SL55 ulkomailta, "mitä pitäisi tietää" ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Tavallaan olet oikeassa, sillä nykyinen CLS on äärimmäisen hyvin aikaa kestävän näköinen. Upea auto. Toisaalta käytettyjen hinnat laskevat aina kun ne vanhenevat, mutta CLS-kanta ei ole niin valtava kuin esim. E:n.

Silti se tunne, että ajaa "vanhanmallin CLS:llä" särähtää korvaan. Siksi kai ajelenkin toistaiseksi persoonattomalla C-farkulla, jossa ei muuta luksusta ilmastoinnin ja automaattilootan lisäksi ole kuin nahkaverhoilu...
jva kirjoitti:
gulfstream kirjoitti:Mun CLS:n ostoaikeet stoppasi fakta. Kokonaan uusi malli tulee ensi vuonna. Sitä saisi nyt ensi vuonna iäisyyden vanhentuneen kärryn. Noinniinkuvertauskuvallisesti...
Mulle on syntynyt tuohon asiaan suureksi ihmetyksekseni hiukan toisenlainen käsitys..ensimmäistä kertaa tasan koskaan meikäläisen autoikäelämässä :shock:
Nyt kun tuo CLS AMG on ollut..ja jossain määrin on edelleen mietinnässä, niin olen miettinyt myös sitä faktaa, että uusi CLS-sukupolvi on tulossa ihan kohta myyntiin ja se automaailman tavan mukaan "vanhentaa" edellistä sukupolvea kertaheitolla iäisyyden. Enkä voi kiistää, ettenkö olisi tähän asti ollut aika ehdoton sen suhteen, etten lähde hankkimaan autoa, joka on aivan juuri jäämässä "vanhaksi". Tähän asti oikeastaan 911 on ollut ainoa automalli, josta olen voinut edes harkita "vanhan" korimallin ostamista, varmaan siksi, että 911 on aina "vanha" korimalli.. :D :D
Nyt kuitenkin tilanne on se, että CLS:n kohdalla meikäläistä ei tuntuisi häiritsevän lainkaan se seikka, että uusi, hieno CLS on kohta markkinoilla.
Vanhan muotoilu siis kestää ilmeisesti todella hyvin aikaa ja omaa näinollen klassikon aineksia, koska edes meikäläisen ostoaikeita ei tunnu haittaavan se, että uusi malli on tuloillaan. :)

Ehkäpä tässä asiassa olisi ylipäätään ajattelussa tarkennettavaa ainakin meikäläisellä. Jos joku automalli tuntuu tänään kaikin puolin hyvännäköiseltä, hienolta ja hyvältä, niin miten se tosiasiassa voisi muuttua joksikin muuksi yhdessä yössä sen jälkeen kun uusi malli on tullut markkinoille? Eihän ne ominaisuudet mihinkään katoa uuden mallin myötä..ja toisaalta nämä autohommat ovat sellaisia, että AINA on olemassa joku auto joka on parempi, hienompi, tehokkaampi, näyttävämpi tai jotakin muuta parempaa kuin joku toinen auto. Autohommissa tuntuu ettei edes taivas ole rajana paremman etsinnässä..ja hyvä tietysti niin..jää kaikille unelmille tilaa :)
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

gulfstream kirjoitti:Silti se tunne, että ajaa "vanhanmallin CLS:llä" särähtää korvaan. Siksi kai ajelenkin toistaiseksi persoonattomalla C-farkulla, jossa ei muuta luksusta ilmastoinnin ja automaattilootan lisäksi ole kuin nahkaverhoilu
Onneksi CLK muuttui E-coupeksi, joten käytetyn vm 2002-> CLK:n voi huoletta ostaa..eikä tarvitse tuntea ajavansa vanhanmallisella CLK:lla :D

No, ymmärrän kyllä näkökulmasi ja kyllähän uusi CLS on muodoiltaan mennyt selvästi modernimpaan suuntaan, erityisesti sisätiloiltaan, mutta ilman muuta myös ulkoisilta muodoiltaan. Erittäin hieno autohan se on tuo uusi CLS, siitä ei pääse mihinkään. Tietysti mun kohdalla vaakakuppia kallistaa vanhan puolelle tässä kohtaa se, että vanhemmasta saa suht siedettävällä budjetilla AMG-mallin, uutta ostaessa samalla rahalla ei saa kuin "hinnat alkaen"-mallin.
Siinä on sitten vaakakupissa rinnan uuden mallin muotoilulliset hienoudet ja viimeisintä huutoa olevalla mallilla ajamisen fiilis..ja toisella puolella AMG-mallin suorituskyky ja AMG-fiilis, lähes kaikki vanhan mallin varustelu jne.
No, tunnevalintojahan ne ovat aina nämä autovalinnat, eikä sen puolesta oikein voi mennä toisen valintoja suuntaan tai toiseen kiistämään.
"Onneksi" omalla kohdalla olen tiukkaakin tiukemman harkinta- ja pohdiskeluprosessin kautta kallistumassa siihen että pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa ja niinpä oikeanlaisen 911:sta etsintä jatkukoon...kai...toistaiseksi..
Ei oo helppoo ihmisen elo :D
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin