään esim w211 lähivalojen, jotka ovat ksenonit, edestä pois läppä, jolla rajataan valon korkeus, ettei ne häikäise, kun napataan pitkille, läppä laskee ja valoa tulee "tuutin täydeltä", lisäksi syttyy ne pienemmässä umpiossa olevat halogeenit pitkiksi valoiksi. Että käytännössä on silloin kuin 2x pitkät valot päällä.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Bixenon H4:sen pitkä valokuvio ei ole kovin hyvä, koska H4:ssa normaalisti pitkän hehkulanka on noin 7mm lyhyttä taaempana ja xenonvalon polttopisteen liikuttaminen ei ole kestävä ratkaisu. Läpällä H4- umpio ei anna valoa "täydellä laidalla"pitkälle , umpion muodolla on estetty se ja lyhyessä ja pitkässä on erilliset heijastinpinnat.
Läppää modaamalla pystyy parantamaan pitkän valokuviota, tuossa juuri kokeilin W124:sen umpiolla asiaa ja nyt täytyy vain kokeilla käytännössä.
timpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 23.03.2004 21:51

Viesti Kirjoittaja timpe »

Jos nuo valot laittaisi lisäpitkien tilalle (H3), niin eikös ne pitäisi olla täysin
katsastus kelpoiset?? Onhan nuita olemassa Xenon-lisäpitkiä muutenkin. . .
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

timpe kirjoitti:Jos nuo valot laittaisi lisäpitkien tilalle (H3), niin eikös ne pitäisi olla täysin
katsastus kelpoiset?? Onhan nuita olemassa Xenon-lisäpitkiä muutenkin. . .
Jos ko autossa on ollut Xenon valot, tai malli on saatavilla xenon valoilla, voi siihen kysyä xenoniin tarkoitettuja laseja, mutta tämäkään ei vielä niistä täysin laillisia tee. W202:seen olisi vehossa maksanut n 140 € kpl, mutta totesin että uudet rf luvulla 30 olevat lasit tulivat kustantamaan n 90 Motonetissa, joten jätin ne veholaiset hyllyyn. Mutta joka tapauksessa, on ne niin paljon paremmat, että jatkossakin mulla taitanee olla joko alkuperäiset, tai konvertio xenonit.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Xenonlisäpitkää saa laittaa autoon ihan sellaisenaan. Se pitkä on kokonaisuudessaan hyväksytty.Tosin myös älyttömän kallis.
Jos laittaa halogeenilisäpitkään xenonin, se on muuten e-tyyppihyväksytty paitsi polttimon osalta.
Polttimot kun ovat halogeenikantaiset xenonpolttimot ja niillä ei ole e- hyväksyntää.
Kuten sanoin muistaakseni jo aiemmin, valmistaja ei suomen kokoisten markkinoiden takia viitsi lähteä hakemaan polttimoille hyväksyntää, kaikki värilämpötilat ja polttimokannat pitäisi hakea erikseen. Varovainen arvio oli noin 500 000 dollaria, siitä saisi ehkä jotain alennusta. Kuitenkin liian kallista. . :?
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Joka tapaksessa olen erittäin tyytyväinen valosarjaan 202 valot tuli todella hyviksi oli hyväksyntä tai ei.Että kiitos vielä eemelille...
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Pian tulee taas lisää valoja ja vaihtopolttimoita.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

H7:aa on saatavilla 3000K keltaisilla xenoneilla (ei citroenin valon näköisiä), 6500K valkoisilla ja 8000K sinertävillä sävyillä.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Valoja tuli taas, hinta foorumilaisille on sarjat alkaen 299€
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Ei vielä tullut D2S ja D2R-polttimoita. Jos alkuperäisiä ballasteja tai muuta hajoaa, kannattaa kysyä tarvikeosia niihin.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Saatavilla myös kokonaisia D2R ja D2S sarjoja tilauksesta.
Viikon sisällä pitäisi tulla D2R ja D2S vaihtopolttimoita.
Valmistaja ei pystynyt toimittamaan nopeammin, pahoittelen asiaa. :?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Nyt sitten tuli jatkettua tota konvertointia ja kun Märssua en tällähetkellä omista, piti sitä kokeilla tohon T4:seen. Lähtökohtana tuossa Caravellessa on HYVÄT valot, jota ei kyllä valitettavasti tuosta entisestä W202:sta voi sanoa.

No kuviakin tuli näpättyä muutamia, joten josko niistä saisi pikkusen käsitystä muutoksesta. Seinä mitä päin kuvat on otettu, ei ole ehkä mikään paras, mutta eron huomaa.

Eli tämmöinen Oli lähtötilanne, jota oli tarkoitus parantaa.

Tässä sitten muutamia kuvia, kun toinen oli vaihdettu
edestä
oikealta
vasemmalta

Tässä sitten kun molemmat vaihdettu

Autossa on alunalkaen H4 ajovalot ja niissä oli Hellan 55/60W polttimot, joten konvertiossa menetin alkuperäisten ajovalojen pitkän, kylläkin olisi ollut myös mahdollista saada Bi-xenonit, mutta katsoin paremmaksi parantaa lähivaloja, kun autossani on kohtuulliset lisäpitkät hoitamassa tuon kaukovalojen tarpeen. No jos niillä ei näe, niin tuplataan ne siten, että rf luku ei ylitä 75 :wink:

No tuossa muutaman päivän kuluttua pitäisi tehdä pimeässä semmoinen reilumpi mutka, joten selviää tämänkin konversion lopullinen hyöty, ainakin tenavassa se oli niin huomattava, että tohonkin se oli tehtävä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Caravellessa on aika reippasti hajottava umpio näköjään.
No, mitäs sitten kun on oikein säädetty..
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

No nyt muistan Antti V. sun autos kun näin nuo kuvat!
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

eemeli kirjoitti:Caravellessa on aika reippasti hajottava umpio näköjään.
No, mitäs sitten kun on oikein säädetty..
Joo kyllä se aikalailla on erilainen valo, kun märssuissa. Nyt tulin just talleilta ja oli pikku TM testaa ja vertailee, niin kyllä se valaiseva teho muuttui paljon, joskaan ei ehkä niin paljoa kuin siinä mun entisessä C:ssä. Mutta kuten jo jossain vaiheessa sanoin, vastedes mulla tullee olemaan kaikissa autoissa xenonit, on niillä vaan niin paljon mukavampi ajella pimeällä. Eli jälleen kerran kiitoksia Eemelille

Pasi H. kirjoitti:No nyt muistan Antti V. sun autos kun näin nuo kuvat!
Eiks ookki hyvä, ettei se ole lainkaan huomiotaherättävä, joten sekaantuu hyvin massaan :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin