Minkälainen moottorivaurio sen laakerin sitten rikkoo? Ja mistä sellanen vaurio johtuu? Se kyllä selviäis siitä kamerasta mutta pitää nyt kysyäMesemies89 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Itse pidän kameraa jakokopassa niin voin sitten lyödä faktaa pöytään. Eikö se ole aika selvä jos hajoaa alipainepumppu ja heti perään tulee moottorivaurio.Mesemies89 kirjoitti:Kuinka monta tapausta alipainepumpun rikkoonnuttua ja siitä irronneet laakerikuulat ovat moottoreita vaurioittanut ? Mitä tuo saattoivat aiheuttaa moottorivaurion tarkoittaa ? Eikö olekaan faktaa asiasta.Niin sitä luulisi.
Oletko varma ettei ensin tule moottorivaurio, ja joka sitten rikkoo alipainepumpun.
W124 OM603 -> OM606
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Rumiluksen tyypillisessä vänkäämisessä ainut huono puoli on asiallisten viestiketjujen pilaaminen hyvällä foorumilla, muuten olisi oikein viihteellistä seurata miten kerta toisensa jälkeen teet itsesi naurunalaiseksi näinkin suuren lukijakunnan edessämesemies89 kirjoitti:Kuinka monta tapausta alipainepumpun rikkoonnuttua ja siitä irronneet laakerikuulat ovat moottoreita vaurioittanut ? Mitä tuo saattoivat aiheuttaa moottorivaurion tarkoittaa ? Eikö olekaan faktaa asiasta.
Mitä itse tiedän Mersun moottoreista, ja luulen tietäväni niistä jonkinverran enemmän kuin sinä...ainakin sillä perusteella, kun tiedän minkä ikäinen olet ja minkä verran olet alalla ollut. Kattavaa tietoa ei saa siltä pohjalta, että on merkkiliikkeen palveluksessa muutamia vuosia.
Viimeisenä mainintanasi kuuluu niihin Esson baarin juttuhin. Kyllä juttuja piisaa joka lähtöön.
Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
(huomautanpa samalla, ihan vaan sillä ettei satunnaiselle lukijalle tule väärää käsitystä noista henkilööni kohdistuvista höpinöistä; merkkiliikkeessä olen ollut töissä vain 80-luvulla ja silloinkaan kyseessä ei ollut mb merkkiliike)
wiimax.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
No kerroppa meillekkin, niin ei tarvi asialla leuhkia.mesemies89 kirjoitti: Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
Ja hyvän foorumin henkeen kuuluu että tietoa jaetaan. Ei pantata.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kuinkahan luotettava toi sun tieto mahtaa olla kun et tienny tätä ihan perusjuttuakaan : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 62#p854262" onclick="window.open(this.href);return false;mesemies89 kirjoitti: Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
Taidan sittenkin uskoa Jussia
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kyllä se ilmeisesti olin minä joka tämän ketjun pilasin kirjoittamalla siihen. Nimimerkkinihän on rumilukselle kuin punainenvaate härälle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Mika.T kirjoitti:No kerroppa meillekkin, niin ei tarvi asialla leuhkia.mesemies89 kirjoitti: Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
Ja hyvän foorumin henkeen kuuluu että tietoa jaetaan. Ei pantata.
Tuntuuko siltä että menee leuhkimisen puolelle.
Kyllähän perussyy vaikenemiseen on, ettei tavallinen tallustelija tarvitse sillä tiedolla mitään, minkä vuoksi kyseisen Mersun moottorin OM 60X on saanut alipainepumpulle uuden konstruktiomuutoksen. Siksi sitä ei tarvitse käsitellä tälläkään foorumilla. Luottakaa insinööritaitoon ja tietämykseen, ja käyttäkää valmistajan ohjeistuksen mukaisia komponentteja Mersun moottoreissa. Korvaavaa alipainetta voidaan tuottaa muullakin tavoin, joten kunnioitetaan tässä tapauksessa Saksalaisen insinööritaidon osaamista.
Tämäkin topiikki ilmeisesti pyrkii selvittämään, miksi moottorille kävi niinkuin kävi. Katsotaan mitä siellä tapahtui, eikä spekuloida kanssakeskutelijoiden tietämyksillä tai tietämättömyydellä.
Olen itse kertonut omat näkemykseni ja kokemukseni asiasta, joko se jotakin miellyttää tai sitten ei.
Näin etätyönä tehty arvio on arvailua, mutta kyseisen tapauksen selviäminen kestäisi alle tunnissa, mitä siellä moottorissa on tapahtunut.
Itse katson kanssakeskustelijoiden " ammattitaitoa " monesta vinkkelistä, ensinnäkin henkilön ikä, koulutus ja alan kokemus.
Ne antavat viitteitä mitä todellisuudessa hatun alla on....oli kysymys etukammion rikkoontumisesta tai ruiskutuspumpun sielunelämästä.
Mitä tulee tämän foorumin titueeraamiin " asiantuntijoihin ", on tullut väistämättä käsitys, minkälaisilla tiedollisilla ja taidoillisilla osaamisella muutamat asiantuntijat ovat " tittelinsä " ansaineet.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Mulla menee kyllä nyt vähän offtopicin puolelle, mutta ajattelin kuitenkin kertoa. Venakoppa on auki ja mitäs sieltä löytyykään?

Täytynee ottaa joku ammattimies avuksi, kun itte ei ole tullut ikinä vielä mitään nelitahtista moottoria avattua.

Täytynee ottaa joku ammattimies avuksi, kun itte ei ole tullut ikinä vielä mitään nelitahtista moottoria avattua.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Eli et tiedä.Mesemies89 kirjoitti:Kyllähän perussyy vaikenemiseen on, ettei tavallinen tallustelija tarvitse sillä tiedolla mitään, minkä vuoksi kyseisen Mersun moottorin OM 60X on saanut alipainepumpulle uuden konstruktiomuutoksen.Mika.T kirjoitti:No kerroppa meillekkin, niin ei tarvi asialla leuhkia.mesemies89 kirjoitti: Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
Ja hyvän foorumin henkeen kuuluu että tietoa jaetaan. Ei pantata.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Venttiilinnostimen osia sulla kourassa.Jupezki kirjoitti:Mulla menee kyllä nyt vähän offtopicin puolelle, mutta ajattelin kuitenkin kertoa. Venakoppa on auki ja mitäs sieltä löytyykään?
[ [url=http://i7.aijaa.com/b/00212/11325818.jpg] ][/url]
Täytynee ottaa joku ammattimies avuksi, kun itte ei ole tullut ikinä vielä mitään nelitahtista moottoria avattua.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Minä kun en noihin ole syvällisemmin koskaan perehtynyt, mutta aihe on kiinnostava, niin pakko kysellä. Mikä tuon nyt sitten aiheuttaisi? Onko siellä mennyt jako sekaisin ja lyönyt venttiilin päin mäntää rikkoen nostimen paloiksi? Minä kun nyt en tuosta osaa tunnistaa, että ovatko samasta vai kahdesta eri nostimesta... Mutta yhden nostimen hajoaminen ei varmaan moottoria vielä sammuttaisi välittömästi, jos eivät irronneet kappaleet sitten onnistu jumittamaan nokka-akselia niin, että se pysähtyy, kun moottori muuten vielä hetken pyörii? Vai kuinka se nyt on?JP74 kirjoitti: ...
Venttiilinnostimen osia sulla kourassa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Mistä syystähän tämä on tapahtunut? Sitä alipainepummpua en epäile, sillä miten se olisi niin nopeasti levinnyt?
Edittiä: Osat on kahdesta eri nostimesta, 1. ja 2. pytyn pakopuolelta. Alkaa tuntua vähän siltä, että liekkö edellisen omistajan tekemässä kansiremontissa menny jotakin perseelleen...
Sylinterikanteenkin oli tullut aika syvä jurmu, ensimmäisen pytyn pako- ja imuventtiilin välissä, n. 2-3 mm. Kohta alkaa olla melkeimpä sama ostaa vaihtomoottori, kuin alkaa tuota pajottamaan.Jupezki kirjoitti:Tuohon alipainepumppu-asiaan. Pumppu oli aivan ehjän tuntoinen, ei ollut väljää missään. Miten tuo pumppu tai pumpun laakerit leviäisivät täysin ehjästä n. 2-3 kilometrin ajon jälkeen? Mutta kaikkihan on mahdollista.![]()
Edittiä: Osat on kahdesta eri nostimesta, 1. ja 2. pytyn pakopuolelta. Alkaa tuntua vähän siltä, että liekkö edellisen omistajan tekemässä kansiremontissa menny jotakin perseelleen...
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
On mennyt pieleen, ei se niin helppoa olekkaan kuin kuvittelisi.
Pyörikö se jakopää tai siis nokka-akseli ollenkaan enää kampiakselin mukana. Todentotta, ei tuota enää kannata enempiä availla, vaurioita on sylinterissäkin, joten uutta käytettyä kehiin, ellet sitten jaksa isolla rahalla alkaa korjaamaan.
...tai sitten voihan se olle että käytit vain liikaa kierroksia ja aluksi venttiili sai pienen osuman, jonka jälkeen alkoi jumittelu ja puristuspaine uupui ja nyt sitten se sai sen viimeisen pusun, joka hajotti loputkin, tai ainakin tuo nostin hajosi. Nostin saattoi olla murtunut sen ekan pusun jäljiltä ja sen takia ei venttiili sulkeutunut -> yksi sylinteri ei sytyttänyt.
Eli hyvällä tuurilla sylinteri ja mäntä on edelleen kohtuu ehjät...
Pyörikö se jakopää tai siis nokka-akseli ollenkaan enää kampiakselin mukana. Todentotta, ei tuota enää kannata enempiä availla, vaurioita on sylinterissäkin, joten uutta käytettyä kehiin, ellet sitten jaksa isolla rahalla alkaa korjaamaan.
...tai sitten voihan se olle että käytit vain liikaa kierroksia ja aluksi venttiili sai pienen osuman, jonka jälkeen alkoi jumittelu ja puristuspaine uupui ja nyt sitten se sai sen viimeisen pusun, joka hajotti loputkin, tai ainakin tuo nostin hajosi. Nostin saattoi olla murtunut sen ekan pusun jäljiltä ja sen takia ei venttiili sulkeutunut -> yksi sylinteri ei sytyttänyt.
Eli hyvällä tuurilla sylinteri ja mäntä on edelleen kohtuu ehjät...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
En usko että männässä/sylinterissä on mitään ihmeempää vikaa.
Kansi voi olla huonolla tuurilla vaihtokunnossa.
Kansi voi olla huonolla tuurilla vaihtokunnossa.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Olen juuri samaa mieltä tästäMesemies89 kirjoitti:No tämäntyyppisillä foorumeilla voi kuka hihulli hyvänsä lausua asioita, joista ei tiedä kuitenkaan mitään.
wiimax.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Se riippuu kumpi sen vian aiheutti, mäntä törmäämällä venttiiliin jaon sekaisin menon vuoksi vaiko vain nostajan hajoaminen, jolloin mitää suurta ei toivottavasti tapahtunut. Se on ketjurektio.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Jupezki kirjoitti:
Edittiä: Osat on kahdesta eri nostimesta, 1. ja 2. pytyn pakopuolelta. Alkaa tuntua vähän siltä, että liekkö edellisen omistajan tekemässä kansiremontissa menny jotakin perseelleen...
Lainaus topiikin alussa mainitsemastani vikamahdollisuudesta.
Mesemies89 Mesemies89's Profiili
Yksityisviesti
Lähetä sähköpostia käyttäjälle Mesemies89
Mersumies
Viestit: 609
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku
Lähetetty: Ti 20.11.2012 08:48
On tainnut joku hydraulinen venttiilinnostin tulla tiensä päähän. Siitä mahdollinen raklatus.
Taitaa olla osoitus Mesemies 89:n ammattimaisesta osaamisesta Mersun moottorin suhteen.
Niin....ja tuokin oli etätyönä arvioitu.
Syyn tiedän miksi näin kävi ja mitä vaurioita tuo aiheutti, mutta en kertakaikkiaan voi kertoa tällä foorumilla asioista, kun paskat saa silmille jos jotakin lausuu.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
heh heh, toi mäntä / venttiilipusu on tullut tuon arvioisi jälkeen. Ei kyse ollut mistään yhden nostimen oireilusta kun kahdessa eri sylinterissä on väkivalloin nostin laitettu palasiksi männän voimalla. Se on selvä merkki jaon sekaisin menosta eli nokka-akseli on pysähtynyt ja mäntä on työntänyt turhat auki olevat venttiilit pois tieltään. Parhaimillaan siellä on nokka-akselikin kiero, eli itse kyllä lähtisin etsimään ihan uutta moottoria, kun se on tuo moottorien oikein kasaaminen vähän vaikeaa (näköjään)
.
Nostimista on siis tullut venttiilinvarsi läpi, jollei joku huomannut.
Nostimista on siis tullut venttiilinvarsi läpi, jollei joku huomannut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
veskola kirjoitti:heh heh, toi mäntä / venttiilipusu on tullut tuon arvioisi jälkeen.
Veskola kun oppii tietämään missä järjestyksessä kyseinen vika tulee, niin oppisi ymmärtämään moottoritekniikasta jotakin.
Tämä on helppoa kauraa niille, jotka tietävät ( Mersun ) moottoreista riittävästi.
Rautalangastakaan en viitsi mallia vääntää.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
veskola kirjoitti:No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.
Sattuu olemaan täysin identtinen tapaus, joka tuli katsottua läpikotaisin ja analysoitua mikä oli vaurion aiheuttaja ja syy-yhteys.
Yllättävän pahaa jälkeä saa aikaan.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Uskaltaisikohan tuota konetta nyt sitten pyörittää räikällä kampiakselin päästä, jotta saisi jaon merkit kohdalleen, vai onko jotakin helpompaa tapaa katsoa, onko jako kohdallaan? Näytti olevan vielä vähän metallisilppua ja metallipaskaa siellä, missä nuo nostajan osat ovat olleet, joten jos menee pyörittelemään, tippuvatkohan koneeseen aiheuttaen lisää päänvaivaa?veskola kirjoitti:Se riippuu kumpi sen vian aiheutti, mäntä törmäämällä venttiiliin jaon sekaisin menon vuoksi vaiko vain nostajan hajoaminen, jolloin mitää suurta ei toivottavasti tapahtunut. Se on ketjurektio.
Nyt todella toivon, että olisi edes kerran minulla tuuria, ja olisi vain nostajan hajoaminen. Minun tuurilla se ei kyllä varmasti näin ole.
Kuvia pyydetty, niitä tulette saamaan luultavasti huomenissa tai lähipäivinä.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Uskaltaa sitä pyörittää jos jotain on paskana niin on ei tuota moskaa enää mihinkään mee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kerro montako kertaa muutos on tapahtunu ja minkälainen viimeinen malli alipainepumpusta om60X.Mesemies89 kirjoitti: minkä vuoksi kyseisen Mersun moottorin OM 60X on saanut alipainepumpulle uuden konstruktiomuutoksen
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Vielä jos sen verran, nokka-akselin rattaassa ja jakoketjussa taitaa olla merkit, jotka ilmaisevat jaon olevan kohdallaan (?) mutta miten kampiakselin päässä?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kampiakselissa on selkeä O|T merkki (ja siinä asteita molempiin suuntiin +/- 30 astetta), se on nollakohta ja silloin nokka-akselin pukin merkki pitää olla nokkaakselin merkin kanssa kohdallaan. Sielä pitäisi olla siis viisari joka osoittaa merkkiä. Kannen toisessa päässä on öljynpoistokanava, jonne ei ole syytä päästää mitään metallia, muuten menee koneen purkamiseksi ja puhdistamiseksi. Toivottavasti sinne ole ole mennyt purua, ainakaan semmosta joka läpäisee öljypumpun siivilän. Oikea "kierros" pitää olla kampiakselilla kun se pyörii 2x vauhdilla nokka-akseliin verrattuna, eli ykkössylinterin nokat silloin ylöspäin.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;:

Sylinterin / mäntien / venttiilien kannalta ei ole mitään vaaraa sitä konetta käännellä vaikka olisi ketjukin pois, no kunhan ei mitään voimaa siellä ala käyttämään kun mäntä osuu venttiiliin. Ne on ihan suorassa toisiinsa nähden niin se toppaa nätisi auki olevaan venttiiliin.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;:

Sylinterin / mäntien / venttiilien kannalta ei ole mitään vaaraa sitä konetta käännellä vaikka olisi ketjukin pois, no kunhan ei mitään voimaa siellä ala käyttämään kun mäntä osuu venttiiliin. Ne on ihan suorassa toisiinsa nähden niin se toppaa nätisi auki olevaan venttiiliin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Taitaa olla jako mennyt sekasin, sillä konetta ei voi pyörittää kokonaan ympäri, vaan siellä taittaa venttiilit ottaa mäntiin. Täytyy huomenna nostaa kansi poijes.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Jupezki kirjoitti:Taitaa olla jako mennyt sekasin, sillä konetta ei voi pyörittää kokonaan ympäri, vaan siellä taittaa venttiilit ottaa mäntiin. Täytyy huomenna nostaa kansi poijes.
Jos nokka-akselin laakeripukit ovat ehjät, on toivoa, ettei vauriot ole kovin suuret.
Ei siellä tarvitse olla kuin yksi venttiili väärä joka jää kantamaan, niin ei sitä kampiakselia pysty koko kierrosta kiertämään.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Ja ole sitten tarkkana nokan kiristyksessä ettei varmasti jää myöskään kutosessa nokka nostajaa vasten. Muuten napsuu nokka. Itse nokka-akseli antaa kyllä helposti periksi pukkiin verrattuna.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
No niinhän minä sanoin joku aika sitten, kun otat kannen pois niin siellä on kahdessa mustan noen peittämässä männissä kaksi selkeää metallinkiiltoista pyöreätä jälkeä. Otappas niistä kuva muistoksi.Jupezki kirjoitti:Taitaa olla jako mennyt sekasin
Jos metalli kiiltelee niissä pyöreissä jäljissä niin suosittelen, että purat koneen atomeiksi tai sitten hommaat jostakin saksasta, ruotsista tjms. halvan vaihtokoneen. Noiden vajaaventiilisten korjaaminen _kunnolla_ on sen verran kallista, ettei se enää kannata kuin harrastemielessä ja hifistellessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Oishan tuo ihan kiva kuulla että mikä tuommoisen saa aikaan niin osaisi sitten välttää tuon ongelman. Nostaja jää "pitkäksi", sen takia alunperin huono käynti, siitä sitten jollain lainalaisuudella lyöpi pas2?Mesemies89 kirjoitti:veskola kirjoitti:No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.
Sattuu olemaan täysin identtinen tapaus, joka tuli katsottua läpikotaisin ja analysoitua mikä oli vaurion aiheuttaja ja syy-yhteys.
Yllättävän pahaa jälkeä saa aikaan.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi





