W210 270CDI EPC merkkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Terve

Olin soittamasa tänään aamulla hinurille että tulevat hakkee auton ouluun ja samalla puhistelin autoa lumesta. Käytin kaikki suuttimien töpselit pois mukaan lukien peräpäässä vänkärin puolella oleva töpseli ja suihkautin kaikkiin komponentteille tarkoitettua puhdistusainetta. sitten starttaus ja samantien räjähti käyntiin!! :mrgreen: MITÄ!? KYLLÄ :D ei yskinyt tai yrittänytkään sammua :D Pikaisen koeajon jälkeen totesin että auto toimii moitteettomasti, ei sammunut täyskiihdytyksessäkään.
Kuulin yheltä väyrysmieheltä että samaa hörähtely starttausta silläkin ollut, puhdistanut töpselit ja taas toimii.
Mikähän liitin tuo on ollut kyseessä?
Ventiili hantin puolella kopan takakulmassa ?
jos niin nokka akselin asennon tunistin, (jos ei toimi kunnolla niin ei lähdekäyntiin, huono liitos rittä estämään sen myös)
"jos olisit heti saanut sen joneekin *:rin piuhaan niin olis ilmennyt saman tien"

E: sen johto kannatta myös tarkistaa on melko usein huonossa kunnossa silloin kun liitos on jo mennyt hunoksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Iltaa

Kävin testaileen autoa lähtiskö vielä käyntiin kun seissy pihalla 24h 15 asteen pakkasella.
Avain hollille :arrow: hehkutus ja pam! käyntiin :D Kuplia ei esiinny enään letkuissa ollenkaan. 8) Pikanen ajolenkki tankin kautta (opiskelija valo palaa) eikä onkelmia sammumisien kanssa.

Mutta ihmettelen vieläkin että onko tämä EPC vikavalo mitenkään tuon kampiakselitunnistimen kanssa tekemisissä? Jos ei niin voiko olla että paineensäätimessä on ollut vikaa kun sen vaihdoin, mutta räpeltäessä on vaikka käsi osunut siihen tunnistimeen ja lakannut pelittämästä? Tai sitte yksi suuttimien töpseleistä ollut vähän irti/hapettunut/käsi osunut, mikä on sitten vaikuttanut näihin sammumisiin? Vika kumminki tuli vähitellen ja lopussa ei enää käynnistynyt. Syitä on varmasti monia kun tätä foorumia tutkiessa käyntihäiriö/ei lähde käyntiin threadeja on paljon ja kaikissa erilaisia käyttäytymisiä :)

Huomasin että laatikko vaihtaa vähä tönkösti(öljyt viikolla vaihtoon), mutta se on jo eri tarina 8)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Minä vähän epäilen, että se on juuri kuten kerroit. Siinä varsinaisia vikoja korjatessa tuli huitastua joku lisää. Eli kuten sanotaan: "Tekevälle sattuu".

Hyvä asia, että auto on nyt kunnossa ja toimii :D .
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta

Pari päivää sitten olin ajelemassa ja täyskiihdytyksen jälkeen EPC valo mollotti jälleen :D Starttas taas nopeasti pysähdyksen jälkeen ja matka jatkui 50 metriä jolloin taas sammui. Oire paheni joka kerta kun lähdin uudelleen liikkeelle ja lopuksi enään kun hörähti ja sammui. Muovit irti koneen päältä ja hinkutin suuttimien töpseleitä, starttaus :arrow: ei enää mitää ongelmia loppumatkalla :roll: perille kun pääsin jätin koneen käymään ja liikuttelin suuttimien johtoja/töpseleitä, 3 pytyn kohdalla töpselin liikautus sammutti koneen. minkälaista virtaa noille liittimille tulee jos mittarilla katsois onko johdoissa murentumaa? En ole vielä käynyt starin päässä katsomassa valittaako mitään.
Voisko olla vain että liitin/ liittimet ovat niin huonot että moottorin tärinä niitä löysentää?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merbedes kirjoitti:Huomenta

Pari päivää sitten olin ajelemassa ja täyskiihdytyksen jälkeen EPC valo mollotti jälleen :D Starttas taas nopeasti pysähdyksen jälkeen ja matka jatkui 50 metriä jolloin taas sammui. Oire paheni joka kerta kun lähdin uudelleen liikkeelle ja lopuksi enään kun hörähti ja sammui. Muovit irti koneen päältä ja hinkutin suuttimien töpseleitä, starttaus :arrow: ei enää mitää ongelmia loppumatkalla :roll: perille kun pääsin jätin koneen käymään ja liikuttelin suuttimien johtoja/töpseleitä, 3 pytyn kohdalla töpselin liikautus sammutti koneen. minkälaista virtaa noille liittimille tulee jos mittarilla katsois onko johdoissa murentumaa? En ole vielä käynyt starin päässä katsomassa valittaako mitään.
Voisko olla vain että liitin/ liittimet ovat niin huonot että moottorin tärinä niitä löysentää?

Voi liitokset ja johdot olla huonoja(usein onkin jos suutimen ja kannen väliset kuparitiivisteet on joskus vuotaneet)
~45-75v (kantti alltoa)
jos yksikin suutin ei virtaa saa kunnola niin sammu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja TLP »

petrisa kirjoitti:Piuhan päähän kun laittaa, niin näkee starttausvaiheesta monta asiaa mm. tuo tärkeä rail-paine.
Ongelma taitaa vaan ilmetä kylmänä, joten ei auta lämmintä autoa viedä piuhan luo. Pitäisi jättää sinne jäähtymään riittävän pitkäksi aikaa.

Siinäpä nyt mietittävää..... :) .
Eikös se ole niin, että vikakoodit säilyy vaikkei vika pysy päällä ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270CDI EPC merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Kyllähän se sinne muistiin jää, aktiiviset sitten erikseen.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Vastaa Viestiin