Hiukan taas "halparenkaista"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Olisko kellään kokemuksia GT radial Maxmiler CX pakettiauton renkaista?
Olisi kohtuu hintaan (16" alle 100e/kpl) vannetukussa.
Melkein puolet halvemmat kuin continentalit.
Antti-A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.12.2011 15:03

Re:

Viesti Kirjoittaja Antti-A »

vito500tkm kirjoitti:Olisko kellään kokemuksia GT radial Maxmiler CX pakettiauton renkaista?
Olisi kohtuu hintaan (16" alle 100e/kpl) vannetukussa.
Melkein puolet halvemmat kuin continentalit.
Onko näistä maxmilereistä kertynyt jollekin kokemuksia?
Pitäis 639 vitoon kesärenkaita katsella.
Aikoinaan olen gt radial champiroilla ajellut henkilö autolla ja ne oli mielestäni hintansa väärtit.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Antti-A kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Olisko kellään kokemuksia GT radial Maxmiler CX pakettiauton renkaista?
Olisi kohtuu hintaan (16" alle 100e/kpl) vannetukussa.
Melkein puolet halvemmat kuin continentalit.
Onko näistä maxmilereistä kertynyt jollekin kokemuksia?
Pitäis 639 vitoon kesärenkaita katsella.
Aikoinaan olen gt radial champiroilla ajellut henkilö autolla ja ne oli mielestäni hintansa väärtit.
Mulla taas oli passatissa tollaset champirot ja ne oli kyllä ihan onnettomat märällä. Ei sitte minkäänlaista tuntumaa ollut tiehen jos vähän enemmän satoi.
Nykypäivänä on mersun alla vakiokoon 215/55-16 uniroyalit. Niissä taas märkäpitoa riittää vaikka muille jakaa, mutta hirmu veltot ja uraherkät sitten taas. Mutta hiljaiset ja on nyt ajettu runsas 20tkm eikä vielä enskesänä ehkä tartte vaihtaa. tais olla 330 euroo sarja.
Edelliset oli jotku continentalin halpaverstaan eurotyfoonit. Kesti 12000 km... kylläkin muuten ihan hyvät.
Antti-A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.12.2011 15:03

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja Antti-A »

Nyt on kolmen päivän ensituntuma gt radial maxmilereista.
Vianorista kainaloon otettuna hintaa tuli 334€ koossa 195-75-16C.
W639 Viton alla ovat. On ollut kuivaa ja märkää. Mitään moitittavaa ei tähän mennessä ole ilmentynyt. Rengasmelu ei ole häiritsevää. Hieman hiljaisemmat mitä aiemmin alla olleet kuluneet nokian kitkat -> eli hiljaiset (ainakin kun en paremmasta tiedä tämän auton alla).
Märkäpitoa aina haukutaan halparenkaissa, mutta en ole huomannut minkäänlaisia ongelmia.

Ei tietysti ole paljoa vielä kilometrejä takana, mutta ensituntuma hyvä!
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Antti-A kirjoitti:Nyt on kolmen päivän ensituntuma gt radial maxmilereista.
Vianorista kainaloon otettuna hintaa tuli 334€ koossa 195-75-16C.
W639 Viton alla ovat. On ollut kuivaa ja märkää. Mitään moitittavaa ei tähän mennessä ole ilmentynyt. Rengasmelu ei ole häiritsevää. Hieman hiljaisemmat mitä aiemmin alla olleet kuluneet nokian kitkat -> eli hiljaiset (ainakin kun en paremmasta tiedä tämän auton alla).
Märkäpitoa aina haukutaan halparenkaissa, mutta en ole huomannut minkäänlaisia ongelmia.

Ei tietysti ole paljoa vielä kilometrejä takana, mutta ensituntuma hyvä!

Juu ei "huonoja" ole mutta ne märkäpito-ominaisuudet tulee ikävästi esille kun pari milliä on kulunut renkaan pinnasta....silloin ne ominaisuudet mitä renkaasta on jäljellä, kannattaa kokeilla suljetulla...mielellään aidatulla alueella.
Ei niillä ongelmaa ole kuluneenakaan jos ajelee järki päässä.
Äänikin sitten muuttuu kun alkavat kulua....kooooovaksi.

Mutta kaikenkaikkiaan menee ne jos ei ammattiajossa ole....

.
Opel, "weird lieben autos"....
miq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 11.01.2012 19:47

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja miq »

LopenUupunut kirjoitti:
Mutta kaikenkaikkiaan menee ne jos ei ammattiajossa ole....

.
Ihan vain yksittäisen oman elämänsä sankarin mielipide aiheesta: märkäpito on mielestäni yksi tärkeimpiä ominaisuuksia renkaassa. Oli sitten ammattiajossa tai ei. Kuivalla kelillä normaaliajosuorituksessa pärjää aika mainiosti sillä mustalla ja pyöreällä. Jos ja kun keli joskus kostuu niin ei siinä melun taso/sävy paljoa haittaa jos rinkuloilla pystyy onnistuneesti suorittaan pikkupikku väistöjä himpan verran kosteahkolla kelillä... se ei aina välttämättä ole niin itsestään selvyys halppiksilla, varsinkaan pinnoitetuilla.

Vain mielipide, ei muuta.. :?
"If you can see the tree you are about to hit, you are understeering.
If you only hear it, you have oversteered..."

-Walter Röhrl-

Kulkuneuvo kääntyvillä etupyörillä.
+ ZX9R
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

miq kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Mutta kaikenkaikkiaan menee ne jos ei ammattiajossa ole....

.
Ihan vain yksittäisen oman elämänsä sankarin mielipide aiheesta: märkäpito on mielestäni yksi tärkeimpiä ominaisuuksia renkaassa. Oli sitten ammattiajossa tai ei. Kuivalla kelillä normaaliajosuorituksessa pärjää aika mainiosti sillä mustalla ja pyöreällä. Jos ja kun keli joskus kostuu niin ei siinä melun taso/sävy paljoa haittaa jos rinkuloilla pystyy onnistuneesti suorittaan pikkupikku väistöjä himpan verran kosteahkolla kelillä... se ei aina välttämättä ole niin itsestään selvyys halppiksilla, varsinkaan pinnoitetuilla.

Vain mielipide, ei muuta.. :?
Taisin mainita "järkipäässä".....itse en harrasta bujottelua joten kyllä se "väistäminen" on enempi tai vähempi
itseaiheutettua.....joten järkipäässä, ennakoivasti...kiinakumeilla pärjää mainiosti.

Läheltäpiti tilanteita saa aikaiseksi vaikka telaketjuilla....jos on halutakseen.

Niin, ja minulle märkäpidolla ei ole mitään väliä....ei ole pakko lähteä minnekään jos pelottaa....


.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:itse en harrasta bujottelua joten kyllä se "väistäminen" on enempi tai vähempi
itseaiheutettua.
.
Se on kyllä hyvä, ettei koskaan kukaan tule kolmion takaa yllättäen eteen, tai peura hyppää tielle jne. Toki ajamalla tarpeeksi hiljaa selviää näistäkin, vaikkei olisi gummeja ollenkaan, että siinä mielessä tietysti olet ihan oikeassa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:itse en harrasta bujottelua joten kyllä se "väistäminen" on enempi tai vähempi
itseaiheutettua.
.
Se on kyllä hyvä, ettei koskaan kukaan tule kolmion takaa yllättäen eteen, tai peura hyppää tielle jne. Toki ajamalla tarpeeksi hiljaa selviää näistäkin, vaikkei olisi gummeja ollenkaan, että siinä mielessä tietysti olet ihan oikeassa.
Aivan sama kuin prätkällä liikenteessä selviäminen hengissä, valppaus eli "kaikki muut liikenteessä ovat vihollisia".
Ei sinne risteykseen tartte silmät kiinni ajaa vaikka pelottaa.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
miq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 11.01.2012 19:47

Re: Hiukan taas "halparenkaista"

Viesti Kirjoittaja miq »

LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:itse en harrasta bujottelua joten kyllä se "väistäminen" on enempi tai vähempi
itseaiheutettua.
.
Se on kyllä hyvä, ettei koskaan kukaan tule kolmion takaa yllättäen eteen, tai peura hyppää tielle jne. Toki ajamalla tarpeeksi hiljaa selviää näistäkin, vaikkei olisi gummeja ollenkaan, että siinä mielessä tietysti olet ihan oikeassa.
Aivan sama kuin prätkällä liikenteessä selviäminen hengissä, valppaus eli "kaikki muut liikenteessä ovat vihollisia".
Ei sinne risteykseen tartte silmät kiinni ajaa vaikka pelottaa.....

.
Enpä ole huutelemassa tässä mitään huippusuoritusten perään. Aikas harva meistä tarvii tai edes osaa vaatia ratarenkaan suorituskykyä joka olosuhteissa. Vaan ajatuksena oli se mahdollinen yllätys, jolta vain ei aina voi varmuudella välttyä edes omalla ennakoivalla toiminnalla. Sekä lisäksi herättää kysymys ihan onnettomien renkaiden käytön järkevyydeltä. Kuten nyt ääriesimerkkinä jotkut sankarit käyttävät täälläkin näitä ns. keski-euroopan kitkoja, varsinkin kun on tullut tuontiauton alla. Näin olen minäkin tehnyt ja säikytellyt itseäni ja muita ihan tahattomasti... Niillähän saa ihan laillisesti ajaa kesät talvet, kunhan pintaa on lain vaatima määrä. Ne vaan sattuu olemaan surkeat joka kelissä. Ainoa missä toimii hyvin normiajossa on kuiva kesäkeli, märällä kesäkelillä ne on äkkitilanteessa ihan paskat. Samoin kuin niillä ei tee talvellakaan mitään, jos siis talvikeli on normaali (lunta, jäätä, pakkasta).
Olen itekkin ajellu vaikka ja millä renkailla aikojen kuluessa omilla autoillani. En väitä olevani todellakaan niin kokenut autoilija kuin moni muu, mutta kortti on ollut taskussa muutaman päivän päästä 19 vuotta ja ammatiksenikin olen ajanut jo melko monenlaisilla autoilla, neli- ja useampipyöräisillä laitteilla (luojan kiitos en enää). Tuloksena on, että kesällä menee minulla mainiosti ns. halvemmat renkaat, kunhan nyt ei ihan mistä tahansa muovista valmistetut LiveLongit. Talvella pitää sitten mieluusti olla vähän parempaa alla..
"If you can see the tree you are about to hit, you are understeering.
If you only hear it, you have oversteered..."

-Walter Röhrl-

Kulkuneuvo kääntyvillä etupyörillä.
+ ZX9R
Vastaa Viestiin