Jarruhommaa tuli kokeiltua sen verran, että ainakaan nuo 16" AMG-replicat mitkä nyt on alla eivät mahdu pyörimään noiden AMG-jarrujen kanssa, halkaisijaltaan kyllä, mutta puolat ottavat satuloihin kiinni. Pitää siis hommata ensi talveksi toiset vanteet
Tuli tuossa hankittua myös AMG:n mustat ja nahkaiset sähköjakkarat eteen, ne kun puoliväkisin mulle kaupattiin

Tuli siis hommaa lisää, ne kun vaatii 4 virransyöttöä toimiakseen. Alkuperäisasennuksena nuo on kytketty niin, että virtalukon takaa saa virransyötön rele herätteen ja myös etuovet ohjaavat tuota samaa relettä. Vaati siis releen ja sulakerasian asennuksen, sen verran tuota kytkentää yksinkertaistin, että jätin tuon oviohjauksen pois, virtalukko-ohjaus riittää hyvin.
Penkkejä en ole vielä saanut asennettua, puuttuu facelift-mallin säätönapit ovista ja tuntuvat olevan aika kiven alla käytettyinä
Tässä siis johtosarjat mitkä tuli penkkien mukana, näyttää pahemmalta kuin onkaan, eivät siis vaadi toimiakseen kuin ne neljä virransyöttöä ja kaksi maadoitusta.
Virransyöttörele löysi paikkansa tuosta takakontin sulakerasian kyljestä, siihen siis tulee suoraan akulta virta ja virtalukolta tulee releelle signaali.
Ja tuonne takakontin pohjamuovin alle mahtui yksi sulakerasia lisää. Siihen sai samalla kytkettyä pari muuta juttua, jotka ovat olleet muualla tähän asti. Penkkien virtajohdot kytketään siis nyt vain suoraan tuohon sulakerasiaan.
Toinen niistä jotka sulakerasian jo ottivat käyttöön oli invertteri, jonka kautta 4G-WiFi-modeemi toimii. Sen nettiä käyttää tuolla aiemmin asennettu 2-din mankka. Modeemi ja invertterikin pääsi nyt siis pois takajalkatilasta ja löysivät paikkansa takakontissa. Hyvin toimii sielläkin
Nyt vaan pitää ne säätökatkaisimet metsästää jostain, niin saa jakkarat asennettua
Ja ettei nyt taas ihan mene hupiasenteluksi niin hajosi se mersusta toinen etuiskari. Kehä ykkösellä, kannelmäen kohdalla oli reikä tiessä ja siihehän se piti tietysti ajaa. Ensin en huomannut että mitään hajosi, renkaan yms. näytti ehjiltä. Parkkipaikalla kuitenkin hirtti kaasu kiinni ja meinasi tila loppua kesken

Hetken siinä ihmettelin ja menin pellin alle katsomaan, että menikö se kaasuvaijeri poikki vai mikä mättää.

Ensin vain katsoin että kaasupotikka se jumittaa, mutta sitten tajusin että mikä sen jumittaa. Iskarin yläprikka oli pettänyt ja iskari kiilasi kaasupotikan jumiin
Onneksi sen potikan sai ruuvattua irti telineineen ja auton sai ajettua kotiin.
Uusiksi iskareiksi päätin tilata Bilsteinin B8:t, ne tulikin saksasta muutamassa päivässä ja vaihtohan on tähän koriin sinänsä helppo homma.
Siinä uusi Bilstein ja vanha H&R vierekkäin, oli muuten vanhan iskarin yläpää jo sen verran ruosteessa, että olisi varmaan pettänyt muutenkin jo jossain vaihdeessa. Eipä niillä ole kuin n. 2,5 vuotta ja 70tkm ajettu, huonoa laatua ilmeisesti. Kuvassa näkyy miten tuo iskari on hajonnut.
Aika jämäkät on nuo Bilsteinit, hyvät on kyllä ajaa. On ne näköjään testattukin Nürburgringillä
Siinähän sitä tarinaa taas, päivitellään lisää taas kun jotain tapahtuu

Hyvät uudet vuodet myös kaikille foorumilaisille
