Silti se tunne, että ajaa "vanhanmallin CLS:llä" särähtää korvaan. Siksi kai ajelenkin toistaiseksi persoonattomalla C-farkulla, jossa ei muuta luksusta ilmastoinnin ja automaattilootan lisäksi ole kuin nahkaverhoilu...
jva kirjoitti:Mulle on syntynyt tuohon asiaan suureksi ihmetyksekseni hiukan toisenlainen käsitys..ensimmäistä kertaa tasan koskaan meikäläisen autoikäelämässägulfstream kirjoitti:Mun CLS:n ostoaikeet stoppasi fakta. Kokonaan uusi malli tulee ensi vuonna. Sitä saisi nyt ensi vuonna iäisyyden vanhentuneen kärryn. Noinniinkuvertauskuvallisesti...![]()
Nyt kun tuo CLS AMG on ollut..ja jossain määrin on edelleen mietinnässä, niin olen miettinyt myös sitä faktaa, että uusi CLS-sukupolvi on tulossa ihan kohta myyntiin ja se automaailman tavan mukaan "vanhentaa" edellistä sukupolvea kertaheitolla iäisyyden. Enkä voi kiistää, ettenkö olisi tähän asti ollut aika ehdoton sen suhteen, etten lähde hankkimaan autoa, joka on aivan juuri jäämässä "vanhaksi". Tähän asti oikeastaan 911 on ollut ainoa automalli, josta olen voinut edes harkita "vanhan" korimallin ostamista, varmaan siksi, että 911 on aina "vanha" korimalli..![]()
![]()
Nyt kuitenkin tilanne on se, että CLS:n kohdalla meikäläistä ei tuntuisi häiritsevän lainkaan se seikka, että uusi, hieno CLS on kohta markkinoilla.
Vanhan muotoilu siis kestää ilmeisesti todella hyvin aikaa ja omaa näinollen klassikon aineksia, koska edes meikäläisen ostoaikeita ei tunnu haittaavan se, että uusi malli on tuloillaan.
Ehkäpä tässä asiassa olisi ylipäätään ajattelussa tarkennettavaa ainakin meikäläisellä. Jos joku automalli tuntuu tänään kaikin puolin hyvännäköiseltä, hienolta ja hyvältä, niin miten se tosiasiassa voisi muuttua joksikin muuksi yhdessä yössä sen jälkeen kun uusi malli on tullut markkinoille? Eihän ne ominaisuudet mihinkään katoa uuden mallin myötä..ja toisaalta nämä autohommat ovat sellaisia, että AINA on olemassa joku auto joka on parempi, hienompi, tehokkaampi, näyttävämpi tai jotakin muuta parempaa kuin joku toinen auto. Autohommissa tuntuu ettei edes taivas ole rajana paremman etsinnässä..ja hyvä tietysti niin..jää kaikille unelmille tilaa