Tenava endurance auto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Pohja viimeistelty maalauskuntoon. Ja onhan siihen vedetty jo ensimmäinen kerros maaliakin. Pyörän kaarissa on jo kaksi kerrosta ja se saa riittää. Ei kannata pistää kaikkea painoa takaisin maalina. Nyt on jo 1kg maalina takaisin. Viikolla jos ehtisi vetämään toisen kerroksen niin vkl ei tarvitsisi kärsiä epoksin hajusta. Facen blogista löytyy kuviakin tapahtuneista. Ihan palkitsevaa hommaa nyt kun saa maalia vetää kaiken sen massan poistamisen jälkeen. Pääsee vihdoin keskittymään muihin asioihin.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko tuo 1 kg maalin kuivapaino vai onko se maalin märkäpaino ennen liuottimien haihtumista?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Se on sellainen sinnepäin arvio. Eli 2l valmista epoksia menee tuohon pohjaan kaiken kaikkiaan ja nyt on maalattu noin 1,5l. Eli haihtumisen jälkeen ihan vain arvio n. 1kg. Tänään käytiin vetämässä pohja toiseen kertaan. Vkl sitten pukkien paikkaa vaihtaa ja poistaa ne pienet massan palat ja maalaa. Lisäksi täytyy koittaa saada bensapuolta aloitettua.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Muutaman kerran tallilla oltu edellisestä päivityksestä. Tehtyä on pukkien siirto,kaikki massat poistettu, bensajärjestelmä pistetty uusiksi, toisioputket asennettu, takakelkka nostettu paikalleen ja välillä yritetty hiukan siivotakin. Ongelmiakin on ollut. Toiselta puolelta oli liittimillä kootuista jarruletkuista auennut yksi liitin. No piti sen kiristämiseksi irroittaa jarruputki. Sen olikin joku miestä vetänyt ihan tosissaan kiinni. Jarruputkiavaimellakin kulmat sileeks ja tappelulla sain putkipihdeillä auki. No eihän siihen putkeen tietenkään mahtunut prässäämään uutta päätä, joten meni koko putki vaihtoon. Lisäksi toisioputkien asennuksessa ekalla kerralla oli yksi pakosarjan jenka mennyt pimeäksi vaikka juuri ne läpi kävin koneen yhteydessä. No tänään otin jenkatappisarjan mukaan ja sekin on nyt hoidossa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Lisää on tehty. Hain varaosasatsiksi yhdestä purkuautosta koko tekniikan keulasta perään. Lähinnä koska kyseisessä autossa oli meille erittäin tervetullut 3,46 ISO perä, josta sai nyt myös tuon takakannen. Tuo välitys on hyvä kaveri jo löytyneelle 3,92 perälle pidempiä ratoja varten. Kone olisi tarkoitus rengastaa ja laakeroida uusiksi ja jättää varamoottoriksi. Vaihdelaatikko täytyy yrittää vaihtaa vaikka raptecilla pidemmällä akselilla olevaan, koska tämä oli kaksoismassalla. Oli vain 280tkm ajettu auto, josta osat saatiin. Ainakin perän perusteella pitää paikkansa. En ole noin timmiä mersun perää vielä nähnytkään. No "uusi" perä on pesty ja takakansi maalattu. Paikalleen pistin nyt 3,92 perän kun tarkoitus on ensin mennä alastarolle. Vetarit on kiinnitetty ja perä siis nostettu paikalleen. Kardaani on hollilla, mutta sopivat pultit puuttui ja ne täytyy hankkia. Laatikontuen pistin paikalleen. Keppihässäkkä on paikallaan ja samoin vaihteensiirtovivut. Tunkin paikat on putsattu ja maalattu. Pakoputken mallailin paikalleen ja kyllähän se sinne sopii edelleen. Vielä on pientä hipostelua siellä ja täällä, mutta 30.6 olevaan jäsentenväliseen olisi tarkoitus yrittää päästä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Onko kokemusta saako yksittäisiä liittimiä kuinka hyvin mersulta tai Kl-varaosasta?

Pakoputki on pistetty paikalleen ja termarikopan vesivuotoa on ihmetelty. Muuten on ollut hiljaista kun "joutui" tänään käymään Lahden näyttelyssä. Lukoista oviin on kaupat sovittu ja liittimiä on metsästetty kovastikin. Toivotaan että alkaisi löytyä. Sitten onkin jo kaikki osat eli väkisinkin alkaa näyttämään hyvältä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Vähän on tehty jotain sipistelyjä. Pakolliset tarrat on mittailtu ja tilattu. Saatiin tiimille logo mikä on tärkeää jos joku. Kulkee taas paljon paremmin radalla.

Kuva
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Hieman kuvia viime aikaisista kötöstyksistä, kun jaksoin ladata niitä hieman säilöön tuonne photobucketin puolelle. On kyllä raivostuttavan raskas sivusto.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Jatkettu on hieman. Öljyt on pumpattu laatikkoon ja perään. Polttoainelinjat on tehty loppuun ja sähköt kytketty pumpuille. Liitin lämpöanturille on vaihdettu ja laitettu 4-napainen anturi.

Olisi yksi 220tkm ajettu pitkä akselinen vaihdelaatikko, jonka voisin vaihtaa lyhyt akseliseen. Pitäis olla todella hyvä laatikko ja saman vehkeen perä on ainakin timmein jonka olen nähnyt. Myyntiosastolla on ilmoitus, jossa muutakin roinaa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Hiukan kävin kötöstelemässä. Vetarien pultit pistin momenttiin, kun viimeksi ei ollut momenttia tiedossa kun kiristelin. Molempien ovien "uudet" lukot pistin paikalleen. Vesiletkuun tehtiin Raision jäähdytinhuollossa supistus pala, jossa oli kulma valmiina ja sen pistin alavesiletkuun paikalleen. Helkutin hyvä tuli ja halvalla. Ei voi kuin suositella kyseistä pajaa. Paljoa ei ole enää jäljellä. Juuri katsoin TO DO -listaa ja 16/20 on tehtynä.

Koni sportit tuli huollosta. Nyt on korjattu toinen. Nyt pitäisi olla molempien samanlaisia. Hieman muutettiin sisäänjoustoa ja lisättiin hydraulista pohjaanlyöntiä alas. Katsotaan minkälaiset noi nyt sitten on ajossa. Ainakin niiden herkkyys kasvoi todella paljon huollossa verrattuna entiseen.

Nyt olisi tarpeettomana konin specialit mersuun. Nämä niitä vanhoja speciaaleja, joissa on vaimennuksen säätö.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Ruuneperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 04.12.2011 12:35

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja Ruuneperi »

hienoa seurata auton edistymistä. Siistiä jälkeä näyttää olevan, toivottavasti tulee suorituskykyinen auto enduranceen. koska Pääsette ensikertaa radalle kokeilemaan kisasäätöjä tai yleensäkään ensivaikutelmaa?
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kiitoksia! Yritetään tehdä tarpeeksi hyvää niin on kivaa jatkossakin työstää. Hiukan tämä varmaan jää ylipainoiseksi ja ke-jet ei ole mikään hirveän tarkka moottorinohjaus, joten bensaa palaa luultavasti liikaa. Alustassa suurin ongelma ja haitta on 11 asteen caster, jolle ei oikeastaan voi mitään. Pääasia olisi kuitenkin jos pysyttäisiin hieman muiden mukana ja olisi hauskaa. 30.6 on iltakilpailut alastarolla ja sinne mennään ajamaan. Sitä ennenkin olisi, mutta ei taida jaksaa lähteä etsimään sulakkeita Botnialle asti. Penkissä pitäisi vielä ennen käydä ja toivotaan kovasti josko olisi se 180hv putken muutosten jälkeen.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Tänään on siirrytty askel lähemmäs kilpa-autoa, jos tästä sellaisen saa. Saatiin kennonletkut paikalleen ja öljyt koneeseen. Olis saatu vedetkin sisään, mutta ei ollut punaista nestettä niin jäi tällä kertaa. Ensi kerralla taitaa olla pakko koittaa taas käyntiin pitkästä aikaa. Lisäksi liimailtiin sääntöjen vaatimat tarrat paikoilleen. Ja tietysti nimet takasivuikkunoihin. Tietää sitten kilpailukaveritkin ketkä jää jalkoihin.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Erittäin hieno projekti ja asiallista duunia :thumbup:

Katselin noita viime kuvien jarruja FB:stä, onko originaalit vai mikä setup?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Yksinpuhelun häiritsijäkin löytyy :shock: Mitä jarruja tarkoitat? Edessä on wilwoodit ja w203 levyt pienennettynä 300m -295mm. Pienennetty kun siihen aikaan säännöt ei sallinut yli 15 vanteita. Muutenhan sopii adaptereilla mihin vain. Takana w124 farkun jotkut isot levyt, mutta jäähdyttämätttömät. Paloina edessä wilwood E ja takana yellow stuff.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jezze rs kirjoitti:Yksinpuhelun häiritsijäkin löytyy :shock: Mitä jarruja tarkoitat? Edessä on wilwoodit ja w203 levyt pienennettynä 300m -295mm. Pienennetty kun siihen aikaan säännöt ei sallinut yli 15 vanteita. Muutenhan sopii adaptereilla mihin vain. Takana w124 farkun jotkut isot levyt, mutta jäähdyttämätttömät. Paloina edessä wilwood E ja takana yellow stuff.
Juuri tätä! Olin hieman epäselvä viestissäni...

Miten näet Willwoodin hinta/laatu suhteen verrattuna esim. 4-mäntäisiin Bremboihin (käytettynä esim. Peugeot V6, Seat Cupra jne.)? Tiedätkö, ovatko adapterit sallittuja tieliikenteessä? Näihin vanhempiin mersuihin on niin pirun vaikea löytää moderneja after market ratkaisuja, joten kiitollinen hyvistä vinkeistä.

Joka tapauksessa, hienosti rakennettu pirssi :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Brembot on ehkä inan jämäkämmät, MUTTA maksavat käytetynä enemmän kuin wilwoodit uutena, ovat painavemmat, et saa valita mäntä kokoa sopivaksi ja alunperinkin mahdollisia satulamalleja on enemmän. Jos katuautoon pistää niin oikeastaan aika sama kummat. Molemmat ihan hyviä satuloita. Kyllähän noita myydään adaptereiden kanssa, joten ovat mielestäni sallitut. Ainakin hiukan vanhempiin. After market kamaa tuskin on tarjolla.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ok, kiitos.
Miten olet mitannut ja säätänyt kulmapainoa?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mitannut ihan competition vaa´alla. Yhdellä tässä kylillä sellainen on ja saa halvalla vuokrata viikonlopuksi. Kulmapainoja tässä ei oikeastaan saa mitenkään muutettua. Painojen karsiminen on hyvin rajattua ja oikeastaan mitään ei saa siirtää. Akku ja bensatankki on oikeastaan ainoat, jotka on takakontissa ja voi siirrellä. Tietysti jos lisää painoa esim. öljynjäähdyttimen, niin sen voi laittaa sinne missä se paino tasoittaa eroja. Kun saa talouden kuntoon tarvis rakentaa coilit tähän. Ei niistä välttämättä muuta hyötyä ole, mutta saisi säädettyä kulmia esijännityksellä. Nyt kun saa luultavasti sunnuntaina auton alas tassuilleen, täytyykin ottaa vaa`at lainaan ja mittailla uusimmat luvut.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jezze rs kirjoitti:...Kun saa talouden kuntoon tarvis rakentaa coilit tähän. Ei niistä välttämättä muuta hyötyä ole, mutta saisi säädettyä kulmia esijännityksellä.
Juuri tämän vuoksi asiaa tiedustelinkin, ilman coilovereita saattaa olla hankalaa säätää noita kulmia.

Eikö W201 ole "iskarikupit" pistehitsattu koriin? Tulee varmaan hitsata koko saumalta, että pysyy coiloverit paikallaan... :think: Pitääkö muuten vahvistaa yläpäätä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu hitsata varmaan kannattaa ne saumat. Vaikka toi nyt ei ole yhtään ruosteessa kun on tehty niin uutena kisa käyttöön. Luulis että kestää ilman lisävahvistuksia. On siinä sentään sen verran paksua peltiä. Tämä siis jos ei ole ruostunut hullunlailla. Kestänyt on ainakin yhdellä toisella tiimillä oikein hyvin. Suuri ongelma tossa piiskassa on noi caster kulmat. Ne on niin levottomat, että näistä tulee vähän väkisinkin aliohjaavia. Siihen ei vain oikein ole mitään tehtävissä näillä säännöilla.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Niin joo, autohan kulkee pelkästään radalla. Ehkä kestääkin ilman suurempia vahvistuksia. Eikö aliohjautuvuutta saa sääntöjen mukaan suitsittua esim. jäykemmällä kallistuskenvakaajalla taakse? Tai jäykemmillä takajousilla?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Saahan sen tasapainoon ohjautuvuuden suhteen, se ei ole ongelma. Ongelma on se ettei edessä ole pitoa, koska renkaat kääntyy kääntäessä kantille. Jää todella paljon pitopintaa käyttämättä. Eli tekemällä hyvä ajettava esim. vakaajilla, ollaan vaan helkutin hitaita. Tavallaan tekohengitystä ilman, että korjataan itse ongelmaa. No eipä tuolle oikein mitään mahda. Jäykkiä takajousia ei voi käyttää kun lukko ei ole sallittu. Vetopito katoaa jäykillä takajousilla. Hieman sama pätee myös siihen kallistuksenvakaajaan. Meillekään ei ole tällä hetkellä ollenkaan paikallaan.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Jaaha, töiden ja jalkapallon katsominen ohessa ehti tänään käymään tallillakin ennen huomisia juhannus rientoja. Sähköongelmat on korjattu. Kaikki valot palaa, vilkut toimii, jarruvalot toimii ja ylijännitereleen ongelma on korjattu. Kannattaa katsoa kunnolla ne maadoitukset. Ne kun tuntuvat olemaan syypäitä noin 80%:in sähköongelmista. Täytettiin öljyjalasta öljyä ja saatiin paineet pyöritettyä koneeseen. Käyntiin ei kuitenkaan lähtenyt. Kaksi bilteman halpaa pikkupumppua ei muka jaksa painaa bensaa läpi suodattimista? Tuntuu kyllä uskomattomalta, mutta ei sieltä bensaa läpi tule niin ei tule. Siihen täytyy ilmeisesti hankkia joko uudeet suodattimet tai uudet pumput. Tosin kyllä noissakin piti olla kohtuullinen paineentuotto pikkupumpuiksi. Se onkin ainoa asia joka käynnistämisen esti. No eiköhän tuo valmistu 30. päivään mennessä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Bilteman Boschin 044-pumpun kopio riittää ainakin 260 hevosvoimaan yhdellä 190-mallin suodattimella ja 4 barin paineensäätimellä. Onhan sulla piuhat oikein päin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Jos katsot noita aikaisempia kuvia niin huomaat miten nuo on laitettu. Tarkoitin siis pikkupumpuilla noita siirtopumppuina toimivia. Eivät jaksa painaa polttoainetta kerääjään asti. Johdot on niissä melkoisen selvästi punainen ja musta, mutta ei se välttämättä bilteman pumpuissa tarkoita mitä luulisi. Täytyy koittaa toisinpäin. Eli itse painepumpuille asti ei edes tule bensaa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

OK. Huomasin vain omassani, että alkuperäisen bensapumpun ohuempi johto (ja napa) oli plussa ja paksumpi miinus, värejä en enää muista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ei jaksanut pumput pumpata suodattimien läpi. Imeä ne jaksoivat hieman paremmin, mutta ei kestänyt kierrättää eli laihalle meni ja röpelsi. Ilman suodattimia pelasi normaalisti, joten uudet suodattimet hankittu ja tänään niitä koittamaan. Katostaan miten homma lähtee pelaamaan. Maanantaina pitäisi jo kuitenkin mennä radalle hääräämään. On muuten hauskaa laittaa auto käyntiin napista painamalla. On kuin uudempikin auto kyseessä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Suodattimet vaihdettu ja ongelmat selätetty. Puuttunut tyhjäkäynti löytyi ylijännitereleen vaihdolla. Kaikki ainakin teoriassa reilassa. Tulkaas huomenna alastarolle tutustumaan lajiin ja puhumaan mersuista :D Klo 17 alkaa kilpailu ja päättyy toivottavasti meidänkin osalta klo 20
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

En olekaan tänne vielä kirjoitellut kilpailusta. Meni ihan odotetusti. Alussa otettiin tyhjät pois muutamalla lapsentaudilla. No ne olivat helppoja korjata joten radalle päästiin kohtuu nopeasti uudelleen. 30 kierrosta ajettiin jonka jälkeen jostain syystä petti kampiakselin etustefa. Ei mitään käsitystä minkä ihmeen takia. Siihen se loppui. No se tärkein eli lapsentaudit ja kehityskohteet löytyivät.

Pielessä on:
- Edessä makaa lähes pohjaanlyöntikumien päällä => ei mitään jarruja ja varsinkin pomppuisessa jarrussa menee ihan suoraan. Täytyy rakentaa tolpat ja laittaa niihin erillinen patruuna. Samalla saa jousen iskarille. Paljon parannusta kierrosaikaan.
- Jarruissa on joku rikki. Vaikka etupinta-ala/takapinta-ala on paljon isompi nykyään kuin vakiossa, niin silti takajarruissa ei tapahdu juuri yhtään mitään. Ei kai tuossa muita rajoittajia ole kuin joko pääsylinteri rikki tai takapiirin paineensäädin rikki.
- Paremmat renkaat seuraavaan kisaan. Taitaa saada uusilla federaaleilla verrattuna noihin vanhoihin kulahtaneisiin hankookkeihin yli 2s pois kierroksesta.

Muuten meni ihan ok. Kierrokset oli edellisiin verrattuna jopa ihan kohtuullisia. Ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin