Xenon- valoa
Varmasti yllätyt. Just heitin helsingin reissun ja todella mukava oli ajaa ku näkikin jotain.Joo pesureita ei enää kyllä ole tuli tehty auto oston jälkeen vähän tuninkia.omat polttimot leimalle.5min juttu.Mika.U kirjoitti:jahas jahas, sitten en ajele minäkään elikkä jos lauderojektin jäljiltä on pätäkkää ni mie tilaan samanmoiset. että nii.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
LO/HI- polttimossa on lyhyt xenonilla ja pitkä halogeenilla.Mika.T kirjoitti:Mikäs on päivän hinta sarjoille?
Tuolla mhturvan sivuilla oli H4 kantaa sopivia lamppuja kolmenlaisia? tavallinen jossa on vain lyhyt valo ja BI-xenon ja sellainen jossa luki että LO/HI Onko noita sellaisia joissa on lyhyt ja pitkä erillisellä polttimella
Kahta kaasupurkauspolttimoa ei saa valitettavasti sopimaan yhteen H4-kantaan.
Bi-ksenonissa siirretään esim w211 lähivalojen, jotka ovat ksenonit, edestä pois läppä, jolla rajataan valon korkeus, ettei ne häikäise, kun napataan pitkille, läppä laskee ja valoa tulee "tuutin täydeltä", lisäksi syttyy ne pienemmässä umpiossa olevat halogeenit pitkiksi valoiksi. Että käytännössä on silloin kuin 2x pitkät valot päällä.
Tiedät paikan, kokeile
Bixenon H4:sen pitkä valokuvio ei ole kovin hyvä, koska H4:ssa normaalisti pitkän hehkulanka on noin 7mm lyhyttä taaempana ja xenonvalon polttopisteen liikuttaminen ei ole kestävä ratkaisu. Läpällä H4- umpio ei anna valoa "täydellä laidalla"pitkälle , umpion muodolla on estetty se ja lyhyessä ja pitkässä on erilliset heijastinpinnat.
Läppää modaamalla pystyy parantamaan pitkän valokuviota, tuossa juuri kokeilin W124:sen umpiolla asiaa ja nyt täytyy vain kokeilla käytännössä.
Läppää modaamalla pystyy parantamaan pitkän valokuviota, tuossa juuri kokeilin W124:sen umpiolla asiaa ja nyt täytyy vain kokeilla käytännössä.
Jos ko autossa on ollut Xenon valot, tai malli on saatavilla xenon valoilla, voi siihen kysyä xenoniin tarkoitettuja laseja, mutta tämäkään ei vielä niistä täysin laillisia tee. W202:seen olisi vehossa maksanut n 140 € kpl, mutta totesin että uudet rf luvulla 30 olevat lasit tulivat kustantamaan n 90 Motonetissa, joten jätin ne veholaiset hyllyyn. Mutta joka tapauksessa, on ne niin paljon paremmat, että jatkossakin mulla taitanee olla joko alkuperäiset, tai konvertio xenonit.timpe kirjoitti:Jos nuo valot laittaisi lisäpitkien tilalle (H3), niin eikös ne pitäisi olla täysin
katsastus kelpoiset?? Onhan nuita olemassa Xenon-lisäpitkiä muutenkin. . .
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Xenonlisäpitkää saa laittaa autoon ihan sellaisenaan. Se pitkä on kokonaisuudessaan hyväksytty.Tosin myös älyttömän kallis.
Jos laittaa halogeenilisäpitkään xenonin, se on muuten e-tyyppihyväksytty paitsi polttimon osalta.
Polttimot kun ovat halogeenikantaiset xenonpolttimot ja niillä ei ole e- hyväksyntää.
Kuten sanoin muistaakseni jo aiemmin, valmistaja ei suomen kokoisten markkinoiden takia viitsi lähteä hakemaan polttimoille hyväksyntää, kaikki värilämpötilat ja polttimokannat pitäisi hakea erikseen. Varovainen arvio oli noin 500 000 dollaria, siitä saisi ehkä jotain alennusta. Kuitenkin liian kallista. .
Jos laittaa halogeenilisäpitkään xenonin, se on muuten e-tyyppihyväksytty paitsi polttimon osalta.
Polttimot kun ovat halogeenikantaiset xenonpolttimot ja niillä ei ole e- hyväksyntää.
Kuten sanoin muistaakseni jo aiemmin, valmistaja ei suomen kokoisten markkinoiden takia viitsi lähteä hakemaan polttimoille hyväksyntää, kaikki värilämpötilat ja polttimokannat pitäisi hakea erikseen. Varovainen arvio oli noin 500 000 dollaria, siitä saisi ehkä jotain alennusta. Kuitenkin liian kallista. .
Nyt sitten tuli jatkettua tota konvertointia ja kun Märssua en tällähetkellä omista, piti sitä kokeilla tohon T4:seen. Lähtökohtana tuossa Caravellessa on HYVÄT valot, jota ei kyllä valitettavasti tuosta entisestä W202:sta voi sanoa.
No kuviakin tuli näpättyä muutamia, joten josko niistä saisi pikkusen käsitystä muutoksesta. Seinä mitä päin kuvat on otettu, ei ole ehkä mikään paras, mutta eron huomaa.
Eli tämmöinen Oli lähtötilanne, jota oli tarkoitus parantaa.
Tässä sitten muutamia kuvia, kun toinen oli vaihdettu
edestä
oikealta
vasemmalta
Tässä sitten kun molemmat vaihdettu
Autossa on alunalkaen H4 ajovalot ja niissä oli Hellan 55/60W polttimot, joten konvertiossa menetin alkuperäisten ajovalojen pitkän, kylläkin olisi ollut myös mahdollista saada Bi-xenonit, mutta katsoin paremmaksi parantaa lähivaloja, kun autossani on kohtuulliset lisäpitkät hoitamassa tuon kaukovalojen tarpeen. No jos niillä ei näe, niin tuplataan ne siten, että rf luku ei ylitä 75
No tuossa muutaman päivän kuluttua pitäisi tehdä pimeässä semmoinen reilumpi mutka, joten selviää tämänkin konversion lopullinen hyöty, ainakin tenavassa se oli niin huomattava, että tohonkin se oli tehtävä.
No kuviakin tuli näpättyä muutamia, joten josko niistä saisi pikkusen käsitystä muutoksesta. Seinä mitä päin kuvat on otettu, ei ole ehkä mikään paras, mutta eron huomaa.
Eli tämmöinen Oli lähtötilanne, jota oli tarkoitus parantaa.
Tässä sitten muutamia kuvia, kun toinen oli vaihdettu
edestä
oikealta
vasemmalta
Tässä sitten kun molemmat vaihdettu
Autossa on alunalkaen H4 ajovalot ja niissä oli Hellan 55/60W polttimot, joten konvertiossa menetin alkuperäisten ajovalojen pitkän, kylläkin olisi ollut myös mahdollista saada Bi-xenonit, mutta katsoin paremmaksi parantaa lähivaloja, kun autossani on kohtuulliset lisäpitkät hoitamassa tuon kaukovalojen tarpeen. No jos niillä ei näe, niin tuplataan ne siten, että rf luku ei ylitä 75
No tuossa muutaman päivän kuluttua pitäisi tehdä pimeässä semmoinen reilumpi mutka, joten selviää tämänkin konversion lopullinen hyöty, ainakin tenavassa se oli niin huomattava, että tohonkin se oli tehtävä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Joo kyllä se aikalailla on erilainen valo, kun märssuissa. Nyt tulin just talleilta ja oli pikku TM testaa ja vertailee, niin kyllä se valaiseva teho muuttui paljon, joskaan ei ehkä niin paljoa kuin siinä mun entisessä C:ssä. Mutta kuten jo jossain vaiheessa sanoin, vastedes mulla tullee olemaan kaikissa autoissa xenonit, on niillä vaan niin paljon mukavampi ajella pimeällä. Eli jälleen kerran kiitoksia Eemelilleeemeli kirjoitti:Caravellessa on aika reippasti hajottava umpio näköjään.
No, mitäs sitten kun on oikein säädetty..
Eiks ookki hyvä, ettei se ole lainkaan huomiotaherättävä, joten sekaantuu hyvin massaanPasi H. kirjoitti:No nyt muistan Antti V. sun autos kun näin nuo kuvat!
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-