YlimmäinenTämän kuvan perusteella voi vaikkapa kysyä, mikä on ollut parhaimmannäköinen E:n maski:

YlimmäinenTämän kuvan perusteella voi vaikkapa kysyä, mikä on ollut parhaimmannäköinen E:n maski:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta millä tavalla juuri hammastanko-ohjaus sen auton pilasi faceliftin yhteydessä, kun hammastanko W210:ssä oli kuitenkin jo ihan alusta lähtien? Selailin vanhoja Tekniikan Maailmoja, ja siinä todettiin W210 faceliftistä (numero 13/199, sivu 35), että "...alustarakenteisiin on tehty ainoastaan pieniä hienosäätöjä ja ajotuntumaltaan uusi E ei juuri aiemmasta poikkea. Ohjaus ei edelleenkään yllä ihan huippuluokkaan ainakaan hitaissa vaudeissa, mutta muuten alusta toimii äänettömästi ja mukavasti."mazza kirjoitti:Ensimmäisen sarjan W210. Minusta yksi Mersujen tärkeimmistä ominaisuuksista on ollut "Mersumainen" ohjaus. Hammastanko-ohjaus pilasi Väyrysen sitten faceliftin yhteydessä.
...
Ei mielestäni viides pykälä saatikka kaks "ylimäärästä" sylinteriä siitä merkittävästi vikaherkempää silti tee, säästää hermoja kihdytettäessä, ja kuuloa kun ei "huuda" matkassa...antti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä.
Nyt täytyy myöntää tietämättömyyteni. Olen aina luullut, että hammastanko tuli Väyryseen vasta faceliftin yhteydessä, mutta väärässä olin. Kuitenkin ensimmäisen sarjan W210 on ohjattavuudeltaan hyvin lähellä sitä, mitä oli vanhemmatkin Mersut. Liftatuilla Väyrysillä olen kyllä ajanut sen verran harvoin, etten ihan tarkkaan muista niiden ohjaustuntumaa, mutta muistikuva väittää, että tuntuma olis jotain W124:n ja W211:n väliltä. W211 on minusta tuntumaltaan huono, tervainen. Vaikka aina puhutaan siitä, että Mersussa on tarkoituksella palauttamaton ohjaus, niin ei se voi tarkoittaa sitä, että oikaisu pitää tehdä voimaa käyttäen. W204 on jo paljon parempi. W212 on vielä kokematta.Nozki kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys, mutta millä tavalla juuri hammastanko-ohjaus sen auton pilasi faceliftin yhteydessä, kun hammastanko W210:ssä oli kuitenkin jo ihan alusta lähtien? Selailin vanhoja Tekniikan Maailmoja, ja siinä todettiin W210 faceliftistä (numero 13/199, sivu 35), että "...alustarakenteisiin on tehty ainoastaan pieniä hienosäätöjä ja ajotuntumaltaan uusi E ei juuri aiemmasta poikkea. Ohjaus ei edelleenkään yllä ihan huippuluokkaan ainakaan hitaissa vaudeissa, mutta muuten alusta toimii äänettömästi ja mukavasti."mazza kirjoitti:Ensimmäisen sarjan W210. Minusta yksi Mersujen tärkeimmistä ominaisuuksista on ollut "Mersumainen" ohjaus. Hammastanko-ohjaus pilasi Väyrysen sitten faceliftin yhteydessä.
...
Tietenkään tuollainen yksittäinen kirjoitus ei käy asian suhteen todistusaineistosta, mutta tuo ei ainakaan viittaa siihen, että facelift olisi asiaa kummemmin muuttanut. Lisävarusteinen parametriohjaus on sitten tietty asia erikseen. No, itse en muistaakseni ole W210:llä koskaan ajanut, ettei mulla nyt sen puoleen ole asiasta paljon oikeaa sanottavaa.
Niin kuin sanoinkin, niin moni tärkeä asia, mistä Mersut tunnettiin (esim. kassakaappiovet, hiljainen ja pehmeä kyyti, rauhallinen mutta silti tunnokas ohjaus) on nyt pois, ja jopa japanilaiset autot yltää jo samalle tasolle, eurooppalaiset on jo edellä.antti--91 kirjoitti:Aika hauska huomata, että nykyisin monet pitävät Väyrystä viimeisenä kunnon Mersuna vaikka aiemmin sitä on monesti pidetty ensimmäisenä huonona mallina ja jonkinlaisena epämersunaJohtunee siitä että niiden hinnat ovat nykyään niin matalalla ja uudemmat mallitkaan eivät ole välttämättä yhtään luotettavempia.
Mitä tässä olen huomannut naapuri rivitalon pihassa joku 2000-luvun audi a6 kovastikin ruosteen raiskaama. Että kyllähän muutkin merkit ruostuvat yhtä herkästi kuin mersutkinBehemoth kirjoitti:Kyllähän nämä W124 dieselit ovat talvella kivoja pelejä, kun ei tarvi palella startista lähtien. Oli sitten 250d tai 200d niin tarkenee. Kyllä nuo muovihelmaiset ovat hirveitä hapettumaan näillä suolateillä...ovet varmaan loppu lähes kaikista, jos ei ole ainakin pari kertaa käyty läpi muovien alta. Pari -89 vuosimallin W124:sta omistaneena voi sanoa, että ei nämä aivan kauheita ole ruostumaan, jos pitää kunnossa. Tietenkin nuo Audit ja Passatit yms. on ihan eri planeetalta sinkittyjen koriensa ansiosta...nehän ei ruostu sitten millään. Kohtapä näkee senkin miten meno muuttuu maantiellä, kun 4-vaihteinen loota vaihtuu 5-vaihteiseksi. Kyllä nämä edelleenkin ovat kovimpia pelejä mitä tonnilla saa.
A - Juuh, on se nykyinenkin vähänLaaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
-Miksi väyrystä ei ollut listalla ?Laaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
Samoja näkemyksiä näköjään rumuudesta. Harvinaisemmista malleista ottaisin mukaan vielä SLR:nantti--91 kirjoitti:Tässä oma listani top-5 rumimmista Mersuista:
1. R-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 100718.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2. A-sarjan 2. sukupolvi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080409.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. B-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... elbert.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Farmarimallin Väyrynen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081202.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
5. W220-mallin Ässä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 1_sst2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Paitsi ranskalaisetacparma kirjoitti:Mitä tässä olen huomannut naapuri rivitalon pihassa joku 2000-luvun audi a6 kovastikin ruosteen raiskaama. Että kyllähän muutkin merkit ruostuvat yhtä herkästi kuin mersutkinBehemoth kirjoitti:Kyllähän nämä W124 dieselit ovat talvella kivoja pelejä, kun ei tarvi palella startista lähtien. Oli sitten 250d tai 200d niin tarkenee. Kyllä nuo muovihelmaiset ovat hirveitä hapettumaan näillä suolateillä...ovet varmaan loppu lähes kaikista, jos ei ole ainakin pari kertaa käyty läpi muovien alta. Pari -89 vuosimallin W124:sta omistaneena voi sanoa, että ei nämä aivan kauheita ole ruostumaan, jos pitää kunnossa. Tietenkin nuo Audit ja Passatit yms. on ihan eri planeetalta sinkittyjen koriensa ansiosta...nehän ei ruostu sitten millään. Kohtapä näkee senkin miten meno muuttuu maantiellä, kun 4-vaihteinen loota vaihtuu 5-vaihteiseksi. Kyllä nämä edelleenkin ovat kovimpia pelejä mitä tonnilla saa.
Tuon jutun tekijällä on varmaankin silmät perseessä, kun arvioi W114/115 sekä W100 rumaksiLaaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
Samaa mieltä, nuo kaksi edustaa just mersun hienointa vanhanaikasta muotoilua. Tosin A-malli ei ole edes mersu ja R on keulasta tosi ruma, livenä ihan siedettävä ja varmasti hyvä perheauto muuten, noiden tilalle olis voinu heittää vaikka r107 ja w203 tai tai w170, ne on oikeesti rumia. Ja w212:ssa ei ole nykyajan tyylisuunnassa kyllä mitään vikaa, ihan hieno sekin on.Pontus kirjoitti:Tuon jutun tekijällä on varmaankin silmät perseessä, kun arvioi W114/115 sekä W100 rumaksiLaaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.![]()