W210 vikatila

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Dodii!

Käytin väykkyä katsurilla... Ei menny päästöistä läpi. 1,0 oli sallittu, ja mun arvo oli 1,6.

Justiinsa Ouluun soitettu Tapio89:lle ja ensi viikolla tehdä vähän taikoja autolle..

:thumbup:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h3ba kirjoitti:Dodii!

Käytin väykkyä katsurilla... Ei menny päästöistä läpi. 1,0 oli sallittu, ja mun arvo oli 1,6.

Justiinsa Ouluun soitettu Tapio89:lle ja ensi viikolla tehdä vähän taikoja autolle..

:thumbup:
Olipas syy hylätä(ilman syytä hylky...)
Onhan savuhylkäys raja yli paljon yli 2:kahden 210 ikäisissä
Uudmissa vähä pästöisissä tais olla 1.5 hylky raja

E:ainakaan savuista ei voinnut tulla hylkäys, mikäs oli se yksikkö/päästö mistä hylky tuli?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

CDI203 kirjoitti: Olipas syy hylätä(ilman syytä hylky...)
Onhan savuhylkäys raja yli paljon yli 2:kahden 210 ikäisissä
Uudmissa vähä pästöisissä tais olla 1.5 hylky raja

E:ainakaan savuista ei voinnut tulla hylkäys, mikäs oli se yksikkö/päästö mistä hylky tuli?
Tämä Ruotsin puolella.. Ei tuossa listassa ole ikinä ollu muita ko pelkkä tuo K-värde. Yks kisanen polkasu ja se on siinä. Tai poletti se kolmeen otteeseen, mutta joka kerta tuli 1,6 arvoksi. On mun mielestä vähän höpö höpö tuo..

Mistä tuota nyt kannattaa alkaa ettiin. EGR menee ens viikolla poistoon.. Kait ne katit vois tyhjennellä jos se alkais vähän paremmin hengittämään :thumbup:

Miksei siellä vuotojakin voisi olla..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Aikas jännä mittaus kyllä on.. Luulis että tuo EGR:n poisto tiputtaa jonkin verran noita arvoja. Eipä ne ruotsissakaan tainneet mitään NOx -arvoja mittailla näistä. Aikanaan kartanovolvon sain nippanappa läpi säätämällä kaasarin ihan laihalle ja sitten tankkiin jäänestoa :) Katsastusaseman pihalla sitten ruuvia pari kiekkaa auki että sillä pysty ajaan pois :D

Itsellä jatkuu selvitys... imuläppien ohjausakseli irroitettu moottorista. Vikatila katosi hetkeksi ja veti oikein kivasti. Tuo M55 heiluu ihan hulluna ja turbon linkku liikkuu aika normaalin oloisesti sen muutaman sentin hieman viivästetyn näköisesti. Hetken kun oli onnissaan niin vikatilaan pamahti taas ja sulake poikki :(

Koitan vielä ohittaa tuon EGR:n jolloin pitäisi ainoat syypäät olla huohottimen lämppäri ja turbon alipainesäädin. Toki sähkökaaviossa (pe07.12-p-2000-99g - Wiring diagram diesel injection system with inline pump (IFI) and electronic control) sanotaan f2:n olevan 10A joten taidanpa kokeilla sitä siihen. Josko siihen on vahingossa, tai sitten syystä x laitettu tuo 7.5A sulake... Vois ainakin lyödä testeriin kiinni ja katsoa mitä tapahtuu kun kone on oikeasti käynnissä. Pitäisi toki nytkin ehtiä ahtopaineen, MAF:n ja turbon alipainesäätimen & EGR venttiilin toimintaa tutkia...

Ja tosiaan, ensimmäinen mitä kokeilin oli tuo huohottimen lämppäri, kun sen irroitti, ei sulake palanut. Mitattuna vastus on 15ohm jalkojen välillä, toisen jalan ja putken välillä 15ohm ja toisen 0ohm eli vaikuttaisi ihan toimivalta. Ellei tuo sitten kuulu olla jotain ihan muuta. Nyt kun on putsattu huohotin, putsattu ahtopaineanturi ja irroitettu läppämoottori niin sulake pysyy ehjänä pidempään muttei kuitenkaan kovin pitkään. :eh:
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja läppä mootorin johto oli myös irti? jos ei niin otta se irti ja ajele vikatillassa testi lenkiä, palaako sulake
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Läppämoottori oli kytkettynä, eli voihan siinäkin vikaa olla. Nyt EGR ohitettu vastus-diodi -patentilla, savuttaa vähemmän ja on hivenen tehokkaamman oloinen. Ei vikatilaa eikä palanutta sulaketta päivään.. katotaan jos pysyy noin niin ei voi kuin suositella tuota vajaan euron väkerrystä. :)

Veikkaan että tuossa on nyt monen ongelman summa. Liian pieni sulake 7.5A kun pitäis olla 10A, sitten M55 jumittelee, EGR:n ja turbon alipaineohjaus jumittelee. Kun sattuu kaikki jumittaan yhdellä kertaa, menee tuo liian pieni sulake päreiks.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Öö, sulake paukahti taas. Vaihdettu sulake ja irroitettu läppämoottorista johto. Ihmetys oli suuri kun auto ei mennytkään vikatilaan vaan toimi, ja toimii vieläkin täysin normaalisti... nyt ajettu EGR modin kanssa 3pv/70km tuntuu pelaavan. Läppämoottorin johto ollut nyt 1.5pv irrallaan, kone ei vikatilassa.

Johtuukohan tuo vikatilaan menemättömyys nyt tuosta EGR räpläyksestä... outo juttu. Tosin eipä haittaa yhtään kun kerta toimii :)
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Edistystä...

Käväsin tänään röntän kanssa tapio89:n luona hoidossa. Selvis, että ohjelma ei olekaan vakio...eikä se kyllä ole mikään hyvä ohjelma muutenkaan. Joku tuninki-tero oli tehny vähän omia säätöjä sinne.

Vakio-ohjelmaa odotellessa, josta sitten väännetään uus toimiva ohjelma ja poistetaan EGR :thumbup:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h3ba kirjoitti:Edistystä...

Käväsin tänään röntän kanssa tapio89:n luona hoidossa. Selvis, että ohjelma ei olekaan vakio...eikä se kyllä ole mikään hyvä ohjelma muutenkaan. Joku tuninki-tero oli tehny vähän omia säätöjä sinne.

Vakio-ohjelmaa odotellessa, josta sitten väännetään uus toimiva ohjelma ja poistetaan EGR :thumbup:
Mikäs on hakusessa olevan vakio ohjelman numero?
jokunen niitä kertynyt jos vaikka olisi sopiva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Perhana ko en hokannu ottaa ylös sitä numeroa :evil:

Tapio89 sen lupas kuitenkin hoitaa, meinasi, että saa jo tälle päivälle sen :thumbup: Mutta kiitti!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h3ba kirjoitti:Perhana ko en hokannu ottaa ylös sitä numeroa :evil:

Tapio89 sen lupas kuitenkin hoitaa, meinasi, että saa jo tälle päivälle sen :thumbup: Mutta kiitti!
Hyvä että on hoidossa ja jos tarvis niin tapio89lä on numero kuusen alle ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Hep. Eli ohjelma oli puhdas italiaano.
Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar ylipainetta koko matkalta melkein, mutta ei kuitenkaan ollu koskettu vierestä löytyvään rajoittimeen. Ja suutinkarttoihin oli koskettu. Ja samoten EGR:rän pulssisuhdekarttaan. :D
Mutta itse egrrän puhtaan ilman pyyntiin ei ollu koskettu.
Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.

Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti: Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.
Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
Sattaa olla vallan väärä ohjelma (lohkoja ehkä siksi "poisteltu" että sattuu jotenkin toimimaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Näemmä Berlusconi-tuning per Italiano, ei ole ihan se paras optio :D Liekkö syy miksi meni konkurssiin koko valtio.

Itse sain vihdoin imusarjan hiekkapuhalluksesta ja putsasin imukanavat kannesta ja samalla sen EGR-mikseripöntön.
3. pyttyn imupuoli ennen:
Kuva
...ja jälkeen:
Kuva
Mikseri ennen:
Kuva
...ja jälkeen:
Kuva

Vielä pitää tasoittaa imusarjan kontaktipinta ja pestä painepesurilla jottei koneeseen menisi hiekkaa.. ainakaan kovin montaa kiloa :) Mutta sittenpä sitä pääsis testailemaan. Imusarjan tiivisteen ja yhden hukkaamani O-renkaan joudun pulttien ja uuden termostaatin kanssa kustantamaan. Eli aika edullinen remppa loppujen lopuksi. Jos rahaa on, niin suosittelisin purkamaan kannen ja viemään imusarjan, kannen, sekä pakosarjan koneistettavaksi jo samaan syssyyn, niin sotkuisia ovat ja sotkuista on tuo putsaaminenkin.

Ihmettelinkin kun tuo savutti vaikka näiden CDI koneiden piti olla aika puhdasta sorttia. Ennen tuon ostoa, koeajoin kolmea 320CDI:tä, yhtä 270CDI:tä, sekä yhtä 530d penaria, kaikki savutti jonkin verran. Kilsoja 220-300tkm. Yksi noista 320CDI:stä mitä koeajoin, pölläytteli satunnaisia sinisiä pilviä noiden mustien lisäksi, ajattelin että voi olla kansipahvi tms sökö. Enpä usko enään, että kertoo vuotavista kansipahveistä yms. vaan juurikin tuon EGR:n, sekä huohottimen aiheuttamasta öljyisestä ja tukkoisesta imusarjasta. Helpolla saatu hyvä kone pilattua.

BTW tuossa omassa on huohottimen ympärillä taas öljyistä töhnää. Onko tuon tilalle joku kehittänyt, myös suomen oloissa kestävän, oman viritelmän? Ei jaksaisi meinaan purkaa joka kuukausi tai viikko jottei öljyä menisi joka paikkaan... Onkos tuossa joku vika kun kuukaudessa alkaa tulemaan tuota mömmöä siihen ympäristöön? Mahtaa sitten mennä sinne turbon suullekkin sitä. Majoneesia ei näy ja kone ei ainakaan selvästi mistään vuoda, joten ihmetyttää.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja xr »

tapio89 kirjoitti:Hep. Eli ohjelma oli puhdas italiaano.
Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar ylipainetta koko matkalta melkein, mutta ei kuitenkaan ollu koskettu vierestä löytyvään rajoittimeen. Ja suutinkarttoihin oli koskettu. Ja samoten EGR:rän pulssisuhdekarttaan. :D
Mutta itse egrrän puhtaan ilman pyyntiin ei ollu koskettu.
Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.

Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
mikä ecun bosch numero entä softa numero eiköhän sellainen löydy
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tökkääkkö cdi203 ne numerot ja ajatelmat tänne näköisälle? Itellä ei tällähetkellä oo numerot vieressä.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Blackslide milläs putsasit tuon kannen?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Kaavin pahimmat pois meisselillä, sitten kaivelin rätillä. Lopuksi 'CRC Penetrating oil' pintaan ja rätillä hinkutihinkutihinkuti niin että sormet helotti. En ihan niin syvälle menny ku sormi yltäis mutta melkein. Kai sieltä avoimiin pyttyihin jokunen knööli on lentänyt, mutta uskon että nuo palaa aika haipakkaa kun pistää auton tulille :) En tiedä miten nuo loput sais pois, muuta kuin purkamalla koko kannen ja uittamalla hapossa... Tärpätti/ohenne ei tuohon mönjään kovinkaan hyvin meinaan tehonnut vaikka monta kertaa uitettu imusarja siinä & monessa muussa soossissa, niin aina vaan löyty mönjää.

Uskon että helpommalla saa hoonatun kannen ja avarretut imu/pakosarjat kun suosiolla vie konepajalle moiset palikat. Toki tuo kannen purku onkin jo eri juttu ja veloittaahan ne jotain tuosta hoonauksesta pajallakin. Hermoja vaan säästyis ja saavuttais kenties hieman hengittävämmän koneen.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Tökkääkkö cdi203 ne numerot ja ajatelmat tänne näköisälle? Itellä ei tällähetkellä oo numerot vieressä.
Meikäläiselle (CDI203) tarkoitettu kysymys :?:
sen ecun HW numeron 0281010068 kaveriksi näyttäis kuuluvan SW 351207 (1037351207)
löytyykö/laitanko postiin ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Ja läppäväkerryksen reiät imusarjassa näkyy olevan 13-14mm ainakin puhalluksen jälkeen. M14 kierretappi löytyy, muttereita löytyy...arvatkaas löytyykö motonetistä M14 pultteja? Eipä löydy... tää on just tätä meikän tuuria näitten kanssa. :(
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Käy hakemassa k-raudasta tai minimanista niissä ainakin on Vaasassa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Juu, oli vaan kova tahtotila pistää tuo paketti vaikka keskellä yötä kasaan. Ei tuosta liikkuvasta työstä oikein meinaa kävellen tulla mitään. Kellohan oli jo noin 17:50 kun tuli motonetin pulttien vähyys todettua.. huomenna vaikka botnia boltista 24K kullasta tehdyt pätkät sinne :D :D :D Kierteet ja viimeistelyhionta tehty. Pääsipäs sen pesemään tuonne Nesteen TI-halliinkin :)
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja xr »

tapio89 kirjoitti:Hep. Eli ohjelma oli puhdas italiaano.
Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar ylipainetta koko matkalta melkein, mutta ei kuitenkaan ollu koskettu vierestä löytyvään rajoittimeen. Ja suutinkarttoihin oli koskettu. Ja samoten EGR:rän pulssisuhdekarttaan. :D
Mutta itse egrrän puhtaan ilman pyyntiin ei ollu koskettu.
Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.

Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
281010068 poksiin on kaksi ohjelma versiota 1037351207 ja 1037351136 näissä on esim. suutinkartoissa huomattavaa eroa että riippuu vähän mihin sitä vertaa
ja kummassakin on vain yhdessä lohkossa arvot ihan ohjelman lopussa mikä oli poksissa olevan ohjelman checksum?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xr kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Hep. Eli ohjelma oli puhdas italiaano.
Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar ylipainetta koko matkalta melkein, mutta ei kuitenkaan ollu koskettu vierestä löytyvään rajoittimeen. Ja suutinkarttoihin oli koskettu. Ja samoten EGR:rän pulssisuhdekarttaan. :D
Mutta itse egrrän puhtaan ilman pyyntiin ei ollu koskettu.
Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.

Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
281010068 poksiin on kaksi ohjelma versiota 1037351207 ja 1037351136 näissä on esim. suutinkartoissa huomattavaa eroa että riippuu vähän mihin sitä vertaa
ja kummassakin on vain yhdessä lohkossa arvot ihan ohjelman lopussa mikä oli poksissa olevan ohjelman checksum?
On varmmankin eri kuin vakiossa (Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar, johtuen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jahaa täällähän onki rähinät täydessä vauhissa 8)

13päivää vielä katsastukseen aikaa, että eihän tässä hoppua ole :)

tapio89 vois heittää vaikka viestiä ko saapii ohjelman hankittua :thumbup:

edit. työkaverilta kyselin ja siltä sais jonku firman tietokannasta ohjelman, muttako oli vain sen verta kallis ettei napannu :evil:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
tieinno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 11.11.2011 20:10

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja tieinno »

Jos Turbo. turbon putkessa vuoto ja se tekee just tuollasta
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tieinno kirjoitti:Jos Turbo. turbon putkessa vuoto ja se tekee just tuollasta
Niin minkälaista :?:
Tässä juttu ketjussa kun on ainakin kahta eri "vikaa" selvitelty
No joka tapauksessa kaikki cdi koneet on turbola
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h3ba kirjoitti:Jahaa täällähän onki rähinät täydessä vauhissa 8)

13päivää vielä katsastukseen aikaa, että eihän tässä hoppua ole :)

tapio89 vois heittää vaikka viestiä ko saapii ohjelman hankittua :thumbup:

edit. työkaverilta kyselin ja siltä sais jonku firman tietokannasta ohjelman, muttako oli vain sen verta kallis ettei napannu :evil:
Ei kait mitään rähinää, ihan hyvässä hengessä :)

Kallis ohjelma jostain tieto kannasta ?
Eihän se päivitys tehdas tietojen mukaiseksi tainnut maksa
Edes veh*** paljoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

CDI203 kirjoitti:Ei kait mitään rähinää, ihan hyvässä hengessä :)

Kallis ohjelma jostain tieto kannasta ?
Eihän se päivitys tehdas tietojen mukaiseksi tainnut maksa
Edes veh*** paljoa
Jollain firmalla hän on sivuhommissa. Mutta anyway.
Sais nyt edes alkuperäsen ohjelman sinne aluksi, vois sitten mielen mukaan päivittää sitä vähän äkäsempään jos siltä tuntuu :thumbup:

Ihan vaan jonku verran epäilyttää ylipäätänsä mennä koko laitokseen (vehoon) :evil:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 vikatila

Viesti Kirjoittaja h3ba »

xr kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Hep. Eli ohjelma oli puhdas italiaano.
Ahtoja oli pyydetty 1.58 bar ylipainetta koko matkalta melkein, mutta ei kuitenkaan ollu koskettu vierestä löytyvään rajoittimeen. Ja suutinkarttoihin oli koskettu. Ja samoten EGR:rän pulssisuhdekarttaan. :D
Mutta itse egrrän puhtaan ilman pyyntiin ei ollu koskettu.
Ja se mikä suuresti ihmetytti oli se että ohjelmassa oli enää yksi lohko jäljellä. Kaikki loppu oli tyhjää.

Alkuperäinen softa on haussa, ei löytynyt edes karalan kätköistä....
281010068 poksiin on kaksi ohjelma versiota 1037351207 ja 1037351136 näissä on esim. suutinkartoissa huomattavaa eroa että riippuu vähän mihin sitä vertaa
ja kummassakin on vain yhdessä lohkossa arvot ihan ohjelman lopussa mikä oli poksissa olevan ohjelman checksum?
Eli kumpi noista on sitten se oikea ? Onko sen tarkempaa hajua ?

Ja löytykö se ohjelma esim. xr sinulta ? Vai häätyykö käyä vehon kautta :evil:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Vastaa Viestiin