...voi poistaa...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:
Nozki kirjoitti:Niin tosiaan, täälläkin foorumilla tietyt henkilöt ovat enemmän tai vähemmän vannefriikkejä. Heille kun menet ehdottamaan, että laitetaanpa Barzettat Mersuun, niin sanomista tulee lähes saletisti. ;) Joo, myönnän itsekin lukeutuvani ainakin jossain määrin vannefriikkien joukkoon, että ei tämä sitten ollut mitään kritiikkiä esim. Pakardisen suuntaan.
:lol: :lol: :lol:

Mistä keksit juuri minut esimerkiksi...? :mrgreen: Äläkä ota pahalla, en minäkään sillä tarkoita. :wave: Hienovarainen vittuilu on parasta huumoria, mitä tämä meidän synkkyytteen ah niin helposti alistuvainen kansakuntamme pystyy koskaan tarjoamaan! :thumbup: :wink:

Mutta ei, EI MITÄÄN Barzettoja! Mieluummin peltivanteet pöläreillä.

Vesiongelmaan, tuolla tuli hyviä neuvoja. Onko autossa sisätiläpistoke? Sen läpiviennistä osaa tulla kans huuperia tupaan...
No ihan vain siitä keksin sinut mainita, kun sinä kauhistelit tuota Barzetta-ideaa yllä. Ei mistään muusta. Vanteiden kanssa puuhailu on hauskaa hommaa, ja itsekään en laittaisi ikuna Barzettoja Mersuun. :thumbup: (Enkä missään tapauksessa ottanut pahalla tuota. :) )
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki kirjoitti:itsekään en laittaisi ikuna Barzettoja Mersuun.
Juuei, ei kiinantinaa Mersuun. Tai mihinkään muuhunkaan... Käytetyt laatuvanteet saa samaan hintaan, kun suttapaskaa olevat uudet Barzetat... 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Selevä homma, ei barzettoja :) Mutta tuo oli varmastikin se kaikista vähiten akuutti asia tällä erää :wink: Ja on sisätilan pistoke ja mahdollisesti tulee sieltä(kin), oli sen verran törkeen näkönen se läpivienti :roll: Pitää jotakin sikaflexiä sinne survoa. Tinasin sitä yj:tä, en tiedä menikö sitten parempaan vai huonompaan suuntaan :?
Auto kun ei ole lähtenyt lauantai illan jälkeen pyörimään, ei apuvirralla eikä millään. Pilottia ei nyt ole mutta lämppäriin pistin että jos hyvinkin lämmettyään lähtisi... Ei siis auttanut tinailu tai sitten rikoin sen lopullisesti sen releen. Lisää ehdotuksia?
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Tutki ihan ekana saako kipinää. Jos saa ni sit bensapuoli syynäilyyn
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Oli 2 tuntia lämppärissä ja kone lämmin, virtaa ja pilottia-> hörähtelee/pyörii pari sekuntia pilotin voimin eli kipinä varmaan kunnossa? itse tuosta vedin johtopäätöksen että ei saa soppaa, kun pilotilla pyörii. Mistäs sitten lähdetään, bensapumppu, olikos se auton alla oikean takapyörän suunnalla. Entäs suodatin, samalla suunnalla? Ja voiko suodatin mennä niin tukkoon ykskaks ettei pyöri. Lakkaako se bensapumppu kokonaan toimimasta jos siinä sen releessä on jotain häikkää? Niin ja missä se polttoaine linja menee :oops: onko se konehuoneessa se vaalea/keltainen tms muoviputki vai mikä?
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

mesekisti kirjoitti:Oli 2 tuntia lämppärissä ja kone lämmin, virtaa ja pilottia-> hörähtelee/pyörii pari sekuntia pilotin voimin eli kipinä varmaan kunnossa? itse tuosta vedin johtopäätöksen että ei saa soppaa, kun pilotilla pyörii. Mistäs sitten lähdetään, bensapumppu, olikos se auton alla oikean takapyörän suunnalla. Entäs suodatin, samalla suunnalla? Ja voiko suodatin mennä niin tukkoon ykskaks ettei pyöri. Lakkaako se bensapumppu kokonaan toimimasta jos siinä sen releessä on jotain häikkää? Niin ja missä se polttoaine linja menee :oops: onko se konehuoneessa se vaalea/keltainen tms muoviputki vai mikä?
En tuosta mallista tiä missä se bensapumppu on, itelle tulee samanlainen ens viikolla :D Mut 190 ainakin kuulu tankin suunnalta pirunmoinen surina kun oli tankki tyhjä ja pumppu alko hörimään tyhjää, siittä aina tiesi että pääsee tasan 2 kilsaa kun auto sammuu :D Tottahan se suodatin tukossa voi olla jos tankkiin on jotain paskaa päässyt. Muistaakseni se bensaputki on konehuoneen puolella jo ihan metallia ainakin juuri ennen imusarjaa ja tulee imusarjan yläpuolelle keskelle suuttimille lähteviä bensaputkia, korjatkaa jos muistan väärin :D Eli ite tekisin niin että se auki ja sit vähän pyöräyttää startilla ja katsoa tuleeko bensaa sinne asti. Se vaalea/keltainen muoviputki taitaa olla jarrutehostimelle?
E: Nii oletan tosiaan että tässä on m102 moottori? :D
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

No sitä ajattelin että tuskin se bensa putki on kun on paksu&muovinen. Ja on m102. Ja sillä mietin että tankissa vois olla paskaa :arrow: suodatin tukossa kun auto oli seissyt ennen minulle tuloa. Toivottavasti sun tuleva auto on hyvä eikä tämmönen romu :wink:
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

mesekisti kirjoitti:No sitä ajattelin että tuskin se bensa putki on kun on paksu&muovinen. Ja on m102. Ja sillä mietin että tankissa vois olla paskaa :arrow: suodatin tukossa kun auto oli seissyt ennen minulle tuloa. Toivottavasti sun tuleva auto on hyvä eikä tämmönen romu :wink:
Tutulta tulossa ja varmasti huolta pidetty :) Siellähän voi olla vaan liittimet yms hapettunu jos on pisempäänkin seissyt. Crc:tä vaa pirusti joka liittimeen :D
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

ei se kai kun pari kk seissy, sitä ennen oli jollain perikunnalla vissiin seissy mahd. pitempään jos jopparin sanaan luottaa... Kuitenkin siinä välissä ollut ajossa. Hapettuneet sulakkeet koitin jo aikaisemmin elvytellä (pitäis uusia kaikki). Niin mitä liittimiä siis meinasit? Konehan vaihtu tuossa hiljattain (koneen ja johtosarjan liittimet on kai sitten käyneet irti...) ja sinällään moottori pitäisi olla ihan kunnossa, vika siis varmaan juuri bensa puolella.
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

mesekisti kirjoitti:ei se kai kun pari kk seissy, sitä ennen oli jollain perikunnalla vissiin seissy mahd. pitempään jos jopparin sanaan luottaa... Kuitenkin siinä välissä ollut ajossa. Hapettuneet sulakkeet koitin jo aikaisemmin elvytellä (pitäis uusia kaikki). Niin mitä liittimiä siis meinasit? Konehan vaihtu tuossa hiljattain (koneen ja johtosarjan liittimet on kai sitten käyneet irti...) ja sinällään moottori pitäisi olla ihan kunnossa, vika siis varmaan juuri bensa puolella.
Kerran kans m102 koneen vaihtanu ja ei sielt montaa liitintä irrottaa tarvi kun se nousee :D Mut asiaan, ite koittaisin eka kuunnella et suriseeko se pumppu kun kääntää virrat päälle, oon tosin niin kuuro etten sitä yleensä kuule tai osaa kuunnella vaikka kaikki oiskin kunnossa :D Sen jälkee vaan se bensaputki auki niin näkee tuleeko se bensa ees konehuoneeseen asti.
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Joo kyllä se taitaa pensapumppu olla entinen, kävi tuossa kaveri joka noistakin tietää vähän enempi kun minä niin sano että ei toimi ensinkään. Pitää kuulemma surahtaa ihan kuuluvasti kun pistää virrat päälle. Onko sinne mahdollista survoa joku yleismalli pumppu vai pitäiskö hommata orkkis (tai siis tarvike)?
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Itse laittaisin orkkiksen, kannattaa ottaa se pumppu irti ja kokeilla suoralla virralla vielä pyöriikö se ja varmistaa sillä että juuri pumpussa vika ennen kun alkaa uutta tilaamaan.
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Juurikin näin on tarkoitus tehdä kunhan pääsen sinne auton alle könyämään :wink: ja sitten kuopiosta aadeeltä kyselemään että löytyykö pumppua (pienen pieni todennäköisyys että olis hyllyssä...)
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Motonetissäki näytti Boschin pumppua olevan, tosin vaan 1kpl ja sekin Jyväskylässä :D
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

:shock: Ei osunu minun silmään kun yritin etsiä. En sitten osannut katsoa kun muuttunut nuo motonetin sivut :D
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Kävin tyrkkäämässä virtaa suoraan pumpulle :arrow: pyörii oikein terhakasti :o Jääkö enää muuta vikapaikkaa kun bensapumpun rele, kun pumppu toimii mutta ei pyöri kun avaimesta laittaa virrat päälle? Eli virta ei kulje pumpulle :problem:
E. Niin onko se niin että pumpulle ei ole sulaketta??
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Releen käytin irti ja aukaisin, en huomannut mitään näkyvää vikaa. Juottelin isommat juotokset uudestaan, pienempien kohdalla olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä :roll: Ei auttanut. Voi siinä tietysti olla jotain vikaa kuitenkin. luin että pumpun saa pakotettua pyörimään pistämällä hyppylangalla kaksi napaa yhteen, ei kukaan tietäisi mitkä? Niin voisi varmistaa onko se vika nyt tuossa, uusi rele kuitenkin maksaa sen satasen ja ylikin.
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

mesekisti kirjoitti:Releen käytin irti ja aukaisin, en huomannut mitään näkyvää vikaa. Juottelin isommat juotokset uudestaan, pienempien kohdalla olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä :roll: Ei auttanut. Voi siinä tietysti olla jotain vikaa kuitenkin. luin että pumpun saa pakotettua pyörimään pistämällä hyppylangalla kaksi napaa yhteen, ei kukaan tietäisi mitkä? Niin voisi varmistaa onko se vika nyt tuossa, uusi rele kuitenkin maksaa sen satasen ja ylikin.
Yleismittari käteen ja mittaamaan tuleeko virtaa releelle asti, jos tulee niin lähteekö se virta eteenpäin siittä enään mut tosiaan vähän kuulostais että rele ois entinen. Kai pumpulta tarkistit ettei oo hapettumia liittimessä?
E: Ei taida olla sulaketta pumpulle. Ja releen napaan 8 pitäis tulla ilmeisesti jatkuva virta vaikka avaimia ei olis virtalukossakaan. Saa korjata jos oon iha hakoteillä :D
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tuolta korjaamolta kun käytiin tänään hakemassa se moottorin romu niin samalla lähti samaisesta kolariautosta josta minun auton moottori on peräisin, bensapumpun rele hintaan 10€ :D No ei se ihan samanlainen ollut, eri varaosanumero+enemmän napoja, mutta meni paikalleen. pitkään sitä piti houkutella kun bensalinja tietysti tyhjä+huono akku vähäisellä virralla varustettuna, mutta lähti se sitten tulille :) 8) Tuntuu kyllä että turhan pitkään joutuu starttaamaan lämpimänäkin ja kylmänä vielä pitempään (meinaa huima 56ah huono akku hyytyä) Pitääpi varmaan hommata 100ah akku :)

Jaa, mitähän sitä keksisi seuraavaksi viaksi :think: No ainakin sen että jälkiasenteinen vakkari ei pelaa (en kyllä juuri koskaan käytä vakkaria vaikka toimisikin) Ja se absi valo palaa edelleen, nyppäänkö leimalle johdon irti vai pitäisikö etsiä vika :lol:
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Riippuu kuinka kiire sen leiman kanssa on :D Tokihan se jossain vaiheessa kannattaa korjata :D
Tonnin parin romuja
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tammikuussa se vissiin täytyy viedä leimalle eikä varmaan mene heittämällä läpi :?
Nyt on sitten uusi 100ah akku, jaksaa pyörittää niin kauan että lähtee käyntiin :D Mutta kyllä siinä edelleen jotain vikaa on, kylmänä ei varmaan kolmella yrityksellä lähde, sitten hörähtelee ja yrittää vaivalloisesti pyöriä, lopulta lähtee ja kun vähän lämpeää niin pyörii normaalisti (no ehkä vähän korkea tyhjäkäynti, melkein 1000rpm). Lämpimänä semmosella 5 s startilla pyörimään, että ei ihan vaivattomasti sittenkään.

Sähköantennin hankin tuohon ja huomasin että ei ole johtoja sille, eli mitä sille tarvitsee tuoda, 3 napanen liitinkö siinä oli. Ja olisiko kellään radion piuhat muistissa, minkä värinen on mihinkin tarkoitukseen? On taas nimittäin semmonen patenttiviritys, virta ei kulje virtalukon kautta ja johdot poikki ja sokeripala välissä :crazy:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja atlas »

No helvetti..etkö tinannut sitä yj-relettä uudelleen kun se antaa kylmäkäynnistys käskyä ecun säestyksellä.
Jos ei auta niin kannen etuosassa vihreä kaksi napainen pyöreäliittimen anturi mittaukseen /uusintaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tinasin yj-releen heti kun siitä oli juttua. Ei vaikuttanut mitenkään. Mitenkäs tuota anturia mittaillaan, vastustako? Ja milläs nimellä se löytyy varaosalistoista?
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Yhdellä tuttavalla oli japanian ihmeessä sellanen vika, bensapumpussa, että sähkö ei vaan kulkenu läpi pumpun liittimestä. Siinä vehkeessä oli tuo bensapumppu suoraan tankin "kannessa". Kannen läpiviennin kohdalta ei vaan millään painunu sähköä tarpeeksi läpi. Teki uusiksi koko kohdan johdot/liittimet ja alkoi soppa kulkea. 200-300 hp bensa turpo.. Jos mittas, niin virtaa näytti tulevan läpi, mutta ilmeisesti amppeerit jäi vajaiksi. v-mäinen vika löytää.. Ei, en tiedä yhtään onko yhtään sama rakenne mersussa mutta tulipa mieleen vinkata.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Bensapumppu alkoi toimia kun vaihdoin releen, ongelmana on enää tuo huono kylmäkäynnistyvyys. Jos joku kertois että miten tuota atlaksen mainitsemaa anturia pitäis mitata ja mikä sen nimi edes on :roll: Ja kyllähän tuo pilotin voimalla tärskähtää kylmänäkin tulille aika nopeasti :lol:
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 766
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja nykki »

mesekisti kirjoitti:Bensapumppu alkoi toimia kun vaihdoin releen, ongelmana on enää tuo huono kylmäkäynnistyvyys. Jos joku kertois että miten tuota atlaksen mainitsemaa anturia pitäis mitata ja mikä sen nimi edes on :roll: Ja kyllähän tuo pilotin voimalla tärskähtää kylmänäkin tulille aika nopeasti :lol:
ainakin m103:ssa on määräjakajan päällä sellainen käynnistyssuutin, joka ruikkaa bensaa starttauksen alussa imusarjaan. Messingistä valmistettu osa, johon menee sähköpiuhat. Itsellä kävi joskus niin, että ei lähtenyt auto enää käyntiin muuten kuin lisäryypyllä suoraan imusarjaan. Tuon suuttimen kun herkisteli (oli jumissa se kara siellä sisällä), niin alkoi toimia moitteettomasti
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tossa
http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/24102/6/15" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

[/quote]ainakin m103:ssa on määräjakajan päällä sellainen käynnistyssuutin, joka ruikkaa bensaa starttauksen alussa imusarjaan. Messingistä valmistettu osa, johon menee sähköpiuhat. Itsellä kävi joskus niin, että ei lähtenyt auto enää käyntiin muuten kuin lisäryypyllä suoraan imusarjaan. Tuon suuttimen kun herkisteli (oli jumissa se kara siellä sisällä), niin alkoi toimia moitteettomasti[/quote]

Tuota, mitenkä sen saa purettua vai onko m103 erilainen tuo suutin kuin m102? siis tuon näkönen mötikkähän se on :arrow: http://img.eautopartscatalog.com/live/C400025386BOS.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; aukeaako se siis tuosta liittimen alta?
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Kertokaas nyt mihin napoihin tulee mitäkin tuossa sähköantennissa (hirschmann) että saisin ration kuulumaan. Jatkuva virta, maa ja herätevirta kai siihen tulee, mutta mihin kohtiin mikäkin? Antennin sisälle noista menee musta, ruskea ja sininen johto jos siitä on apua.
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 766
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja nykki »

mesekisti kirjoitti:
ainakin m103:ssa on määräjakajan päällä sellainen käynnistyssuutin, joka ruikkaa bensaa starttauksen alussa imusarjaan. Messingistä valmistettu osa, johon menee sähköpiuhat. Itsellä kävi joskus niin, että ei lähtenyt auto enää käyntiin muuten kuin lisäryypyllä suoraan imusarjaan. Tuon suuttimen kun herkisteli (oli jumissa se kara siellä sisällä), niin alkoi toimia moitteettomasti[/quote]

Tuota, mitenkä sen saa purettua vai onko m103 erilainen tuo suutin kuin m102? siis tuon näkönen mötikkähän se on :arrow: http://img.eautopartscatalog.com/live/C400025386BOS.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; aukeaako se siis tuosta liittimen alta?[/quote]

ei sitä muistaakseni saanut purettua. irrallaan olleessa ravisteltava ja sisään irroitusöljyä tms. sit ku antaa virtaa siihen, nii tuntuu, ku alkaa se kara sisällä liikkua
Vastaa Viestiin