Panssarivaunu. Ensimmäiset 40 tkm, huollot ja korjuut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Haasteellinen urakka

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Mitä olen sivusilmällä noiden ässänakujen tarjontaa seurannut, niin aika haasteen on Kaapo itselleen tai oikeastaan agentille ottanut. Eipä noita yksilöitä kovin uselin ole tarjolla ja silloinkin lienee syytä pitää hoppua, jos meinaa auton saada.

Mutta onnea etsinnälle!

Ps. On Kaapokin vihdoin tajunnut dieselin autuaaksi tekevän vaikutuksen :wink: .
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, sitten menee työstön alle seuraava potilas. Myyjä on yksityinen eikä kuvaa tietenkään ole vielä saatavissa. Akentti sai kuitenkin lisenssin jatkaa tutkintaa näiden saamieni perustietojen pohjalta.

Kopipeisti perustiedoista:

W140 S300 TD '97, 208.000 km, grün metallic, voll leder schwarz

ABS, Airbag, Alarmanlage, Alufelgen, Anhängerkupplung, Behindertengerecht, Beifahrer Airbag, Bordcomputer, Elektr. Fensterheber, servo schliesung auf alle turen, elektr. Stabilitätsprog. (ESP), Elektrische Sitze links und rechts und sitzheizung, electr. heck rollo, Klima, Klimaautomatik, Navigationssystem org Mercedes, Nebelscheinwerfer, Parktronic Park Distance Control vorne und hinten, Radio, Radio/CD, Schiebedach, Seitenairbags, Servolenkung, Tempomat, Traktionskontrolle, Wegfahrsperre, Zentralverriegelung

Von privat, kein caution,zoll kennzeichen 140 euro iincl grune karte

Taas näyttää paperilla herkulta. Katsotaan kuinka kylmä suihku ropisee tällä kertaa niskaan. Kuvia tulee, jos akentti katsoo laitteen kuvaamisen ja kuvien lähettämisen arvoiseksi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Haasteellinen urakka

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dieselflosse kirjoitti: Ps. On Kaapokin vihdoin tajunnut dieselin autuaaksi tekevän vaikutuksen :wink: .
Pitää varsin hyvin kutinsa, vaikka kyllä sen tajunnanlaajennuksen lopulta viimeisteli veroministeriö tulevine linjauksineen. Mutta politiikasta huolimatta: tahtoo vääntöä ja tomaattilaatikon. Jo vakioisenkin käytännön suorituskykyä pidetään hyvänä.
Jos jää kaivelemaan, niin hovijunkkarilla on E 300 td, tismalleen samalla koneella. Lastuja vuolemalla eli 600 € investoinnilla heppu otti tuosta omastaan kädenkäänteessä 225 hv ja 420 Nm ja kulutus tippui kaupan päälle liki litran satkulla (Huom! siistillä ajolla) Jos reservissä olevia kaakkeja vapauttaa pilttuusta ahkeraan, niin sitten sen kyllä tuntee perstaskussaan, jos kohta persiissäkin :twisted: .

PS. Lähteekö teidän colliesta tavallista enemmän sitä höytyväistä alusvillaa nyt näin keski-/loppukesästä. Meillä on otuksella kauhia sulkasato :shock:, harva se päivä saa olla imuroimassa ja harjaamassa :?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep hyvältä näyttää "paperilla" uusi ehdokas, ei muuta kun lykka till, lykkyä pyttyyn ja törinää pönttöön.......... raporttia odotellessa....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kaapo kirjoitti:Kopipeisti perustiedoista:
W140 S300 TD '97, 208.000 km, grün metallic, voll leder schwarz
ABS, Airbag, Alarmanlage, Alufelgen, Anhängerkupplung, Behindertengerecht....
Niinpä niin, akentti tiesi kyllä ennakkoon (minä en), että tuo paksunnettu termi tarkoittaa autossa olevan jonkinsortin inva-sovellus hallintalaitteissa. Vaan millainen? Parhaassa tapauksessa kyseessä on vain muutaman nippelin poistaminen. Tässä pelissä käsikäytölle laitetut jarru ja kaasu ovat kuitenkin sen verran heavy duty -käyttöön tarkoitetut, että konversion poistamisesta jää sisustaan ja kojetauluun melkoiset arvet.
Lisäksi auton vasen kylki on melko mielenkiintoinen, kun kuski on siirtynyt pyörätuolista autoon ja pois parkkitaloissa ja -ruuduissa sekä tallissa. Jäi siis väliin tämäkin peli. Onneksi asia selvisi puhelimitse, eikä myyjä juoksuttanut akenttia turhaan toteamassa asian.
No jatketaan harjootuksia, kiire ei ole, vaikka akentti arveli osuvan pelin löytyvän seuraavan kahden viikon tehoiskun aikana :twisted: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Eikö ne ole saksalaiset lomalla tähän aikaan vuodesta niinku useimmat muutkin keski-eurooppalaiset.

Sitte ku niitten loma loppuu, niin ne myy kaikki tarpeettomat autonsa maksaakseen loma-aikaiset luottokorttilaskunsa... :lol: näin kertoi muinoin viime vuosituhannella siimenssin myyntitykki...

On muuten mielenkiintoinen yhdistelmä toi vetokoukku ja ajoapulaitteet samassa autossa... no varmaankin on parempi puolisko hoidellut noi kärryn manööverit lastauksineen ja purkuineen... :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt lähdetään sitten suoraan sylttytehtaalle :twisted: Eli kyseessä on DaimlerBenzin ylemmän toimihenkilön auto, joka alunperin muutaman muun "sisarensa" kanssa varusteltiin tehtaan promootiokäyttöön '98-malliston julkaisutapahtumiin. Näin ollen käyttöönottovuodeksi on kirjattu '97. Auto sitten päätyi uskollisen työläisen Jahreswageniksi. Liekö heppu mieltynyt laitteeseen, mutta jostain syystä hän päätti pitää möhkön itsellään aina tähän päivää asti.

Kyseessä on siis 1. Hand -pirssi ja sanomattakin on selvää, että huollot, ylläpito ja päivitykset on tehty DB:n henkilöstön toimesta. Akentti ei vielä ole käynyt paikan päällä, mutta myyjän puheiden mukaan nyt on lupa odottaa melko virheetöntä yksilöä. Katsotaan sitten, mikä on lopullinen totuus :roll:

Ajoa pirssille on kertynyt jo 200 tkm verran, mutta toisaalta huoltokirja on aukoton, takuukilometrit ja luettelo hiljan uusituista komponenteista (mm. alusta, nivelet, jouset, iskarit, jarrut, kertoi akentti) vakuuttavat eli auto lienee pidetty hyvin:? .

Täydellistä varustelistaa ei vielä ole käytettävissä, mutta auton alkuperäisen käyttötarkoituksen huomioiden puutteita ei juurikaan pitäisi olla.
Kunhan akentti laittaa valmistenumeron ja kuvia tulemaan, niin pääsee tuota tutkimaan tarkemmin.
Mikäköhän tällä kertaa menee munilleen, jännätään sitä :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän monta 9-alkuista koodia sieltä löytyykään...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

No nythän tuo alkaa kuulostamaan lupaavalta..........
Yksi mikä voi mennä munilleen on ajoitus - eli onkohan muitakin Akentteja liikenteessä....... yksilön kohdalla nopeat syövät hitaat, ellei hintapyyntö sitten jarruta.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän monta 9-alkuista koodia sieltä löytyykään...
Mitäs nuo 9-alkuiset ikään kuin tarkoittavat...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaapo kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän monta 9-alkuista koodia sieltä löytyykään...
Mitäs nuo 9-alkuiset ikään kuin tarkoittavat...
No ysillä alkaa yleensä nämä näyttelyautokoodit ynnä muut mukavat ja vähän erikoisemmat. Tosin en tiedä tuohon aikaan, mutta ainakin W124:n ym. aikoihin.

Sitten voinet huolestua, jos siellä on esim. SA 995 - stationary car for use on exhibition (only body made ready for exhibition) :shock: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Blogi jatkukoon vielä epäonnisissa merkeissä. Tästä erittäin lupaavasta suhteesta tuli ns. kylmähitsi eli homma ei pysynyt koossa.

Olkoonkin, että historia on paperilla moitteeton, jäi muutama asia kaivelemaan sen verran, että akentti ei ollut valmis lähtemään vähän reilun 1000 km (per sivu) katselureissuun :?
Ensinnäkin hinta alkoi karata käsistä. Mutta tuotakin hankalampi juttu oli pienten varoituskellojen sointi takaraivossa.
Onko karvan yli 200 tkm ajetun pirssin kuskin nahkaistuinta tarpeen verhoilla uudestaan? Entä pitääkö noilla kilsoilla vaihtaa myös ratti ja vaihdenuppi?

VIN-dekooderi on siitä ovela laite, että autossa on alunperin ollut tehtaalta asti jalopuukoristeinen ratti sekä vaihdetaaki. Kuvissa molemmat ovat ns. karvalakkimallia eli lyxys-vermeet on vaihdettu tavallisiin mitättömillä kilsoilla - panee epäilemään mittarilukemaa sittenkin :shock: Kolmen päivän reissu kustannuksineen on turhan iso nakki lähteä paikalle toteamaan, että "on tää oikeesti 440.000 ajettu, mutku..." :shock:

Mutta ei jäädä tuleen makaamaan. Kölnistä löytyi - ja kaikessa kliseisyydessään tämä ei ole vitsi :lol: - vähän alta 6-kymppisen lääkärisedän, ei sentään sokean, laite :? . Onko auto 50-vuotislahja itseltä itselleen tai vaimolta... :roll: Rekattu huhtikuussa '98, kilsoja 210 t.
Metallihohtomusta, nahkasisusta antrasiitti tai musta, mustavalkofaksikuvasta on vaikea sanoa, on vielä kopion kopio. VIN saataneen huomenna, joten varusteluettelon kimppuunkin päästään.

Kaikkia varusteita ei ole paperin syrjään eritelty, mutta ainakin näkyy olevan kuskin, repsikan ja sivuairbagit, ESP, sähkötuolit, navi, xenonit, ajonesto, kattoluukku, parkkitutka ja pikkuhiluja... VIN kertoo lisää.

Mikähän juttu kusee tällä kerta :roll: ?
Tämä on toisaalta vasta neljäs peräänsoitettu tapaus ja vastakin toinen ehdokas, jota akentti menee ilmeisesti oikein katsomaan.
Jos laite on terve ja tietojen mukainen, niin se saattaa olla tässä. Väri ainakaan ei ole este.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Näyttäis olevan tuo autonmyynti saksassa samanlaista kuin muuallakin suomessa.Aikansa kun utelee niin alkaa tulla totuuksia julki,mutta joskus käy niin,että ei se m...kku kerro muuta kuin valeita,koska luulee ostajaa yhtä tyhmäksi kuin mitä itse on. Silloin palaa rahaa ja aikaa ja turpiinlyönti lähellä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Akentti lähtee iltapäivällä tai huomenaamusta Kölniin katsomaan seuraavaa potilasta, alustavat tiedot ja kantakortti ainakin lupaavat hyvää. VIN-koodin myyjä antoi puhelimessa, ja tuollaisen oksensi dekooderi.
Lääkärimme on näemmä hakenut autonsa Hollannin puolelta, liekö olleet siellä halvempia - no varusteissa ei ole ainakaan pihistetty :shock: .

MERCEDES-BENZ

VIN WDB1401351Axxxxx
Model S300DT
Chassis 1401351Axxxxx
Engine 606961 12 006009
Transmission 722608 00 763424
Delivery date 27.04.98
Dealer Netherlands (553)

Interior leather black or anthracite (261)
Paint 189 emerald (green) black metallic (с 1993)

Options
042 conversion to APS 4 W210 and Br140 (operating unit 2) (с 25.08.1997)

220 parking aid (с 01.10.1993)

227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)

241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)

242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)

249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)

284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)

306 activated charcoal filter (odor filter) (с 01.01.1990)

351 auto-pilot-system (APS) (с 01.03.1994)
radio-navigations-system

414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)

441 steering column, electrically adjustable, W202 manually adjustable (с 01.07.1984)

481 undershields (с 01.10.1962)

501 outside mirrors le/ri with memory (с 01.10.1994)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)

640 15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)

808 Change of year of model, last figure shows new model year

819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

883 closed aid for doors and trunk lid (с 01.07.1989)

984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)

Mikähän menee reisille seuraavaksi :shock: Pieni kyynisyys ei ole näissä puuhissa pahitteeksi :lol:

PS. Mitä ovat
042 conversion to APS 4
284 trunk set 5-piece (ei kai työkalusarjaa tms. eritellä näissä koodeissa)
481 undershields
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän monta 9-alkuista koodia sieltä löytyykään...
Mitäs nuo 9-alkuiset ikään kuin tarkoittavat...
No ysillä alkaa yleensä nämä näyttelyautokoodit ynnä muut mukavat ja vähän erikoisemmat. Tosin en tiedä tuohon aikaan, mutta ainakin W124:n ym. aikoihin.

Sitten voinet huolestua, jos siellä on esim. SA 995 - stationary car for use on exhibition (only body made ready for exhibition) :shock: .
Nyt mulle tuli mieleen Jacques Tatin loistava elokuva Trafic, jossa autonäyttelyssä oli mm. sellainen keskeltä halki sahattu auto esillä. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän monta 9-alkuista koodia sieltä löytyykään...
Mitäs nuo 9-alkuiset ikään kuin tarkoittavat...
No ysillä alkaa yleensä nämä näyttelyautokoodit ynnä muut mukavat ja vähän erikoisemmat. Tosin en tiedä tuohon aikaan, mutta ainakin W124:n ym. aikoihin.

Sitten voinet huolestua, jos siellä on esim. SA 995 - stationary car for use on exhibition (only body made ready for exhibition) :shock: .
Nyt mulle tuli mieleen Jacques Tatin loistava elokuva Trafic, jossa autonäyttelyssä oli mm. sellainen keskeltä halki sahattu auto esillä. :shock:
Joo, itse asiassa W201:n esittelypropagandaan kuului myös moinen, 1:1 oleva auto, josta oli joko puolikas tai neljännes leikattu kerroksittain pois. Punainen oli väriltään. Varmaan siitä kuviakin jossain lienee...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kohtuu pitkä on varuste koodi ja loistavan värinkin

<----

auto on saanut :wink:

eikös koodit 042 ja 351 ole lähinnä samat, eli vanhemman mallinen radio navigattori, johon ei tietääkseni ole saatavilla Suomen karttoja, tai ainakin ne ovat luvattoman suppeat.
284 taitaa olla jokin ko laitteessa jokin puu nahka yhdistelmä koristuksessa
481 taitaa olla jokin parempi pohjapanssari, eli ei se muovinen suoja, vaan jokin pikkuisen kestävämpi.

Mutta paremmin tietävät korjatkoot
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

042 tarkoittaa että tässä autossa on uudempi APS4 navigaattori (tavallisen APS:n sijaan)
284 on puu/nahkayhdistelmä vaihdekepin nuppi
481 öljypohjan suojapelti eli juuri tuo vahvempi pohjapanssari
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllähän tuollaista varustelistaa lukiessa kuola rupeaa suupielistä valumaan.

En tosin listalta mielestäni pongannut ilmastointia...kai se on nyt jo vakitavaraa tuossa yksilössä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mesedesi kirjoitti:Kyllähän tuollaista varustelistaa lukiessa kuola rupeaa suupielistä valumaan.

En tosin listalta mielestäni pongannut ilmastointia...kai se on nyt jo vakitavaraa tuossa yksilössä?
Juu, kyllä automaatti-ilmastointi on vakiotavaraa, kuten myös sähköohjattu tomaattilaatikko, samoin jarruassistentti, sadetunnistin, tempomaatti, varashälytin, ajonesto, sivuvilkut, lasien ja kattoluukun sulkeminen kakella jne pikkuhilppeet.
Tuohon viimeiseen vuosikertaan on ehditty jo adoptoida vakioksi aika lailla varusteita, joita joku vuosi aiemmin sai vain isoihin bensamalleihin.
Noita vakiohimmeleitä ei näytä olevan dekooderilla, joissain kantakorteissa taas on nekin eritelty. Vähän on vaihtelevaa käytäntö :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, akentin odysseia ja oma odottelu on päättynyt tämän etsinnän osalta. Kölnissä lyötiin kättä päälle ja homma on sitä vaille, että käyn ottamassa pirssiin kaskon, jonka jälkeen poika lähtee kotiin siirtyen ensin akentin tiluksille Hampuriin odottamaan lähtövihellystä. Akentti tuo auton itse yli, joten huolenpito on viety viimeiseen asti :)

Akentti vietti pirssin parissa puoli päivää ja päälle pöräytti sellaisen reilun 100 km koeajon ja totesi laitteen pelaavan kuin buikki, ei sanomista sen koommin ilmastoinnista kuin imuovista tai muista himmeleistä. Repsikan sähkölasi kulkee huikan tahmeasti, siinä viat. Saas sitten nähdä.

PS. Myyjä osoittautui tarkennettuna hammaslekuriksi, joten plakkia autosta ei pitäisi löytyä. Saksalaiseen tapaan ukko oli tähän aikaan lomalla, mutta tieto auton mahdollisista myyntiaikeista oli pojan myötä vuotanut hissukseen myös autokauppiaiden tietoon.
Akentti alan ja maan metkut tietäen oli paikalla jo edellisenä iltana ukon tullessa reissusta ja alkukatselmuksen jälkeen löi käsirahan tiskiin. Veto oli oikea, seuraavaan puoleen päivään oli puhelimessa roikkuvien saalistajien määrä jo toisella kymmenellä.
Viimeksi muokannut Kaapo, To 16.08.2007 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaapo kirjoitti:Lääkärimme on näemmä hakenut autonsa Hollannin puolelta, liekö olleet siellä halvempia - no varusteissa ei ole ainakaan pihistetty :shock: .
Onneksi olkoon vaan :D . Hyvää kannattaa odottaa ja todellakin panostaa sen hyvän etsimiseen.

Jos Hollannissa on ollut tuolloin autoveroa (enemmin kuin Saksassa) niin tuon auton veroton hinta on saattanut olla alhaisempi mitä Saksasta ostettaessa, tai mitenköhän se alv, onkohan Hollannissa matalampi :roll: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onnittelut uudesta autosta täältäkin. Kulttuuriteko tuoda tuommoinen Suomeen!
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tack tasapuolisesti, kuvia tulee kunhan saan niitä tuolta germaaniasta tänne sopivassa formaatissa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Muutaman pettymyksen kautta hyvään voittoon. Onnittelut Kaapolle. En myönnä, mutta vähän kade oon.... :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mesedesi kirjoitti:Muutaman pettymyksen kautta hyvään voittoon. Onnittelut Kaapolle. En myönnä, mutta vähän kade oon.... :D
Tässä ei voine kuin yhtyä edelliseen puhuj...tai siis mielipiteisiin. :shock: :D
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea vaan! Saattaa olla ero W126:een kuitenkin melkoinen kunhan sillä jonkun aikaa ajat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

No onnea vaan, samahan tuo on myöntää heti, kade oon ja pysyn :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jeeeeeeeeeeeesssssssssss!!!!!!!

Onnittelut täältäkin. Ihastusta herättää etenkin kylmäverinen, harkittu hankintatapa. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olisipa itsekkin aikanaan ymmärtänyt toimia vastaavalla tavalla. Ei sillä, ettenkö täältäkin löytäny varsin kelpo pelin, mutta kenties jokusen euron olisi säästänyt ja ehkäpä saanut ulkopinnoiltaan hieman parempikuntoisen auton.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hieno homma!
Oletko muuten koskaan ajanut tuollaisella W140 korisella autolla? Jos et ole niin kerroppa millaisia ennakko-odotuksia/luuloja sinulla on autoa kohtaan.
PS.Muistiko akentti mainita sulle, että se moottori onkin muuten 350 td eikä 300 td? :wink:
Vastaa Viestiin