arzi kirjoitti:Kyllä nämä pultit on 12mm x 1.5 mitkä tuli mukana mut näyttää käytetyiltä!!
eivät ainakaan ole kiiltävät
ja lukkopultit myös samanpituiset ja kokoiset (sitä en tiedä vielä käykö ne)
Nämä ei tullu Mersun keskiöillä mut mä laitan talvivanteiden keskiöt tai ostan uudet KL-varaosasta ne kromatut tähdet
Juu 8 euroo....varmaankin kappele hinta mut olen valmis uhraamaan tuon verran jos nuo 8-reikäisten keskikuopit ei oikein käy tyyliin (niissä tähti on harmaa)
Tuota, sellainen tuli mieleen, että kuinkahan paljon renkaan korkeus(keskipakovoimalla) kasvaa kun siihen lyödään kierroksia. Ottaako mahd. kurvi ajossa rengas lokasuojaan kiinni.
toni kirjoitti:Ei ole pelkoa... ja täytyyhän joustovaroja olla niin, ettei rengas lokasuojaan stoppaa! Muutenhan auto on vaarallinen liikenteessä.
Kyllä kyllä, mutta mutta, pysyykö joustovara(ts.jousitus) niin jäykkänä, että rengas lokasuoja kosketusta ei synny esim. kova nopeuksisessa kaarreajossa ulkokaarteen eturenkaan osalta. Lähinnä tuo yla.jpg kuva toi ajatuksen mieleen, siinä rengas on vielä normaali lepotila mitoissaan, entäpä kun samainen kumipyörä saa vähän keskipakovoimaa, pysyykö se kuinka hyvin silloin mitoissaan.
toni kirjoitti:Ei ole pelkoa... ja täytyyhän joustovaroja olla niin, ettei rengas lokasuojaan stoppaa! Muutenhan auto on vaarallinen liikenteessä.
Kyllä kyllä, mutta mutta, pysyykö joustovara(ts.jousitus) niin jäykkänä, että rengas lokasuoja kosketusta ei synny esim. kova nopeuksisessa kaarreajossa ulkokaarteen eturenkaan osalta. Lähinnä tuo yla.jpg kuva toi ajatuksen mieleen, siinä rengas on vielä normaali lepotila mitoissaan, entäpä kun samainen kumipyörä saa vähän keskipakovoimaa, pysyykö se kuinka hyvin silloin mitoissaan.
skeptikko
heh, kyllä tuokin väli mitä mulla on , pitäisi olla täysin riittävä, kunhan vaan on asianmukainen alusta=madallusjouset ( =jäykät siis), alusta muuten kunnossa.
ja todella harvoin sitä tuollaista kurvia ajaa jossa noin paljon tarvitsee kääntää .
edellis kesärengas keleillä väli oli etusormen paksuinen, ja ei kertaakan raapinut, vaikka oli täyslasti päällä. Nyt siis mahtuu enää pikkurilli
Ei kannata ainakaan mikään pieni väli olla mihinkään mihinkä vois ottaa kiinni
jos pitää käyttää muutoskatsastuksessa. Minulla ainakin katastus inssi anto kenkää ihan kunnolla ku testaili ottaako kiinni, ja oli vielä tuttu mies. Renkaat ihan linkussa ja kaikista pateista mitä pihalta löyty, parin tallilla käynnin jälkeen meni vasta läpi.
kannttaa heti ekalla kerralla kääntää iskarit niin tiukalle mitä saa.
Look Like ? kirjoitti:Ei kannata ainakaan mikään pieni väli olla mihinkään mihinkä vois ottaa kiinni
jos pitää käyttää muutoskatsastuksessa. Minulla ainakin katastus inssi anto kenkää ihan kunnolla ku testaili ottaako kiinni, ja oli vielä tuttu mies. Renkaat ihan linkussa ja kaikista pateista mitä pihalta löyty, parin tallilla käynnin jälkeen meni vasta läpi.
kannttaa heti ekalla kerralla kääntää iskarit niin tiukalle mitä saa.
no on kyl toikin aika kuspää tuohua, en nyt sitä tarkoita ettei pitäisi koittaa, vaan sitä että jos kunnolla antaa kenkää niin ihan vakio autokin alkaa jo raapimaan
Mä anna niitte pistää vanteet samatie paikallee ku ei ne siit varmaa mitää lisämaksuu ota, vai? No tuski, mut en kyl ala maksaa siit et ne laittaa vanteet paikallee...
Pitää tingat ne mersu keskiöt sit viel kaupa päälle...
Ja kun routa rupee oikein kunnolla mylläämään niin on kaikki paikat monttuja ja patteja täynnä sitten harmittaa kun ei noilla madalluksilla ja kummeilla pääse pihasta pois...En tiä miten muualla on tielaitos hoitanut sivuteitä-täälläpäin saa asfalttitiellä välillä melkein hiipiä monttujen yli, vaikka on 80km/h rajoitus... Minnekkähän ne rahat menee??
No kui moni muu paitsi minä on päässy testaa näit vanteita jo? Meinaa mul ottaa kyl joka s**tana paikast kii. Iskarii ottaa kiinni ku käntää paljon ja sit lokarin reunaa.. Harmi ettei noit vanteit saanu 8"
CH kirjoitti:No kui moni muu paitsi minä on päässy testaa näit vanteita jo? Meinaa mul ottaa kyl joka s**tana paikast kii. Iskarii ottaa kiinni ku käntää paljon ja sit lokarin reunaa.. Harmi ettei noit vanteit saanu 8"
CH kirjoitti:No kui moni muu paitsi minä on päässy testaa näit vanteita jo? Meinaa mul ottaa kyl joka s**tana paikast kii. Iskarii ottaa kiinni ku käntää paljon ja sit lokarin reunaa.. Harmi ettei noit vanteit saanu 8"
kävin tuossa äsken koittamassa uudestaan , eikä mulla se iskarin väli mihinkään muutu.
tulee mieleen että sulla on laakerit tai iskarin yläkiinnityskumi väljä->iskarin ja vanteen väli pääsee muuttumaan
Mut käviks ajaas, meinaa huomasin et se ottaa kiinni sillonki ku ei kään tappii, et seki voi vaikuttaa. Et koitiks ajaa, testaas sillai et peruutat auto ja alat pikkuhiljaa kääntää rattii tappii saakka.
No epk, millai me tehdää noitte vanteide kanssa? Käydääkö ottaas tuontiosa myyjää kurkust kii?
Mul on muute vakio iskarit et voisko ne olla vähän paksummat?
CH kirjoitti:Mut käviks ajaas, meinaa huomasin et se ottaa kiinni sillonki ku ei kään tappii, et seki voi vaikuttaa. Et koitiks ajaa, testaas sillai et peruutat auto ja alat pikkuhiljaa kääntää rattii tappii saakka.
No epk, millai me tehdää noitte vanteide kanssa? Käydääkö ottaas tuontiosa myyjää kurkust kii?
Mul on muute vakio iskarit et voisko ne olla vähän paksummat?
vaikea sanoa noista iskareista, juhiksella samat vanteet, ja sillä jotkut vakio iskarit, ja väliä ~4-5mm .
mutta joo, on noi kyllä niin stanan lähellä että vois mennä sinne tuonti osaan vanteet palauttaan ?
en ajanut , pihalla kääntelin, voi ajossa ottaa tosiaan kiinni