Ok... Mietin kanssa että ei tuo oikein muualle voi riittää kuin umpion pohjaan. Mutta kun säätö on sähköllä, niin pisti ihmetyttämään. Oli tossa uudessa ompiossa sille "sokea" nippa joten siitä se sit on.Pansu kirjoitti:Olisko siihen umpioon tuleva letku, taitaa olla joutava, eli vedetty sinne silta varalta jos on alipaineella korkeudensäätö. Itselläkin se roikkui vapaana siellä kun pieni nippa pettänyt umpion pohjasta missä se on kiinni.Zamppa kirjoitti:Mikä on tuo violetti muutaman millin paksu muovi"letku" pelkääjän puolen umpion alla? Valkonen liitin päässä. Liittyykö lampunpesureihin mahollisesti? En tuolle yläkautta kurkkien paikkaa löytänyt. Näyttäs olevan liitin pettänyt.
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Löytyykö jostain kaaviota miten tuo Bose systeemi on johdotettu tai onko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään. Ensiks pimeni takaovien kaiuttimet ja myöhemmin kaikki muut paitsi hattuhyllyn subbari. Erillisillä vahvareilla näyttäs tuo subi ja muut olevan, mutta sen verta reilusti piuhaa, että alkaa tuntua summassa purkaminen vähän arvaa ja erehdy touhulta taas vaihteeks.
Re: c32 amg
Tekisikö tällä mitään jos vaihtaa kompurapyörän pienemmäs? http://www.gfchips.com/mercedesc32amg.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
juukeli kirjoitti:Tekisikö tällä mitään jos vaihtaa kompurapyörän pienemmäs? http://www.gfchips.com/mercedesc32amg.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaisi vastusboksilta joka huijaa ostajaa ja iat-anturia. Voin toki olla väärässä, mutta säästäsin ite nuo rahat oikeaan softaan.
Re: c32 amg
No tämä. Ja ilman kunnollista seosmittaria ei voi koskaan tietää mitä tuo tekee, tietty jos haluaa pelata venäläistä rulettia kohtuu kalliin moottorin kanssaZamppa kirjoitti:juukeli kirjoitti:Tekisikö tällä mitään jos vaihtaa kompurapyörän pienemmäs? http://www.gfchips.com/mercedesc32amg.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaisi vastusboksilta joka huijaa ostajaa ja iat-anturia. Voin toki olla väärässä, mutta säästäsin ite nuo rahat oikeaan softaan.

Re: c32 amg
Niin jotenki säätä seokset rikkaammalle, tulee hyväs lykys 5 heppaa ja bensankulutus kasvaa litralla ja päästötestiä ei kannata edes koittaa. Niinku mun vanha c36, päästöjä ei saanu kuriin millään, veti kyllä siihen malliin että saatto sielä enemmän ollu ku 280hp
Että varmaan sielä joku ohjelma tai lastu oli. Ja bensa maistui.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Jep, unohetaan boxi, mutta missäs tähän tehdään ohjelmia kokemuksia kaivataan? kiitos
Re: c32 amg
Suomesta Powerflash Oulussa tekee ja moni softakauppias/säätäjä noita myy. Jenkkilästä monet myös tilannut.juukeli kirjoitti:Jep, unohetaan boxi, mutta missäs tähän tehdään ohjelmia kokemuksia kaivataan? kiitos
Re: c32 amg
Jospa nyt vähän oma-alotteisuutta ja lukisit tämän topikin läpi. Turha täällä on jokaiselle toistella samat asiat moneen kertaanjuukeli kirjoitti:Jep, unohetaan boxi, mutta missäs tähän tehdään ohjelmia kokemuksia kaivataan? kiitos

Re: c32 amg
Unohda boksi. Laita viripalikat paikoilleen ja käy vaikka Motorbitillä Tuusulassa. Tuolla mainitsemallasi sivuilla oli luvattu 10 % säästö polttoaineessa. Unohda se ja varaudu kulutuksen reiluun kasvuun. Kun laitetaan lisää ilmaan koneeseen niin tarvitaan lisää bensaa. Vakiona voi päästä alle 10 litran mutta esim. oma auto pienten muutosten jälkeen ei tahdo mennä keskikulutukseltaan millään alle 12,5 litran. Tosin en mitään economy-ajeluja tee. Tänä vuonna keskikulutus 12,94 litraa.juukeli kirjoitti:Jep, unohetaan boxi, mutta missäs tähän tehdään ohjelmia kokemuksia kaivataan? kiitos
Re: c32 amg
-01 farmari, ajettu 175 tkm, pitäisi viedä ensimmäistä kertaa omasta toimesta huoltoon (A-huolto) ja katsastukseen. Minkälaisia kokemuksia / asioita tullut teille kokeneemmille eteen ja mitä pitäisi muuta huomioida perushuoltojuttujen lisäksi? Kompuran öljyt on vaihdettu, samoin ilmanputsarit keväällä. Auto on huollettu Saksassa normaalisti (tarkastettu tietokannasta). Itselle riittää normi "hevoset" ja tarkoitus on pitää auto"tip-top" originaali kunnossa. Ajattelin kuitenkin vaihtaa myös automaatin- ja peränöljyt sekä tulpat samalla (taitaa siis mennä laajaksi B-huolloksi 

W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Kävin tuossa itsekin 500km mökkireissun ajelemassa ja toiseen suuntaan vähän enemmän ohituksia sekä reilummin vauhtia = keskikulutus noin 11.5L. Takaisin sitten vähän maltillisemmin ja pääsi 10.6L kulutukselle. Vakiona meni litran/puolitoista vähemmällä.amgenter kirjoitti:Unohda boksi. Laita viripalikat paikoilleen ja käy vaikka Motorbitillä Tuusulassa. Tuolla mainitsemallasi sivuilla oli luvattu 10 % säästö polttoaineessa. Unohda se ja varaudu kulutuksen reiluun kasvuun. Kun laitetaan lisää ilmaan koneeseen niin tarvitaan lisää bensaa. Vakiona voi päästä alle 10 litran mutta esim. oma auto pienten muutosten jälkeen ei tahdo mennä keskikulutukseltaan millään alle 12,5 litran. Tosin en mitään economy-ajeluja tee. Tänä vuonna keskikulutus 12,94 litraa.juukeli kirjoitti:Jep, unohetaan boxi, mutta missäs tähän tehdään ohjelmia kokemuksia kaivataan? kiitos
Re: c32 amg
Onkohan mulla jotenkin raskas kaasujalka kun keskikulutus huitelee tuolla 13 litran tienoilla.Pansu kirjoitti:Kävin tuossa itsekin 500km mökkireissun ajelemassa ja toiseen suuntaan vähän enemmän ohituksia sekä reilummin vauhtia = keskikulutus noin 11.5L. Takaisin sitten vähän maltillisemmin ja pääsi 10.6L kulutukselle. Vakiona meni litran/puolitoista vähemmällä.

Onko Pansu saanut jo seoksia kohdalleen? Vieläkö tänä vuonna on tarkoitus käydä koettamassa 12 sekunnin alitusta?
Sen verran talon lämmityspuoli aiheuttanut kiireitä, että 62 millinen (ja uusi ohjelma) menee paikoilleen vasta tulevana viikonloppuna. Pitää käydä sitten vetelemässä samat käyrät kuin tällä 65:lla niin saa jotain osviittaa miten paljon lämmöt nousee. Naapurikunnasta kaveri osti myös C32:en ja sanoi, että 0 - 180 km/h kun vetää niin IAT on jo noin 70 astetta. Jotain tuo suurempi ahtimen jäähdytin auttaa kun minulla tuo 70 astetta tulee vasta 230 km/h kohdalla.
Re: c32 amg
Ei oo autolle tapahtunut mitään, eikä tänä kesänä taida enää olla paikkoja missä varttia pääsisi ajamaan. Toiseksi ilman slikseja tuosta on turha koittaa nipistää, enkä tälle kesälle enää renkaita ala hommaamaan ellei halvalla satu eteen.
Re: c32 amg
No joo, nyt on 62 millinen paikoillaan ja uusi softa sisässä. Vielä ei täysiä vetoja ole tehty kun en ehtinyt ajaa rullan valmistajan suosituksen mukaista 100 kilsaa sisäänajoa. Mutta huomattavasti voimakkaammin ääntää ahdin jo alakierroksilla. Overboost-vikakoodinkin sain tulemaan jo tuolla 65 mm rullalla muutama ilta sitten kun ilma oli aikas viileä ja rengas ei oikein pitänyt.
Olisko sulla Pansu isompi MAP-anturi vai se klämppi?
Olisko sulla Pansu isompi MAP-anturi vai se klämppi?
Re: c32 amg
On siellä jenkki-foorumilla jonkin verran tyhmiä ideoita:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... ntake.html
Näyttää siltä kuin parin periksi antaneen imurin putket ois viritelty tuohon paikoilleen.
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... ntake.html
Näyttää siltä kuin parin periksi antaneen imurin putket ois viritelty tuohon paikoilleen.
Re: c32 amg
Nauroin tuolle jo joku aika sitten, en viitsinyt kommentoida mitäänamgenter kirjoitti:On siellä jenkki-foorumilla jonkin verran tyhmiä ideoita:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... ntake.html
Näyttää siltä kuin parin periksi antaneen imurin putket ois viritelty tuohon paikoilleen.

Ei se isompi MAP-anturi mitään auta, klampilla saa koodin pysymään poissa mutta...siinäkin on vähän omat riskinsä.. Mikä se sun koodi tarkalleen on?
Re: c32 amg
Eipä tullut koodia kirjoiteltua ylös mutta taisi olla P0108 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input.
Re: c32 amg
Pakkohan tuonne oli kommentoida, voi jessus että noi jenkit on jälkeen jäänyttä kansaa. Vähän kun kuittaa niin jo on mode ojentamassa
Tuo porukka ei osaisi rakentaa edes tulitikkutaloa ellei jostain muualta maailmasta tulisi ohjeet 


Re: c32 amg
Nythän en tarviikkaan 55 ilmanottoa, ei muutakuin eukon imurista letkua ruuvaamaan.....




Re: c32 amg
Pansu kirjoitti:Pakkohan tuonne oli kommentoida, voi jessus että noi jenkit on jälkeen jäänyttä kansaa. Vähän kun kuittaa niin jo on mode ojentamassaTuo porukka ei osaisi rakentaa edes tulitikkutaloa ellei jostain muualta maailmasta tulisi ohjeet

Oisit oikein kehunut ja ilmaissut aikomuksen laittaan omaasi samanlainen, jos sillä lähtis vartista pois. Olisiko mode puuttunut liialliseen sarkasmiin.
Kävin vetelemässä kevyitä vetoja tuolla uudella setupilla ja nyt alkais sisäänajo olla valmis. Aika suuri ero tuolla on varsinkin siinä 4000 kierroksen jälkeen vetään ihan toisella lailla.
Re: c32 amg
Viittiskö joku selventää tota vesikierron eristämistä? miten sen voi sulkea ilman erillistä säiliötä eikös neste paisu lämmetessään?
Re: c32 amg
Viittiskö joku selventää tota vesikierron eristämistä? miten sen voi sulkea ilman erillistä säiliötä eikös neste paisu lämmetessään?
Re: c32 amg
Kyllä siinä on hyvä säiliö olla. Huomaa sitten senkin helpommin kun välijäähdytin alkaa vuotamaan(mikä näissä on perus synti)juukeli kirjoitti:Viittiskö joku selventää tota vesikierron eristämistä? miten sen voi sulkea ilman erillistä säiliötä eikös neste paisu lämmetessään?

Re: c32 amg
Aikaisemmin tässä ketjussa kuva:juukeli kirjoitti:Viittiskö joku selventää tota vesikierron eristämistä? miten sen voi sulkea ilman erillistä säiliötä eikös neste paisu lämmetessään?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=630
Pari hanaa sinne tarvii, niin sitten saa syötettyä lisää nestettä eriytettyyn kiertoon jos välijäähy vuotaa.

Tästä jäähdytyksestä keskusteltiin aikaisemminkin ja ensimmäinen homma on vaihtaa tuo vakio jäähdytin keulassa, joka on kyllä alimitoitettu varsinkin jos ahtimeen laitetaan lisää paukkuja.
Minä ajattelin ensi talvena / keväänä heivata akun ja raitisilmasuodattimen pois ja tehdä siihen isomman säiliön. Töötti vielä pois niin siihen saa toisen jäähdyttimen keulalle.
Re: c32 amg
Olen edelleen sitä mieltä että tekee vanhasta jäähdyttimestä vikaherkemmän jos ei paisaria ole koska paine kasvaa,täytyy yrittää virittää säilö
Re: c32 amg
juukeli kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä että tekee vanhasta jäähdyttimestä vikaherkemmän jos ei paisaria ole koska paine kasvaa,täytyy yrittää virittää säilö

Tuollaisia tein alumiinista tänne parille tyypille. Tulee siihen alkuperäisen paisarin viereen ja paisarista tulpataan letku. Ei se kummempaa vaadi.
Re: c32 amg
Onpa siistin oloisia pönttöjä, ei varmaan ole niitä enää? No kyllä siihen jonkun keksii..
Re: c32 amg
Kaksi halukasta oli ottamaan, joten tein vain kaksi. Kannattaa tosiaan lukaista tämä topikki läpi, ei tässä nyt niin kauhean montaa sivua ole. Itsekin selasin tuon kuvan tuolta aiemmilta sivuilta.juukeli kirjoitti:Onpa siistin oloisia pönttöjä, ei varmaan ole niitä enää? No kyllä siihen jonkun keksii..