Sivu 201/202
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 05.05.2026 17:56
Kirjoittaja dealer
https://huutokaupat.com/kohde/6252110/m ... enz-c-1994
Huutokaupassa myyty hintaan 3240€ C180 automaatti -94 (TGJ-336)
Ilmoitus sattui silmään mersujen joukosta, että kas kun on kuitenkin kohtuullisesti hinta noussut, vilkaisenpa mitä varusteita autossa on että noinkin kiinnostanut.
No, ei oikeastaan mitään varusteita

mutta sitten löytyy rekisteriotteen kuva josta selviää, että kyseessä on museoajoneuvo.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 19.05.2026 20:45
Kirjoittaja Hage
Kattavasti varusteltu tenava ja vieläpä Suomi-auto. Alkuperäistä webastoa näkee 201:ssä tosi harvoin. Lienee ollut muuttoauto alunperin.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/15750252
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: La 23.05.2026 01:45
Kirjoittaja jackie
Kohtuullisen kopsakan olonen pikkukoneinen w140 ja ehkäpä niin minimaalisilla varusteilla ku olla voi - vai oisko noita saanu vielä veivilaseilla?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/15708610
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: La 23.05.2026 02:12
Kirjoittaja Hage
Muistaakseni taisi olla vakiovaruste. Jos ei niin suomalainen olisi jättänyt ne varmasti pois

Tutulla on bornitvärinen facelift-S280 Suomi-auto jossa ei ole edes automaattilaatikkoa tai mitään muutakaan varusteina. Ainoastaan mielenkiintoinen historia

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: La 23.05.2026 07:41
Kirjoittaja dealer
W140 myyjä kirjoitti:Auto vähän tärisee kun menee 80-120kmh saa korjattua luultavasti renkaiden tasapainotuksella.
Ostajan kannattaa sopia myyjän kanssa, että renkaat tasapainotetaan ennen kaupantekoa, niin ei käy sillä tavalla että myöhemmin selviää ettei vika olekaan niin helppo että sen voi korjata muutaman kympin hinnalla, vaan vaatii nelinumeroisen summan rahaa eikä sittenkään selviä.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: La 23.05.2026 08:34
Kirjoittaja karra
Taisin kerran olla kuutoskoneisen möhkön kyydissä mutta en ole ajanut. 320 kone on kyllä puhdikas mutta oman ajokokemuksen perusteella voima tulee kierroksilla mikä on ison ässän koriin taas ihan väärin.
dealer kirjoitti: ↑La 23.05.2026 07:41
W140 myyjä kirjoitti:Auto vähän tärisee kun menee 80-120kmh saa korjattua luultavasti renkaiden tasapainotuksella.
Ostajan kannattaa sopia myyjän kanssa, että renkaat tasapainotetaan ennen kaupantekoa, niin ei käy sillä tavalla että myöhemmin selviää ettei vika olekaan niin helppo että sen voi korjata muutaman kympin hinnalla, vaan vaatii nelinumeroisen summan rahaa eikä sittenkään selviä.
Tämähän on hyvä, mutta ehdotappas myyjälle ... kuuluu samaan kastiin kun ilmastointi vaatii vaan täytön sekä helposti museoon.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Su 24.05.2026 16:29
Kirjoittaja karra
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Su 24.05.2026 16:59
Kirjoittaja dealer
Tuollaisen rättikatto-GD:n kyydillä tuli joskus oltua Norjassa, silloin ei kyllä tullut yhtään mieleen että olisipa itselläkin moinen kulkupeli

Nyt kelpaisi toki pihaan, muttei siinä määrin kiinnosta että niitä hintoja maksaisi mitä noilla nyt pyydetään.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 13:17
Kirjoittaja jackie
dealer kirjoitti: ↑Su 24.05.2026 16:59
Tuollaisen rättikatto-GD:n kyydillä tuli joskus oltua Norjassa, silloin ei kyllä tullut yhtään mieleen että olisipa itselläkin moinen kulkupeli

Nyt kelpaisi toki pihaan, muttei siinä määrin kiinnosta että niitä hintoja maksaisi mitä noilla nyt pyydetään.
Noissa w461:ssa on kyllä hurjat pyynnit, etenki riepukattosissa, mut ehkä näillä pyynneillä ostajasegmentti o sama ku Hummereilla, eli voiaa vaa todeta et yhdestoista käsky käy siinä toten

Miulla nyt ei näistä kovin suurta otantaa oo, mutta pien perstuntuma siitä, et vaik sotilaskäytössä ollu w461 oiski vähillä kilsoilla, ni sitä o kerinny varuspetterit piestä ku vierasta sikaa enemmä ku siviilikäytössä ollutta autoa puoleen miljoonaan.
Mutta Geestä puheen ollen, näyttäs nettiautossa olevan yks orkkis 606:lla oleva myynnissä. Tää onki joku mysteeritapaus, koska "Kunnostettu vanha mersu isolla rahalla huollettu ja korjattu. Auto ei ole tällä hetkellä kuvien mukaisessa kunnossa, soittamalla lisää..", mut kysymällähä tuo sit selviää.
Sen verran heräs uteliaisuus, et tsekkasin trafin sivuilta vähä perustietoja: leima o kylmenny viime syksynä, ja on iha viispaikkane henkilöauto, vaikka takapenkeistä tai -kontista ei myynti-ilmotuksessa kuvia ookaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/15763417
Gee-raportissa mainittakoon samalla, että on myös w460 250 GD mallia jopa kaksin kappalein tarjolla, nämä molemmat iha rehellisen kuppaantuneina

. Ja sitte se Sanoman / Aatos Erkon vanha 230 GE kaikkine ruongon ruosteitten päälle ruiskittuine massoineen/maaleineen roikkuu näemmä kanssa edelleen myynnissä.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 13:25
Kirjoittaja Pensam111
Yksi Suomen varakkaimmista henkilöistä Aatos Erkko näköjään ollut, siltikin ostanut 2.3 moottorilla tuollaisen auton..
Voi olla ostaja kahtelussa nyt on niin mielenvikainen pyynti

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 13:48
Kirjoittaja jackie
Pensam111 kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 13:25
Yksi Suomen varakkaimmista henkilöistä Aatos Erkko näköjään ollut, siltikin ostanut 2.3 moottorilla tuollaisen auton..
Voi olla ostaja kahtelussa nyt on niin mielenvikainen pyynti
Jos korin pelti- ja maalaustyöt on tehty hyvin, niin sit ehkä ei ois, mutta ku runko o ryssitty niin...
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 17:23
Kirjoittaja Pontus
jackie kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 13:48
Pensam111 kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 13:25
Yksi Suomen varakkaimmista henkilöistä Aatos Erkko näköjään ollut, siltikin ostanut 2.3 moottorilla tuollaisen auton..
Voi olla ostaja kahtelussa nyt on niin mielenvikainen pyynti
Jos korin pelti- ja maalaustyöt on tehty hyvin, niin sit ehkä ei ois, mutta ku runko o ryssitty niin...
Ja eikös tuohonki ole tehty classic data tarkistus aika korkealla arvosanalla..

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 17:36
Kirjoittaja Hage
Pontus kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 17:23
jackie kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 13:48
Pensam111 kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 13:25
Yksi Suomen varakkaimmista henkilöistä Aatos Erkko näköjään ollut, siltikin ostanut 2.3 moottorilla tuollaisen auton..
Voi olla ostaja kahtelussa nyt on niin mielenvikainen pyynti
Jos korin pelti- ja maalaustyöt on tehty hyvin, niin sit ehkä ei ois, mutta ku runko o ryssitty niin...
Ja eikös tuohonki ole tehty classic data tarkistus aika korkealla arvosanalla..
...siinä on varmaan ollu aikakauden mukainen Becker kiinni niin onhan se arvokas auto silloin..

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 19:58
Kirjoittaja Pontus
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 20:48
Kirjoittaja Pensam111
Vaikka vaatimaton mies olenkin niin jotenkin ei tuollainen 200D vanha taxi mb-tex sisustalla houkuta ollenkaan. Mutta se on vain minun mielipide
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 22:10
Kirjoittaja Nozki
Pensam111 kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 20:48
... jotenkin ei tuollainen 200D vanha taxi mb-tex sisustalla houkuta ollenkaan. Mutta se on vain minun mielipide
Mulla on samanlainen mielipide.
Rohkenisin myös epäillä
myyjä kirjoitti:Jos hinta liian korkea, osta toyota.
-tyyppisen myynninedistämisen toimivuutta. Ihan jos silleen miettii, että minkälaista ulosantia kaipaa henkilöltä, jonka kanssa ehkä haluaisi tehdä kauppaa, niin ehkä tuo jollekin sitten toimii. Enkä ajatellut ostaa toyotaa, mutta veikkaan, että jos sellaisen sitten ostaisinkin, niin tuskin tuon Mersun mahdollisesti liian korkea hinta sen myötä muuksi muuttuisi.
VIN-koodin mukaan tuossa on muuten ollut alun perin sininen kangassisusta. Onkohan sinisessä taksisisustassa ollut sininen kojelauta? Tässä ei näytä olevan.
Suoraan optiokoodeissa ei näy, mutta Mersun Parts Infon SAA-numbers sisältää myös:
1108013 eli STEERING COLUMN SHIFT,MANUAL TRANSMISSION
sekä
1123102 eli MANUAL FOUR-SPEED TRANSMISSION USED WITH STEERING COLUMN SHAFT TAXI FINLAND
Tiiä sitten, oliskohan tuossa joskus ollut rattivaihdekeppi.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ti 26.05.2026 23:05
Kirjoittaja karra
Nozki kirjoitti: ↑Ti 26.05.2026 22:10
[
Rohkenisin myös epäillä
myyjä kirjoitti:Jos hinta liian korkea, osta toyota.
-tyyppisen myynninedistämisen toimivuutta. Ihan jos silleen miettii, että minkälaista ulosantia kaipaa henkilöltä, jonka kanssa ehkä haluaisi tehdä kauppaa, niin ehkä tuo jollekin sitten toimii. Enkä ajatellut ostaa toyotaa, mutta veikkaan, että jos sellaisen sitten ostaisinkin, niin tuskin tuon Mersun mahdollisesti liian korkea hinta sen myötä muuksi muuttuisi.
Legendaarinen myyntipuhe: helppo museoida
Kuvat otettu matalassa auringonpaisteessa ja vielä vastavaloon osa

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ke 27.05.2026 06:54
Kirjoittaja dealer
Ilmoitus on ollut jo jonkin aikaa Nettiautossa. Itse yleensä lueskelen kaikki 123 ilmoitukset hinnasta riippumatta ihan mielenkiinnosta, mutta tästä kun näkyy avaamatta kommentti
Hieno kuntoinen ja tehokas.
niin olen ohittanut sen ja avasin vasta nyt kun täällä nousi keskusteluun.
Olen hyvin samaa mieltä Nozkin kanssa myynninedistämisestä typerillä kommenteilla.
Traficom kirjoitti:Rekisteritunnus
LHO-391
Edellinen rekisteritunnus
EVA-563
Pensam111 kirjoitti:200D vanha taxi
Mutta ajattele miten vähällä ajolla on ollut ! Keskimäärin 8800 kilometriä per vuosi

Varmaan taas yksi niitä legendaarisia
taksifirman vara-autoja, ostettu uusi Mercedes ja seisotettu tallissa siltä varalta että tulee johonkin ajoautoon vikaa. On ne varsinaisia kroisoksia olleet taksien omistajat ennen.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ke 27.05.2026 10:54
Kirjoittaja karra
Tässä nyt maltillisesti hinnoiteltu museo-bensa-123, neljällä tonnilla saa ostaa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/123/15769022
Pikkuruosteita, etuhelma ryppyinen ja oisko ainakin oikealla puolella vähän sävyeroja (saisiko kiillottamalla ainakin kiiltoasteen kohdilleen?) . Mutta kohtuuhinta mielestäni, jos auto vielä toimii. Noista W123 knoppitietoasioista en sitten tiedä mitään.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ke 27.05.2026 11:18
Kirjoittaja Nozki
karra kirjoitti: ↑Ke 27.05.2026 10:54
Tässä nyt maltillisesti hinnoiteltu museo-bensa-123, neljällä tonnilla saa ostaa:
...
Pikkuruosteita, etuhelma ryppyinen ja oisko ainakin oikealla puolella vähän sävyeroja (saisiko kiillottamalla ainakin kiiltoasteen kohdilleen?) . Mutta kohtuuhinta mielestäni, jos auto vielä toimii. Noista W123 knoppitietoasioista en sitten tiedä mitään.
Sen mitä itse kuvittelen tietäväni W123 knoppitietoja, niin tässä autossa näyttää asiat olevan aika hyvin kohdallaan siltä osin mitä kuvat näyttävät. OEM-tuningia tehty laittamalla kromimallin listat takalamppujen alle. Sisustakin siistikuntoinen, tosin ikkunan läpi kuvattuna takapenkin yläosa näyttää vahvasti auringon haalistamalta. Ja mikä on tuo kojelaudan alla olevan muovin raosta pilkottava nuppi kuvassa, jonka pääosassa on valokatkaisija? Se näyttää kyllä itse laitetulta, ehkäpä jotain kaasariin liittyvää.
Korin kunnosta enemmän olisin huolissani, kun on tosiaan montaa eri sävyä ja näkyvää ruostekukkaa ja etulokasuojien alanurkissa jotain erikoista, olisko niihin hitsattu jotain vähän vähemmän tyylikkäästi? Mitä näistä on projektijuttuja netissä nähnyt, niin päälle päin vähän ruostunut ei yleensä ole enää vähäisessä ruosteessa, kun syvemmältä katsoo. Mutta joo, hinta ei ole pahannäköinen.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: To 28.05.2026 18:45
Kirjoittaja Pensam111
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: To 28.05.2026 19:09
Kirjoittaja Hage
Heh saman värinen ja kuntoinen kuin oma, tuo on tosin vain ~140tkm enemmän ajettu. 1milj. prenikka keulassa vähän hölmö. Kaipailisin kyllä itekkin noita, voiko noita saada vielä jostain tilattua?
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: To 28.05.2026 20:45
Kirjoittaja Pensam111
Voiko olla noin hienossa kunnossa alkuperäinen maalipinta yli 40 vuotiaassa 680tkm ajetussa autossa
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: To 28.05.2026 22:21
Kirjoittaja Hage
Pensam111 kirjoitti: ↑To 28.05.2026 20:45
Voiko olla noin hienossa kunnossa alkuperäinen maalipinta yli 40 vuotiaassa 680tkm ajetussa autossa
Voi, jos on oikeasti pidetty huolta, mutta on suht harvinaista että näin olisi. Omassakin taisi olla kyljet ja takakontti maalattu, mutta muuten alkuperäinen. Timo L. voisi ehkä muistaa paremmin miten tämän miun farkun kanssa asia oikein on?
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Pe 29.05.2026 11:52
Kirjoittaja karra
On habitus hieman erilainen kuin 98t ajetussa autossa?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/15774843
Voihan se olla seissy ulkonakin, auringossa tms.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Pe 29.05.2026 14:11
Kirjoittaja Timo L.
Mittari vaihdettu 2,5-litraisesta tms., koska lukemat kahteen sataan saakka.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Pe 29.05.2026 15:14
Kirjoittaja dealer
Taas yksi joka ei halua mersuaan myydä, ei voi tuon näköisenä ja tuollaisilla kuvilla kuvitellakaan että ketään (nooo, ei ainakaan minua) kiinnostaisi.
Eihän 980000km kuitenkaan niin paljon ole, etteikö autoa tohtisi hieman siistiä myyntikuviin.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Pe 29.05.2026 21:46
Kirjoittaja Wikke
Timo L. kirjoitti: ↑Pe 29.05.2026 14:11
Mittari vaihdettu 2,5-litraisesta tms., koska lukemat kahteen sataan saakka.
Ja vielä manuaalivaihteisesta

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Su 31.05.2026 18:23
Kirjoittaja dealer
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/124/15778432
paljon uutta osaa laitettu esim: lokasuojt, alapallot, alatukivarret eteen ja taakse,säätötangot kamperitangot,iskarit taka, narinahela,ym,,katso kuvat.
Tästä ei pahaa sanottavaa, mutta hauska tosiaan kun katsoo kuvat ja huomaa että no niinpäs on takavakaajan runkokiinnityssilmukka ruostunut poikki

Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Ma 01.06.2026 02:53
Kirjoittaja jackie
Piti oikei ottaa syynäykseen. Näyttäs siltä, et takaoven tiivisteessä on maalia, ja tota etuoven karmia ku kattoo, ni onko siinä teippausraja vai tiiviste hiertäny maalin
tiiviste.jpg
karmi.jpg
Joka tapauksessa erittäin hienon ja ryhdikkään olonen auto
