Allright... kylmäkäynnistysvaikeuksiinkin on löytymässä ratkaisu mutta palataan näihin myöhemmin. Kiinnostavinta tällä hetkellä on voimalinjan parantaminen
Lukkoperä. Pirusti olen miettinyt ja laskeskellut (etenkin rahoja) mikä on fiksuin ja toimivin ratkaisu. Jo pelkästään rahoja laskiessa huomaa, että kaikkein epä-fiksuin ratkaisu on lähteä suunnittelemaan lukkoperää Mersun palikoista. Unski taisikin tässä(?) ketjussa antaa yhdenlaista hinta-arviota ko. rakennelmaan.
Oikeat välitykset. Olen loppukesän 2014 muutoskatsastuksen jälkeen ajanut n. 6-7000 km sekä rataa, matkaa, että kaupunkia. 4,15 ykkösvaihteella, suoralla vitosella ja 3,69 perällä. Ykkönen on selkeä maansiirtovaihde tällä perällä. Käytössä on siis 4 vaihdetta ja kierrokset 3700 satasen vauhdissa. Radalla kombo on aivan mahtava, 2000 kilsan kesälomamatkailussa ei ehkä ihan optimi.
Laatikko. Kaikki liittyy kaikkeen. Suunnitelmissa on laatikko, jossa n. 2,8 "ykkönen" ja, toisin kuin nykyisessä, loikkari suurimpana. Laatikon välitykset yhdessä perän välitysten kanssa pitäisi antaa lähelle 10:1 lähtövaihteella ja n. 3000rpm satasen vauhdissa suurimmalla. Tähän matematiikkaan on projektiin sopivista nykylaatikoista vaikea fiksulla rahalla löytää laatikkoa, jossa ei ole yli 4,0 tai jopa yli 5,0 ykkönen. Kakkonen tulee olemaan lähtövaihde kuten nytkin mutta sitten on se ylivaihde
Näillä mennään
