RalliSprint Mersu
Loppiaisena väkerrettiin hattuhylly alumiinilevystä.
Muutama uusi kuva löytyy tuolta.
Nyt ei muuta kun odotellaan, että iskee innostus päälle ja pääsee hiomaan, pakkeloimaan ja maalaamaan.
pt kävi moikkaamassa ja tutustumassa projektiin tässä yhtenä iltana.
Muutama uusi kuva löytyy tuolta.
Nyt ei muuta kun odotellaan, että iskee innostus päälle ja pääsee hiomaan, pakkeloimaan ja maalaamaan.
pt kävi moikkaamassa ja tutustumassa projektiin tässä yhtenä iltana.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Nyt kun jääkelit on tulleet tänne eteläänkin,
niin tänään ei enään pidätellyt mikään.
Oli päästävä testaamaan kuinka tämä laite kulkee jäällä.
No ekaksi tosin oli hitsattava akulta tulevalle maajohdolle kunnon kiinnitys, ettei sähköt katoa kesken ajon.
Takalampun lasit ruuvattiin paikoilleen, ettei paksi ole täynnä lunta.
Ja takalasi vedettiin ilmastoititeipillä kiinni, ettei lähde lentoon,
kun ei sitä ehtinyt asentaa kunnolla paikoilleen.
Piikkipyörät alle ja auto trailerille ja jäälle.
Rata oli hyvin aurattu ja auto taipui nätisti mutkiin.
Savuakin saatiin ilmaan kun moottorista paloi vanhat öljyt ym. pois.
Siis ulkopuolelta.
Etuspoileriakin jouduttiin hieman oikomaan, kun poitsu kokeili penkan kestoa. Onneksi ei pahempia vaurioita tullut.
Ilta vaan hämärtyi liian aikaisin ja jäältä oli lähdettävä pois, kun nuo valot on "hieman himmeät".
Mutta jos kelit sallii, ensi viikonloppuna uudelleen.
Kuvia tuli otettua muutama, mutta laadullisesti niin huonoja, ettei kehtaa julkaista.
-Katja-
niin tänään ei enään pidätellyt mikään.
Oli päästävä testaamaan kuinka tämä laite kulkee jäällä.

No ekaksi tosin oli hitsattava akulta tulevalle maajohdolle kunnon kiinnitys, ettei sähköt katoa kesken ajon.
Takalampun lasit ruuvattiin paikoilleen, ettei paksi ole täynnä lunta.
Ja takalasi vedettiin ilmastoititeipillä kiinni, ettei lähde lentoon,
kun ei sitä ehtinyt asentaa kunnolla paikoilleen.

Piikkipyörät alle ja auto trailerille ja jäälle.
Rata oli hyvin aurattu ja auto taipui nätisti mutkiin.
Savuakin saatiin ilmaan kun moottorista paloi vanhat öljyt ym. pois.
Siis ulkopuolelta.
Etuspoileriakin jouduttiin hieman oikomaan, kun poitsu kokeili penkan kestoa. Onneksi ei pahempia vaurioita tullut.
Ilta vaan hämärtyi liian aikaisin ja jäältä oli lähdettävä pois, kun nuo valot on "hieman himmeät".
Mutta jos kelit sallii, ensi viikonloppuna uudelleen.
Kuvia tuli otettua muutama, mutta laadullisesti niin huonoja, ettei kehtaa julkaista.
-Katja-
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kuvia
No hyvä on, kun kerran pyydetään. Mutta laatu ei ole hyvä. Eli kuvia katsomaan tästä.touhottaja kirjoitti:jos kerta kehtaat mainita kuvistakin niin kehtaa kyllä näyttääkki niitä
Tänään ostin autooni penkin, saa isäntä omansa takaisin.
Jos vaikka ensi viikonloppuna pääsisimme kahden auton voimin tuonne jäälle testaamaan.

Autoon pitäisi vaihtaa vaihdelaatikko, joka on jo tallissa odottamassa.
Ei nimittäin pysy kolmonen päällä, muutakuin pitämällä.
-Katja-
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Ajankohdasta en vielä osaa sanoa tarkempaa.petteri p kirjoitti:Milloin nähdään eka kerran tosi toimissa ja missä
Kun tuo tutkintokin pitäisi vielä suorittaa, ennen tosi toimiin ryhtymistä.
Tarkoitus on kyllä tämänvuoden puolella päästä ajamaan kisa,
sitä en vielä tiedä, että missä.
Tuskin ainakaan kotiyleisön edessä.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Jm tutkinto riittää sprintin ajamiseenkatja74 kirjoitti:Ajankohdasta en vielä osaa sanoa tarkempaa.petteri p kirjoitti:Milloin nähdään eka kerran tosi toimissa ja missä
Kun tuo tutkintokin pitäisi vielä suorittaa, ennen tosi toimiin ryhtymistä.
Tarkoitus on kyllä tämänvuoden puolella päästä ajamaan kisa,
sitä en vielä tiedä, että missä.
Tuskin ainakaan kotiyleisön edessä.
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
missäs lätäkössä on tuollainen rata, eihän nyt vaan junkkarilla..
pitäs päästä testailemaan kohta tuota farkkua.
kohta lähden neitsyys ajolle elimmäenpuolelle pakoputkitehtaaseen.
eilen illalla ajoin ympäri pöllikasoja ja toimi ainakin silloin...
pitäs päästä testailemaan kohta tuota farkkua.
kohta lähden neitsyys ajolle elimmäenpuolelle pakoputkitehtaaseen.
eilen illalla ajoin ympäri pöllikasoja ja toimi ainakin silloin...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Näin on.petteri p kirjoitti:Jm tutkinto riittää sprintin ajamiseen
Mutta ajattelin kuitenkin suorittaa rallitutkinnon, jos vaikka tulevaisuudessa tarvii.
Ei ole Junkkarilla, lätäkkö löytyy Sippolan suunnalta.mortti kirjoitti:missäs lätäkössä on tuollainen rata, eihän nyt vaan junkkarilla..
Huomattiin tuossa testiajossa, että jäähdytinnestettä katoaa jonnekin.
Eilen sitä tutkittiin ja jostain vesipumpun tienoilta vuotaa.
Täytyy tutkia tarkemmin, toivottavasti pumppu ei ole risa.
Öljynvaihtokin tuli suoritettua.
Ei ole öljyjä vaihdettu muutamaan vuoteen,

joten arvaatte varmaan millaista öljyä laskettiin pois koneesta.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Ralli tutkinto on kyl parempi ja säilyy erillailla kuin jokkis tutkinto tai rataleima
Oletko aatellut mitä tehhä koneelle vai oliko meininki ehtiä kepeempi kone esim 2.3 16v siihen suorakytkentä getrakki jatkoksi
Oletko aatellut mitä tehhä koneelle vai oliko meininki ehtiä kepeempi kone esim 2.3 16v siihen suorakytkentä getrakki jatkoksi
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
mortti kirjoitti:missäs lätäkössä on tuollainen rata, eihän nyt vaan junkkarilla..
pitäs päästä testailemaan kohta tuota farkkua.
eip oo junkkaril muuta,ku pien rata moottoripyörille,mut jäätä on vaikka kuinka.... käy auraamassa,kun alan miehiä olet...
kohta lähden neitsyys ajolle elimmäenpuolelle pakoputkitehtaaseen.
eilen illalla ajoin ympäri pöllikasoja ja toimi ainakin silloin...
Diesel on puhtaampi
Ikävä kyllä se oli sitten pumppu, joka vuotaa.katja74 kirjoitti:Huomattiin tuossa testiajossa, että jäähdytinnestettä katoaa jonnekin.
Eilen sitä tutkittiin ja jostain vesipumpun tienoilta vuotaa.
Täytyy tutkia tarkemmin, toivottavasti pumppu ei ole risa.

Täytyypi hommata uusi. Autosommasta sitä kysyttiin; hintaa vaatimattomat 400 euroa.

En ihan taida sieltä sitä ostaa, onneksi varaosaliikkeeseen luvattiin tilata pumppu hieman halvemmalla.
Toivottavasti saa sen lauantaiksi, ettei mene hyvät jääkelit hukkaan.
Jäähdytin nestekin oli jo vaihtokunnossa, mutta nythän se tulee samalla vaihdettua.
Oma penkkikin tuli tänään.
Saadaan sekin asennettua paikoilleen, ja isännän autoon tuo toinen.
-Katja-
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nyt on autossa uusi vesipumppu, reilu satasen tuo maksoi tuossa paikallisessa varaosaliikkeessä.
Puoli keulaa piti purkaa, että homman sai hoidettua.
Kuvia
Sisäpuhallinkin lakkasi toimimasta, ja sekin piti avata.
Alta löytyi hiirenpesä, tosin asukas oli poistunut paikalta.
Puhaltimessa ei kuitenkaan ollut sen suurempaa vikaa, hieman rasvausta ja taas toimii. Samalla rasvattiin lasinpyyhkijän mekanismi.
Eli pieniä huoltotoimenpiteitä tuolle autolle on pitänyt tehdä.
Tiukempi nokka-akseli on tarkoitus jossain vaiheessa laittaa.
Saa nähdä mitä muuta.
Tänään olisi ollut hieno ajokeli,
mutta viimeviikonloppuinen räntä-/vesisade laittoin radan niin hurjaan kuntoon,
ettei sinne voinut mennä ajamaan.
Puoli keulaa piti purkaa, että homman sai hoidettua.
Kuvia
Sisäpuhallinkin lakkasi toimimasta, ja sekin piti avata.
Alta löytyi hiirenpesä, tosin asukas oli poistunut paikalta.
Puhaltimessa ei kuitenkaan ollut sen suurempaa vikaa, hieman rasvausta ja taas toimii. Samalla rasvattiin lasinpyyhkijän mekanismi.
Eli pieniä huoltotoimenpiteitä tuolle autolle on pitänyt tehdä.
Vakikoneella mennään nyt aluksi.petteri p kirjoitti:Oletteko koneeseen kajonnut vielä vai vaki pannuko se viel on
Tiukempi nokka-akseli on tarkoitus jossain vaiheessa laittaa.
Saa nähdä mitä muuta.
Tänään olisi ollut hieno ajokeli,
mutta viimeviikonloppuinen räntä-/vesisade laittoin radan niin hurjaan kuntoon,
ettei sinne voinut mennä ajamaan.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Projekti etenee
Tänään kävin tilaamassa maalit ym. maalaustarpeet autoon.
Väriksi tulee DB345 jaspis blau,
konepelti, katto ja paksinkansi maalataan mattamustalla.
Kustannusarvio maaleille oli n. 200 €.
Maalausta aloitellaan ensiviikolla, jos vaan saadaan tallipaikka kaverilta.
Eli hiontapölyä ja pakkelointia on tiedossa.
Lauantaina on tarkoitus käydä suorittamassa rallitutkinto.
Saa nähdä kuinka käy. Toivottavasti flunssa ei kaada petiin.
Väriksi tulee DB345 jaspis blau,
konepelti, katto ja paksinkansi maalataan mattamustalla.
Kustannusarvio maaleille oli n. 200 €.
Maalausta aloitellaan ensiviikolla, jos vaan saadaan tallipaikka kaverilta.
Eli hiontapölyä ja pakkelointia on tiedossa.
Lauantaina on tarkoitus käydä suorittamassa rallitutkinto.
Saa nähdä kuinka käy. Toivottavasti flunssa ei kaada petiin.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Niin, ei tätä projektia ole haudattu, vaikka hiljaista on ollut.
Auto on hiottu, pakkeloitu ja pohjamaalattu viime viikonloppuna
ja pääsiäisen pyhinä tulee pintaväri päälle.
Konepelti, katto ja paksinkansi ovat jo saaneet pintavärin päällensä.
Tästä klikkaamallapääsee katsomaan kuvia projektista.
Auto on hiottu, pakkeloitu ja pohjamaalattu viime viikonloppuna
ja pääsiäisen pyhinä tulee pintaväri päälle.
Konepelti, katto ja paksinkansi ovat jo saaneet pintavärin päällensä.
Tästä klikkaamallapääsee katsomaan kuvia projektista.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Tuli vietettyä eilinen päivä tuolla maalaushallissa, ja nyt on autossa uusi maalipinta.
Ja tänään laitettiin osia takaisin paikoilleen, joten auto alkaa pikkuhiljaa näyttää valmiilta. Pikkuhommia vielä jäljellä.
Niin ja se vaihdelaatikon vaihto vielä edessä.
Kuvat kertokoon...
Ja tänään laitettiin osia takaisin paikoilleen, joten auto alkaa pikkuhiljaa näyttää valmiilta. Pikkuhommia vielä jäljellä.
Niin ja se vaihdelaatikon vaihto vielä edessä.
Kuvat kertokoon...
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Tänään jatkettiin auton viimeistelyä.
Kattolistat ja takalasi laitettiin paikalleen. Samoin muita puuttuvia listoja.
Yksi oven lista on vielä irti, kun siitä on nuo kiinnikkeet rikki.
Paksin kanteen niitattiin nuo kumiritsat, jolla se pysyy kiinni.
Lisäksi viriteltiin vaijeri päävirtakatkaisijalta auton lokariin,
josta saa virrat poikki, jos tarve vaatii.
Spoilerin reikiin asennettiin ritilät
ja kaiken kruunaa upouusi keulatähti.
Muutama uusi kuva on tuolla.
Ja tässä:



Kattolistat ja takalasi laitettiin paikalleen. Samoin muita puuttuvia listoja.
Yksi oven lista on vielä irti, kun siitä on nuo kiinnikkeet rikki.
Paksin kanteen niitattiin nuo kumiritsat, jolla se pysyy kiinni.
Lisäksi viriteltiin vaijeri päävirtakatkaisijalta auton lokariin,
josta saa virrat poikki, jos tarve vaatii.
Spoilerin reikiin asennettiin ritilät
ja kaiken kruunaa upouusi keulatähti.

Muutama uusi kuva on tuolla.
Ja tässä:
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Siistin näköinen kilpuri!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Nyt on autoon vaihettu vaihdelaatikko, päivän homma siinä oli.
Päästiinpä tuota testaamaan sitten radallakin.
Hyvin se siellä pelasi, oli vaan vähän huonot renkaat tuohon asfaltille, nuo vanhat kitkarenkaat.
Muutamia uusia kuvia tuolla.
Yksi videon pätkäkin sieltä löytyy.
Kiitos kommenteista.
Päästiinpä tuota testaamaan sitten radallakin.
Hyvin se siellä pelasi, oli vaan vähän huonot renkaat tuohon asfaltille, nuo vanhat kitkarenkaat.
Muutamia uusia kuvia tuolla.
Yksi videon pätkäkin sieltä löytyy.
Kiitos kommenteista.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,