Pröjekt E50 AMG -96
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Pröjekt E50 AMG -96
moi tonz ja wappua
vaihdoitko koko kelkan varsineen päivineen???? terk. AP 
Re: Pröjekt E50 AMG -96
Noniin noniin, nyt on nelipyöräsuuntaus tehty ja tänään oli tarkoitus käydä hakemassa konttorilta "vikalista", mutta kuinka kävikään, kilvet napsahti! sattu katsastusmies olla hyvällä tuulella näin perjantaina eikä muutamat polttimot vaikuttaneet asiaan.. mutta ei siitä sen enempää.
ei ne ongelmat siihen loppuneet. lähdin kilpien kanssa konttorilta niin auto tuntui käyttäytyvän jotenkin kummasti eikä vastannut kaasuun kunnolla, pysähdyin sitten liikennevaloihin ja siitä lähtiessä laatikko alkoi luistaa aika häjysti eikä vaihtanut normaalisti vaihteita.
Heti tuli mieleen että ne laatikon o-renkaat ovat vähän vuotaneet öljyä.
No sammutin auton ja ihmettelin hetken ja lähdin ajamaan niin vaihdelaatikko "jumiutui" kakkos vaihteelle eikä tehnyt mitään kun vaihteita yritin vaihdella. Seuraavaksi hain marmorilta litran mersun omaa laatikko öljyä ja lisäsin sitä n. 4 desiä laatikkoon, mutta ei alkanut toimia. Muutamien soittojen jälkeen selvisi että laatikko on mennyt vikatilaan,ilmeisesti liian vähäisen öljymäärän takia, eikä suostunut nollaantumaan vaikka akun kenkää pidin pois n. 15min.. ajelin siinä sitten kakkos vaihteella tuollaisen 30km matkan 50km/h vauhtia =D Huomenna auto tarkoitus saada korjaamolle piuhan päähän jos sitten vian sais nollattua.
ei ne ongelmat siihen loppuneet. lähdin kilpien kanssa konttorilta niin auto tuntui käyttäytyvän jotenkin kummasti eikä vastannut kaasuun kunnolla, pysähdyin sitten liikennevaloihin ja siitä lähtiessä laatikko alkoi luistaa aika häjysti eikä vaihtanut normaalisti vaihteita.
Heti tuli mieleen että ne laatikon o-renkaat ovat vähän vuotaneet öljyä.
No sammutin auton ja ihmettelin hetken ja lähdin ajamaan niin vaihdelaatikko "jumiutui" kakkos vaihteelle eikä tehnyt mitään kun vaihteita yritin vaihdella. Seuraavaksi hain marmorilta litran mersun omaa laatikko öljyä ja lisäsin sitä n. 4 desiä laatikkoon, mutta ei alkanut toimia. Muutamien soittojen jälkeen selvisi että laatikko on mennyt vikatilaan,ilmeisesti liian vähäisen öljymäärän takia, eikä suostunut nollaantumaan vaikka akun kenkää pidin pois n. 15min.. ajelin siinä sitten kakkos vaihteella tuollaisen 30km matkan 50km/h vauhtia =D Huomenna auto tarkoitus saada korjaamolle piuhan päähän jos sitten vian sais nollattua.
Jebaa
Re: Pröjekt E50 AMG -96
Oman kokemukseni mukaan loota ei nikottele ihan pienestä öljyn puutteesta. Omassa S500:sessa meni eräässä erikoistilanteessa väärä vaihde päälle, mutta normiajossa ei ollut mitään ihmeellistä ja öljyä puuttui kokonaiset kaksi litraa
SLK heitti vaihteen joskus vapaalle, kun oikein kovasti kepitti mutkissa... Silloin vaje oli noin litra. Kumpainenkin auto parani, kun vain lisäsi öljyä.
Sulta varmaan puuttuu sitä aika paljon.
Tee öljytikku (tai osta), niin hommasta selviää itse aika kätevästi. Kun tikun työntää täyttöreijästä pohjaan pitäisi öljyn tason olla about 55 - 65 mm korkeudella tikun päästä. Mitatessa öljyn pitää olla ajolämpöistä (80 astetta) ja moottori käynnissä. Kun sulla on kerran loota vikatilassa niin 25 asteisen öljyn taso pitäisi olla 10 - 21 millin välissä. Ei kai niitä vikatilassa viitsi 80 asteisiksi ajaa.
Tämä siis pätee ainakin näissä omissa autoissani, mutta korjatkaa tietävämmät, jos korjattavaa on.
SLK heitti vaihteen joskus vapaalle, kun oikein kovasti kepitti mutkissa... Silloin vaje oli noin litra. Kumpainenkin auto parani, kun vain lisäsi öljyä.
Sulta varmaan puuttuu sitä aika paljon.
Tee öljytikku (tai osta), niin hommasta selviää itse aika kätevästi. Kun tikun työntää täyttöreijästä pohjaan pitäisi öljyn tason olla about 55 - 65 mm korkeudella tikun päästä. Mitatessa öljyn pitää olla ajolämpöistä (80 astetta) ja moottori käynnissä. Kun sulla on kerran loota vikatilassa niin 25 asteisen öljyn taso pitäisi olla 10 - 21 millin välissä. Ei kai niitä vikatilassa viitsi 80 asteisiksi ajaa.
Tämä siis pätee ainakin näissä omissa autoissani, mutta korjatkaa tietävämmät, jos korjattavaa on.
Re: Pröjekt E50 AMG -96
Kiitokset vinkeistä.
Tilanne korjaantui kun käytin autoa piuhan päässä ja antoi seuraavat vikakoodit: nopeustunnistin 3, häiriö ja valintakytkin ollut ajoittain väliasennossa. eli katsastusmies tuon laatikon ilmeisesti onnistui runkkaamaan vikatilaan kun ajeli siinä lavan päällä edes takasin ja jättänyt vaihdekepin väliasentoon..! öljyä oli n. litra vajetta. mutta nyt mese taas käy ja kukkuu!
Tilanne korjaantui kun käytin autoa piuhan päässä ja antoi seuraavat vikakoodit: nopeustunnistin 3, häiriö ja valintakytkin ollut ajoittain väliasennossa. eli katsastusmies tuon laatikon ilmeisesti onnistui runkkaamaan vikatilaan kun ajeli siinä lavan päällä edes takasin ja jättänyt vaihdekepin väliasentoon..! öljyä oli n. litra vajetta. mutta nyt mese taas käy ja kukkuu!
Jebaa
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Pröjekt E50 AMG -96
ONNEX OLKOON LAPUISTA..ja ei kun baanalle,siitä mersu tykkää !!! 
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Pröjekt E50 AMG -96
moi tonzzzzz.. mites AMG on toiminut???? 
Re: Pröjekt E50 AMG -96
Moromoroo.
Ihan hyvinhän tuo on toiminut vaikka mesen laitto on jäänyt vähän taka-alalle asunnon oston jälkeen jossa on nyt remppaprojekti menossa
Mese siis tosiaan myynnissä!
Ihan hyvinhän tuo on toiminut vaikka mesen laitto on jäänyt vähän taka-alalle asunnon oston jälkeen jossa on nyt remppaprojekti menossa
Mese siis tosiaan myynnissä!
Jebaa


