V*TUN Takaveto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sepulaakeri kirjoitti:jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen.
Jos kaikki muut muuttujat ovat samat (lukottomuus, renkaiden kunto, alusta jne), niin auto jolla on enemmän painoa vetävien pyörien päällä selviää hieman (mutta vain hieman) paremmin. Vajaavetoisista se on useimmiten etuveto.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tj86430 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen.
Jos kaikki muut muuttujat ovat samat (lukottomuus, renkaiden kunto, alusta jne), niin auto jolla on enemmän painoa vetävien pyörien päällä selviää hieman (mutta vain hieman) paremmin. Vajaavetoisista se on useimmiten etuveto.
Siis no tuonhan sanoo järkiki, toisin sanoen fysiikan lait. Sitä tuskin kukaan kieltää.EIKÖS!?

Ero on vaan mitätön mielestäni...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
seemersu05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 24.10.2012 15:03

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja seemersu05 »

Nyt alan oppimaan ajon tällä takavedolla. Tässä on pari hyvää vinkkiä. Ylämäkeen ei saa pysähtyä! Ja jos on satanut lunta kannattaa laittaa nuo kangasmatot renkaiden alle. Jos on satanut vielä enemmän lunta pitää ottaa ajoon vaimon Toyota Corolla. Niin ja sitten mun pitää mennä autokouluun.
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Ajamalla opitaan ajamaan, ei autokoulussa. Sieltä saat vain perusteet. :D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja xr »

dealer kirjoitti:Paljon paremmin lähtee liukkaista risteyksistä pikku etuvetokinneri kuin takaveto (124,202,210) mutta en silti sen perusteella valitse autoa.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.
kyllä nyt kun ei ole enää ASD lankkua niin eron kyllä huomaa oli se vaan yliveto
neliveto hiluksi kuski esitteli mulle kuinka se menee hangessa tokasin sille että kyllä mä tuosta mersulllakin voisin ajaa
ei se uskonu, piti sitten hakea mersu 20km päästä ja ajoinhan minä
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

xr kirjoitti:
dealer kirjoitti:Paljon paremmin lähtee liukkaista risteyksistä pikku etuvetokinneri kuin takaveto (124,202,210) mutta en silti sen perusteella valitse autoa.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.
kyllä nyt kun ei ole enää ASD lankkua niin eron kyllä huomaa oli se vaan yliveto
neliveto hiluksi kuski esitteli mulle kuinka se menee hangessa tokasin sille että kyllä mä tuosta mersulllakin voisin ajaa
ei se uskonu, piti sitten hakea mersu 20km päästä ja ajoinhan minä

jepjep. Ei kummoinen hanki tainnut olla, ei tuo ADHD perä nyt sentään muuta autoa nelivedoksi jossa on 25cm maavara.......se hiluxi taitaa mennä vielä kevyesti siinä missä mersua ollaan kaivettu bobcatilla jo viikko irti....?

Toki pakkaslumen kaltaisessa pumpulihötössä ajettuna voidaan kuvitella että nyt mulla on maastoauto....sen lumen kun puhaltaa melkein flektistä tuleva ilmavirta pois edestä.... :wink:

E: ja kun Tamppereella eilen tuli pari hiutaletta....johan mersua hinattiin liikennevaloissakin :wink:
Kuva
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

seemersu05 kirjoitti:Nyt alan oppimaan ajon tällä takavedolla. Tässä on pari hyvää vinkkiä. Ylämäkeen ei saa pysähtyä! Ja jos on satanut lunta kannattaa laittaa nuo kangasmatot renkaiden alle. Jos on satanut vielä enemmän lunta pitää ottaa ajoon vaimon Toyota Corolla. Niin ja sitten mun pitää mennä autokouluun.
Jos siinä Toyotassa olisi vetokoukku, niin siitä voisi laittaa köyden Mersun vetokoukkuun.
Sitten voisi vaimo yrittää lähteä Toyotalla eri suuntaan kuin sinä Mersulla. Sitten
kuitenkin mentäisiin siihen suuntaan ja sitä vauhtia kuin isäntä Mersulla haluaa.
Tämmöinen harjoitus tekee hyvää parisuhteelle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18196
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja dealer »

sepulaakeri kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen.
Jos kaikki muut muuttujat ovat samat (lukottomuus, renkaiden kunto, alusta jne), niin auto jolla on enemmän painoa vetävien pyörien päällä selviää hieman (mutta vain hieman) paremmin. Vajaavetoisista se on useimmiten etuveto.
Siis no tuonhan sanoo järkiki, toisin sanoen fysiikan lait. Sitä tuskin kukaan kieltää.EIKÖS!?

Ero on vaan mitätön mielestäni...
Mainitsinkin aiemmin ASD-peräisen mersun hyvänä risteyksestä lähtijänä, pitää vielä lisätä muutamia muistikuvia aiheen tiimoilta.
Sedan 300D manuaalivaihteisena lukkoperällä lähti parhaiten liikkeelle kakkosella. Pikku nytkäys sivuittain ja sitten mentiin.
Muutamalla mersulla on vedetty kahden hevosen koppia tytön harrastuksen tiimoilta. Siinä hommassa lukkoperä on lähes välttämätön, tavan 124 on melko avuton lumislla pihoilla tai muuten liukkaissa paikoissa vaikka koukussa on painoa.
Etuvetoinen tietysti saattaa olla vielä huonompi vetoautona. Tosin muutama vuosi sitten oli tilanne jossa tyttö oli lähdössä kopin kanssa noin 800 km reissulle eikä päässyt lumisateen jälkeen aamuvarhain pihasta pois E220cdi väyrysellä kopin kanssa useista yrityksistä huolimatta joten vaihdettiin kopin eteen vanha TD Passat ja tielle lähdettiin ongelmitta.

Takavetoisista paras lähtijä omista autoistani on kuitenkin ollut 133 Fiat. Kierrokset 4000:een ja kytkin lipsauttamalla ylös ja jopa mentiin :mrgreen:
Eikä tarvinnut olla kummoiset renkaatkaan ... koko "auton" painohan siirtyi takapyörille ...

Tuossa mitä joutuu kaupungilla pyörimään etuveto on selkeästi parempi verrattuna takavetoon.
Missään tapauksessa vetely kiihdytyksissä yms. ei ole mukavaa ja ajan kaikki tilanteet huomioiden mieluummin takavetoisella mutta en näe mitään järkeä siinä että takavetoista väitetään yhtä hyväksi liikkeelle lähtijäksi.
wiimax.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

dealer kirjoitti: Tuossa mitä joutuu kaupungilla pyörimään etuveto on selkeästi parempi verrattuna takavetoon.
Missään tapauksessa vetely kiihdytyksissä yms. ei ole mukavaa ja ajan kaikki tilanteet huomioiden mieluummin takavetoisella mutta en näe mitään järkeä siinä että takavetoista väitetään yhtä hyväksi liikkeelle lähtijäksi.
tässä ainakin osittain samaa mieltä. etuvetosilla en ole juurikaan ajanu. muutamaan tuhanteen kilometriin jääny, niin niiden paremmuudesta en osaa sanoa. mutta sen osaan sanoa, että sata kertaa mielummin ajan vaikka tolla surkealla 201:sellä, mikä on takavetonen, kun että ajelisin millään etuvetosella. varmasti moni etuveto, tai ehkä jopa kaikki etuvetoset lähtee paremmin liukkaalla eteenpäin, kun toi pikkumese. silti ajan mielummin niin, että perä lipsuu, kun että keula lipsuu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Eilen jouduin pakkotilanteen edessä ajamaan muijan sitikalla. Tuntu että se vaan ei lähde liikkeellä, ja sitte ku sen sai liikkeelle, oli vain yksi suunta, suoraan. Kyllä väyrynen paremmin lähtee liikkeelle. Kiitos ei etuvetoa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja AM »

Eniten olen jäänyt kiinni nelivetoisella. Ja sitten onkin tarvittu lähes joka kerta traktoria avuksi :D
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja kari v »

JTee kirjoitti:Kai sitä voi itse valita sen oman kulkineensa :roll:
:thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

AM kirjoitti:Eniten olen jäänyt kiinni nelivetoisella. Ja sitten onkin tarvittu lähes joka kerta traktoria avuksi :D
Komppaan tätä. Mulla vaan on vinssi yleisin apuri :D
E350CDI&A180CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18196
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121 ... 0_v1.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja kari v »

Mitkähän piikit lie ollu alla, eihän toi voi olla totta... :lol: :lol:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ssuvik kirjoitti:Eilen jouduin pakkotilanteen edessä ajamaan muijan sitikalla. Tuntu että se vaan ei lähde liikkeellä, ja sitte ku sen sai liikkeelle, oli vain yksi suunta, suoraan. Kyllä väyrynen paremmin lähtee liikkeelle. Kiitos ei etuvetoa.
Etuvetoisissa on eroja, japanilaiset on usein todella huonoja lähtemään ilman sutimista edes kesällä. Italialaiset vinguttaa renkaita jäälläkin. Audit ja fordit on todella hyviä lähtijöitä etuvedoista, volvo myös.

Takavetoisissa ei kovin suuria eroja ole mutta BMW on poikkeus, lähtee kuin jänis makuulta talvellakin :shock: liekö painojakauma 50/50 tässä osallisena.....tosin 300 sarja on huono lähtijä talvella.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

LopenUupunut kirjoitti:fordit on todella hyviä lähtijöitä etuvedoista
Paitsi ainakin Mondeo STW -01 oli aivan kammottava. Vetopitoa ei talvella lainkaan, vaikka oli hyvät renkaat. Ei sitten minnekään, suttaa ja suttaa vaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sitä Helsingin lumitilannetta tuli kattottua kun käytiin risteilyllä... Otan osaa :crazy:
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:fordit on todella hyviä lähtijöitä etuvedoista
Paitsi ainakin Mondeo STW -01 oli aivan kammottava. Vetopitoa ei talvella lainkaan, vaikka oli hyvät renkaat. Ei sitten minnekään, suttaa ja suttaa vaan...
Olet oikeassa, olisi pitänyt pistää siitä seuraavasta mallista eteenpäin. :D mulla oli 2002 tullut uusi mallinen....se oli mainio niin ajettavuudeltaan kuin vetopidoltaan.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Joskus mulla oli 80-luvun loppupuolen Nissan Sunny. Sillä pääsi ihan näppärästi liikkeelle. Etuveto Vitollakin pärjäsi, vaikka siinä oli ihan ylileveät talvirenkaat. Toi Citroën on ihan pohjanoteeraus. Tilannetta ei helpota todella surkea alavääntö, minkä takia pakko antaa jonkun verran kierroksia lähtiessä.
Kaveri osti aivan äskettäin akallensa -02 Mondeon, vois käydä kokeilees että millanen se on. Niin ja voishan sitä akkaakin käydä koittaas.
E350CDI&A180CDI
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tulikin mieleen, että on ainakin yks takavetonen auto, mikä etenee vieläkin huonommin, kun tenavatähti. nissan laurell, tai joku tommonen se oli. yks kaveri osti pari vuotta sitten talviromuks nissanin ja käytiin sitten koeajolla. kauheen sutimisen kanssa pääsin lopulta liikkeelle, niin kysyin, että mitkähän vanhat paskat renkaat sulla tässä on, niin vastaus oli, että ihan uuden karheet renkaat. oli pakko vielä tarkistaa asia, kun lopetettiin ajelu. ja uudet nastarenkaat siellä oli. jotkut autot vaan ei ole niin hyviä, kun toiset kaikissa ominaisuuksissaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Mun mielestä takaveto on näin hyvä talviauto.

Kuva

Kuva

Ei vaiskaan... On auto vähän niinkuin talviseisonnassa. Mutta totuuden nimissä ei se mikään ylivertainen talviauto tällainen takaveto ole.

T: Nimimerkki nelivedolla mennään
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Talviseisonnassa taivasalla? :shock:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tabuli kirjoitti:Talviseisonnassa taivasalla? :shock:

Ei kai sitä muuten kutsuttaisi talviseisonnaksi... :wink:
Miksikäs se tuossa menee ?.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Tabuli kirjoitti:Talviseisonnassa taivasalla? :shock:
Ei auto varsinaisesti missään seisonnassa ole. Mahdollisimman vähällä käytöllä tosin.

Paremmin se auto tuossa pakkasessa säilyy, kun kosteassa autotallissa tai liikenteessä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Haasa90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 02.08.2010 21:32
Paikkakunta: Kiikoinen

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Itsellä ei tänä talvena ole tuon väyrysen kanssa ollut pienintäkään ongelmaa lumen takia. Kertaakaan ei ole kiinni oltu ja ihmettelen kuinka se eteneekin lumessa noin hyvin, autohan on vielä matala joten parikymmentä senttiä kun on lunta maassa eikä aurasta tietoakaan ni meinannut usko loppua että pääseekö töihin. Muttat hyvin se menee ku ottaa ajoittain ESP:n pois ja antaa kaasua vähän reilummin (kohtuus siinäkin) :D Toki tuon takavetoisuuden miinus puolen huomaa oikein luikkaalla tiellä kun koittaa vaikka kiihdyttää normaalisti niin poikittain se meinaa työntää, mutta eipä sekään ole ongelmaksi muodostunut. Tuotakaan ei ole ekan parin kerran jälkeen sattunut kun muistaa että paljonko sitä kaasua voi antaa ilman että pidot menee. Ai niin tuo oma väyskyhän on vielä tomaatilla varustettu mikä tuo kivan lisä maun talvi ajoon :D
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kuva


Takaveto rules :) Ainakin mersussa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja petri »

Niin ainoat autot millä mäkin olen jääny kiinni, on ollu takavetosia. Merkkinä Scania ja Volvo, paskoja vehkeitä, kun eivät nouse ominvoimin irti, vaikkeivat oo uponnu ku runkoon saakka. Henkilöautot merkkiin tai vetotapaan katsomatta on edennyt ominvoimin kelillä ku kelillä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

LopenUupunut kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Eilen jouduin pakkotilanteen edessä ajamaan muijan sitikalla. Tuntu että se vaan ei lähde liikkeellä, ja sitte ku sen sai liikkeelle, oli vain yksi suunta, suoraan. Kyllä väyrynen paremmin lähtee liikkeelle. Kiitos ei etuvetoa.
Etuvetoisissa on eroja, japanilaiset on usein todella huonoja lähtemään ilman sutimista edes kesällä. Italialaiset vinguttaa renkaita jäälläkin. Audit ja fordit on todella hyviä lähtijöitä etuvedoista, volvo myös.

Takavetoisissa ei kovin suuria eroja ole mutta BMW on poikkeus, lähtee kuin jänis makuulta talvellakin :shock: liekö painojakauma 50/50 tässä osallisena.....tosin 300 sarja on huono lähtijä talvella.

.
Tuota komppaan, oon ihmetelly ite kuinka pirun hyvin toi E39 liikahtaa, etenemiskyky on uskomattoman hyvä, vaikka on vähä huonot renkaatkin takana (keskellä 1,5mm pintaa? :wtf: :thumbdown: reunoilla kyllä melkein sentti..)...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muista vensku enskerralla laittaa oikeet paineet renkaisiin. nykyiset ei selkeesti oo oikeat 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin