Maalailin vähän testiä pellinpalasille ja lopullinen väri on päätetty
Verhoilu juttuja suunniteltu ja kävin auton osatkin läpi niin muutamia puutteita vaille aikalailla kaikki osat alkaa olemaan hommattuna ja suunnitelmat selvänä
No niin hyvä hyvä, rojekti etenee saadaan joskus nähdä valmis tuotos. On kyllä yksi mielenkiintoisimmista diesel projekteista tämä.
Toi tupla ahdin systeemi on kyllä hieno ja toteutus ensiluokkaista!
MJPfin kirjoitti:No niin hyvä hyvä, rojekti etenee saadaan joskus nähdä valmis tuotos. On kyllä yksi mielenkiintoisimmista diesel projekteista tämä.
Toi tupla ahdin systeemi on kyllä hieno ja toteutus ensiluokkaista!
Juu kyllä tässä kovasti on intoa päästä jatkamaan! Viimeisiä tractor pulling kisoja tälle vuodelle pikapuoliin ajellaan niin kohta, kohta....
Tiivisteitä ja muita osia tilattu mutta ilmeisesti takaovien kolmio ikkunoihin ei ole saataville uusia mistään. Tai kaikki keneltä Saksasta kyselin ilmoittivat että ei saatavilla Aikalailla kaikkia muita löytyi koko autoon
Vanhoja käytettyjä toki löytyy useammat kolmiolaseihin mutta kovettuneitahan ne varmasti on ja varovasti täytyy asentaa. Onko tiivisteisiin olemassa jotain oikeasti toimivaa hoitoainetta että vähän sais niitä pehmenemään?
Juutuubissa on ohjeita kumin pehmennykseen, apteekista varmaanki löytyy tarvittavat aineet. Ainakin prätkien kovettuneita imukauloja ovat pehmennelleet hyvin tuloksin. Rubber softening yms hakusanat.
Itse olen laittanut muutamaksi tunniksi tai yön yli kumiosia likoamaan NOX-WAX liuotinaineeseen. Kumi turpoaa melko rajusti ja pehmenee huomattavasti. Kun osan laittaa liinan päälle kuivumaan niin muoto palautuu pikkuhiljaa. Lähinnä olen vetreyttänyt joitain kumitulppia ja kiinnikkeitä. Tuollainen kumin pehmennysaine toki toimii varmasti paremmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
Kiitos vinkeistä! Pitääpäs alkaa tutkimaan ja kokeilemaan harjotus kappaleisiin jos sais vanhat tiivisteet kolmiolaseihin taakse parempaan iskuun vielä. Kaikki muut tilasin uusia niin ei pitäis suhista ajosssa tai vuotaa vettä sisälle ja korin rakenteisiin
Testikuljettaja vahvisti voimansiirron niin päästiin jo hieman testamaan Säätötyö vielä kovasti kesken ja seuraavaksi taas hieman mekaanisia muutoksia mutta hyvin vaikuttaa olevan potentiaalia kyllä cdi:ssä
Joo kyllä se vähän valitettavaa on että myös foorumi on hiljentynyt kovasti kun kaikki laitetaan nykyään faceen josta vanhoja juttuja on hankala jälkikäteen löytää toisin kun täältä. Noo onneksi kuitenkin jotain pystyy katsomaan vaikkei oo rekisteröitynytkään sinne
Ajettiin taas hieman testiä ja alkaa tuntumaan että jokohan se vakio kone kohta purkaa itsensä On kyllä ihan eri maata cdi kun om60x sukuiset moottorit Vähän kehno video instagramin puolelta kopioituna mutta on siellä ohjaamossa seuraamista
MJPfin kirjoitti:No ni, sit vaan veto viteota näkyville! Vietävän mielenkiintoinen rojekti.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Valitettavasti ei ole oikeen tämän kummempaa videota sessiosta Renkaita ei meinattu saada pitämään millään, mutta lisää liinoja ja rullat lämpimäksi niin alkoi pikkuhiljaa pysymään. Kommenteissa vielä yks video savusta. Savutuksen määrään ei ole vielä puututtu kun on koitettu vain ajaa teknisiä "ahdistuksia" pois ja aina muutettu niitä kun on raja tullut vastaan. Vieläkin pikku muutoksia joudutaan tekemään
Oon kyllä nyt jo todella tyytyväinen cdi tekniikan suorituskykyyn! Ei paljon ahdettua m104 moottoria ole ikävä vaikka sellainen olikin jo asennettuna konehuoneeseen. Erityis kiitos kyllä Juholle ja Ekotuning ille teknisesta tuesta cdi:n kanssa, voimansiirron vahvistuksesta ja suuttimien sekä ohjelman teosta. Turbiinin lukkokin on ja pysyy kiinni vaikka dynon jarru ahdistaa kovasti ja vääntöä on tarjolla kyllä reilusti
Testiä taas ajettiin ja nyt päästiin siihen pisteeseen että ei tarvi enään tehoa kokeilla nostaa vaan saadaan siirtyä poistamaan herjat puuttuvista laitteista pois. Voinkin sittenn siirtää auton kotiin ja alkaa tekemään valmiiksi.
Moottorin säädön puolesta jäi vielä parannettavaa mutta kävi niin että moottorista tuli sen verran valmis tapaus että pitää avata ja alkaa vahvistamaan sisäisesti sekin kun ei oikeen tahdo enään käynnistyä edes lämpinä Väsyneisiin kiertokankiin kohdistuu vahva epäilys tässäkohtaa...
Siitäpä se sisustan rakennus alkaa. Meinasin rakentaa ja sovittaan nyt kaikki sisustan osat paikoilleen niin saa kantaa verhoilijalle ja purkaa auton vielä kerran osiksi sen jälkeen
Onko kukaan ostanut netistä kojelaudan päällistä tällaiseen? Tarkoitan semmosta edullista versiota mitä googlella löytyy. Ilmeisesti on jonkinlainen kuori orkkiksen päälle mutta sopivatko paikalleen kuinka hyvin? Jos on tiedossa joku hyvä ratkaisu niin vinkkejä kuunnellaan
Sisustasta tulee vaalea mutta kojelaudan meinasin pitää mustana niin ei heijasta tuulilasiin joten orkkis tyylinen kojelaudan päällinen sopis tähän hyvin
.
No, voivoi, kävipäs huono tuuri moottorin kanssa.
Onneksi ei ole hirveän kallis, eikä harvinainen se moottori.
Vanha moottori noin viidessä sadassa laukiaa, jollei ole vahvistettu.
Saa sen aikaisemminkin rikki, jos oikein pinnistää.
tuikku kirjoitti:.
No, voivoi, kävipäs huono tuuri moottorin kanssa.
Onneksi ei ole hirveän kallis, eikä harvinainen se moottori.
Vanha moottori noin viidessä sadassa laukiaa, jollei ole vahvistettu.
Saa sen aikaisemminkin rikki, jos oikein pinnistää.
Joo tämä oli oikeastaan odotettavissa Ei maltettu lopettaa koska teho vain nousi kokoajan
Moottori täytyy aukaista ja vahvistaa sekin nyt ennen kun autolla alkaa ajamaan vaikka meinasin tehdä sen vasta ensitalvena. 360tkm ajettu moottori tuo oli suoraan väyrysen keulalta. Öljyt siihen vaihdoin ja imukanavat puhdistin karstasta. Muuten ei tehty mitään sisäisiä muutoksia joten aika hyvän ne tehtaalla aikanaan tekivät tästäkin moottorimallista ja kyseinen yksilö taisi olla erittäin hyväkuntoinen ja hyvässä säädössä
Kukaan ei tiedä mitään noista kojelaudan päällisistä?