Nyt autolla ajettu noin 800 km ja pari korjattavaa kohtaa on ilmennyt. Polttoainemittari ei toimi ja nopeusmittari lakkasi toimimasta 257 kilometrin kohdalla. Tarkistin eilen mittarinvaijerin ja se on kunnossa niin luulen vian olevan laatikon puolella tai mittarin vaijerin alapää liian lyhyt. Moottorissa oli pieni vesi vuoto termostaattikotelon letkussa, mutta se korjaantui klemmaria kiristämällä. Vesisateella vesi tulee tuulilasin tiivisteen ja lasin välistä sisälle. Muuten auto on toiminut loistavasti tähän asti.
Upea oli livenäkin nähtynä! Hienompi kuin esim. Lahden CMS:ssä yksikään näytillä olleista.
Kuvat ei vaan vieläkään näy tänne
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
slsl77 kirjoitti:Polttoainemittari ei toimi ja nopeusmittari lakkasi toimimasta
Olisiko tankin sisällä oleva "polttoaineen määrätunnistin" jumittunut? Mulla tod.näk. vika.
Jos mittarivika ei ole vaijerin laatikon pään kiinnityksessä, niin itse mittarin rattaat/hampaat/tjsp saattavat olla kuluneita ja "hypätä" kohdistaan.
Ostin w123 mittarinvaijerin ja vaihdoin niin rupesi mittari toimimaan. Tuossa uudessa vaijerissa on laatikossa pitempi neliöpää kuin tuossa omassa virityksessä niin se auttoi tähän vikaan.
Nyt olen ajellut kaikkiaan noin 2400 km ja on pelannut hienosti. Tänään tuli hiukan laitettua muutama asia kuntoon mitkä on häirinnyt eli pissapoika kuntoon ja pölykapseleiden maalaus.
Ja sitten on tullut askarreltua kuskin puolelle rattiakselin viereen peitelevy. Sen meinasin asentaa huomenna paikoilleen.
Viimeksi muokannut slsl77, Su 10.12.2017 13:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eilen tuli ajaessa ongelmia kun puhkesi takarengas. Sen jälkeen jarrunestettä häviää ja kytkin ei irrota kunnolla. Kytkimessä on ilmaa ja täytyy ilmata se.
Kytkin toimii normaalisti ilmauksen jälkeen.
Jarrunestettä meni reissussa melkein puoli litraa ja äsken piti tutkia mistä löytää vuoto kohdan. Löytyihän se neste vuoto lopulta kytkimen työsylinteristä ja se oli vuotanut kytkin koppaan nesteet.
Viimeksi muokannut slsl77, Su 10.12.2017 13:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään on testiajot suoritettu ja hyvin toimii kytkin. Perjantaina tuli uudet tuulilasin ja takalasin tiivisteet niin pääsee nekin laittamaan paikalleen kunhan kerkeää.
Tänään on vaihdettu tuulilasin tiiviste lasiliikkeessä ja tulevaisuudessa näkee vieläkö vuotaa vettä sisälle alakulmista. Luulisi ainakin, että ei vuoda enää.
Kuskin puolen takavalosta lähti pultti irti kun jouduin sen irrottamaan ja jöudun toisesta takavalosta vaihtamaan sen osan missä on pultit kiinni. Luultavasti vaihdan viikonloppuna takalasin tiivisteen ennenkuin vien auton talvisäilöön.
Viimeksi muokannut slsl77, Su 10.12.2017 13:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Takalasintiiviste vaihdettu tänään ja listojen laitosta uuteen tiivisteeseen meinasi tulla ongelma, mutta siitä selvisi muutaman tunnin työllä. Samalla tuli vaihdettua takavalo ja polttoainemittarin anturi. Nyt toimii polttoainemittari ainakin paremmin kuin entisellä anturilla.
On se kyllä komee,saispa omaankin noin hyvän maalipinnan. Minusta nää pystärit on kyllä hienompia ilman lisävaloja,omassakin oli ne telineet kiinni jotka poistin sitten.