Sepelimies kirjoitti:Moottorin suoja pois niin siinä motin keulalla oikealla puolella, seuraat ylävesiletkua. Semmonen isohko laatikko, maksaa n. 30-50 euroa. Löytyy foorumilta juttua nuista termareista vaikka kuinka.
Pks mistä löytyy halvimmaan?
Hae sitten alkuperäinen noita tarvike termostaatteja sä olla vaihtamassa yhtenään. Tuossa taitaa olla myös pikku termostaatti jo on niin se myös vaihtoon. Tuossa linkki mistä voit lukea noista termareista http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44161" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ssuvik kirjoitti:Mutta eikös väykyssäkin ilmastoinnin poiskytkentä nappissa lue "EC", eli "Economy"? Ja uudemmissa taitaa olla A/C ja pikkupräntillä "OFF"? Silloinhan tuo logiikka on ihan oikea. Paavon lisälämppärin napissa sen sijaan ei taida lukea offia, mikä tekee sen logiikasta oudon.
Vitossa on muistaakseni A/C Off nappi, 211:ssä taas A/C kytkee ilmastoinnin päälle (ja valo palaa kun ilmastointi on päällä)
Parkkitutkan napissa sen sijaan ei lue (muistaakseni) missään "off", siinä on vaan parkkitutkan kuva, ja kun valo palaa on tutkat pois päältä
On siinä parkkitutkan napissakin näköjään "off", kun tarpeeksi tarkkaan katsoo.
ssuvik kirjoitti:Mutta eikös väykyssäkin ilmastoinnin poiskytkentä nappissa lue "EC", eli "Economy"? Ja uudemmissa taitaa olla A/C ja pikkupräntillä "OFF"? Silloinhan tuo logiikka on ihan oikea. Paavon lisälämppärin napissa sen sijaan ei taida lukea offia, mikä tekee sen logiikasta oudon.
Vitossa on muistaakseni A/C Off nappi, 211:ssä taas A/C kytkee ilmastoinnin päälle (ja valo palaa kun ilmastointi on päällä)
Parkkitutkan napissa sen sijaan ei lue (muistaakseni) missään "off", siinä on vaan parkkitutkan kuva, ja kun valo palaa on tutkat pois päältä
Siis 211:ssä tuolle ilmastoinnin kytkennälle on kaksi vaihtoehtoa. Vanhemmissa on ACoff nappi jolloin valo palaa kun ilmastointi on pois päältä. Uudemmissa 211:ssä on A/C-nappi jolloin merkkivalo palaa kun ilmastointi on päällä. Sinänsä loogista merkintöihin nähden mutta sekavaa kun noita lähdetään muuttamaan "yleisön pyynnöstä", samoin kuin se vakkarin viiksen paikka (211 ei tosin tuohon syyllistynyt).
Kai se A/C-nappula vaihtui faceliftin myötä? US-ohjekirjoissa vaan muutos on jo 2006 mallissa ja tuolla yleensä vuosimallit menee yhtä pykälää edellä.
Enpä olisi muistanutkaan että parktronic napissakin on se off kuten myöhemmässä viestissä kerroit.
Pete B kirjoitti:Huomenna tulee automaattilaatikkoon uudet öljyä+suodatin ja termari 92c koneen kylkeen.
Ostaessa peilit kääntyivät alas pakittaessa,nyt eivät enään käänny onkohan joku asetus mennyt pois päältä vai miten ne toimii?
Kyllä toi Weba on hyvä keksintö aamulla -14c ja webasto päällä 20min niin hehkutus kesti 1sek ja gabiinissa oli valmiina varmaan +10c.
Tais peilin kääntö olla vain pelkääjän puolella ja se säätönappi piti muistaakseni olla käännettynä sinne peilille....
.
Juu, näin on. Talvella hyvä pitää pois päältä jos lunta/jäätä kertyny peiliin. Tosin peilien lämmitys on tosi tehokas, hyvä lämmitellä vaikka sormia niissä.. Näihin moottoreihin saa vielä oikean lohkolämmittimenkin jota uskaltaa vaikka koko päivän hehkuttaa. Toisin kun jotku letkulämmittimet mitkä "tappaa" ittesä jos liian kauan roikassa aina pitää. Vielä kun sisätilapistoke on niin siitä helppo vetää älylaturikin takapenkin alle. Näissä meidän väykyissä on onneksi iso akku (100ah) ja tuo vesijäähy laturi (150-190ah). Eivät niin herkkiä tuon weban käytön suhteen, kuitenkin järkeä tarvii käytön suhteen.
RH kirjoitti:Monien (täälläkin) mielestä ihan sairaan vastenmielisen ruma. Ei minusta .
Niin kyllähän E sarjasta väyrynen on ajattomin ja parhaan näköinen....tosin farkku on kyllä vähän ruma ankanpoikanen.
Sedan on hieno ja tasapainoinen ulkonäöltään. Uudemmissa E sarjalaisissa varsinkin 212 farkku on paremman näköinen...w211 nyt menee vähän rastiinristiin ajatuksissa.
Kyllä se yhä herättää kateutta naapureissa ja joidenkin toimittajien jutuissa se mainittaisiin
"uudehkona" Mersuna niin kuin lähes kaikki alle 25 vuotta vanhat kiiltävät Mersut.
Siinä on paljon autoa rahalle ja palvelee varmasti hyvin, kunhan saat sen kuntoon.
Väyryseksi kori taitaa olla parhaasta päästä, mitä ruosteisiin tulee. Kaikki ruoste ei ole
näkyvissä, esim. takapuskurin alla voi olla jotain yllätyksiä:
Pete B kirjoitti:Huomenna tulee automaattilaatikkoon uudet öljyä+suodatin ja termari 92c koneen kylkeen.
Ostaessa peilit kääntyivät alas pakittaessa,nyt eivät enään käänny onkohan joku asetus mennyt pois päältä vai miten ne toimii?
Kyllä toi Weba on hyvä keksintö aamulla -14c ja webasto päällä 20min niin hehkutus kesti 1sek ja gabiinissa oli valmiina varmaan +10c.
Älä sitten käytä webastoa liikaa jos ajat lyhyttä pätkä ajoa tuo kun syö äkkiä akun tyhjäksi
Työmatka 50km josta 40km motaria, ja heitän webaston pois päältä kun pääsen motarille.
Ja jos en ole vielä muistanut sanoa niin auto on 13v vanhaksi aivan helkutin hyvä ajettava, ja ennenkaikea se ääni/vääntö mikä tulee koneesta
Siitä kutosen äänestä olen positiivisesti kateellinen. 220cdi nelosestakin lähtee sellainen mukava dieselin nakutus, mutta eihän se mitään ole verraten kutoseen.
No onneksi saa sitä kutosta harrastepeleissä kuunnella
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
JarkkoN kirjoitti:Kyllä se yhä herättää kateutta naapureissa ja joidenkin toimittajien jutuissa se mainittaisiin
"uudehkona" Mersuna niin kuin lähes kaikki alle 25 vuotta vanhat kiiltävät Mersut.
Siinä on paljon autoa rahalle ja palvelee varmasti hyvin, kunhan saat sen kuntoon.
Väyryseksi kori taitaa olla parhaasta päästä, mitä ruosteisiin tulee. Kaikki ruoste ei ole
näkyvissä, esim. takapuskurin alla voi olla jotain yllätyksiä:
No omasta nostin vararenkaan pois 2pv sitten ja sieltä ei näkynyt yhtään ruostetta sama siellä cdboksin puolella, no katsotaan mitä ne siellä Vehon koritarkastuksessa löytävät.
y30harrastaja kirjoitti:
Siitä kutosen äänestä olen positiivisesti kateellinen. 220cdi nelosestakin lähtee sellainen mukava dieselin nakutus, mutta eihän se mitään ole verraten kutoseen.
Kyllähän tuota kutosdiiselin mölinää säännöllisesti kuunneltua tulee, mutta silti odotan jo kevättä, kun saa laittaa tuon bensakasisiskon taas käyttöön ja tulille...
y30harrastaja kirjoitti:
Siitä kutosen äänestä olen positiivisesti kateellinen. 220cdi nelosestakin lähtee sellainen mukava dieselin nakutus, mutta eihän se mitään ole verraten kutoseen.
Kyllähän tuota kutosdiiselin mölinää säännöllisesti kuunneltua tulee, mutta silti odotan jo kevättä, kun saa laittaa tuon bensakasisiskon taas käyttöön ja tulille...
Tallissa on minullakin kesä-auto Mustang avo mutta vaan V6 3,8L semmoinen gruisailu auto, eilen oli sekin tulilla ja voishan sen ajoon ottaa vaikka heti kun kitkat alla
Hei olisi pieni kysymys, vaihdoin autoon vk sitten termarin ja nyt aamulla tietokone ilmoitti että vettä liian vähän, lisäsin
1L vettä ja pinta taas kohdillaan, vuotoa en ole havainnut, öljytkin on ok väriset ja lämmötkin ihan kohdillaan.
Voiko olla mahdollista että järjestelmä ilmannut itseään vk?
Nyt vasta kattelin että täähän on mäntsälästä:D useamman kerran nähny siellä pyörivän.. Nätiltä näyttää kyllä!
Voidaan kohta pitää w210 320cdi avantgarde miitti:D
Vikki kirjoitti:Nyt vasta kattelin että täähän on mäntsälästä:D useamman kerran nähny siellä pyörivän.. Nätiltä näyttää kyllä!
Voidaan kohta pitää w210 320cdi avantgarde miitti:D
nättihän se on kun on likanen ja ruosteet piilossa
Pete B kirjoitti:Hei olisi pieni kysymys, vaihdoin autoon vk sitten termarin ja nyt aamulla tietokone ilmoitti että vettä liian vähän, lisäsin
1L vettä ja pinta taas kohdillaan, vuotoa en ole havainnut, öljytkin on ok väriset ja lämmötkin ihan kohdillaan.
Voiko olla mahdollista että järjestelmä ilmannut itseään vk?
JarkkoN kirjoitti:Kyllä se yhä herättää kateutta naapureissa ja joidenkin toimittajien jutuissa se mainittaisiin
"uudehkona" Mersuna niin kuin lähes kaikki alle 25 vuotta vanhat kiiltävät Mersut.
Siinä on paljon autoa rahalle ja palvelee varmasti hyvin, kunhan saat sen kuntoon.
Väyryseksi kori taitaa olla parhaasta päästä, mitä ruosteisiin tulee. Kaikki ruoste ei ole
näkyvissä, esim. takapuskurin alla voi olla jotain yllätyksiä:
No omasta nostin vararenkaan pois 2pv sitten ja sieltä ei näkynyt yhtään ruostetta sama siellä cdboksin puolella, no katsotaan mitä ne siellä Vehon koritarkastuksessa löytävät.
No tään olin Veholla tarkastus kesti 30s, homma muuttunut Saksan pää ei korvaa enään kuin max 8v vanhat korin ruostevaurio siis mitä hel..? eiks tota voinut sanoa 2vk sitten eikä ajattaa 100km turhaan,homma muuttunut kuulemma 3v sitten.
No onneksi tarkastaja antoi loppu kevennyksen että voidaan auto tarkastaa ja kuvata täällä ja antaa arvio korjauksista, maksat omasta pussista lähti moro.
JarkkoN kirjoitti:Kyllä se yhä herättää kateutta naapureissa ja joidenkin toimittajien jutuissa se mainittaisiin
"uudehkona" Mersuna niin kuin lähes kaikki alle 25 vuotta vanhat kiiltävät Mersut.
Siinä on paljon autoa rahalle ja palvelee varmasti hyvin, kunhan saat sen kuntoon.
Väyryseksi kori taitaa olla parhaasta päästä, mitä ruosteisiin tulee. Kaikki ruoste ei ole
näkyvissä, esim. takapuskurin alla voi olla jotain yllätyksiä:
No omasta nostin vararenkaan pois 2pv sitten ja sieltä ei näkynyt yhtään ruostetta sama siellä cdboksin puolella, no katsotaan mitä ne siellä Vehon koritarkastuksessa löytävät.
No tään olin Veholla tarkastus kesti 30s, homma muuttunut Saksan pää ei korvaa enään kuin max 8v vanhat korin ruostevaurio siis mitä hel..? eiks tota voinut sanoa 2vk sitten eikä ajattaa 100km turhaan,homma muuttunut kuulemma 3v sitten.
No onneksi tarkastaja antoi loppu kevennyksen että voidaan auto tarkastaa ja kuvata täällä ja antaa arvio korjauksista, maksat omasta pussista lähti moro.
Siinä ei sitten ole merkkihuollon kaikkia huoltoja tehtynä, jos on koritakuu rauennut.
Tuon ikäisissä koritakuu on muuten 30 vuotta voimassa.
Takuu korvaa vain sisältäpäin alkaneen ruostumisen. Muissa tapauksissa
tehdas voi korvata korjauksen goodwillina ja siinä se raja voisi olla mainittu
8 vuotta, joskin se on tapauskohtaista.