W124 250d Turbotus!
Re: W124 250d Turbotus!
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 250d Turbotus!
okeei! Itse laskeskelin että tuo tulisi maksamaan 5 ruiskusuuttimella tehtynä(jokaiseen pyttyyn oma) 432e. Tosin mulla tulee välijäähdytin että vesiruisku! Haluan mahdollisemman matalalämpösen ja luotettavamman tekniikan jonka kestävyyden koitan maksimoida näin ulkopuolisin tekniikoinki mitkä voi siirtää myös seuraavaan tekniikkaan jos tämä pettää!
Ja ihan kokeilu mielessä asentelen tämän ja katson vaikutuksen! 


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 250d Turbotus!
Juu täytyy laittaa vähän antureita ja mittareita ja tutkia sitä hyötyä tälläsessä pien viritteisessä! Tosin tuo pumppu lähtee pajalle tai ostan toisen valmiin pumpun heti kun mahdollista, eli vakio pumpulla ei tulla ajamaan varmaan koskaan sillä valmiilla kokoonpanolla! Välijäähyn suurin mahdollinen koko tälleen nopeasti mitattuna on siinä 450x450x80mm Että ei varmaan sen suurempaa tule olemaan näin alkuun!
Onko muuten tietoa paljonko mynädisel ottaa elementtien vaihdosta ja pumpun säädöstä? Jos sen vakio pumpun heille lähettäisi 


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
mynän hintoja en ole kysellyt mutta jokuaika sitten ppd dieseli anto tämmösen vastauksen kun
Perushuolto+säätö irtopumppuun tehtynä 300 EUR.
7,5 mm elementit+säätö irtopumppuun 850-950 EUR, riippuen onko vaparin vai turbon pumppu.
Perushuolto+säätö irtopumppuun tehtynä 300 EUR.
7,5 mm elementit+säätö irtopumppuun 850-950 EUR, riippuen onko vaparin vai turbon pumppu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124 250d Turbotus!
Ai perkele että on hintavaa toimintaa! :DD Nuo elementit ei voi olla 500e arvoisia edes töineen! Jo on riistoaTUUTTERO kirjoitti:mynän hintoja en ole kysellyt mutta jokuaika sitten ppd dieseli anto tämmösen vastauksen kun
Perushuolto+säätö irtopumppuun tehtynä 300 EUR.
7,5 mm elementit+säätö irtopumppuun 850-950 EUR, riippuen onko vaparin vai turbon pumppu.


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Vesiruiskulla saadaan lisää happea (pienemmällä pakopaineella) palotapahtumaan kun on käytössä pienempi ahdin, joka menee tukkoon kun otetaan ne viimeiset tehot mihin se ei muutoin enää kykene. Sama homma isolla turbolla, eli otetaan taas ne viimeiset tehot isoilla kierroksilla, jotka muuten jäisivät tulematta sen ison poksauksen takia. Se on ihan kiva olla olemassa, jos tulee joskus ajettua vähän pidempään lappu lattiassa "kilparadalla". Lämpöongelmia kun kyllä piisaa, varsinkin jos on alkanut niitä mittaamaan. Ellei mittaa niin ei tiedä ja silloin ne eivät haittaa
Minun mielestä 1 suutin imuputkeen riittää tälläisessä käytössä.

Minun mielestä 1 suutin imuputkeen riittää tälläisessä käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Jos laittaisi yhden suht suuri syöttöisen suuttimen painekoteloon? niin että sumu olisi hyvä imusarjaan päästessään ni puhdistaakin kannen kanavia samalla ? 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Vesiruiskuun oot valmis sijoittamaan muttet niihin turbon kankiin ja mäntiin?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W124 250d Turbotus!
Suuttimen tulee olla juuri sopivan kokoinen, ei suuri eikä pieni. Mieluiten sellainen vesiruisku joka pystyy säätämään vedenmäärää paineen avulla ja painetta sitten nostetaan kierrosten noustessa.
Oikea vesimäärä eli suutin löytyy kun laskeskelee noita laitetoimittajien mainosten taulukoita ja vähän soveltaa.
Kyllä se vesiruiskun laittaminen on paljon pienempi temppu kuin öljyruiskujen/kankien ja mäntien vaikka ei ne ihan samaa tehtävää siellä teekkään. Oletko S202 koonnut tuollaista öljyruiskukonetta, tuliko millainen ?
Niin no millään kanavien puhdistamiselle ei ole tarvetta
vesi on tarkoitus höyrystää siellä moottorissa eikä muuta.
Oikea vesimäärä eli suutin löytyy kun laskeskelee noita laitetoimittajien mainosten taulukoita ja vähän soveltaa.
Kyllä se vesiruiskun laittaminen on paljon pienempi temppu kuin öljyruiskujen/kankien ja mäntien vaikka ei ne ihan samaa tehtävää siellä teekkään. Oletko S202 koonnut tuollaista öljyruiskukonetta, tuliko millainen ?
Niin no millään kanavien puhdistamiselle ei ole tarvetta

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
No onon, mutta kun tässä lohkossa ne öljyruutat oli jo valmiina
Ja kun tuolla edempänä jo ilmaistiin että vakiopumpulla ei tulla ajamaan niin eikö se alakerta nyt olisi ensimmäisenä laitettava kuntoon ennenku suunnittelee mitään vesiruiskuja??

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W124 250d Turbotus!
Jos tarkotus kattoo kauan tää kestää ja sit monivenaa kiinni? 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W124 250d Turbotus!
Niin tosiaan tässä kun on ne kanavoidut männät, ni mäntiin ei tarvii kajota, ja teholukemat eivät tule ylittämään 300hp missään vaiheessa tällä koneella ni kanget kestää jos männät ei leikkaa tai laakerit hajoo, ja epäilen että kumpaakaan ei tule tapahtumaan kun on nesteille kunnon jäähdytykset ja laakerit vaihettu. Sitten kun lähden havittelemaan suurempia lukemia niin tulee turbon monivena kone. Ja tuo vesiruisku järjestelmä olisi siitä hyvä että sen saa ottaa talteen jos kone laukeaa, epäilen että kangilla ei tee yhtään mitään siinä vaiheessa kun ne laakerit pettää ja kanget iskee reikii lohkoon ja vääntyilee. Ja kyllähän se vesi ruiskun mitoitus tulee tehtyä siinä vaiheessa kun sen hankin. Mutta ennen sitä hankintaa on paljon muuta tehtävää ja asennettavaa. Esim pumpun laitto, korin maalaus, toiset puskurit, kannen huolto. Että se tulee sit ku kaikki muu kunnossa ja toimii 
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=284" onclick="window.open(this.href);return false; Tuollaisen sarjan ajattelin sinne sitten hankkia.

http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=284" onclick="window.open(this.href);return false; Tuollaisen sarjan ajattelin sinne sitten hankkia.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Tehotavotteella ajelee sen 2 viikkoa ja sitte sen jälkeen ei tunnu ollenkaa ja on laiska ja vähä nostellaan ahtoja ja syöttöjä ja sitten se kilahtaa.
Kokemusta on.
Kokemusta on.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124 250d Turbotus!
Ai niin, oli ne ruiskut, kyllä tämä kestää kun on ne öljyruiskut ja nyt käsi ylös forumilla ne ketkä ovat hajottaneet tälläisen öljyruiskumoottorin teholla, ei tyhmyydellä ???
Tuuterollahan kilahti vaikka oli ne maailman parhaat männät ja kanget siellä
Tuuterollahan kilahti vaikka oli ne maailman parhaat männät ja kanget siellä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
kyllä nuokin on kestänyt kun on järki ollu ajaes,ei huippunopeus kokeiluja\yli 1.8 ahtoja.järkevällä käytöllä kohtuu kestävä.ja vaikka antaakin sikaa,niin siinäkin järki mukana.
Re: W124 250d Turbotus!
ai oli vaiveskola kirjoitti:Ai niin, oli ne ruiskut, kyllä tämä kestää kun on ne öljyruiskut ja nyt käsi ylös forumilla ne ketkä ovat hajottaneet tälläisen öljyruiskumoottorin teholla, ei tyhmyydellä ???
Tuuterollahan kilahti vaikka oli ne maailman parhaat männät ja kanget siellä


Vakio vakio
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124 250d Turbotus!
en usko että nostan yli 300hv:n koska auto on kuitenkin käyttö autona.. Teen sitten sen toisen moottorin (20v T) Josta otan muutaman enempi ku toimmii varmemmin. Tästä tulee vaan astetta ripeämpi käyttis
Seuraava motti toteuttaa sitten sitä tehojen ottoa 


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
No sulla oli turbon kanget ja männät mitä tänne nyt väkisin vingutaan vai onko jengi ihan sekaisin ? Ihan kaikkea ei kannata tehdä mitä netissä puhutaan...TUUTTERO kirjoitti:ai oli vaiveskola kirjoitti:Ai niin, oli ne ruiskut, kyllä tämä kestää kun on ne öljyruiskut ja nyt käsi ylös forumilla ne ketkä ovat hajottaneet tälläisen öljyruiskumoottorin teholla, ei tyhmyydellä ???
Tuuterollahan kilahti vaikka oli ne maailman parhaat männät ja kanget siellä![]()
Vakio vakio
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Joo kyllä mä ajattelin pitää oman pääni tässä rojektissa ja teen omasta mielestä tarpeelliseksi näkeväni jutut! Mutta vinkkejä, neuvoja ja kokemuksia eri kokoonpanoista saa kirjottaa
Ja ajattelin tuota vesiruiskua kokeilla myös siksi kun eipä tunnu kovin monella viellä olleen tälläisessä matalampi viritteisessä ni kokeilun halu kasvoi 


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Se on hyvä kokeilu, joka ei tuhoa mitään ja jonka voi poistaa jos siltä tuntuu
ja sitten sen voi ottaa käyttöön jos ja kun ajetaan joskus kovilla tehoilla.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Niinpä ja sit jos toteaa sen toimivaks ni tietää et ostaa sen sitte myös seuraavaan tekniikkaan! Koska siinä se tulee ainakin tarpeeseen 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Saisko niistä männän öljykanavista kuvan?
Re: W124 250d Turbotus!
Joo ei ole yhtään mitään järkeä alkaa kapeakantiseen vapariin työntämään turbon kankia tai mäntiä saatikka niitä öljyruiskuja. On ne alkuperäset turbokoneetkin jo sen verran pienissä hinnoissa että semmosen laittaminen on halvempaa kun ostaa ne kanget ja männät ja pääsee vähemmällä työllä.
Edit. Luin koko topicin ja kun kerran ruiskut ja männät on valmiina niin kyllä kanget voi olla vielä kannattavat ostaa. Tosin om606 kanget liikkuu 500 euron hinnoissa.
Edit. Luin koko topicin ja kun kerran ruiskut ja männät on valmiina niin kyllä kanget voi olla vielä kannattavat ostaa. Tosin om606 kanget liikkuu 500 euron hinnoissa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250d Turbotus!
Mää kirjoitinkin, että ensin kannattaa katsoa mimmoset kanget siellä on. Eihän siellä pitäisi olla öljykanavallista kankea kun männän tappi saa voitelun öljyruiskulla, mutta jos on niin äkkiä sitten vaihtaa sen.
Tuolla on muuten ne kuvat kun laitetaan öljyruiskuja OM601:een: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 57#p728757" onclick="window.open(this.href);return false; ja siellä on myös kuva männässä olevasta onkalosta/reijästä. Siitä se öljy pääsee männän laen sisälle ja siellä on reiät mistä pääsee tapille.
Tuolla on muuten ne kuvat kun laitetaan öljyruiskuja OM601:een: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 57#p728757" onclick="window.open(this.href);return false; ja siellä on myös kuva männässä olevasta onkalosta/reijästä. Siitä se öljy pääsee männän laen sisälle ja siellä on reiät mistä pääsee tapille.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Olen minä niitä turbon mäntiä nähnyt. Tämän kyseisen moottorin männistä haluaisin kuvia. Väittäisin että siellä on ihan tavalliset vaparin männät ja veivit.
Eihän moniventtiili vaparissakaan ole niitä kanavia vaikka on öljyruiskut..
Eihän moniventtiili vaparissakaan ole niitä kanavia vaikka on öljyruiskut..
Re: W124 250d Turbotus!
En tullut ottaneeksi kuvia männästä erikseen. Ja öljypohja on kiinni jo. Ja kun tämä ei tule olemaan se lopullinen kone niin en viitsi aivan järkyttävän monia tuhansia laittaa siihen kun seuraava sitten tehdään isommalla rahalla tiettyä tarkoitusta varten. Tämä on vain "piristetty" käyttöauto viellä.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Ja tuossa juttelin erään paikallisen mersu rakentelijan kanssa, ja sanoi että vaparin männät ja kanget kestää ihan hyvin sen 300hp jos käyttää autoa järjellä ja kaikki voitelut ja jäähdytykset on kunnossa. Että jos mäntä ei leikkaa tai laakerit petä, taikka yli kuumene niin pitäisi ihan vaparin kampeet kestää näitä voimia järki käytöllä. Asia olisi eri jos se tulisi ratakäyttöön tai suuremmille tehoille. Itsellä hänellä on kaksi 340hv vapari turboo ajossa ja hyvin ovat kestäneet kuulema! Että katsotaan miten meidän käy! 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
oho. paljokin vain lupasi. Tossa mietittiin kaverin kanssa kun joillakin kestää vaparin koneet ja joillakin ei, niin se on aivan turbosta kiinni, pieni turbo lähtee alhalta joka tuo vääntöä ja sen takia kanget kiertyy.
Taas kun isolla turbolla jolla on vetoja vasta korkeilla kierroksilla niin ei niinkään väliä koska vääntö jää pienemmäksi.
Oma mielipide.
Taas kun isolla turbolla jolla on vetoja vasta korkeilla kierroksilla niin ei niinkään väliä koska vääntö jää pienemmäksi.
Oma mielipide.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124 250d Turbotus!
Tuo on ihan hyvä pointti! Itse ajattelin sellaisen joka heräilis alhaalla pikku hiljaa ja sit siinä 2500rpm rupeis oleen jo vähä sitä vetoa ettei jää aivan ylös ne vedot! Vaikka sitten jättää sen tehon hiukan pienemmäksi! Mutta se on totta että jokaisella on omat mielipiteensä ja toiveensa! Katsotaan miten tämän rojektin käy loppupeleissäTUUTTERO kirjoitti:oho. paljokin vain lupasi. Tossa mietittiin kaverin kanssa kun joillakin kestää vaparin koneet ja joillakin ei, niin se on aivan turbosta kiinni, pieni turbo lähtee alhalta joka tuo vääntöä ja sen takia kanget kiertyy.
Taas kun isolla turbolla jolla on vetoja vasta korkeilla kierroksilla niin ei niinkään väliä koska vääntö jää pienemmäksi.
Oma mielipide.


Tekemällähän sitä oppii ja kokeilemalla se selviää!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.